Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20 vuoden parisuhde päättymässä..

Vierailija
08.11.2023 |

Nainen haluaa lähteä, kun tunteet viilenneet.. Tuntuu pahalta.  Mitenköhän selviää edes joulun.. pitäisi kestää kuin Mies. Saapa nähdä. 

M43

Kommentit (828)

Vierailija
781/828 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kohta 10v parisuhde päättymässä. Syynä miehen kylmyys, ei ole hellyyttää, ei luottamusta, ei seksiä. Olen näkymätön, miestä ei kiinnosta mikään minuun liittyen ja on tyytyväinen kun pysyn hiljaa ja näkymättömänä. Enää en edes ota asioita puheeksi kun se ei johda mihinkään. Mistään ei saa puhua, mies kyllä keskutelee muiden kanssa ongelmistamme, muttei minun. Kun nainen lopettaa puhumisen ja aloittaa mykkäkoulun, on ero hyvin lähellä.

Ikävä kuulla tuosta. Voimia tähän hetkeen ja tulevaan. Itse yritin puhua ja olisin aina ollut valmis puhumaan,  mutta meillä se rooli oli toisinpäin..Harmittaa, mutta ei voi mitään.. Sitten kun toinen oli lopulta valmis puhumaan,  niin olikin jo aivan liian myöhäistä tehdä millekään mitään..näköjään AP

Vierailija
782/828 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kohta 10v parisuhde päättymässä. Syynä miehen kylmyys, ei ole hellyyttää, ei luottamusta, ei seksiä. Olen näkymätön, miestä ei kiinnosta mikään minuun liittyen ja on tyytyväinen kun pysyn hiljaa ja näkymättömänä. Enää en edes ota asioita puheeksi kun se ei johda mihinkään. Mistään ei saa puhua, mies kyllä keskutelee muiden kanssa ongelmistamme, muttei minun. Kun nainen lopettaa puhumisen ja aloittaa mykkäkoulun, on ero hyvin lähellä.

Minulle kävi samoin. Siinä vaiheessa kun en enää jaksanut provosoitua ja niin sanotusti yrittää yksin korjata parisuhdettamme ja lopetin samoista asioista vänkäämisen, miehen mielestä suhde parani ja kaikki oli hyvin, vaikka minä olin jo henkisesti puoliksi ulkona. Eli omat tunteet oli jo siinä vaiheessa kuolleet kun arki muuttuu miehen kannalta helpoksi kun ei tarvinnut enää keskustella tai riidellä mistään. Tämä tapahtui n. 10 vuoden kohdalla, sen jälkeen olimme vielä 6 vuotta yhdessä vaikka olin jo tuon ajan suunnitellut eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/828 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin siis siihen pisteeseen, että latasin tinder sovelluksen, mutta profiilin tekeminen jäi alkutekijöihinsä, kun outo tunne valtasi kehon. Katsoin parhaaksi laittaa vielä ns. harkinnan tasolle.  toisessa paljon pienemmässä, minulla oli hetken profiili, mutta senkin pistin pois, koska minulle tulleeseen viestiin / tykkäykseen ei vaan ollut valmis alkamaan mitään ja tuhlaamaan toisen kallista aikaa tässä vaiheessa minuun..Osittain harmittaa, että näin käsittelen tätä tilannetta, mutta näin se vaan menee..AP

Varmasti ihan järkevästi tehty. 

Vierailija
784/828 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin siis siihen pisteeseen, että latasin tinder sovelluksen, mutta profiilin tekeminen jäi alkutekijöihinsä, kun outo tunne valtasi kehon. Katsoin parhaaksi laittaa vielä ns. harkinnan tasolle.  toisessa paljon pienemmässä, minulla oli hetken profiili, mutta senkin pistin pois, koska minulle tulleeseen viestiin / tykkäykseen ei vaan ollut valmis alkamaan mitään ja tuhlaamaan toisen kallista aikaa tässä vaiheessa minuun..Osittain harmittaa, että näin käsittelen tätä tilannetta, mutta näin se vaan menee..AP

Varmasti ihan järkevästi tehty. 

Näin minäkin ajattelin. En halua kenenkään aikaa tuhlata tässä vaiheessa.  Kyllä siinä varmasti erilainen olo tulee sitten kun on valmis..Siinä vaan tuntuu olevan nyt se, että haluaa olla valmis mutta tunnistaa vielä sisimmässään sen ettei ole. Eli toisin sanoen olen päästänyt kyllä irti menneestä, mutta vielä en ole niin pitkällä yli pääsemisen kanssa,  että olisin valmis treffeille tai näköjään edes viestiin..Joskus ennen itse ollut hetken laastari eräälle, niin en ikinä halua tehdä toiselle niin..AP

Vierailija
785/828 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi samoin. Siinä vaiheessa kun en enää jaksanut provosoitua ja niin sanotusti yrittää yksin korjata parisuhdettamme ja lopetin samoista asioista vänkäämisen, miehen mielestä suhde parani ja kaikki oli hyvin, vaikka minä olin jo henkisesti puoliksi ulkona. Eli omat tunteet oli jo siinä vaiheessa kuolleet kun arki muuttuu miehen kannalta helpoksi kun ei tarvinnut enää keskustella tai riidellä mistään. Tämä tapa

Varmasti on myös aika stressaavaa suunnitella eroa pitkään..Voisin kuvitella..AP

Vierailija
786/828 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä se erosuru ja tietynlainen viha tuli vasta siinä vaiheessa kun exä alkoi puolen vuoden päästä erosta tapailla naista johon oli ollut ihastunut ennen meidän seurusteluamme eli reilut 20 vuotta aikaisemmin. Aloin kyseenalaistaa käytännössä koko suhteemme historian. Kuvittelin siis itse päässeeni tässä vaiheessa jo erosta eteenpäin, mutta tunteiden vahvuus yllätti todella.

En tiedä omalta kohdaltani tuleeko sitä vihaa ikinä. Ei ainakaan vielä ole tullut.. surua sitäkin enemmän.  Aivan liikaa. Vaikka toinen on lähtenyt, niin ei vielä kokonaan sydämestäni ole lähtenyt, eikä varmaan tule ikinä lähtemään, mutta sen kanssa pitää oppia elämään ja käsitellä asia niin pitkälle, että on valmis 100% jatkamaan eteenpäin ja sitoutumaan tulevaisuudessa täysillä uuteen jos sellainen suodaan. Ja sitä kohti tässä yritän elämääni rakentaa. 

Haluan olla mahdollisesta uudessa suhteessa täysillä mukana ja panostaa koko sydämestäni sitten siihen. AP

Vierailija
787/828 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vanhan kansan ihmisenä toivon niin, että tapaat uusia ihmisiä ihan tosielämässä. Itselläni ei ole tinderpinder-sovelluksista mitään kokemuksia, nuorena oli kirjeenvaihtokaverit "lähinnä" verrattavia, hah

Sivusta olen kuullut niin kummallisia, pinnallisia tarinoita näistä treffipalveluista, oudoin on varmaan tää 'Ensitreffit alttarilla'. Siinä halveerataan jo avioliittoakin. On toki tarinoita onnistuneistakin kohtaamisista näillä 'ihmissuhdemarkkinoilla'. Itse varmaan tiedät haluatko osallistua ja milloin...

Toivon valoisia kevätpäiviä

Ak

Ps jokos se exän merkkipäivä on lähellä/oliko jo? Päätitkö/ootko päättäny, mitä teet? Ehkä neutraali onnentoivotus on ok (meiningillä kaikki ok, no hard feelings)

Vierailija
788/828 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vanhan kansan ihmisenä toivon niin, että tapaat uusia ihmisiä ihan tosielämässä. Itselläni ei ole tinderpinder-sovelluksista mitään kokemuksia, nuorena oli kirjeenvaihtokaverit "lähinnä" verrattavia, hah

Sivusta olen kuullut niin kummallisia, pinnallisia tarinoita näistä treffipalveluista, oudoin on varmaan tää 'Ensitreffit alttarilla'. Siinä halveerataan jo avioliittoakin. On toki tarinoita onnistuneistakin kohtaamisista näillä 'ihmissuhdemarkkinoilla'. Itse varmaan tiedät haluatko osallistua ja milloin...

Toivon valoisia kevätpäiviä

Ak

Ps jokos se exän merkkipäivä on lähellä/oliko jo? Päätitkö/ootko päättäny, mitä teet? Ehkä neutraali onnentoivotus on ok (meiningillä kaikki ok, no hard feelings)

Ei minullakaan ole kokemusta noista, mutta toisaalta eihän sitä tiedä ennen kuin kokeilee..Sitten kun siltä tuntuu.  Jotenkin se baareissa käyminen ym. silloin tällöin ok, mutta oma lukunsa kuinka nykypäivänä lähestyä kiinnostavaa ihmistä.  Tai jossain harrastuksissa sitten taas, niin sekin on sitten oma vähän niin ja näin. Kai se tästä jossain vaiheessa selkiytyy miten lähteä liikkeelle.  

Ei ole vielä ajankohtainen tuo merkkipäivä asia, niin saa nähdä mikä silloin on tilanne. Olen hieman ajatellut niin, että annan varmaan olla..Mutta katsotaan miltä silloin tuntuu. Toisaalta tuskin hän edes kaipaa minulta mitään, niin varmasti turha vaivautua laittamaan yhtään mitään. Tietää varmaan sisimmässään kuitenkin, että kyllä sinäkin päivänä hän mielessäni käy..Väkisinkin..AP

Vierailija
789/828 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sellainen "moikkaus" tuttu tuossa on, joka saattaisi itseä jollain tavalla kiinnostaa, mutta kun ei tiedä hänenkään suhde statusta ja myöskin kohtaaminen jossain yöelämässä on erittäin sattumanvaraista, niin se että saa selville pelkästään sen onko vapaa vai varattu on jo asia erikseen..puhumattakaan siitä voisiko olla kiinnostusta..AP

Vierailija
790/828 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi sellainen "moikkaus" tuttu tuossa on, joka saattaisi itseä jollain tavalla kiinnostaa, mutta kun ei tiedä hänenkään suhde statusta ja myöskin kohtaaminen jossain yöelämässä on erittäin sattumanvaraista, niin se että saa selville pelkästään sen onko vapaa vai varattu on jo asia erikseen..puhumattakaan siitä voisiko olla kiinnostusta..AP

Tällaisessa tapauksessa esimerkiksi se tinder olisi varmasti hyvä jos sattuisi hänen profiili tulemaan vastaan, niin tieto olisi siinä. Mutta vaikka olisikin sinkku niinkuin itsekin nyt, niin ei hänkään välttämättä siellä ole..Hankalia juttuja. AP

Vierailija
791/828 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyypillistä on tällainen "takapakki" vaihe tässä prosessissa.. on nyt muutaman päivän ollut selvästi taas huonompi. Pakottanut kuitenkin itseni vaan nousemaan kuitenkin ylös sängystä ja lähtenyt töihin. En halua antaa periksi ja jäädä kotiin murehtimaan mitään, koska se ei edistä omaa oloa mitenkään, mutta alakuloisuus on ollut huomattavasti isompi taas muutaman päivän kuin tässä välissä oli. AP

Vierailija
792/828 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi vaan olla niin vaikeaa sanoa itselleen, että jatka eteenpäin niin kuin toinenkin on jo tehnyt. Tai se sanominen on helppoa, mutta ajatukset vaan väkisin menevät menneeseen, vaikka ei haluaisi. Miten voi kaivata toista, vaikka tiedän sen, että menneeseen ei ole paluuta ja toisaalta jopa itsekään ei varmaan enää osaisi jatkaa..  AP 

Vierailija
793/828 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se voi vaan olla niin vaikeaa sanoa itselleen, että jatka eteenpäin niin kuin toinenkin on jo tehnyt. Tai se sanominen on helppoa, mutta ajatukset vaan väkisin menevät menneeseen, vaikka ei haluaisi. Miten voi kaivata toista, vaikka tiedän sen, että menneeseen ei ole paluuta ja toisaalta jopa itsekään ei varmaan enää osaisi jatkaa..  AP 

Ja jos tämä on sitten sitä yksin jäämisen pelkoa, niin miksi ihmeessä ei tunne olevansa valmis esim. treffeille tai edes viesteihin...AP

Vierailija
794/828 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap. Kirjoituksesi saivat minut ajattelemaan. Näen, että olet menossa eteenpäin ja takapakit kuuluvat prosessiin. Mutta olisiko tästä ajatuksesta sinulle apua. Nimittäin siitä, että tunteet ovat vain tunteita ja niiden ei pidä antaa estää elämästä ja tekemästä asioita, joita haluat. Otetaan esimerkiksi pelko. Onhan täysin luonnollista ja tervettäkin pelätä kaikenlaisia asioita. Pelon ei pidä kuitenkaan antaa estää elämästä. Ihmisen ei pidä jäädä pelon vangiksi, vaan tehdä normaaleja ja terveellisiä asioita siitäkin huolimatta, että joskus pelottaa. Samalla tavoin ajattelen, että sinulla on nyt varmaankin kaikenlaisia tunteita eroon liittyen. Esimerkiksi kaipausta ja surua. Ne ovat kuitenkin myös vain tunteita, jotka tulevat ja menevät. Sinun ei pidä antaa niiden vaikuttaa käytökseesi, vaan tehdä niistä huolimatta asioita, jotka ovat sinulle hyväksi.

Tuosta Tinderistä sanoisin sen verran, että se tuntuu olevan nykyajan keino tavata ihmisiä. Ennen vanhaan ehkä kohdattiin enemmän yöelämässä. Tinder on kuitenkin vain ensimmäinen askel. Jokainen ihmissuhteen syntyminen edellyttää kuitenkin kohtaamista todellisessa elämässä. Myös Tinderin avulla syntyneet.

Voimia ja valoa!

Kuurankukka

Vierailija
795/828 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Ap. Kirjoituksesi saivat minut ajattelemaan. Näen, että olet menossa eteenpäin ja takapakit kuuluvat prosessiin. Mutta olisiko tästä ajatuksesta sinulle apua. Nimittäin siitä, että tunteet ovat vain tunteita ja niiden ei pidä antaa estää elämästä ja tekemästä asioita, joita haluat. Otetaan esimerkiksi pelko. Onhan täysin luonnollista ja tervettäkin pelätä kaikenlaisia asioita. Pelon ei pidä kuitenkaan antaa estää elämästä. Ihmisen ei pidä jäädä pelon vangiksi, vaan tehdä normaaleja ja terveellisiä asioita siitäkin huolimatta, että joskus pelottaa. Samalla tavoin ajattelen, että sinulla on nyt varmaankin kaikenlaisia tunteita eroon liittyen. Esimerkiksi kaipausta ja surua. Ne ovat kuitenkin myös vain tunteita, jotka tulevat ja menevät. Sinun ei pidä antaa niiden vaikuttaa käytökseesi, vaan tehdä niistä huolimatta asioita, jotka ovat sinulle hyväksi.

Tuosta Tinderistä sanoisin sen verran, että se tuntuu olevan nykyajan keino t

Kiitoksia tästä,  oli asiaa. Ja näin itsekin ajattelin, että se tinder on vaan nykyään yksi niistä paikoista, josta voisi päästä alkuun. Silloin kun itse suhteen viimeksi aloitin,  niin se useimmiten siihen aikaan oli baari. Nyt se tosiaan on hieman muuttunut se maailma, mutta kyllä varmasti ne pääpiirtein "säännöt"  muuten ovat vielä samoja..Ainakin suurinpiirtein saman ikäluokan kohdalla..AP

Vierailija
796/828 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luulisin, että tuo entinen puoliso ei tietäisi kuinka paljon hänestä välitin, niin näyttäisin nämä tekstit hänelle, mutta kun tiedän että hän oikeasti tiesi / tietää ja se ei riittänyt hänelle. Niin siihen pohjautuen voin tehdä ne päätökset joiden mukaan yritän toimia jatkossa..  ne viisaat ovat sanoneet parisuhde tarvitsee sen parin.. yksi ei riitä. AP

Vierailija
797/828 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, että parisuhteeseen tarvitaan kaksi. En usko, että teit mitään väärin tai eksäsi ei tietäisi kuinka paljon välitit. Luulen, että ongelma on se, että hän ei vain enää rakasta sinua. Ja sille et voi mitään. Eikä hänkään voi sille mitään. Molemmat te ansaitsette parisuhteen, jossa molemmat rakastavat ja haluavat olla juuri toistensa kanssa. Niin kuin kaikki muutkin ihmiset.

Kuurankukka

Vierailija
798/828 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta moikkaus-tutusta tuli mieleen, että mitäpä siinäkään menettää, jos hakeutuisit juttusille. Olisiko se mahdollista? Voihan sitä jutella niitä näitä. Pikkuhiljaa saat varmaan selville myös vastaukset kysymyksiin, jotka askarruttavat.

Kuurankukka

Vierailija
799/828 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta moikkaus-tutusta tuli mieleen, että mitäpä siinäkään menettää, jos hakeutuisit juttusille. Olisiko se mahdollista? Voihan sitä jutella niitä näitä. Pikkuhiljaa saat varmaan selville myös vastaukset kysymyksiin, jotka askarruttavat.

Kuurankukka

Tämä saattaa olla ehkä tavoitteena seuraavien viikkojen sisällä kenties..Jostain pitää aloittaa  : )

AP

Vierailija
800/828 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyikö tuohon takapakki vaiheeseen jotain mikä sen laukaisi? Jos nyt lopullisesti hyväksyit että tilanne on tämä ja pääset irrottautumaan? Eli oliko tuolla takapakilla ns kuitenkin tarkoitus ja se auttaa sinua taas eteenpäin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi