Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Valitettavasti toimituksessa on koira-allergikkoja"

Vierailija
06.11.2023 |

Eikö tuo ole jo työsyrjintää?

Kommentit (190)

Vierailija
61/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kesäisin ovatkin, niin miksi minun pitäisi olla etänä joka päivä? En edes voi tehdä kaikkia töitäni etänä. Miksi lapset saavat tulla töihin joka päivä, mutta koirat eivät?"

No hyvänen aika, sano asiasta esimiehellesi, esimiehen esimiehelle ja yrityksen johdolle. Minä en tiedä, miksi sinun työpaikkaa saa pitää päiväkotina. Sano, että jos kakarat ei lähde, sinä lähdet.

Vierailija
62/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken paskan uutisvirran keskellä ne koirat on varmaan tuottaneet iloa monille katsojille - useat esim. vanhuksia jotka ei enää voi pitää omaa lemmikkiä. Mutta juu, toki kaiken pitää olla vaan sitä paskaa. Miksi se allerginen on edes hakeutunut tuonne hommiin kun varmaan on tiennyt että koirat siellä pyörii? Varmaan tuntee itsensä nyt tosi tärkeäksi. 

Ne allergiset ovat voineet olla siellä ennen niitä koiria.

Ylen kanavilla on nyt pentulive. Sieltä näkee koiria ihan riittävästi.

Sini-koira on ollut lähetyksissä mukana lähes yhdeksän vuotta. 

Niin? Ne allergiset ovat voineet olla töissä 10 vuotta. Jos olisit lukenut jutun, niin vanhoissa toimitiloissa meteorologit oli eri paikassa kuin muu toimitus, n

Kyllä ne koirat pyöri ympäriinsä vanhoissakin tiloissa. Siellä ne oli taukotilassa ja keittiössä, joten haiskahtaisi siltä et jotain muuta on sattunut ja tää on se syy mikä kerrotaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraali tapa ilmaista asia olisi ollut: Toimituksessa on koira-allergikkoja, joten on luonnollista että koirat eivät voi tulla työpaikalle.

Vierailija
64/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en rehellisesti tykännyt, että Pekan koirat pyörivät jaloissa, koska pian sinne toivat muutkin työntekijät eläimiään. Osa niistä oli niin surkeasti koulutettu ja niin levottomia, että töitten teosta ei tullut mitään. - entinen maikkarilainen

Monella työpaikalla havaittu ilmiö. Kun yksi tuo koiran niin lopulta moni muukin alkaa säännöllisesti tulla koiran kanssa töihin. Allergiselle saatetaan sanoa että koira on vain jossain tietyssä tilanteessa, mutta jos et ole itse paikalla katsomassa, niin antavat juosta vapaana.

Vierailija
65/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä ne koirat pyöri ympäriinsä vanhoissakin tiloissa. Siellä ne oli taukotilassa ja keittiössä, joten haiskahtaisi siltä et jotain muuta on sattunut ja tää on se syy mikä kerrotaan."

Hyi yök, jotain rajaa pitäisi olla. Kiva syödä lounasta, kun jonkun koira kuolaa vieressä.

Vierailija
66/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ei kuulu työpaikalle eikä kakarat. 

Vierailija
67/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aivan liikaa koiria. 

Vierailija
68/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yököt raahaa koiria yöksi töihin. Sohvat oleskelutilassa sitten luolassa ja koirienkarvoissa.

Asukkaita ei ehditä kuivittasn, kun turre just halus pissalle/leikkimään yms

Jos jollakin mummolla tai työntekijällä allergia, sitä pidetään kiusaamisesta ja huudetaan, että ottakaa zyrteciä, ei koiraa voi jättää yöksi yksin kotiin

Vierailija
69/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken paskan uutisvirran keskellä ne koirat on varmaan tuottaneet iloa monille katsojille - useat esim. vanhuksia jotka ei enää voi pitää omaa lemmikkiä. Mutta juu, toki kaiken pitää olla vaan sitä paskaa. Miksi se allerginen on edes hakeutunut tuonne hommiin kun varmaan on tiennyt että koirat siellä pyörii? Varmaan tuntee itsensä nyt tosi tärkeäksi. 

Ehkä hän on ollut siellä ennen koiria ja allergisoitunut niiden koirien takia? Varmaan tuntee nyt Pouta itsensä tosi tärkeäksi, kun koiransa ovat aiheuttaneet mahdollisesti loppuelämän terveysongelmia muille. Miksi ne koirat on edes päästetty tuonne kun varmaankin on tiedetty että kyseessä on ihmisten työpaikka? Siis ihmisten, ei koirien vaan ihmisten.

Koiria voi nähdä muuallakin kuin maikkarin säälähetyksissä. Siitä vaan Youtubesta koiravideot pyörimään vanhuksille niin on sekin ongelma ratkaistu.

Vierailija
70/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neutraali tapa ilmaista asia olisi ollut: Toimituksessa on koira-allergikkoja, joten on luonnollista että koirat eivät voi tulla työpaikalle.

Neutraali tapa ilmaista asia olisi ollut: Ollaan tehty uusi linjaus, jonka mukaan koirat eivät voi enää tulla työpaikalle.

Vierailija
71/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä ne koirat pyöri ympäriinsä vanhoissakin tiloissa. Siellä ne oli taukotilassa ja keittiössä"

Niinpä tietysti, arvasin. Eihän nämä asiat koskaan toimi. Selvät säännöt pitää olla että eläimiä ei tuoda.

Vierailija
72/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koira-allergia. Esimerkiksi koira-perheen kodissa voin lääkittynä vierailla muutaman tunnin, mutta sitten alkavat silmät kutittaa, nenä tippua ja hengitys käydä raskaaksi. Jos koira nuolaisee minua, saan siitä kutittavan ihoreaktion. Sattuneesta syystä en siis myöskään pidä koirista ja tuntuisi tosi hankalalta olla työpaikalla jonne koiria saa tuoda. Ymmärrän että ne ovat omistajilleen - ehkä muillekin koiraihmisille - kivoja stressinpoistajia, mutta ainakin minulle lähinnä sitä päinvastaista. Vähintäänkin toivoisin että minun työpisteelleni eivät koirat tulisi mutta jos heillä on suuri avotila käytössä niin minkäs teet.

Vierailija
73/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yököt raahaa koiria yöksi töihin. Sohvat oleskelutilassa sitten luolassa ja koirienkarvoissa.

Asukkaita ei ehditä kuivittasn, kun turre just halus pissalle/leikkimään yms

Jos jollakin mummolla tai työntekijällä allergia, sitä pidetään kiusaamisesta ja huudetaan, että ottakaa zyrteciä, ei koiraa voi jättää yöksi yksin kotiin

Yleensä voisi ajatella että hoitoala on sellainen työ jonka allerginenkin voi valita. Pitäisi olla jämäkämpi esimies joka kieltää. Jos ei pysty hoitamaan niin sitten luopuu koirasta.

Vierailija
74/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maikkari halusi koirista eroon, mutta nyt se pisti syyn koira-allergisten niskaan. Pienillä työtilajärjestelyillä tuokin olisi voitu välttää, mutta ei.

Kun ne koirat ei kuulu työpaikoille.

Tässä tapauksessa ovat esiintyneet säälähetyksissä eli ihan töissä ovat olleet.

Tiellä siellä pyörineet jaloissa.

Vai ovatko he olleet ihan "töissä" eli olla jotenkin muuten paikalla kuin "päivähoidossa kun papi on töissä"

Minusta on edesvastuutonta syyllistää allergikkoja. MT voisi kertoa, miksi pitää tehdä ohjelmanpätkä siitäkin miten joku konttaa lattialla mikrofonin kanssa "ei pyöri täällä enää yhtään koiraa kun joku työpaikalla on koira-allergikko😡"???

Vierailija
75/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkarin uutiset ovat uutisina yllättäen täysin kilpailukykyiset ylen uutisten kanssa, siksi nämä pakolliset loppusöpöstelyt ja julkkishöpsöttelyt ovat vähän turhia. 

Olen suuri koirien ystävä ja meillä oli "toimistokoiria" - järjestely joka tuotti meille koirafaneille ja helpotti myös koirien pitkää arkea. Meitä oli vain kourallinen töissä ja kaikki koiraihmisiä. Minunkin koirani viihtyi mainiosti konttorilla vaikka toki pärjäsi kotonakin.

Mutta kun toimisto laajeni, olin itse ensimmäisenä kyseenalaistamassa käytäntöä. Emme voineet lähteä rekrytoinnissa siitä että taloon otetaan vain allergiattomia koiraihmisiä ja siksi toimistokoirakäytännöstä luovuttiin. Joku ehdotti väliseiniä ja allergiatabletteja mutta tabletit väsyttävät ja sermit eivät auta. Myöhemmin yksi koiraton jota olin pitänyt koirien ystävänä tunnusti että hän vähän pelkäsi isoimpia koiria. 

