Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät Kelalta saadut tuet ole samalla tavalla julkisia kuin verotiedot?

Vierailija
08.11.2023 |

Verotulojen lisäkso yhtä merkittävä tieto on se, kuka verotuloja käyttää.

Kommentit (197)

Vierailija
141/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on huvinsa kullakin. Kyllä suomalainen on pöljä ihminen.

Joku ranskalainen sanoi että sikäläiset olisivat pitkässä jonossa verotoimistossa jos sielläkin olisi julkiset verotiedot kuten Suomessa.

Vierailija
142/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oetteko miettineet että tänne tulevat saavat eläkkeen. Miten ne pisteet heille lasketaan otka eivät ole koskaan päivän työtä tehneet täällä. Sitä paitsi moni saa eläkkeen kotimaassaan, mistä Suomen verotalo ei ole tietoinen. Sain kuulla eräälstä joka saa eläkettä itäblokista. 

Saavat Suomen takuueläkkeen, joka on alle tonnin kuussa, jos työeläkettä ei ole kertynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska eivät ole verollisia. Verotettavista tiedoista on kyse.

Kela pidättää työmarkkinatuesta ja peruspäivärahasta 20 % veroa. Ansiosidonnaisen päivärahan vero on vähintään 25 % tai oma palkan veroprosenttisi.

Vierailija
144/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi on, en ole aiemmin ajatellutkaan

Viimeaikaisissa, hallituksen lakiuudistuksiin -ja niiden vastustamiseen- liittyen olen useampaan kertaan nähnyt väitteen, joinka mukaan "rikkaille ollaan antamassa verohelpotuksia ja köyhimmät joutuvat maksumiehiksi"

Tienaan tällä hetkellä 100 euroa, ja olen velvoitettu antamaan 30 euroa siitä Penalle. Uudistuksen jälkeen tienaan edelleen 100 euroa, mutta olen velvoitettu antamaan Penalle vain 28 euroa. Millä logiikalla Pena maksaa minun (nettomääräisesti kohonneen) tuloni? Minähän se olen maksumiehenä joka tapauksessa.

Meillä on ongelma, koska sinun kaltaisetkin aivottomat saavat äänestää.

Älä väitä että työttömä

Työttömyyspäivärahasta menee 25 % veroa.  Lisäksi työtönkin maksaa alv:n jokaikisestä ostamastaan tuotteesta siinä missä työllinenkin.

Vierailija
145/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikseivät Kelalta saadut tuet ole samalla tavalla julkisia kuin verotiedot?" Hyvä idea, kun nyt kadehditaan rikkaimpia päästäisiin kadehtimaan myös köyhimpiä.

Vierailija
146/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin toimeentulotuen asiakkuus on lain mukaan salassa pidettävä asia. Vaatisi siis lakimuutoksen, ehkä jopa perustuslain muuttamista (yksityisyydensuoja).

Vierailija
147/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää nyt sitten ne ihmisten terveystiedotkin sitten julkiseksi. Voisi tarkistaa, että kuinka paljon naapuri kuluttaa veronmaksajien rahoja julkisessa terveydenhuollossa, vai kuluttaako ollenkaan?

Vierailija
148/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi on, en ole aiemmin ajatellutkaan

Viimeaikaisissa, hallituksen lakiuudistuksiin -ja niiden vastustamiseen- liittyen olen useampaan kertaan nähnyt väitteen, joinka mukaan "rikkaille ollaan antamassa verohelpotuksia ja köyhimmät joutuvat maksumiehiksi"

Tienaan tällä hetkellä 100 euroa, ja olen velvoitettu antamaan 30 euroa siitä Penalle. Uudistuksen jälkeen tienaan edelleen 100 euroa, mutta olen velvoitettu antamaan Penalle vain 28 euroa. Millä logiikalla Pena maksaa minun (nettomääräisesti kohonneen) tuloni? Minähän se olen maksumiehenä joka tapauksessa.

Meillä on ongelma, koska sinun kaltaisetkin aivottomat saavat äänestää.

Maksaa mutta keneltä ne rahat tulevat? Samasta paikasta jonne työtön niitä "maksaa" - eli oikeasti työtön ei maksa veroja.

Vierailija
149/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin työttömänä tällä hetkellä. Mutta minusta se olisi ihan reilua. Ihmisillä on oikeus tietää miten heidän verorahojansa menee

Vierailija
150/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin työttömänä tällä hetkellä. Mutta minusta se olisi ihan reilua. Ihmisillä on oikeus tietää miten heidän verorahojansa menee

Eivätkö tukiin käytetyt yhteissummat tukiryhmää kohti kelpaa, vaan pitää oikein yksilöidä nimellä ja henkilötunnuksella?

Vierailija
151/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti monet yrittäjät maksaa minimiä YEL:ä ja nostaa asumistukea.

Totta, samalla saavat ilmaisen päivähoidon kakaroilleen koska siinä katsotaan vai yrittäjän työtuloa. 

Niin suurta loisimista että ei ole tosikaan.

Onneksi tuli YEL uudistus/laki niin loppuu näidenkin lusmujen lois iminen.

Nämäkin pummit julkisuuteen nimien kanssa. Veronmaksajat makselee näiden asumistuet ja päivähoitomaksut. Kummasti kyllä elellään samaan aikaan luksuselämää.

Kai tiesitte että yrittäjien eläkkeistä maksetaan suuri osa eläkevaroista ja kansaneläkkeenä sitten loput, veronmaksajien rahoista.

Olen yrittäjä, joka maksaa minimi YEL -maksua. Tämä johtuu siitä, että YEL -maksun perusteella keräytyvä eläke on naurettavan pieni. Jos saat yrittäjätuloa 40 000 € vuodessa

Joko sinuun on oltu yhteydessä eläkevakuutusyhtiöstäsi? Ne tarkistetaan kaikilta.

Uuden YEL lain myötä ei lusmuilu enää onnistukaan eli se minimi työtulon pitäminen jos siihen ei ole perusteita. 

Perusteeksi ei käy se että sijoitat rahasi. 

Vierailija
152/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on huvinsa kullakin. Kyllä suomalainen on pöljä ihminen.

Joku ranskalainen sanoi että sikäläiset olisivat pitkässä jonossa verotoimistossa jos sielläkin olisi julkiset verotiedot kuten Suomessa.

Kaikkialla ihmiset ovat kateellisia kyräilijöitä. Huvittaa aina kun täällä haetaan, että vain suomalaiset ovat erityisen kateellisia, katkeria, pahansuopia, haukkuvat menestyjiä, jne. Eivät ole ilmeisesti koskaan lukeneet esim. amerikkalaisia keskustelupalstoja.

Vierailija
153/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Kelan tuista maksetaan veroa. Eivät ne verotonta tuloa ole.

Ne näkyvät verokalenterissa, mutta niissä ei erikseen lue, että tämä on kelan tuesta maksettu vero.

No lapsilisä eikä vammaistuet ole verotettavaa tuloa, eikä myöskään eläkkeensaajan hoitotuki jne. Elä huutele asioita mistä et tiedä.

No ei myöskään asumistuki ja toimeentulotuki,  eikä elatustuki.  Paljon muitakin on.  Asumistukia maksetaan paaaljon.  

Vierailija
154/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Kelan tuista maksetaan veroa. Eivät ne verotonta tuloa ole.

Ne näkyvät verokalenterissa, mutta niissä ei erikseen lue, että tämä on kelan tuesta maksettu vero.

No lapsilisä eikä vammaistuet ole verotettavaa tuloa, eikä myöskään eläkkeensaajan hoitotuki jne. Elä huutele asioita mistä et tiedä.

No ei myöskään asumistuki ja toimeentulotuki,  eikä elatustuki.  Paljon muitakin on.  Asumistukia maksetaan paaaljon.  

Nuo ovat ne yleisimmät tuet lapsiperheille. 

Vierailija
155/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti monet yrittäjät maksaa minimiä YEL:ä ja nostaa asumistukea.

Totta, samalla saavat ilmaisen päivähoidon kakaroilleen koska siinä katsotaan vai yrittäjän työtuloa. 

Niin suurta loisimista että ei ole tosikaan.

Onneksi tuli YEL uudistus/laki niin loppuu näidenkin lusmujen lois iminen.

Nämäkin pummit julkisuuteen nimien kanssa. Veronmaksajat makselee näiden asumistuet ja päivähoitomaksut. Kummasti kyllä elellään samaan aikaan luksuselämää.

Kai tiesitte että yrittäjien eläkkeistä maksetaan suuri osa eläkevaroista ja kansaneläkkeenä sitten loput, veronmaksajien rahoista.

Olen yrittäjä, joka maksaa minimi YEL -maksua. Tämä johtuu siitä, että YEL -maksun perusteella keräytyvä eläke on naurettavan

Oltiin yhteydessä, kyllä. Lopputulemana yrittäjätuloani nostettiin ensi vuodelle 4000 eurolla. Se oli eläkevakuutusyhtiön mukaan miniminosto. Joudun maksamaan ensi vuonna eläkemaksuja tuhat euroa enemmän.

Tuo tuhat euroa on minulle käytännössä lisävero. En tule hyötymään siitä suurempana eläkkeenä kuin  marginaalisesti. Rahoitan  eläkemaksuni nousun vähentämällä rahastoihin sijoittamaani vanhuudenturvaa. Tilanteeni eläkkeen koittaessa siis heikkee eläkemaksun kasvaessa.

Vierailija
156/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jättää Kelan tukiin. Tosiasiassa paljon  kiinnostavampaa olisi, että kuinka paljon naapuri on käyttänyt varoja käyttäessään yleisiä teitä, kirjastoa, julkista tuettua liikennettä, museoita, oopperaa, teatteria, konsertteja, kunnan tapahtumia, pururataa, latuja, ulkokuntosalia, kunnallista leikkipaikkaa, Yle Areenaa ja Yleä, kansalaisopiston kursseja,  tuettua työpaikkaruokailua puhumattakaan työterveyshoidosta, muusta terveydenhuollosta ja lääkkeistä, koulusta, päivähoitopaikasta.

Toki ne lapsilisät, äitiysrahat, vanhempainrahat ja eläkkeet kiinnostaa. Ne vain voi arvata. Mutta kun esim. kalliin oopperalipun hintakin on vain pieni osa siitä, mitä se oopperalipun oikea hinta olisi.

Vierailija
157/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla myös julkinen rekisteri pimeistä töistä verrattuna pienipalkkaisiimpiin rehellisiin töihin. Siitä voisi päätellä minkälaisen työn teko on kannattavaa

Julkinen rekisteri pimeistä töistä🤣😂🤣😂🤣

Vierailija
158/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle vaatimukselle mitään muuta perustetta kuin se, että olisi kiva tietää?

Miten olisi tasapuolisuus? Millä ihmeen perusteella vasta jonkun teennäisen rajan ylittävät tulot on julkista riistaa, mutta sitä pienempien tulojen kohdalla sama asia koetaan jonkinlaisena julkisena loukkauksena ja yksityisasiana?

Vierailija
159/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rikkaat haluaa verotietonsa julkisiksi, ylpeinä voivat ihailla nimiään listoilla Tämä on totuus! 

Koska tietoja saa myös salata, eivät tee niin.

Eihän saa. Ainoastaan voi pyytää ettei oma nimi ole siinä raportissa joka automaattisesti lähetetään medialle. Silloinkin tiedot saa kuka tahansa verottajalta kysymällä. 

Vierailija
160/197 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhempasi eivät käyttäneet ehkäisyä?

Kuuluu sarjaan "ikuisuuskysymykset"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi