Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sitoutumis kyvyttömyys vertaistukea.

Vierailija
08.11.2023 |

4v suhdetta takana. Ollaan täysin jumissa ja eletään päivä kerrallaan. Itse haluaisin yhteisen kodin kihloihin ja naimisiin. Lopulta yhteisen hautapaikan..

Kumppani taas tuntuu odottavan millon suhde muuttuu huonoksi ja on syy erota.  Mitään viitteitä tästä ei ole ollut koko suhteen aikana. Molemmat sanoo suhteen olevan paras missä ikinä ollut.

Mitä tämä on?

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole rahasta kiinni. Asia on alkanut vaivata minua todella paljon. Koska puheet ja teot ovat ristiriidassa. 

Vierailija
82/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte eri asioita. Nykyaikana ei tarvi homehtua onnettomassa suhteessa. Saat luvalla lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole rahasta kiinni. Asia on alkanut vaivata minua todella paljon. Koska puheet ja teot ovat ristiriidassa. 

Mä en edelleenkään ole kenenkään teistä kolmesta. 

Vierailija
84/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatte eri asioita. Nykyaikana ei tarvi homehtua onnettomassa suhteessa. Saat luvalla lähteä.

Kyllä. Sitä tässä juuri mietin että onko tässä lopulta mitään järkeä jos puolison käytös aiheuttaa turvattomuutta ja epävarmuutta.

Eikä parannustakaan näy, pelkästään puheita joiden perusteella meidän pitäisi olla jo naimisissa.

Vierailija
85/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän ei halua yhteistä asuntoa, kihloja ja naimisiin, niin sitten hän ei halua. Ehkä teidän pitäisi erota sitten jos nuo asiat ovat sulle niin tärkeitä. 

Vierailija
86/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä selvennyksenä me muutettiin käytännössä heti minun asuntooni, koska asuntoni on isompi ja siistimpi.. Ollaan oltu 4v aikana ehkä 10yötä erossa. Joten luulisi ettei hirveästi enää yhteenmuutto jännitä.

Olo on varmasti kuin milläkin ostovaimolla. En yhtään ihmettele,jos ahdistaa.

Vierailija
87/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän ei halua yhteistä asuntoa, kihloja ja naimisiin, niin sitten hän ei halua. Ehkä teidän pitäisi erota sitten jos nuo asiat ovat sulle niin tärkeitä. 

Kyllä ne ovat minulle todella tärkeitä. Jokainen näistä olisi selkeä merkki että hän oikeasti haluaa olla minun kanssani. Eikä esimerkiksi odota jotain parempaa.

Vierailija
88/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sitä tässä juuri mietin että onko tässä lopulta mitään järkeä jos puolison käytös aiheuttaa turvattomuutta ja epävarmuutta.

Eikä parannustakaan näy, pelkästään puheita joiden perusteella meidän pitäisi olla jo naimisissa.

Mikä ihmeen pakkomielle sinne naimisiin on? Mitä ihmeen hyötyä siitä on?

Vierailija
89/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä selvennyksenä me muutettiin käytännössä heti minun asuntooni, koska asuntoni on isompi ja siistimpi.. Ollaan oltu 4v aikana ehkä 10yötä erossa. Joten luulisi ettei hirveästi enää yhteenmuutto jännitä.

Olo on varmasti kuin milläkin ostovaimolla. En yhtään ihmettele,jos ahdistaa.

Ostovaimolla. On täällä mahtavia olettamia. Miksi ihmeessä asuttaisiin hänen pienemmässä asunnossa 50km pidemmällä työmatkalla 😂.

Varsinkin kun tilanne on se että minunkin asunto on liian pieni meille.

Vierailija
90/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö että hän on itse sanonut haluavansa naimisiin. Minä haluan naimisiin. Ja se että hän on nyt jumittanut meidän suhteen pisteeseen jossa ei edetä yhtään on todella omituista.   Tähän voi olla useita eri syitä ja kaikki eivät ole kovinkaan mukavia.

Vierailija
91/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ovat minulle todella tärkeitä. Jokainen näistä olisi selkeä merkki että hän oikeasti haluaa olla minun kanssani. Eikä esimerkiksi odota jotain parempaa.

Yksikään noista asioista ei estä jätetyksi tuloa. Sen voi kertoa aika moni ihminen tässä maailmassa.

Vierailija
92/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään noista asioista ei estä jätetyksi tuloa. Sen voi kertoa aika moni ihminen tässä maailmassa.

Tämä on kyllä hyvin tiedossa . Ei ole tuosta kiinni.  

Vierailija
93/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä hyvin tiedossa . Ei ole tuosta kiinni.  

No mistä sitten? Ei ole rahakysymys etkä pelkää jätetyksi tulemista.

Vierailija
94/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä hyvin tiedossa . Ei ole tuosta kiinni. &nbsp

Voisiko olla vaikka siitä että kun puheet ja teot eivät ole yhtä voi herätä epäilyksiä?

