Tiede loi ateismin ja monet sanovat sen olevan paras ja tyhjentävin selitys maailmankaikkeuteen
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
Aina yhtä hauskaa, kun uskovaiset alkaa puhua tieteestä.
Seuraavaksi varmaan tulee "ateismi on uskonto"- väitekin, kun kaikki muukin on niin kummallista.
Näin ateistina itse kyllä näen ateismin jonkinlaisena uskomusjärjestelmänä. Jumaluuksien olemassa olosta ei ole mitään todisteita, kuten ei myöskään siitä, ettei jumaluuksia ole. Luonnollisesti. Uskoahan ei olisi jos olisi todisteita mihinkään suuntaan, olisi vain tietoa. Minä en usko minkäänlaisiin jumaluuksiin tai henkiolentoihin, mutta se, etten minä niihin usko, ei tee asiasta totta. Onhan se kaiketi mahdollista että minä olenkin väärässä.
Mulla on itse asiassa paljonkin mihin haluaisin uskoa. Esimerkiksi lohikäärmeisiin ja yksisarvisiin. Maailma olisi paljon mielenkiintoisempi paikka elää jos täällä olisi jotain metsänväkeä sun muuta. Mutta kun en vaan usko, en vaikka kuinka haluaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi varmaan tulee "ateismi on uskonto"- väitekin, kun kaikki muukin on niin kummallista.
Näin ateistina itse kyllä näen ateismin jonkinlaisena uskomusjärjestelmänä. Jumaluuksien olemassa olosta ei ole mitään todisteita, kuten ei myöskään siitä, ettei jumaluuksia ole. Luonnollisesti. Uskoahan ei olisi jos olisi todisteita mihinkään suuntaan, olisi vain tietoa. Minä en usko minkäänlaisiin jumaluuksiin tai henkiolentoihin, mutta se, etten minä niihin usko, ei tee asiasta totta. Onhan se kaiketi mahdollista että minä olenkin väärässä.
Mulla on itse asiassa paljonkin mihin haluaisin uskoa. Esimerkiksi lohikäärmeisiin ja yksisarvisiin. Maailma olisi paljon mielenkiintoisempi paikka elää jos täällä olisi jotain metsänväkeä sun muuta. Mutta kun en vaan usko, en vaikka kuinka haluaisin.
Sinä olet agnostikko, et ateisti.
Ateisti on varma siitä, että jumalia ei ole olemassa.
Agnostikon mielestä ei voi tietää onko jumalia olemassa. Hän ei ehkä usko jumalien olemassaoloon, mutta tiedostaa sen, että voi olla väärässä.
Olen itsekin agnostikko, joka luuli pitkään olevansa ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on itse asiassa paljonkin mihin haluaisin uskoa. Esimerkiksi lohikäärmeisiin ja yksisarvisiin. Maailma olisi paljon mielenkiintoisempi paikka elää jos täällä olisi jotain metsänväkeä sun muuta. Mut
Sinä olet agnostikko, et ateisti.
Ateisti on varma siitä, että jumalia ei ole olemassa.
Agnostikon mielestä ei voi tietää onko jumalia olemassa. Hän ei ehkä usko jumalien olemassaoloon, mutta tiedostaa sen, että voi olla väärässä.
Olen itsekin agnostikko, joka luuli pitkään olevansa ateisti.
Agnostismi ja ateismi eivät ole toisilleen vaihtoehtoisia näkemyksiä. Ateisti on henkilö, joka ei ole vakuuttunut väitteen "jonkinlainen jumaluus on olemassa" totuudesta. Agnostikko on henkilö, jonka mielestä jumaluuksia koskeva tieto ei ole mahdollista. Agnostikko voi olla teisti/deisti tai ateisti.
Henkilö, joka on vakuuttunut siitä, että jonkinlainen jumaluus on olemassa on teisti tai deisti. Henkilö, joka ei ole vakuuttunut tuosta on ateisti. Muita vaihtoehtoja ei ole.
Wikipediasta:
Agnostisismi tai agnostismi (kreik. - a-, ei + gnōsis, tieto) on käsitys, jonka mukaan olemassaoloa koskevien väitteiden erityisesti Jumalan tai yliluonnollisen olemassaoloa koskevien totuusarvoa ei tiedetä tai ei voida tietää. Termin loi Thomas Henry Huxley vuonna 1869. Agnostisismi ei tarkoita välttämättä uskonnottomuutta. Vaikka agnostikko kieltää esimerkiksi kristillisen jumalan olemassaoloa koskevan tiedon olemassaolon, agnostikko ei välttämättä ole ateisti eli hän saattaa silti uskoa Jumalaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Agnostisismi
Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa uskon puuttumista jumalien olemassaoloon. Kapeammassa merkityksessä ateismi viittaa positiiviseen ateismiin eli käsitykseen, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa. Ateismin vastakohta on jumalausko eli teismi.
Mihin sitä valloitusta tarvitaan jos ilman luojaa ei ole mitään? Eikö luoja suorittanut valloituksen maailmaa luodessaan? Mihin uutta valloitusta tarvitaan?
Vastasin tähän viestiin:
" 12 opetuslapsesta alkoi maalman laajjn uskonvalloitus. Se on voittamaton .
Ilman Luojaa ei olisi mitään."
Jeesuksen syntymä oli uusi alku,kun ihminen oli sössinyt kaiken.
Vierailija kirjoitti:
https://www.permanto.fi/embed/video/229401409/24286220 depattia aiheesta
Linkki ei toimi, mutta kävin itse sivun kautta kaivamassa sarjan esiin.
Teologi tuossa ensimmäisessä ja toisessa jaksossa puhuu useampaan kertaan rationaalisista perusteista uskolle. Osaatko sanoa, kertooko hän näistä rationaalisista perusteista jossain jaksossa? Toistaiseksi laatuargumentit, todisteista puhumattakaan, loistaa poissaolollaan ja uskon ammattilaisen tyhjät puheet lähinnä vankistavat vakuuttuneisuutta siitä, että kristinusko on epätotta.
Vierailija kirjoitti:
Jumala loi ihmisen. Ihminen löysi tieteen. Toki Jumala valmisti tieteen ihmisen löydettäväksi.
Ihminen loi kylläkin jumalat.
Vierailija kirjoitti:
Uskonpuhdistus eli reformaatio Raamattu-herätyksineen 1500 luvulla pohjusti tietä kyvylle ajatella niin että tiede saattoi syntyä. Ilman Raamattua koko maailma olisi jäänyt taikauskoiseen keskiaikaan.
Ilman raamattua maailma ei olisi koskaan ajautunut siihen takapajulaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala loi ihmisen. Ihminen löysi tieteen. Toki Jumala valmisti tieteen ihmisen löydettäväksi.
Ihminen loi kylläkin jumalat.
Jumalat kyllä, mutta ei Jumalaa.
Miten voi ateismi ahistaa jotain uskovaista näin paljon? Mua ei liikuta millään lailla muiden usko. Eikä ole mun asiani ketään vakuuttaa että usko tai ole uskomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina yhtä hauskaa, kun joku perustelee asioita tieteellä. Tiede on erehtyväistä, koska ihmiset sitä tekee. Ota lobotomia, jos tiede on sun mielestä aina kaikkeen hyvä ratkaisu!
Me taidetaan olla tän maailmankaikkeuden tolloin porukka....
Jos teillä viittaat uskovaisiin, niin olet todennäköisesti oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole argumentti. Ateismi on uskomus siinä missä muukin = yhtä vähän ateismilla on todisteita Jumalan olemattomuudesta. Mitalin puolisko kuvittelee olevansa mitali. Sitä on ateismi puhtaimmillaan, sanoisin.
Sanoisin että olet melkoisen tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Eniten tieteestä tuntuu melskaavan ne, joilla on vähiten käsitystä tieteen luonteesta. Ja enivei, ei tässä ole ristiriitaa. Jotkut HC-levelin tiedetyypitkin on olleet uskonnollisia. Näistä voisi mainita mm. erään patenttivirkamiehen nimeletä A. Einstein.
Einstein ei ole uskovaista nähnytkään. Päin vastoin, hän halveksi uskontoja.
SK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten tieteestä tuntuu melskaavan ne, joilla on vähiten käsitystä tieteen luonteesta. Ja enivei, ei tässä ole ristiriitaa. Jotkut HC-levelin tiedetyypitkin on olleet uskonnollisia. Näistä voisi mainita mm. erään patenttivirkamiehen nimeletä A. Einstein.
Einstein kutsui itseään käsittääkseni agnostikoksi, eli ei ollut uskovainen siinä mielessä kuin uskovaiset termin käsittävät.
Kannattaa myös muistaa, että silloin elettiin sellaista maailmanaikaa, ettei todellakaan ollut soveliasta julkisesti kieltää jumalan olemassaoloa!
Kaikki suhteellisuudentajuiset (pun intented) ihmiset ovat agnostikkoja ja muut luulevat tietävänsä varmaksi asioita, joita ei voi tietää koetellusti
Pallon pinnalle piirretyn kolmion kulmien summat ovat 270 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Miten ateismi selittää siis sen maailmankaikkeuden, kun käsittääkseni siihen ei tiedekään pysty?
Miksi ateismin pitäisi selittää yhtään mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ateismi selittää siis sen maailmankaikkeuden, kun käsittääkseni siihen ei tiedekään pysty?
Miksi ateismin pitäisi selittää yhtään mitään? Täytyyhän sitä nyt perusteita olla, sokeati vaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko sisälsi virheellisen väittämän. Ateismi oli ennen tiedettä ja uskontoja vaikkei sillä nimeä vielä ollutkaan.
Kaikki ihmiset syntyvät ateisteina kunnes joku ryhtyy iskostamaan heille uskontoaan.
No nyt olet ihan sinäkin kuule väärässä. Siitä on tehty tutkimusta, että monet lapset näkevät ja kuulevat sellaisia olentoja, joita aikuiset eivät havaitse. Puhuvat monesti myös enkeleistä, "ystävistä" ja jotkut jopa edellisistä elämistään tai siitä kun olivat vasta sieluja odottamassa Maahan saapumista.
No ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Eräs lapsi kuoli melkein tai kuolikin hetkeksi. Tuolloin hän sai kokea kuolemanrajatilakokemuksen. Palattuaan takaisin elävien kirjoihin hän toi terveiset ennen hänen syntymää kuolleelta sisarukseltaan. Vanhemmat olivat ihmeissään, koska eivät olleet tälle nuoremmalle kertoneet edesmenneestä sisaruksestaan.
Näitä NDE kertomuksia on paljon. Eivät kaikki NDE kokemuksen kokeneet ole sekopäitä. Eikä kyseessä ole pelkkä aivokemiallinen reaktio!
Niin varmaan juu. Ja meidän jääkaapin takana asuu vaaleanpunainen yksisarvinen. Ihan varmasti asuu!
Mistä johtuu tämä ateistien "oikean" kristinuskon haaran löytämiseksi? Eihän yhtä ainoaa ole, kunhan vain noudattavat kristinuskon perusperiaatteita, jotka mainitaan mm. uskon tunnustuksessa.
Lisäksi ihminen ei muutenkaan pelastu minkään jäsenyyden perusteella vaan oman uskon.