Mitä lisätöitä sinä teet saadaksesi lisää tuloja?
Itse harkitsen tässä jotain sivubisnestä vaikka laskutuspalvelun kautta niin kiinnostaisi tietää mitä bisneksiä muut ovat keksineet :)
Kommentit (168)
Katlysaattoreiden keräily ja myynti romiksille on tuottoisaa. Keräily on yötyötä.
Mitäköhän kautta saisi oikoluku- ja editointihommia?
Teen siis noita töitä ihan omassa vakituisessa työssäni ja väitän olevani hommassa hyvä, mutta lisärahalle olisi tarvetta ja aikaakin olisi iltatöille nyt, kun lapset ovat isoja. Voisin aivan hyvin lukea kustantamoille lähetettyjä kässäreitä, muokata ja oikolukea yritysten verkkosivujen tekstejä, sparrailla harrastajakirjoittajia ynnä muuta sellaista. Oman toiminimen perustaminen ei kiinnosta. Mistähän tällaisia lisätöitä kannattaisi ruveta kyselemään?
Tekisin Only Fansia, mutta sukupuolten tasa-arvo estää sen. Ei ole markkinoita!
Vierailija kirjoitti:
Katlysaattoreiden keräily ja myynti romiksille on tuottoisaa. Keräily on yötyötä.
Mutta toisaalta brutto ja netto on sama! Palkitsevaa yötyötä siis!
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen harrastanut seksiä rahasta vähän niin kuin harrastusmielessä. Eli jos olen baarissa muutenkin saatan pienessä huppelissa käydä ehdottamassa baaritiskillä setämiehelle seksiä korvausta vastaan. Helppoa, hauskaa ja tienaa hyvin. Kaikki mörkönä käteen tietty. Pari sataa viikossa tai kahdessa auttaa mukavasti.
Hienoa yritteliäisyyttä. Win-Win!
Ystävä sanoi että haluaa lahjoittaa minulle 5000 euroa joten mitäs sitä lisätöitä tekemään. Sanoin että jokainen saa tehdä rahoillaan mitä haluaa mutta otan tuen vastaan tottakai, kiitos ja kumarrus.
Tienaan mielestäni virkahommissa liian vähän (valtion leipä on pitkä ja kapea).
Lisätyönä teen aspahommaa noin 10 vuotta nuorempien kollegoiden kanssa. Hauskaa vastapainoa kuivakalle päivätyölle. Palkka ei päätä huimaa, mutta kakkostyössä on hyvät työsuhde-edut sekä hauskoja juhlia. Lisätyönä teen noin 20-60h/kk. Rahat laitan matkustamiseen ja muuhun "extraan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes päätulolähteitä, *kirosana*, niin miten sitten niitä sivutuloja. Olen koulutettu ja kykenevä, mutta kukaan ei ota töihin, kun olen liian vanha eli 50 + ja kerran joutunut lomautetuksi firman mentyä nurin.
Nyt kun vielä yhden työn ylivelkaantuneet pakertajat vievät ne viimeisetkin mahdollisuudet ottaessaan sivutöitä, niin kyllä kieltämättä katkeruus kalvaa, kun työhaluja on ja haukutaan kuitenkin laiskaksi ja työtä vieroksuvaksi muiden rahoilla eläjäksi.
Oletko kokeillut siivoustyötä? Sitä on hyvin tarjolla myös päätyöksi.
Mitä helkuttia sontapaskaa sä kirjoitat "Oletko kokeillut....", sulla on toi lukutaito selvästi täysin nollissa, vai täysidioottiko olet. Lainauksesi kirjoittaja kertoo selvästi, ettei kukaan ota töihin, ihan sama montako sataa tai tuhatta siivoustyötä hakee, koska kukaan ei ota töihin!!!
Mene sinä takaisin peruskouluun opettelemaan lukemaan, äläkä jauha täällä tollasta sontapaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vai vielä lisätöitä kun ei ole onnistunut saamaan pääasiallistakaan työpaikkaa!!
Ok. Jätän ne lisätyöt sitten niille jo töissä oleville ja jatkan sohvalla loikoilua. Älä nyt sitten ainakaan jatkossa valita kun ei kukaan viitsi mitään töitä tehdä jos oma aktiivisuus on noin pahasta.
Teen omassa työpaikassa satunnaisia tuplavuoroja. Korvaus 130eur yhdestä vuorosta ja lisäksi toki tehdyt tunnit.
Oon tanssipaikalla/camping-alueella perjantairespana kesäisin, 6h, kiva ilmapiiri, mukavat asiakkaat
Pidän myös baaria auki, kunnes iltavuoro tulee. Joskus leikin olevani Emmerdalessa...
Saan osinkoja noin 800e kuussa nettona, passiivinen tulo on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän kautta saisi oikoluku- ja editointihommia?
Teen siis noita töitä ihan omassa vakituisessa työssäni ja väitän olevani hommassa hyvä, mutta lisärahalle olisi tarvetta ja aikaakin olisi iltatöille nyt, kun lapset ovat isoja. Voisin aivan hyvin lukea kustantamoille lähetettyjä kässäreitä, muokata ja oikolukea yritysten verkkosivujen tekstejä, sparrailla harrastajakirjoittajia ynnä muuta sellaista. Oman toiminimen perustaminen ei kiinnosta. Mistähän tällaisia lisätöitä kannattaisi ruveta kyselemään?
Samaa olen miettinyt, siis oikolukua lisähommana tai kohta eläkkeen oheen. Nuorempana tehtiin vuosittain laaja hinnasto/kuvasto, sitä kirjoitin ja oikoluin. Suomeksi, ruotsi ei oikein taipunut, työkaveri teki sen osion. Kerran ruotsinnos puuttui, kirjoitin: Samma på svenska, menikin painoon näin ja tuli viimeiseen oikolukuun vielä, onneksi ehdittiin korjata... :~}
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen harrastanut seksiä rahasta vähän niin kuin harrastusmielessä. Eli jos olen baarissa muutenkin saatan pienessä huppelissa käydä ehdottamassa baaritiskillä setämiehelle seksiä korvausta vastaan. Helppoa, hauskaa ja tienaa hyvin. Kaikki mörkönä käteen tietty. Pari sataa viikossa tai kahdessa auttaa mukavasti.
Sitä samaa minäkin lisätienestiksi olen tehnyt. Lapsi pysyy vaatteessa, eikä ole nälissään.
Joskus jaoin sanomalehtiä, ihan ok hommaa mutta en tiedä tekisinkö enää. Voisin hakea johonkin Sittariin tai Prismaan hyllyjen täyttelijäksi vaikka kausiluontoisesti.
Hässin vanhoja akkoja. Ne maksavat jopa tonnin laakista. Verotonta tuloa mutta siillinhajuista.
Pidän virkatyön lisäksi yhden illan viikossa erikoislääkärin vastaanottoa yksityisellä lääkäriasemalla. Saan maksettua sillä asumiseni ja autoni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes päätulolähteitä, *kirosana*, niin miten sitten niitä sivutuloja. Olen koulutettu ja kykenevä, mutta kukaan ei ota töihin, kun olen liian vanha eli 50 + ja kerran joutunut lomautetuksi firman mentyä nurin.
Nyt kun vielä yhden työn ylivelkaantuneet pakertajat vievät ne viimeisetkin mahdollisuudet ottaessaan sivutöitä, niin kyllä kieltämättä katkeruus kalvaa, kun työhaluja on ja haukutaan kuitenkin laiskaksi ja työtä vieroksuvaksi muiden rahoilla eläjäksi.
Minulla liki samanlainen tilanne, koulutus on ja työkokemusta mutta sairauden takia vammauduin enkä kelpaa enää yhdellekään työnantajalle. Kiva se on täältä lukea kuinka ollaan vain laiskoja, maan hallitusta myöten. Aikaisemmin en toivonut tätä sairautta kellekään mutta nyt on mieli muuttunut.
Sama tilanne minullakin ja samat ajatukset. Meitä on paljon.
Tyhjennän omia varastoja ja talomme vaatehuoneita myymällä fb-kirpparilla ja torissa tavaraa. Välillä ostan itse halvalla kirpputorilta ja myyn kalliimmalla eteenpäin. Tienaan tällä tavalla ja suht vähällä vaivalla noin 200 euroa kuussa ylimääräistä. Tässä tosin täytyy vähän tietää, mitä tekee: mikä tavaraa liikkuu ja kiinnostaa ihmisiä, ei voi ali- eikä ylihinnoitella jne.