Mitä lisätöitä sinä teet saadaksesi lisää tuloja?
Itse harkitsen tässä jotain sivubisnestä vaikka laskutuspalvelun kautta niin kiinnostaisi tietää mitä bisneksiä muut ovat keksineet :)
Kommentit (168)
En halua tässä niitä paljastaa kateellisten takia. Joka kuukausi verotonta tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Teen lisätyötä 600-3100€ kuukaudessa. Samaa työtä, kuin mitä tein opiskelun ohella.
Eli mitä töitä? Kerro ääneen?
Olin aikuisopettajana 4 iltana viikossa. Oli kyllä niin kurjaa hommaa, etten suosittele. Tunteihin piti valmistautua surkeilla materiaaleilla eli itse tehdä lisää ja primad onnat oli nenä pystyssä valittamassa.
Olisi kiva tosiaan kuulla mitä lisätyötä teette konkreettisesti :)
Omaa osaamistani on rekrytointi ja business coaching. Tosin rekrytointi on päätyönä joten työnantaja ei varmasti hyväksy jos tekisin sitä myös sivutyönä. Olen miettinyt tuota coachingia mutta mietityttää pitääköhän siinä kuinka paljon myydä ja markkinoida että saa asiakkaita...
Onko teidän joilla on sivubisnes tarvinnut myydä osaamistaan vai onko asiakkaita tullut ovista ja ikkunoista?
Ap
Kerään tölkkejä/pulloja illalla, töiden jälkeen. 1-2 euroa, muutaman tunnin työstä. Ihan ok, helppoa rahaa, saa samalla liikuntaa.
T. M50
Mulla on muutama naimisissa oleva vakkarimies joille teen palveluksia säännöllisesti korvausta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen lisätyötä 600-3100€ kuukaudessa. Samaa työtä, kuin mitä tein opiskelun ohella.
Eli mitä töitä? Kerro ääneen?
Saat itse valita: siivousta, tarjoilua, hampparinpaistoa, myyjänhommaa, taksikuskin hommia jne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutama naimisissa oleva vakkarimies joille teen palveluksia säännöllisesti korvausta vastaan.
Olet siis kauniisti sanottuna maksullinen nainen. On tuolle maailman vanhimmalle ammatille rumempikin nimitys, mutta jääköön se nyt sanomatta.
Mysteeriostoksia. Näissä esmes ruoka/bensa maksetaan + lisänä 10-20 euroa.
Edit eli siis firma maksaa 10-20 e ostosten lisäksi joko lahjakortteina tai palkkana.
Suosin ulkolaisia firmoja jotka maksaa PP tai Wise, ei näy Suomen verotuksessa.
Teen onlyfanssia ja livenä kaupallista toimintaa aina silloin kun saan lapsille järjestettyä hoitopaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis kauniisti sanottuna maksullinen nainen. On tuolle maailman vanhimmalle ammatille rumempikin nimitys, mutta jääköön se nyt sanomatta.
En omasta valinnasta. Jollain täytyy elää kun kahden muun työn palkka ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi jättää sanomatta? Yyhhoo, eli yksinhuoltaja. Oliko tuo nyt niin vaikeaa??
Rehellinen pitää olla ja totuus velvoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi jättää sanomatta? Yyhhoo, eli yksinhuoltaja. Oliko tuo nyt niin vaikeaa??
Rehellinen pitää olla ja totuus velvoittaa.
En ole yh, vaikka miehet ovat olleet halukkaita maksamaan aika paljonkin lisää siitä jos saavat tulla sisääni ilman mitään ehkäisyä. Jossain vaiheessa on varmaan pakko suostua.
Nuorena kannattaa tehdä kun vanhana voi vain ihailla kuulasta syysilmaa ja seurata uutta normaalia. Tuloja siitä ei kerry mutta näillä mennään.🙂
En tarvitse lisätuloja koska en millään kerkiä kuluttaa edes näitäkään pennosia mitkä mulla nyt on koska kulutustottumukset on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes päätulolähteitä, *kirosana*, niin miten sitten niitä sivutuloja. Olen koulutettu ja kykenevä, mutta kukaan ei ota töihin, kun olen liian vanha eli 50 + ja kerran joutunut lomautetuksi firman mentyä nurin.
Nyt kun vielä yhden työn ylivelkaantuneet pakertajat vievät ne viimeisetkin mahdollisuudet ottaessaan sivutöitä, niin kyllä kieltämättä katkeruus kalvaa, kun työhaluja on ja haukutaan kuitenkin laiskaksi ja työtä vieroksuvaksi muiden rahoilla eläjäksi.
Minulla liki samanlainen tilanne, koulutus on ja työkokemusta mutta sairauden takia vammauduin enkä kelpaa enää yhdellekään työnantajalle. Kiva se on täältä lukea kuinka ollaan vain laiskoja, maan hallitusta myöten. Aikaisemmin en toivonut tätä sairautta kellekään mutta nyt on mieli muuttunut.
Minäkin toivon että orpolla pettää yhtä-äkkiä jalat alta ja alaselkä sitten niin kipeä, ja kävely hataraa ettei voi luottaa siihen että jalat kantaa edes vessareissulla. Katsotaan vieläkö tekee mieli haukkua työttömiä laiskoiksi prkle!!
Olen tavallinen duunari en tee mitään lisätöitä. Pärjään lapsen kanssa peruspalkallani
Seuralaisbisnestä 2-3 kertaa viikossa
Olen insinööri AMK, tienaan reilut 8000 €/kk. En saa millään kaikkea kulumaan sellaisiin asioihin mitkä koen tarvitsevani ja säästöön jää joka kuukausi melkein puolet nettotuloista. Johonkin mukavaan naiseen tai hänen ilokseen voisin rahojani kuluttaa mutta sellaista en näköjään saa.