Kuten vaikka se että rakastaako toinen oikeasti vai onko hänellä joku muu syy olla minun kanssani.

Vierailija
95/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyll

Voisiko olla vaikka siitä että kun puheet ja teot eivät ole yhtä voi herätä epäilyksiä?

Kuten vaikka se että rakastaako toinen oikeasti vai onko hänellä joku muu syy olla minun kanssani

No lokki tuo tyyppi ei ainakaan ole, kun maksaa sun lainaaskin. Miks hitossa maksais jos ei haluais olla sun kanssa, kun halvemmallakin pääsis. Lapsiakaan ei halua, joten ei siihenkään parisuhdetta tarvitse. Säännöllinen seksi, no se on ihan mahdollista. Ylipäätään parisuhde, ei halua olla yksin, mahdollista sekin. 

Vierailija
96/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö että hän on itse sanonut haluavansa naimisiin. Minä haluan naimisiin. Ja se että hän on nyt jumittanut meidän suhteen pisteeseen jossa ei edetä yhtään on todella omituista.   Tähän voi olla useita eri syitä ja kaikki eivät ole kovinkaan mukavia.

Hän on vuosien kuluessa muuttanut mieltään avioliitosta ja ette enää halua samoja asioita. Erotkaa ja etsikää uudet kumppanit.

Vierailija
97/109 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa turvattomalta. Jos mietin omaa avioliittoani, niin parasta on se vakaus, kumpikaan ei uhkaile erolla tms.

Noin 15 yhteisen vuoden jälkeen vakauden tunne lisääntyi  ja luottamus puolisoon sekä (loppuelämän) yhteiseen tulevaisuuteen kasvoi.

Vierailija
98/109 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa turvattomalta. Jos mietin omaa avioliittoani, niin parasta on se vakaus, kumpikaan ei uhkaile erolla tms.

Noin 15 yhteisen vuoden jälkeen vakauden tunne lisääntyi  ja luottamus puolisoon sekä (loppuelämän) yhteiseen tulevaisuuteen kasvoi.

Tämäpä juuri. Tämä suhde on nyt jumittanut vuosia siinä samassa pisteessä missä yleensä ollaan ensimmäinen vuosi. kun vasta tutustutaan ja mietitään onko tuo nyt se henkilö kenen kanssa haluan aikaani viettää.

Puheiden perusteella hänellä ei ole mitään syytä jumittaa suhdetta. Ennemminkin jos hänen puheensa pitäisivät paikkaansa hänen ainoa huolensa tässä maailmassa olisi se jätänkö minä hänet.

Vierailija
99/109 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri. Tämä suhde on nyt jumittanut vuosia siinä samassa pisteessä missä yleensä ollaan ensimmäinen vuosi. kun vasta tutustutaan ja mietitään onko tuo nyt se henkilö kenen kanssa haluan aikaani viettää.

Puheiden perusteella hänellä ei ole mitään syytä jumittaa suhdetta. Ennemminkin jos hänen puheensa pitäisivät paikkaansa hänen ainoa huolensa tässä maailmassa olisi se jätänkö minä hänet.

Eivät kaikki halua muuttaa yhteen tai naimisiin, laittaa mitään yhteiseksi, vuoden jälkeen. Miksi suhde ei voi olla vain se ihmissuhde, miksi pitää vangita toinen taloudellisesti ja juridisesti? Mikä ihmeen aikajana, että tässä ja tässä kohtaa pitäisi olla sitä ja sitä. Ihmissuhteet eivät ole sellaisia, että katsotaan kellosta, että nyt jotakin, ihmissuhde ei voi jumittaa, se vain on. Kuvitelmat omassa päässä jumittavat. Vanhoilliset arvot jumittavat. Näillä erotilastoilla vaan on fiksua olla sitomatta itseään toiseen juridisesti tai taloudellisesti. Kuulostaa, ettet rakasta kumppaniasi ollenkaan, haluat vain vangita hänet kaikin tavoin ja näin vakuutella itsellesi että hän on "kiinni" ja sinun oma. Sairasta epävarmuutta ja kyvyttömyyttä suhteeseen. Syysi on se, että noilla toimilla toisen pitäisi todistaa rakkautensa? Etkö muuhun pysty itse, vain vangittuna olet "sitoutunut"? Toinen rakastaa kyllä ilman aikajanatoteutuksia ja mitään yhteistä, ei se yhteinen omaisuus lisää rakkautta eikä avioliittokaan. 

Vierailija
100/109 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä aloitus ja ketju vain astetta hienostuneempi versio aiheesta "naiset vaan tyytyy kilttimiehiin ajankuluksi ja odottavat sitä gigachadia. Siksi pakko päästä naimisiin, jotta gigachadiin vaihto olisi vaikeampaa. Minulla on huono itsetunto ja olen omistushaluinen."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi