Mitä lisätöitä sinä teet saadaksesi lisää tuloja?
Itse harkitsen tässä jotain sivubisnestä vaikka laskutuspalvelun kautta niin kiinnostaisi tietää mitä bisneksiä muut ovat keksineet :)
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankin sen ainoan työni alalta jossa maksetaan riittävästi.
Hemmetin hienoa. Annatko vähän vinkkejä insinöörille ja DI:lle. Paitsi jos olet lääkäri.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.
samassa työssä teen ylitöitä.joka vuosi ylityö tunnit täynnä jo viimeistään elokuussa.
kerään myös pulloja ja kesällä mustikoita miten ehdin.ostan myös katsastamattomia autoja jotka korjaan ja myyn eteenpäin.
lomat pidän loppuvuodesta kun ylitöitä ei voi tehdä.
näin mennyt jo 35vuotta.
mies 51v
Kirjanpitoa. Teen muutaman tuppermyyjän kirjanpidon ja yhden airbnb.
Nää Tupperin, teen yhdelle 2 krt vuodessa. Menee 1 työpäivän verran per yrittäjä, eli2 vuodessa.
Lisää tulisi asiakkaita, mutta en viitsi ottaa. Nämä riittää
Vierailija kirjoitti:
Osta tai rakenna vaikka peräkärrysauna ja vuokraa sitä. Tein tätä noin viiden vuoden ajan ja tienasin ennen koronaa vielä noin 5000e vuodessa tällä. Lopulta väsyin ja myin saunan pois. Aikansa kutakin.
Jonkun verran alkupääomaa tarvitsee
Suosin vain yhtä työpaikkaa kiinteällä kuukausipalkalla. Silloin ei tarvitse kikkailla verotuksen kanssa.
Oman alan töitä sivutyönä päätyön ohella. Vapaata yleensä viikonloput ja satunnaisia arkipäiviä. Arkivapaat yleensä työskentelen sivutyössä. Ehkä eläminen joskus halpenee taas ja voi jättää kakkostyön vähemmälle.
Tosin omasta tahdosta asun lapsen kanssa omkotitalossa enkä vuokralla kerrostalossa/rivitalossa. En enää ikinä halua asua laatikkotalossa tai niin että naapuri on heti seinän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankin sen ainoan työni alalta jossa maksetaan riittävästi.
Hemmetin hienoa. Annatko vähän vinkkejä insinöörille ja DI:lle. Paitsi jos olet lääkäri.
No olen insinööri amk. Tuotekehityksessä/suunnittelussa.
Kerro mullekkin
Teen enempi ilta- ja yöpäivystyksiä.
T. Yksityispuolen lääkäri
Täällähän on monella oikeinkin hyviä tulonlähteitä! Varmasti hyviä ideoita monelle ja mielikuvitusta avaavaa...
Myyn vähän sieniä syksyisin, entisen ammattini kautta koulutusta on niin että ihmiset luottaa minun oikeasti tunnistavan ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen hankkeelle SPSS-aineiston syöttämistä, raaka-analyysia jne.
Tuntipalkka 40e/h ja esim lokakuussa laskurin 1040 e extraa. Satunnaisesti tätä hommaa.Oppiiko miten monessa tunnissa käyttämään?
SPSS = IBM SPSS Statistics is software for advanced statistical analysis
Pari tuntia menee korkeintaan :).
Tein graduni tilastoajot SPSS:llä ja nyttemmin käyttänyt sitä töissä muuten. Tarkkuus on tärkeintä.
A) jos olet hyvä työntekijä, neuvottele päätyössäsi henkilökohtaisesta lisästä tai bonuspalkkauksesta.
B) itse kirjoitan - teen tällä hetkellä lasten kuunnelmia (hyvin pienet mainoskulut, joilla ei kata menoja, mutta toivon jonkun kustantamon kiinnostuvan) ja aikuisten tietokirjaa, jolle en vielä ole etsinyt kustantajaa. Nuorempana kirjoitin oman alan artikkeleita freelancerina.
Vierailija kirjoitti:
A) jos olet hyvä työntekijä, neuvottele päätyössäsi henkilökohtaisesta lisästä tai bonuspalkkauksesta.
B) itse kirjoitan - teen tällä hetkellä lasten kuunnelmia (hyvin pienet mainoskulut, joilla ei kata menoja, mutta toivon jonkun kustantamon kiinnostuvan) ja aikuisten tietokirjaa, jolle en vielä ole etsinyt kustantajaa. Nuorempana kirjoitin oman alan artikkeleita freelancerina.
Kohtasi A tuottanee paljon paremmin kuin B, kerta vielä kustantamoja etsit. Onnea siihen.
Teen OnlyFansiin videoita, joissa testaan erilaisia ideoita, tuotteita ja uudistan vanhoja esineitä edullisilla kikoilla. Tienaan tällä hetkellä ihan hyvin. Aluksi en juurikaan mitään tällä lisätyölläni.
Vierailija kirjoitti:
Perustin koulutusalan yrityksen. Toivoin, että saisin 500-1000 euroa kuussa lisätuloa. Toisin kävi. Vielä pari tilausta, niin menee tämän vuoden liikevaihdosta 60 000 rikki. Maksan kiltisti kaikki alvit, verot, eläkemaksut, joten tuosta jää tuloksi noin 40 000. Se on noin puolet vuosiansiostani. Loput tulevat osa-aikaisesta palkkatyöstä. Olen kiitollinen, että viimein talous on kunnossa. Onhan tässä pitkään kituutettukin.
Hei, jos olet vielä ketjussa, haluaisitko kertoa lisää? Minkä tyylistä työtä teet yrityksen kautta? Millainen koulutus/työtausta ja osaaminen sulla on? Missä opit yrittäjyyttä ja löysit asiakkaita? Toki jos ketjussa on muita yrittäjiä, kuulisin mielelläni!
Kuulostaa myös aika isolta toi mitä sulla jää käteen, itse olen joskus tehnyt freenä ja tuolloin karkeasti 50-70 % laskutettavasta oli verotettavaa. Jos sulla jää verojen ja muiden kulujen jälkeen nettona 70 % käteen niin sehän on tosi hyvin, mutta myönnettäköön, että en ole perehtynyt verokiemuroihin.
Itse olen kuormittavassa kokoaikatyössä ja pyörittelen koko ajan ajatusta itseni työllistämisestä yrityksen kautta, mutta moni asia arveluttaa, ennen kaikkea asiakkaiden löytäminen ja yrityksen pyörittämiseen liittyvät hallinnollisset yms. kuviot. Paras tilanne olisi, jos löytyisi osa-aikatyö jolta jäisi energiaa myös yrityskuvion pyörittämiselle, mutta ei ole vielä löytynyt...
Perseen myyminen onlyfansissa on helppoa.
Sivutyönäni minä teen kauppaa. Myyn sellaisella sopimuksella omaa tavaraani, että tavara jää aina myyjälle.
Liiketoiminnallista ajattelua kehiin. Itsensä työllistäminen ei tosiaan ole vaikeaa, jos katsoo ympärilleen kysyen: tuossa ongelma, voisiko tässä ollaan ratkaisu? Sitten vaan kehittelemään konseptia ja testaamaan.
Lisäksi pikkusen sopivaa röyhkeyttä ja omanarvon tunnistamista niin avot!