Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sairaus voi saada ihmisen saikulle monta kertaa kuukaudessa?

Vierailija
09.11.2023 |

Mitä tällaisia sairauksia voi olla? Työkaverilla kuukaudessa ehkä yksi kokonainen viikko töissä. En kehtaa kysellä, yleensä itse puhuu flunssasta tai vatsataudista ja mitä näitä nyt on. Jatkunut jo kuukausia. 

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri kävi syöpähoidoissa, mutta töissä myös kykynsä mukaan. Viisas pomo järjesti työt niin, ettei se haitannut paljon. Oli Plan-B. Itse olen ollut kolmasti sairauslomalla syksyllä, mutta pyysin pomo kertomaan työkavereille syyn. Kaikki ovat olleet ymmärtäväisiä ja tukeneet minua. On helppo jatkaa nyt työkyvyn palauduttua!

Vierailija
42/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kadehtisi sairasta ihmistä

90% suomalaisista kadehtii sairaita, ei voi ymmärtää mutta kai se on suomalaisten geeniperimään koodattu, kateus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen vaivan kanssa pärjäsi tässä useamman vuoden ajan, kun oltiin etänä eikä tarvinnut saikuttaa.

Vierailija
44/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lorvikatarri. 

Näitä on aina välillä, kunnes yt:t heidät poistaa. 

Työkaverin sairastelu aiheuttaa sen, että muut hoitavat hänen työnsä (meillä siis), joten asia todellakin kuuluu muille. 

Toivotaan että sinä (sekä muutkin lorvikatarria huutavat) saat jonkun kivan pitkäaikaissairauden, jonka avulla voi saikuttaa harva se viikko. Sitten ei enää tarvitse kadehtia ja pilkata muita sairaita.

Parhaassa tapauksessa yyteet hoitavat sinutkin pois, niin et joudu enää rasittamaan itseäsi töiden tekemisellä.

Vierailija
45/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että nuo myöntyvästi suhtautuvat palstalaiset eivät ole itse työelämässä. Ettekö te tajua, että lintsaavan työkaverin työt joutuu tekemään joku muu?

Koska olitte viimeksi itse töissä?

Kurjaahan se on kaikille, mutta mitä hemmettiä se kipeänä oleva sille voi?  Useimmiten tämmöiset vaikeammat vaiheet on kuitenkin tilapäisiä, sitten pienet lapset kasvaa tai sairauden saa paremmin hoitotasapainoon ja pystyy taas olemaan se joka hoitaa muittenkin töitä. Toisaalta kaikki työt ei ole sellaisia että yhden poissaolo kaatuu toisten niskaan, joissain käytetään sijaisia ja joissain ne työt pääosin odottaa saikulta palaajaa, muut hoitaa korkeintaan ihan pienen osan. 

Huomaa että joiltain puuttuu empatiakyky ihan kokonaan. 

Vierailija
46/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90% suomalaisista kadehtii sairaita, ei voi ymmärtää mutta kai se on suomalaisten geeniperimään koodattu, kateus.

Ei siinä kateus kyllä päällimmäinen tunne ole kun joutuu niska limassa harva se päivä tekemään toisenkin työt omien lisäksi!

Vierailija
47/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaudet ovat onneksi yleisempiä kuin lottovoitto. Moni kadehtija pääsee ihan itse kokemaan sairastelun riemua.

Vierailija
48/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki krooniset pitkäaikaissairaiden. 

Minulla on MS-tauti ja kaikki pikkutaudit, ihan normi flunssasta lähtien, pitää hoitaa huolella ettei MS ärhäköityisi.

Näitä tämmöisiä sairauksia on paljon muitakin.

APn pitää kysyä työkaverilta jos hän haluaa tietää. Voi kysyä vaikka, että 'onko sulla joku perussairaus' kun seuraavan kerran kertoo olleensa saikulla flunssan tmv syyn takia.

Ymmärrän tämän hyvin. Mutta voisiko ajatella, että kun flunssakin voi olla vakava sairaus valitsisi työn jossa ei ole juurikaan kontakteja muihin, esim. työn jota voi tehdä etänä? 

Kaikki työt eivät vaan terveydellisistä syistä sovellu kaikille. Syyt voivat olla psyykkisiä ja fyysisiä. Se, että omien voimiensa rajoilla käy itselle sopimattomassa työssä ei ole hyv

Työhän voi olla henkilölle täydellinen siitä huolimatta, että on alttiimpi flunssille MS tms. kroonisesta sairaudesta huolimatta. Pitäisikö lukittautua neljän seinän sisälle ettei työkaverit kuormitu poissa ollessa? Toiset ovat alttiimpia flunssille kuin toiset riippumatta siitä onko kroonista sairautta tai ei. 

Itselläni on myös, enkä ole päivääkään sen vuoksi ollut pois töistä. Ehkä kerran vuodessa kahdessa 2-3 pv flunssan takia pois.

Tuli vain viestistäsi tuo tunne, että työn pitäisi olla sellasta yksinään puurtamista jossa sairastuminen ei vaikuta keneenkään muuhun vaan työt odottaa tekijäänsä. Kuten alussa mainitsin, työ voi olla täydellinen (poissaoloista huolimatta), kenties jopa sellainen, joka saa henkilön pysymään paremmin normaalissa elämässä kiinni sairaudestaan ja sairastelustaan huolimatta. Emme voi tietää.

Ohis

49/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on MS-tauti, ja jos esim. olen nukkunut huonosti tai en yhtään edellisenä yönä, en yleensä jaksa tehdä mitään. Ja joskus on useita viikkoja kestäviä kausia, jolloin on univaikeuksia muutamana yönä viikossa. Jos olisin työelämässä, joutuisin vain kylmästi jäämään pois harva se päivä.

Vierailija
50/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on MS-tauti ja kaikki pikkutaudit, ihan normi flunssasta lähtien, pitää hoitaa huolella ettei MS ärhäköityisi.

APn pitää kysyä työkaverilta jos hän haluaa tietää. Voi kysyä vaikka, että 'onko sulla joku perussairaus' kun seuraavan kerran kertoo olleensa saikulla flunssan tmv syyn takia.

Ymmärrän tämän hyvin. Mutta voisiko ajatella, että kun flunssakin voi olla vakava sairaus valitsisi työn jossa ei ole juurikaan kontakteja muihin, esim. työn jota voi tehdä etänä? 

Kaikki työt eivät vaan terveydellisistä syistä sovellu kaikille. Syyt voivat olla psyykkisiä ja fyysisiä. Se, että omien voimiensa rajoilla käy itselle sopimattomassa työssä ei ole hyv

Kiva sulle jos voit valita töitäsi noin vaan ja vaihtaa. Kaikilla se ei onnistu tai niitä töitä ei kerta kaikkiaan ole. Luulis jo tavallisella maalaisjärjellä tajuavan.

Vierailija
51/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ok olla näreissään turhaan saikuttavasta,  mutta ei kannata mennä myöskään lankaan.  Jos ei tiedä varmasti onko saikulla, ei kannata olettaa niin.  Jos tietää että on, voi toki arvuutella syitä pienessä piirissä. 

Ei kannata mennä siihenkään lankaan,  että jos kuulee huhuja henkilön sairastumisesta,  ne olisivat totta. Tai jos jopa näet jotain Facebookissa,  se on ehkä kuitenkin jonkun toisen kirjoittama.  Tyyliin uuh puuhun,  nyt masennusta ja selkä kipee ja henkilö onkin Stokkalla ostoksille.  No ehkä se kirjoittaja ei ollut tuo tyyppi, vaan joku muu. Identiteettivarkaudet ja feikki postaukset aika yleisiä nykyään.  Noloa niille,  jotka menee lankaan.  

Vierailija
52/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä kateus kyllä päällimmäinen tunne ole kun joutuu niska limassa harva se päivä tekemään toisenkin työt omien lisäksi!

Tee kaikille palvelus ja luovuta työpaikkani joillekin joka oikeasti haluaa tehdä töitä.

Ei töiden tekeminen ole pakollista.

Vierailija
53/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit aina vaihtaa duunipaikkaa, olethan itse terve!

Vierailija
54/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän ei kuulu sinulle, ja asian joutuu kyllä selvittämään työnantajan kanssa. On paljon kroonisia sairauksia, joiden oireet voivat olla kovia ja yllättäviä, eikä niille juurikaan voi mitään. Reimasairaudet, suolistosairaudet, gynekologiset sairaudet jne.

Kyllä nämä asiat vain kuuluvat muille. Monesti sarjasaikuttajan työmäärä jakautuu niille jotka siellä töissä viitsivät käydä, ja vaikka ei jakautuisikaan, ei yksinkertaisesti ole reilua että puolet pienemmällä työpanoksella saa saman palkan.

Kannatan palkattomia saikkuja, ensimmäiset 2 tai 3 päivää voisi olla palkattomia. Reilua kaikille.

Tosi reilua kaikille kun ihmiset tulisi sitten sairaana töihin levittämään tauteja, jos saikut ois palkattomia. Moni raahautuu puolikuntoisena töihin jo nyt, ja tartuttaa sitten taudin niihin joilla on heikompi vastustuskyky ja joutuvat viikoksi saikulle... Ei varmaan ainakaan helpottaisi tilannetta jos palkattomana pitäisi sairastaa. 

Vierailija
55/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi. Kännissä tai krapulassa ei pysty töihin.

Narsismi. Luulee olevansa etuoikeutettu lintsaamiseen. Ei pysty myötäelämään, miltä työkavereista tuntuu tehdä lintsarin töitä.

Uupumus. Liian pitkään ollut liian ahkera.

Väliaikaisesti sairauskierre.

Vierailija
56/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mikä tahansa sairaus.

Seuraava kysymys?

Vierailija
57/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työt eivät vaan terveydellisistä syistä sovellu kaikille. Syyt voivat olla psyykkisiä ja fyysisiä. Se, että omien voimiensa rajo

Nämä saikkuja vastustavat työn sankarithan ne on, jotka levittää tauteja työpaikalla "kun ei minkään pikkunuhan (räkä lentää ja yskitään sinne tänne koko ajan) takia sovi olla pois". Ja sit seuraavaksi valitetaan kun muut on saikulla ja joutuu tekemään enemmän töitä. 

Vierailija
58/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrän tämän hyvin. Mutta voisiko ajatella, että kun flunssakin voi olla vakava sairaus valitsisi työn jossa ei ole juurikaan kontakteja muihin, esim. työn jota voi tehdä etänä? 

Kaikki työt eivät vaan terveydellisistä syistä sovellu kaikille. Syyt voivat olla psyykkisiä ja fyysisiä. Se, että omien voimiensa rajoilla käy itselle sopimattomassa työssä ei ole hyväksi yksilölle itselleen, muulle työryhmälle eikä yhteiskunnalle. "

Äläpä hurskastele. Kaikki eivät myös voi valita töitään. Kaikki sairaudet, jos juuri mikään ovat synnynnäisiä tai puhjenneet opiskelun aikana, kun ammattiin tähdättiin. Pitikö oikein vielä yhteiskuntakin vetää mukaan. Mokoma turhanpäiväinen moralisti. Odotas, kun itse sairastut.

Vierailija
59/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että nuo myöntyvästi suhtautuvat palstalaiset eivät ole itse työelämässä. Ettekö te tajua, että lintsaavan työkaverin työt joutuu tekemään joku muu?

En ole kertaakaan 35-vuotisen työuran aikana joutunut tekemään sairaslomalaisen töitä. Miten voi tehdä sekä omat että toisen työt yhtaikaa?

Vierailija
60/156 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kertaakaan 35-vuotisen työuran aikana joutunut tekemään sairaslomalaisen töitä. Miten voi tehdä sekä omat että toisen työt yhtaikaa?

Voi voi kun ei sun aivokapasiteetti riitä niin anna olla.

(Töitä on hyvin monenlaisia.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi