Vaadin aina palvelua ruotsin kielellä
koska minulla on oikeus.
Jos asiakaspalvelija ei pysty palvelemaan minua ruotsiksi, toistan asiani suomeksi.
Mutta aina kannattaa yrittää. Suomi on kaksikielinen maa : )
Kommentit (36)
Men du for inte? Samma här. Jag var tvungen att lärä svenska innan frange erret tyska skulle vara bästä för finland. Ja har inte behöv svensa en gång alla mit liv. Bara engelska.
Niin minäkin. Oikeasti en juuri puhu ruotsia, pelkkää muumia, joten tilanteet joissa asiakaspalvelija osaakin oikeaa koulussa opittua ruotsia ovat minulle äärimmäisen kiusallisia.
Vian ei tarvitse olla iso, kun se on päässä.
Puhun tuollaisille asiakkaille englantia.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Oikeasti en juuri puhu ruotsia, pelkkää muumia, joten tilanteet joissa asiakaspalvelija osaakin oikeaa koulussa opittua ruotsia ovat minulle äärimmäisen kiusallisia.
No kannattaa opiskella ruotsin kieli ennen kuin yrittää saada sillä palvelua!
ap
Mutta oletapa saavasi palvelua vaikka Vaasan torilla suomeksi. Voi jäädä saamatta.
Vaadi vaan, mutta perusteita sille ei ole. Ainoastaan valtion/kunnan palveluissa.
oikeus saada palveluita molemmilla kielillä on vain julkispalveluissa. Missään ei sanota että millä kielellä yksityisten toimijoiden tulee toimia
Itse jätän periaatteesta vastaamatta ruotsiksi ja jatkan suomella.
Vierailija kirjoitti:
Mutta oletapa saavasi palvelua vaikka Vaasan torilla suomeksi. Voi jäädä saamatta.
koska ei ole laki joka velvoittaisi palvelemaan jollain kielellä
Vierailija kirjoitti:
Itse jätän periaatteesta vastaamatta ruotsiksi ja jatkan suomella.
minä käytän saksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Varför skriver du på finska då AP ?
Men ... finland är svenskpråkiga land. Jag och mina vänner vill inte att barbaren och alla finska kommer och talar mommuska innan jag behöver pivate ocså kasarmer så de är bästa att jag och mina svensktalande har egen skolar och armer ( tämä anteeksi kun on hieman vaikeaa ymmärtää vallottaja kansan puhetta näin pitkän ajan jälkeen). Toki muistan elävästi kun katsoin SVEN TUUVAA joka näitä puolusti. Sai sokuria palkaksi. Nyt nykyhallitukselta ei mitään ehkä kun 48 miljardia avustusvaroja on kateissa niin palkkio on eri suunnasta eri suuruinen.
Vierailija kirjoitti:
Men ... finland är svenskpråkiga land. Jag och mina vänner vill inte att barbaren och alla finska kommer och talar mommuska innan jag behöver pivate ocså kasarmer så de är bästa att jag och mina svensktalande har egen skolar och armer ( tämä anteeksi kun on hieman vaikeaa ymmärtää vallottaja kansan puhetta näin pitkän ajan jälkeen). Toki muistan elävästi kun katsoin SVEN TUUVAA joka näitä puolusti. Sai sokuria palkaksi. Nyt nykyhallitukselta ei mitään ehkä kun 48 miljardia avustusvaroja on kateissa niin palkkio on eri suunnasta eri suuruinen.
Det här var pinsamt 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Varför skriver du på finska då AP ?
För att vauva av är helfinsk : (
ap
Vierailija kirjoitti:
Tästä kuten myös muista tähän ketjuun väkinäisesti ruotsiksi väännetyistä kommenteista pystyisi korjaamaan suuren määrän kielivirheitä ihan kouluruotsiin perustuvalla osaamisella, kunhan on ollut oppituntien aikana hereillä.
0/5