20 vuoden parisuhde päättymässä..
Nainen haluaa lähteä, kun tunteet viilenneet.. Tuntuu pahalta. Mitenköhän selviää edes joulun.. pitäisi kestää kuin Mies. Saapa nähdä.
M43
Kommentit (828)
Tämä on tällainen kurja vaihe elämässä, kun on tilanne mikä nyt on.. saisipa pikakelattua aikaa siihen asti kun on , joko nykyinen suhde saatu korjattua tai olisi löytynyt uusi rakkaus.. Toisaalta tästäkin ajasta pitää vaan ottaa jotain opiksi ,kun aikaa ei pysty nopeuttamaan..AP
Vierailija kirjoitti:
Poissa silmistä, poissa mielestä. Siis ei kannata hakeutua tilanteisiin jossa kohtaatte.
Ja toinen vanha viisaus: sillä joka eroa haluaa on vaikeinta itsensä kanssa. Loppujen lopuksi voi olla että hänellä on kriisi itsensä kanssa, esim. neljänkympin kriisi.
Juuri tätä olemme osittain itsekin epäilleet kyllä.. AP
Kuinka te muut, jotka olette yksin kotona viikonloppuna käytätte aikanne? Siis jos ette lähde mihinkään rientoihin..AP
Aika kuluu viikonloppuisin nopeasti. Esimerkiksi tänään olen ulkoillut koiran kanssa, tehnyt kahdet eri treenit, siivonnut, laittanut ruokaa, puhunut puhelimessa ja viestitellyt eri ihmisten kanssa. Tein myös vähän rästitöitä. Nyt katson Netflixiä ja illalla luen kirjaa ennen nukahtamista. Käytän ajan siis palautumiseen ja itsestäni huolehtimiseen. Joskus viestittelen Tinderissä, harvoin lähden treffeille.
Mieti mistä sinä pidät. Mitä sinä haluat elämältä? Ala vähitellen toteuttamaan asioita. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka te muut, jotka olette yksin kotona viikonloppuna käytätte aikanne? Siis jos ette lähde mihinkään rientoihin..AP
Katson joululeffoja ja haaveilen rakkaudesta :) Pari vuotta erosta ja odottelen loppuelämäni onnea tekemättä mitään, ilmeisesti pelkään särkeväni sydämeni.
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson joululeffoja ja haaveilen rakkaudesta :) Pari vuotta erosta ja odottelen loppuelämäni onnea tekemättä mitään, ilmeisesti pelkään särkeväni sydämeni.
N48
Kaikkea hyvää sinne, haaveillaan sitten molemmat oikein urakalla..AP
Vierailija kirjoitti:
Aika kuluu viikonloppuisin nopeasti. Esimerkiksi tänään olen ulkoillut koiran kanssa, tehnyt kahdet eri treenit, siivonnut, laittanut ruokaa, puhunut puhelimessa ja viestitellyt eri ihmisten kanssa. Tein myös vähän rästitöitä. Nyt katson Netflixiä ja illalla luen kirjaa ennen nukahtamista. Käytän ajan siis palautumiseen ja itsestäni huolehtimiseen. Joskus viestittelen Tinderissä, harvoin lähden treffeille.
Mieti mistä sinä pidät. Mitä sinä haluat elämältä? Ala vähitellen toteuttamaan asioita. Tsemppiä!
Kiitoksia, kyllä tuossa sentään on minulla tuo uiminen sitten harrastuksista, mutta koira lähtee puolison asuntoon varmaan, niin kestää tottua siihenkin.. Treffeille lähteminen kaikkien näiden vuosien jälkeen tuntuu todella oudolta ajatukselta.. mutta kai siihenkin tottuu sitten..AP
Kiitos ap, on ollut mukava lukea ajatuksiasi.
Toivotan tsemppiä pariin lähiviikkoon (joulu ja uusivuosi). Järjestä ne itsellesi jollakin tavalla!
(Kiinnostaisi myös myöhemmät kuulumiset; laita halutessasi kalenterimuistutus kesälle 2024, ja tule kertomaan kuulumiset. Jos haluat.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiku irtopalaa hakemaan. Siinä exät unohtuu
Tätä en voi suositella. Ei ole reilua kumpaakaan osapuolta kohtaan - noin pitkästä suhteesta kestää oikeasti käsitellä asia.
Miten niin? Eukkohan tässä(kin) tapauksessa on lähdössä ja hän on varmasti "käsitellyt" asiat jo aikaisemmin. Mieheltä se olisi mukava kosto jos hän löytäisi nopeasti jonkun uuden kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ap, on ollut mukava lukea ajatuksiasi.
Toivotan tsemppiä pariin lähiviikkoon (joulu ja uusivuosi). Järjestä ne itsellesi jollakin tavalla!
(Kiinnostaisi myös myöhemmät kuulumiset; laita halutessasi kalenterimuistutus kesälle 2024, ja tule kertomaan kuulumiset. Jos haluat.)
Kiitoksia paljon, aivan varmasti päivitän tänne tilannetta silloinkin. Ja tällä hetkellä tämä on vähän niinkuin tällainen terapia/vertaistuki ja ehkä osittain jonkinlainen oman ajatuksen purkamisen kanava..AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N48
Kaikkea hyvää sinne, haaveillaan sitten molemmat oikein urakalla..AP
Kiitos ja samoin sinulle. Hyvin meidän käy.
N48
Joku neuvoi, että tee kaikkesi sen eteen että liittonne voisi jatkua. Minä neuvoisin toisin. Jos vakuuttelet rakkauttasi ja ruikutat perään, toiselle ei konkretisoidu se, että hän menettää sinut. Ei tarvitse teeskennellä mitään, mutta ala suunnata omaan elämään, menoihin ja harrastuksiin. Ala näyttää hänelle todeksi sitä, että hän on valinnut nyt sen, että hän menettää sinut.
Usein sanotaan, että kalenterivuosi menee surusta tai erosta toipumiseen. Ekat juhlapyhät, lomat, joulut. Sitten alkaa toisto. Uskon tähän ainakin omalla kohdallani läheisten kuoleman jälkeen.
Ak
Vierailija kirjoitti:
Joku neuvoi, että tee kaikkesi sen eteen että liittonne voisi jatkua. Minä neuvoisin toisin. Jos vakuuttelet rakkauttasi ja ruikutat perään, toiselle ei konkretisoidu se, että hän menettää sinut. Ei tarvitse teeskennellä mitään, mutta ala suunnata omaan elämään, menoihin ja harrastuksiin. Ala näyttää hänelle todeksi sitä, että hän on valinnut nyt sen, että hän menettää sinut.
Näin olen itsekin tänä päivänä ajatellut.. tavallaan että "pallo" on nyt hänellä.. AP
Mahtavaa! Oot nuori vielä (toivottavasti hyvässä kunnossa, ei ylipainoa, raha-asiat hoidettu, et oo persu..se sinänsä selittäis miksi susta halutaan erota ja 50% suomalaisista ei voi kuvitella parisuhdetta persun kanssa...) ja ihana uusi alkuhan tässä on, kun sen osaa ottaa vastaan! <3
Itse läksin toteuttaman itsäni ja fantasioita: xy/alastonsuomi ja kimppakivaa, laastarisuhteita ja bailaamista, toki kohtuudella ettei alkon kanssa lotraamista liikaa! Tapahtumia ja mökkireissuja noiden kautta, uusia tuttavia ja kuvioita, aivan mahtavaa!!!
Uutta rakkautta ei kannata lähteä väkisin hakemaan, laastaria vain seksin suhteen!!!
Ja itselle sitten kristallisoitui, että toki olen avoin suurelle rakaudelle, mutta vain seksuaalisesti avoimessa suhteessa. <3
Tärkein neuvo, tutustu nyt ensin itseesi ja mieti ihan rauhassa mitä elämältä toivot. Onko pakko olla parisuhteessa, etkö viihdy itsesi kanssa , ja jos et ,se pitää opetella ihan ensin. Vasta kun oppii ymmärtämään omaa itseään, sen jälkeen voi miettiä minkälaista parisuhdetta haluat, jos se nyt on lopullinen päämääräsi. Valtava määrä suomalaisia asuu ihan itsekseen ja yksinkin on ihan hyvää elämää. Ei parisuhde ole mikään ainoa elämänmalli. Voi olla ystäviä ja mukavaa elämää joka tapauksessa. Suru kestää aikansa, olen itse sekä jättänyt, jätetty ja lopuksi menettänyt yhden puolison kuolemalle. Tällaista se elämä on mutta jokainen päivä on ainutlaatuinen ja tärkeä, se on SInun elämääsi. Ei se aina mene niinkuin toivoisi, mutta vain sinä itse voit tehdä elämästäsi elämisen arvoista, kukaan muu ei siihen pysty vaikka moni sitä toivookin.
Vierailija kirjoitti:
Tärkein neuvo, tutustu nyt ensin itseesi ja mieti ihan rauhassa mitä elämältä toivot. Onko pakko olla parisuhteessa, etkö viihdy itsesi kanssa , ja jos et ,se pitää opetella ihan ensin. Vasta kun oppii ymmärtämään omaa itseään, sen jälkeen voi miettiä minkälaista parisuhdetta haluat, jos se nyt on lopullinen päämääräsi. Valtava määrä suomalaisia asuu ihan itsekseen ja yksinkin on ihan hyvää elämää. Ei parisuhde ole mikään ainoa elämänmalli. Voi olla ystäviä ja mukavaa elämää joka tapauksessa. Suru kestää aikansa, olen itse sekä jättänyt, jätetty ja lopuksi menettänyt yhden puolison kuolemalle. Tällaista se elämä on mutta jokainen päivä on ainutlaatuinen ja tärkeä, se on SInun elämääsi. Ei se aina mene niinkuin toivoisi, mutta vain sinä itse voit tehdä elämästäsi elämisen arvoista, kukaan muu ei siihen pysty vaikka moni sitä toivookin.
Viisaita sanoja kyllä.. kyllä minä itseni kanssa viihdyn ei siinä mitään, mutta on se vaan niin paljon mukavampaa kun on ihminen jonka kanssa viettää aika. Saada ja antaa hellyyttä. Keskustella , viettää koti-iltoja, käydä paikoissa, saunoa. Ym ym..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisaita s
"Viisaita sanoja kyllä.. kyllä minä itseni kanssa viihdyn ei siinä mitään, mutta on se vaan niin paljon mukavampaa kun on ihminen jonka kanssa viettää aika. Saada ja antaa hellyyttä. Keskustella , viettää koti-iltoja, käydä paikoissa, saunoa. Ym ym.. "
Olen eroamassa, koska en saa noita asioita omassa liitossani. Toivon joskus löytäväni kumppanin jonka kanssa voisin toteuttaa näitä perusjuttuja mitä parisuhteeseen liitetään.
Poissa silmistä, poissa mielestä. Siis ei kannata hakeutua tilanteisiin jossa kohtaatte.
Ja toinen vanha viisaus: sillä joka eroa haluaa on vaikeinta itsensä kanssa. Loppujen lopuksi voi olla että hänellä on kriisi itsensä kanssa, esim. neljänkympin kriisi.