Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sairaus voi saada ihmisen saikulle monta kertaa kuukaudessa?

Vierailija
09.11.2023 |

Mitä tällaisia sairauksia voi olla? Työkaverilla kuukaudessa ehkä yksi kokonainen viikko töissä. En kehtaa kysellä, yleensä itse puhuu flunssasta tai vatsataudista ja mitä näitä nyt on. Jatkunut jo kuukausia. 

Kommentit (156)

Vierailija
121/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt, joissa on ns. aikapaine, eli määräajat pitää hoitaa ajallaan. Sijaisia ei pysty palkkaamaan, koska he eivät osaa työn sisältöä. Näin ollen meillä joudutaan tekemään toisten sairaslomat ja muutkin lomatuuraukset. Ei ole sijaisia kesälläkään. Jos ja kun töihin sitten tulee sarjasaikuttaja (ja heitä on ollut kyllä), toiset kuormittuvat nääntymyksen partaalle. Näistä on aina päästy yt:llä eroon. Ja nyt viime aikoina on onnistuttu rekrytoimaan kunnon porukkaa.

Jos toisen saikut ei haittaisi, niin mitäpä mä niistä välittäisin. Saikuttaja olisi työnantajan ongelma. Nykypäivänä on vain tilanne semmoinen, että saikuttajan työt kaatuu sitten muille. Ja pahimmillaan työtä joutuu tekemään illat ja viikonloput, että selviää.

Vierailija
122/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuaako nämä lorvikatarrin huutelijat, että työnantajalla on velvollisuus/oikeus puuttua näihin todella nopeasti. Hyvin todennäköisesti työnantajalla on tiedossa poissaolojen syyt, jos niitä on usein. Työnantaja myös vaatii lääkärintodistusta aika nopeasti, jos alkaa näyttää jatkuvalta. 

Muutenkin, ette voi yhtään tietää mitä toisen elämässä tapahtuu. Itselläni on ollut todella huono vuosi. Keväällä käsi murtui pahasti ja joudun olemaan 3kk töistä pois. Kukaan ei koskenut minun töihin sillä aikaa ollenkaan, joten kaikki se odotti, kun palasin. Nyt olen kesästä asti yrittänyt kiriä kiinni sitä minkä jäin sairaslomalla jälkeen. Nyt alkaa sitten olla jaksaminen kortilla ja pää palasina, kun on tehnyt hulluna töitä monta kuukautta ilman yhtään helpompaa hetkeä. Olen ihan burn outin partaalla ja kohta tulee varmaan siitä seuraava pitkä sairasloma, jos en saa tilannetta m

Eiköhän se ala puuttua jos muut valittaa tarpeeksi tai osa töistä jää vain tekemättä. Ei tarvitse kuitenkaan kiltisti tehdä kaikkea ylimääräistä viikosta ja kuukaudesta toiseen, jos ei vaan ehdi eikä jaksa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te lorvikataria huutelevat toivon, että saatte kroonisen sairauden, joka vie teitäkin täysipainoisen työkyvyn. 

Vierailija
124/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo heittää kaikki laiskuuden piikkiin, jos kyseessä on niin vieras ihminen, että asiasta ei voi edes kysyä. Mistä sitä tietää miten romuna se on työpäivän jälkeen. 

Vierailija
125/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä voi olla esim. masennus, skitsofrenia tai vaikkapa kaksisuuntainen mielialahäiriö.

Masennukseen voi vaikuttaa monetkin eri asiat.

Ja keskity sinä nyt vain siihen työntekoon.

Vierailija
126/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kadehtisi sairasta ihmistä

90% suomalaisista kadehtii sairaita, ei voi ymmärtää mutta kai se on suomalaisten geeniperimään koodattu, kateus.

Kerroin toisessakin ketjussa että paras oli kun eräs työkaveri sanoi syöpäsairaalle että olisipa minullakin syöpä niin voisin laiskotella kotona.

Syöpähoidot ovat erittäin raskaat eikä laiskottelusta voi puhua. Itseasiassa syöpähoitojen jälkeen tai välissä tarvitsisi toipumislomaa. 

Vierailija
127/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että nuo myöntyvästi suhtautuvat palstalaiset eivät ole itse työelämässä. Ettekö te tajua, että lintsaavan työkaverin työt joutuu tekemään joku muu?

Koska olitte viimeksi itse töissä?

En ole kertaakaan 35-vuotisen työuran aikana joutunut tekemään sairaslomalaisen töitä. Miten voi tehdä sekä omat että toisen työt yhtaikaa?

Jos vuoroon tarvitaan minimissään 12 siivoojaa, että saadaan kaikki siivottua aikataulussa, ja puolet porukasta jää maanantaina krapuloitaan nukkumaan, niin 6 työntekijää joutuu tekemään kaikki työt. 

Vierailija
128/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ymmärrän tämän hyvin. Mutta voisiko ajatella, että kun flunssakin voi olla vakava sairaus valitsisi työn jossa ei ole juurikaan kontakteja muihin, esim. työn jota voi tehdä etänä? 

Kaikki työt eivät vaan terveydellisistä syistä sovellu kaikille. Syyt voivat olla psyykkisiä ja fyysisiä. Se, että omien voimiensa rajoilla käy itselle sopimattomassa työssä ei ole hyväksi yksilölle itselleen, muulle työryhmälle eikä yhteiskunnalle. "

Äläpä hurskastele. Kaikki eivät myös voi valita töitään. Kaikki sairaudet, jos juuri mikään ovat synnynnäisiä tai puhjenneet opiskelun aikana, kun ammattiin tähdättiin. Pitikö oikein vielä yhteiskuntakin vetää mukaan. Mokoma turhanpäiväinen moralisti. Odotas, kun itse sairastut.

No tiedän monia jotka olleet työssä sairastumisen vuoksi uudelleenkoulutuksessa kelan t

Ehkä sitä ei käytetä enemmän, kun aina ei yksinkertaisesti ole mahdollista sopeuttaa tai vaihtaa tehtäviä isossakaan yrityksessä. Sitä tehdään kyllä, mutta joskus näitä työnkuvan sopeuttamisia on useampi, jolloin jossain vaiheessa raja tulee vastaan. 

Uudelleen kouluttautuminen kauan ei onnistu kaikille juurikin sen sairauden vuoksi. Minä näen työni kautta näitä syitä ja kyllä se on pieni osa kenen kohdalla kannattaa epäillä lorvikataria. En todellakaan haluaisi itselleni niitä diagnooseja joita ja asioita joita nämä ihmiset käyvät läpi. Joillakin on niin monta muuttujaa ennenkuin sopeuttamiset onnistuvat tai että niitä pystytään järjestämään.

Vierailija
129/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juuri sellainen työpaikan oksettava, juoruileva kyttä🤮

Vierailija
130/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni?

Työkaveri oli silloin tällöin 2 päivää pois pelistä.

Itselläni sellainen migreeni että pystyn kyllä tekemään töistä, mutta koska migreeni tuntui vatsassa asti, niin olo oli hutera ja etova kuusi päivää. Voi joillekin riittää syyksi olla pois jos oikein on kauhea olo.

Vierailija
131/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jälkitauti..Kipeä vatsa, väsymys, huonontunut näkö, sydämessä rytmihäiriöitä , suolisto reistailee...Vaikea liikkua. 

Vierailija
132/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorvikatarri, mt-ongelmat, syöpä, ..

Vierailija
133/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha flunssakierre, joka johtuu alentuneesta vastustuskyvystä. Joka kuukausi kivaa olla 2 viikkoa kipeänä. Kadehdi vaan!

Vierailija
134/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä omasta elämästä:

- suolistosairaus

- kuukautiskivut

- flunssa

- ahdistuneisuus

Flunssan ja kuukautisten takia pois monta kertaa kuukaudessa? Eikös kuukautiset tule kerran kuukaudessa...

Vierailija
135/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Oletpa vitsikäs.

Vierailija
136/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikantaneuvottelu tai toisiin töihin

Vierailija
137/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jossain vaiheessa työnantaja kyllästyy, ihminen ei voi olla työkykyinen jos on koko ajan sairaslomalla.

Tuskinpa helposti ainakaan vakituista paikkaa saa.

Vierailija
138/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset. Migreenit. Flunssat. Selkä, hartiat, kylmyys, uupumus, hormoniongelmat, ahdistus? Vaihtoehtoja riittää.

Vierailija
139/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin useasti olemaan poissa raskaasta hoitotyöstä reuman takia.

Olisin mielummin ollut terve, ap,n tiedoksi!

Vierailija
140/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallani on pari sellaista tyyppiä, jotka ilmoittavat puhelimitse usein juuri lauantaina n. klo 6, että heillä on hirveä migreeni, eivätkä pysty tulemaan lauantain aamuvuoroon (klo 7 - 15).

Siinä alkaakin melkoinen epätoivoinen lisätyö etsiä sijaista ko. aamuun. Kummasti tuo migreeni kuitenkin paranee niin, että sunnuntaina tullaankin sitten täysin terveinä töihin.

Minä en todellakaan jaksa uskoa noihin lauantaimigreeneihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän