Mitä lisätöitä sinä teet saadaksesi lisää tuloja?
Itse harkitsen tässä jotain sivubisnestä vaikka laskutuspalvelun kautta niin kiinnostaisi tietää mitä bisneksiä muut ovat keksineet :)
Kommentit (168)
kotihoidossa paikkoja pilvin pimein kaiken ikäisille, edes koulutus ei välttämätöntä!
5 pvää/vko 5 t/pvä saa tonnin tulot/kk
suosittelen. kivaa hommaa.
Mysteryshoppailen, täytän kyselyitä ja osallistun arvontoihin (ihan työnä, joka lauantai täytän tunnin kilpailukuponkeja). Kuukaudessa lisäansiot noin 30-60 euroa, rahaa se on sekin
Hoitoalan keikkaringistä napsin sopivia lisävuoroja, varsinkin öitä ja pyhiä.
Tuo mysteerishoppailu oli muuten kivaa homma, tein sitä joskus. Samoin sain joskus pientä lisätuloa, kun osallistuin ahkerasti erilaisiin tutkimuksiin ja mielipidemittauksiin/paneeleihin. En enää muista mitä kautta niitä löytyi, mutta ahkeralla osallistumisella sai aina lisää mahdollisuuksia. Siivoustyötä voisin myös ajatella tekeväni satunnaisesti, kun siltä tuntuu. Vähän niin kuin harrastuksena. Päätyönä en suosittele kenellekään, palkka on aivan liian pieni nivelrikkojen hankkimiseen, riittämättömyyden tunteeseen ja jatkuvan arvostelun kuuntelemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutama naimisissa oleva vakkarimies joille teen palveluksia säännöllisesti korvausta vastaan.
Olet siis kauniisti sanottuna maksullinen nainen. On tuolle maailman vanhimmalle ammatille rumempikin nimitys, mutta jääköön se nyt sanomatta.
Mitä väliä jollain nimityksellä on? Pääasia että rahaa tulee ja kaikki on tyytyväisiä.
Sivutuloja kun miettii, niin myynti- ja markkinointityö kannattaa yrittää saada niin minimiin kuin mahdollista, koska se on suoraan tuottamatonta työtä. Mun sivutyön ostaa kokonaisuudessaan yksi aiemmista työnantajistani, en ehtisi ja jaksaisi enempää tehdäkään, materiaali on tuttua ja tavoiteltu työn laatu myös. Kannattaa pitää huolta verkostoistaan, se on helpointa ja kivointa oman osaamisen markkinointia. Ei tarvi kuin kerran meilata/soittaa, että hei, tarvitsetteko jeesiä.
Teen hankkeelle SPSS-aineiston syöttämistä, raaka-analyysia jne.
Tuntipalkka 40e/h ja esim lokakuussa laskurin 1040 e extraa. Satunnaisesti tätä hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen harrastanut seksiä rahasta vähän niin kuin harrastusmielessä. Eli jos olen baarissa muutenkin saatan pienessä huppelissa käydä ehdottamassa baaritiskillä setämiehelle seksiä korvausta vastaan. Helppoa, hauskaa ja tienaa hyvin. Kaikki mörkönä käteen tietty. Pari sataa viikossa tai kahdessa auttaa mukavasti.
Mörkönä käteen?! Hassu sanonta.
Itse työskentelen rakennusalalla työnjohtajana. Lisäansioita hankin tekemällä iltaisin ja viikonloppuisin rakennustöitä, kuten pieniä remontteja yms. Ne laskutan yritykseni kautta, jolloin pääsen nostamaan lisäansiot matalasti verotettuina osinkoina.
Lisäksi vuokraan omistamiani toimitiloja yrityksille ja hankin myös hyvin osinkoa maksavien pörssiyhtiöiden osakkeita.
hyvä veroton lisätulo on myös rakentaa omakotitaloja, joissa asuu vaaditun kaksi vuotta, jolloin myyntivoitosta ei tarvitse maksaa veroja.
Tosi hyviä tulonlähteitä useilla! Kiinnostaa kuulla lisää!
Olen mm. jakanut lehtiä ja tehnyt siivouskeikkoja. Lehdenjako oli hyvää hyötyliikuntaa, mutta eipä sillä juuri tienannut. Tällä hetkellä olen sijaishoitajana, niin että omaishoitaja saa lomapäiviä.
Vierailuluentoja olen pitänyt. Joskus olin myös sivutoimisesti opettamassa parissa paikassa, työväenopistossa ja eräässä oppilaitoksessa, missä oli aikuiskoulutuksen kurssit iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankin sen ainoan työni alalta jossa maksetaan riittävästi.
Hemmetin hienoa. Annatko vähän vinkkejä insinöörille ja DI:lle. Paitsi jos olet lääkäri.
Ekonomit saa paremmin kuin DI:t, mee sinne.
Kahdessa yhdistyksessä hallituksessa. Jokaisesta kokouksesta saa 50€, jouluna ilmaisen ravintolaillallisen. Lisäksi olen toisessa taloudenhoitaja, palkkio 500€ vuodessa.
Joskus teen löytöjä kirpparilta mitkä myyn eteenpäin. Voitto 10-250€ vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailuluentoja olen pitänyt. Joskus olin myös sivutoimisesti opettamassa parissa paikassa, työväenopistossa ja eräässä oppilaitoksessa, missä oli aikuiskoulutuksen kurssit iltaisin.
Sama. Kävin pitämässä luentoja 90e/h taksalla, kunnes kyllästyin. Kun kaiken luentosarjan työn ja käteen jäävän tulon huomioin, lopetin.
Miten te jaksatte? Mulla 40 tuntii viikossa töitä ja tunti päivässä työmatkaa ja aamulla vielä menee kaikkeen aamutouhuun tunti. Sit kotona lapset ja mies, jotai kotihommia ja ruuanlaittoja, ja treenataki pitää että pysyy jokseenkin kasassa ja nukkuaki kuulemma pitää ni missä välissä ehtis jotai sivubisneksiä tekemään? 🥴
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte? Mulla 40 tuntii viikossa töitä ja tunti päivässä työmatkaa ja aamulla vielä menee kaikkeen aamutouhuun tunti. Sit kotona lapset ja mies, jotai kotihommia ja ruuanlaittoja, ja treenataki pitää että pysyy jokseenkin kasassa ja nukkuaki kuulemma pitää ni missä välissä ehtis jotai sivubisneksiä tekemään? 🥴
25/7, sillä jaksaa
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kaikilla kokopäivätyötä tai perhettä.
Kirjoitan ja sijoitan.