"Valitettavasti toimituksessa on koira-allergikkoja"
Kommentit (190)
Olen sairastanut vuosia astmaa ja on säännöllinen lääkitys. Olen joutunut myös luopumaan koirasta, kun henki ei kulkenut. Heinät on siedätetty, eläinten siedätyshoitoon pääsee vain jos ammatti liittyy eläimiin. Olen nyt lukenut, kuinka monen mielestä allerginen on omaa syytä allerginen, teeskentelee, vois olla päivät maski päällä. Ottais lääkettä. Mulla allergialääke väsyttää. Eikä niitä voi alkaa napsimaan joka päivä. Allergisen pitäisi lähteä työpaikasta.
Tätä mieltä olevat olette sitten varmasti valmiita kustantamaan elämäni työttömänä? Eikös kaikki silloin voita. Saan elää riskitöntä elämää ja te voitte rauhassa raahata niitä eläimiänne töihin ja en ole siellä pilaamassa työilmapiiriä allergiani kanssa.
Harmillista. Aina on näitä "allergisia" joka paikassa pilaamassa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen syyllistää toisia sairaudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä yököt raahaa koiria yöksi töihin. Sohvat oleskelutilassa sitten luolassa ja koirienkarvoissa.
Asukkaita ei ehditä kuivittasn, kun turre just halus pissalle/leikkimään yms
Jos jollakin mummolla tai työntekijällä allergia, sitä pidetään kiusaamisesta ja huudetaan, että ottakaa zyrteciä, ei koiraa voi jättää yöksi yksin kotiin
Yleensä voisi ajatella että hoitoala on sellainen työ jonka allerginenkin voi valita. Pitäisi olla jämäkämpi esimies joka kieltää. Jos ei pysty hoitamaan niin sitten luopuu koirasta.
Kuinka kivaa niistä mummeleista onkaan kun hoivakodissa on kissoja ja käy koiravieraita! Nykyiset vanhukset ei ole vielä allergiasukupolvea.
Mä haluun tuoda töihin käärmeen. Se tykkää nukkua kaulallani.
Käärmeet eivät allergisoi. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan sitaateissa tuo "allergisia", etkö ymmärrä mitä se tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin se on koira. Eläimet AINA väistää ihmistä.
Haluan tähän kyllä lisätä, että ihmisen jalostama koira väistää, luonnonvaraiset eläimet ovat jo ihan riittävästi väistäneet.
Vierailija kirjoitti:
Se loppukevennyksen toimittaja konttaamassa pöytien alla etsimässä koiria oli niin nolo veto. Tunsin ihan myötähäpeää.
Niinpä, ja esitteli mitä kaikkea rakit olivat järsineet pilalle.
Lattiankin varmaan joutuivat vaihtamaan kun koirat kuseksii.
Varmaan oli palkattu joku kusettajaksi mutta millä se aina pennun kanssa kerkeää pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maikkarin uutiset ovat uutisina yllättäen täysin kilpailukykyiset ylen uutisten kanssa, siksi nämä pakolliset loppusöpöstelyt ja julkkishöpsöttelyt ovat vähän turhia.
Olen suuri koirien ystävä ja meillä oli "toimistokoiria" - järjestely joka tuotti meille koirafaneille ja helpotti myös koirien pitkää arkea. Meitä oli vain kourallinen töissä ja kaikki koiraihmisiä. Minunkin koirani viihtyi mainiosti konttorilla vaikka toki pärjäsi kotonakin.
Mutta kun toimisto laajeni, olin itse ensimmäisenä kyseenalaistamassa käytäntöä. Emme voineet lähteä rekrytoinnissa siitä että taloon otetaan vain allergiattomia koiraihmisiä ja siksi toimistokoirakäytännöstä luovuttiin. Joku ehdotti väliseiniä ja allergiatabletteja mutta tabletit väsyttävät ja sermit eivät auta. Myöhemmin yksi koiraton jota olin pitänyt koirien ystävänä tunnusti että hän vähän pelkäsi isoimpia koir
Otan vain tiettyihin tilanteisiin harvoin, kun tiedän olevan elämiä Zyrtecin. On lisäksi astma ja eläinallergia. Zyrtec toimii mulla lähes unilääkkeen tavoin. En tosiaan pystyisi mitään allergialääkkeitä napsimaan. Taatusti saisin lopulta myös astmaoireet, säännöllisestä astmalääkityksestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Maikkarin uutiset ovat uutisina yllättäen täysin kilpailukykyiset ylen uutisten kanssa, siksi nämä pakolliset loppusöpöstelyt ja julkkishöpsöttelyt ovat vähän turhia.
Olen suuri koirien ystävä ja meillä oli "toimistokoiria" - järjestely joka tuotti meille koirafaneille ja helpotti myös koirien pitkää arkea. Meitä oli vain kourallinen töissä ja kaikki koiraihmisiä. Minunkin koirani viihtyi mainiosti konttorilla vaikka toki pärjäsi kotonakin.
Mutta kun toimisto laajeni, olin itse ensimmäisenä kyseenalaistamassa käytäntöä. Emme voineet lähteä rekrytoinnissa siitä että taloon otetaan vain allergiattomia koiraihmisiä ja siksi toimistokoirakäytännöstä luovuttiin. Joku ehdotti väliseiniä ja allergiatabletteja mutta tabletit väsyttävät ja sermit eivät auta. Myöhemmin yksi koiraton jota olin pitänyt koirien ystävänä tunnusti että hän vähän pelkäsi isoimpia koiria.
Tuokin on tärkeä pointti. Ihmiset saattavat pelätä koiria tai sitten eivät vaan esimerkiksi tykkää. Ymmärrän kyllä jos työ liittyy niin niiden kanssa olisi hyvä haluta toimia, mutta jos kyse on vaikka nyt sitten uutistoimituksesta, niin kyllä sen pitäisi olla neutraali paikka.
Miehen työpaikalla oli toimistokoira ja hän sanoi kokeneensa sen vähän outona. Koira siis jotenkin tuntui ihastuneen juuri häneen vaikka mieheni ei erityisemmin koirista välitä ja yritti jatkuvasti viettää aikaansa mieheni työhuoneessa. Jos ovi oli kiinni, niin heti työhuoneen oven takana. Ei se mikään maailman isoin asia hänelle ollut, mutta pohdiskeli vain että kuinka sanoa koiran omistajalle, että voisiko koira olla joskus vaikka isäntänsä luona. Ihmiset kuitenkin herkästi loukkaantuvat tämmöisestä sanomisesta vaikka jokaisella pitäisi kai olla oikeus työskennellä myös ilman koiraa jaloissa pyörimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä yököt raahaa koiria yöksi töihin. Sohvat oleskelutilassa sitten luolassa ja koirienkarvoissa.
Jos jollakin mummolla tai työntekijällä allergia, sitä pidetään kiusaamisesta ja huudetaan, että ottakaa zyrteciä, ei koiraa voi jättää yöksi yksin kotiin
Yleensä voisi ajatella että hoitoala on sellainen työ jonka allerginenkin voi valita. Pitäisi olla jämäkämpi esimies joka kieltää. Jos ei pysty hoitamaan niin sitten luopuu koirasta.
Kuinka kivaa niistä mummeleista onkaan kun hoivakodissa on kissoja ja käy koiravieraita! Nykyiset vanhukset ei ole vielä allergiasukupolvea.
Minun anoppi on 92-vuotias ja en ole ikinä tavannut ketään, joka olisi niin pahoin allerginen kissalle tai koiralle. Suora kontakti eläimeen aiheuttaa ambulanssireissun sairaalaan. Kyseessä on kuitenkin maatalon tytär, joka on viisikymppiseksi asti ollut päivittäin tekemisessä koti- ja tuotantoeläinten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan sitaateissa tuo "allergisia", etkö ymmärrä mitä se tarkoittaa?
Teidän mielestä se allerginen on aina "allerginen".
Minäkin heittäydyn ihmettelemään tätä allergiasukupolvipuhetta.
Olen kasvanut elukoiden keskellä, ja kauhean allerginen. En tiedä mikä allergioiden yleistymiseen johtaa, mutta omalla kohdallani se ei voi olla luontoaltistuksen puute, koska lemmikkejä oli ja eläimiä muutenkin, ja kyllä sitä möyrittiin mullassa.
Syy täytyy olla muualla, ja olipa missä hyvänsä, niin tilannehan ei allergisia kiusaamalla ratkea.
Ikäviä tuollaiset tilanteet kun pitää miettiä miten pystyä sanomaan että ei jaksa katsoa toisen koiran perään työpaikalla tai että saa siitä oireita. Pitää miettiä loukkaantuuko joku herkästi. Ihmiset voisivat ajatella tältäkin kannalta. Kaikkea mikä haittaa ei välttämättä ole helppo sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satunnainen vierailu voi mahdollisesti olla ok. Enempihän siinä on kyse henkilökunnan omista tarpeista jos yöksi tullaan eläimen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on edesvastuutonta syyllistää allergikkoja. MT voisi kertoa, miksi pitää tehdä ohjelmanpätkä siitäkin miten joku konttaa lattialla mikrofonin kanssa "ei pyöri täällä enää yhtään koiraa kun joku työpaikalla on koira-allergikko😡"???
Hyvänen aika! Tuohan on työpaikkakiusaamista!
Ei voi olla edes todellista.
Eli Pouta ja moni muukin Maikkarilla ovat valmiita savustamaan työpaikalta ulos, kenties sysäämään työttömyyteenkin, jonkun tai jotkut, jotta saavat jatkaa koiraleikkejään.
Poudan hihittelyssä ei ole mitään hauskaa, hän ei ole kovin karismaattinen.
Tällaisella julmuudella ei kyllä Maikkarin tilanne parane.
Tässä tulikin esille asian ydin! Ihmetellään sitten miksi kiusaamista on miksi joku suostuu osallistumaan toimintaan, missä irvaillaan sairastuneen kustannuksella ja pahimmillaan savustetaan työstään ulos!
Näin kiusaaminen voi alkaa missä tahansa. Mitä isot edellä, sitä lapset perässä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satunnainen vierailu voi mahdollisesti olla ok. Ene
Hyvin monissa hoivakodeissa asuu kissa tai kissoja.
Homeisesta rakennuksesta nuo yllättävät "allergiaoireet" johtuu,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satunnainen vierailu voi mahdollisesti olla ok. Ene
Tuskinpa niitä mummoja yöllä herätellään koiria hoitamaan
Koirat haittaavat työn tekemistä allergiaoireiden lisäksi. Itseäni myös ärsyttää jos koiraihmiset aloittavat kovaäänisen lässyttämisen lemmikeille. Sekään ei ole kiva kuunnella.