Vierailija
76/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä nykyajan vouhotusta että joka paikkaan pitäisi viedä se koira. On kahviloita joihin tuoda koira ja elokuvanäytöksiä joihin tuoda koira. Mikseivät ihmiset ymmärrä ettei se koira siitä nauti? Ei koira halua katsoa elokuvaa. Viekää ne piskinne lenkille ja ulos tai ottakaa pehmolelu jota halia. Ei oman koiran ympärillä voi pyörittää koko maailmaa. Koira-allergisten lisäksi on meitä koiria pelkääviä. En halua työpaikalleni yhtään koiraa ja jos huomaan kahvilassa kyltin jossa toivotetaan koirat tervetulleiksi, vaihdan kahvilaa.

Vierailija
77/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maikkari halusi koirista eroon, mutta nyt se pisti syyn koira-allergisten niskaan. Pienillä työtilajärjestelyillä tuokin olisi voitu välttää, mutta ei.

Avaatko tarkemmin millaisilla järjestelyillä tämä onnistuu. Näyttivät koirulit juoksevan aika vapaasti siellä toimituksessa. Jos järjestelyt olisi helppo toteuttaa kai olisivat ne tehneet.

Vierailija
78/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko tarkemmin millaisilla järjestelyillä tämä onnistuu. Näyttivät koirulit juoksevan aika vapaasti siellä toimituksessa. Jos järjestelyt olisi helppo toteuttaa kai olisivat ne tehneet.

Vaikka hommaamalla sellaisen moduulin, joita on avokonttoreissa puheluita ja neuvotteluita varten. Koirat olisi voineet olla päivät sellaisessa Pekan kanssa. Kyllä ne olisi pärjänmneet yksin sen muutaman minuutin, mitä yksi säätiedotus kesti.

Vierailija
79/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maikkarin uutiset ovat uutisina yllättäen täysin kilpailukykyiset ylen uutisten kanssa, siksi nämä pakolliset loppusöpöstelyt ja julkkishöpsöttelyt ovat vähän turhia. 

Olen suuri koirien ystävä ja meillä oli "toimistokoiria" - järjestely joka tuotti meille koirafaneille ja helpotti myös koirien pitkää arkea. Meitä oli vain kourallinen töissä ja kaikki koiraihmisiä. Minunkin koirani viihtyi mainiosti konttorilla vaikka toki pärjäsi kotonakin.

Mutta kun toimisto laajeni, olin itse ensimmäisenä kyseenalaistamassa käytäntöä. Emme voineet lähteä rekrytoinnissa siitä että taloon otetaan vain allergiattomia koiraihmisiä ja siksi toimistokoirakäytännöstä luovuttiin. Joku ehdotti väliseiniä ja allergiatabletteja mutta tabletit väsyttävät ja sermit eivät auta. Myöhemmin yksi koiraton jota olin pitänyt koirien ystävänä tunnusti että hän vähän pelkäsi isoimpia koiria. 

Minun pitäisi syödä jotain ylimääräisiä lääkkeitä (allergiatabletteja) jotta Maisalla olisi oikeus tuoda kuolaavat,  haisevat elukkansa töihin kun niillä on niin kurjaa yksin kotona??????

juu ei. 

Vierailija
80/190 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka hommaamalla sellaisen moduulin, joita on avokonttoreissa puheluita ja neuvotteluita varten. Koirat olisi voineet olla päivät sellaisessa Pekan kanssa. Kyllä ne olisi pärjänmneet yksin sen muutaman minuutin, mitä yksi säätiedotus kesti.

Miksi Pekalla olisi pitänyt olla oikeus tuoda koiransa töihin? 

Miksei naapuripöydän Pirkko voi tuoda dementikkoäitiänsä (joka pärjää kotona päivän paljon huonommin)?

Miksei toisen pöydän Seppo voi tuoda ADHD-kaksosiaan kun säästäisi niin paljon päivähoitomaksuista?

Miksei Lauri voi tuoda kanojansa sinne söpösti särmin reunalle "orrelle istumaan" ?

Mitäs sitten kun käy ilmi, että kun Pekka sai moduulikopin jotta voi tuoda koirat mukanaan niin myös Mari, Teija, Laila, Tero, Turo ja muutama muu haluavat omat kopit mihin voi tuoda kukin omat kissansa, koiransa ja pythoninsa?? 

MIKSI Pekan olisi pitänyt saada pitää ne koirat mukanansa ?

(perusteluksi ei kelpaa, etteikö ne pärjäisi kotona - sitten ei hankita eläimiä jossei niitä pystytä hoitamaan, ja ainakin toinen noista oli uusi) Myös koiraPÄIVÄKOTEJA on olemassa. Mutta ne toki maksaa niinkuin yleensä kaikki palvelut tekevät.