TE toimisto 4 työpaikan pakkohaku. haetteko oikeasti??
Kommentit (178)
Ruottis piti ettiä 22 työpaikkaa kuukaudes jos yksikin puuttu niin ei tullu rahaa
Englannissa työttömän täytyy käyttää 35 h per viikko työnhakuun. Neljän työpaikan haku kuukaudessa kuulostaa aivan älyttömän vähäiseltä.
Avoimia paikkoja 8 ja yhteenkään ei ole tarvittavaa osaamista. Hankala hakea.
Viera otti:
Tää pakkohaku tulee poistumaan uuden hallituksen myötä. (Jotain hyvääkin saavat aikaan). Juuri sen vuoksi, ettei ole kenenkään etu, että työpaikkoihin tulvii turhia hakemuksia.
Mitähän tulisi tilalle?
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan hae oikeasti, hävettäisi kuormittaa firmojen rekryjä hakemuksilla joissa en ole tosissani hakemassa. Teen osa-aikaista työtä, en edes pystyisi ottamaan vastaan kokoaikaista juuri nyt.
Sama tilanne, haen silti sitä yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa mikä vaatimus, ei niihin hakemuksiin yleensä edes vastata, en usko kylläkään, että virkalijoilla on oikeasti aikaa tarkistella mihin on haettu
1. Eivät voi tarkistaa, koska työpaikka ei saa antaa hakijakohtaisia tietoja ilman suostumusta
2. Haet "hae helposti" vaihtoehtoja ja kerrot rehellisesti tilanteestasi. Jos esimerkiksi opiskelet, eikä sinulla ole autoa tai motivaatiota kyseistä paikkaa kohtaan, kerrot sen rehellisesti hakemuksessa.
3. Helpoin tapa on ilmottautua vuokravälitysfirmaan, jolloin sinun ei tarvitse hakea yhtäkään paikkaa. Riittää, että "kysyt lisää tunteja" 3kk välein.
Vierailija kirjoitti:
Viera otti:
Tää pakkohaku tulee poistumaan uuden hallituksen myötä. (Jotain hyvääkin saavat aikaan). Juuri sen vuoksi, ettei ole kenenkään etu, että työpaikkoihin tulvii turhia hakemuksia.
Mitähän tulisi tilalle?
Malli mikä rohkaisee ottamaan kaikenlaista työtä vastaan. Alussa porkkana on taloudellinen eli suojaosuus merkittävästi korkeampi ja myöhemmin hakija itsekin huomaa, että työelämästä on hänelle itselleen palkan lisäksi muitakin hyötyjä. Vireä mieli ja säännöllinen rytmi avaa silmät ja jatkotyöllistyminen helpottuu merkittävästi.
Haen aina. Vastauksetkin aina samanlaisia:
Kiitos pälä pälä... valitettavasti pälä pälä...
Hakijoita viimeksi 55, 90, 160 ja 262.
Välillä laitan avoimia hakemuksia, kun haettavia työpaikkoja ei ole. Myös henkilöstönvuokrausfirmoihin. Kerran tuli yksi työpaikkavinkki Eezyltä puhelimeen. Kun katsoin netistä, sama paikka oli tyrkyllä monella muullakin sivustolla. Sitä en hakenut, koska työssä vaadittiin autoa jo pelkästään työpaikalle pääsemiseksi kymmenien kilometrien päähän.
Vieka - kirjoitti:
Ruottis piti ettiä 22 työpaikkaa kuukaudes jos yksikin puuttu niin ei tullu rahaa Koskeeko käytäntö myös Ruotsin uuseliittiä?
Alkusyksystä TE-toimisto sanoi, ettei pakkohaku enää koske minua. Ehdin kyllä hakea monta kertaa. Yhdenkin kuukauden neljä hakua tuottivat kolme haastattelukutsua, mutta minun oli kieltäydyttävä, koska olen työkyvytön. Kyllä harmitti, koska mielellänihän minä menisin töihin. Oli inhottavaa työnantajiakin kohtaan heilutella hyviä papereita heidän edessään ja vetää ne sitten pois.
TE-toimisto on todennut minut työkyvyttömäksi, mutta lääkäreitä ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viera otti:
Mitähän tulisi tilalle?
Malli mikä rohkaisee ottamaan kaikenlaista työtä vastaan. Alussa porkkana on taloudellinen eli suojaosuus merkittävästi korkeampi ja myöhemmin hakija itsekin huomaa, että työelämästä on hänelle itselleen palkan lisäksi muitakin hyötyjä. Vireä mieli ja säännöllinen rytmi avaa silmät ja jatkotyöllistyminen helpottuu merkittävästi.
Säännöllinen rytmi ja vireä mieli voivat olla saavutettavissa ilman työtäkin. Se, että ansioluettelossasi on jokin satunnainen työpaikka, joka ei millään tavoin liity urakehitykseesi, voi melkeinpä olla haitaksi sen sijaan, että siitä olisi hyötyä. Uskotko todella, että tuleva työnantaja vaikuttuu esimerkiksi jonkin fyysikon, lääkärin tai asianajajan työpaikasta siivoojana ja että tämä parantaisi hänen työnsaantimahdollisuuksiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viera otti:
Mitähän tulisi tilalle?
Ottamaan kaikenlaista työtä vastaan???
No miten otat kun et pääse edes kauppaan tai siivoamaan??
En hakenyt ja enää ei hakuvelvollisuutta ole. Kuntouttavassa työtoiminnassa kyllä käyn.
En usko että tarkistavat, mutta omavirkailija on vaatinut jäljennöksen paikoista mihin olen hakenut. Yleensä pdf käytössä tai sitten kuvakaappaus. Tuo se vie aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viera otti:
Mitähän tulisi tilalle?
Säännöllinen rytmi ja vireä mieli voivat olla saavutettavissa ilman työtäkin. Se, että ansioluettelossasi on jokin satunnainen työpai
Voi, mutta usein käy niin että ilman ulkopuolista painetta ihminen passivoituu. Enkä ajattele tätä niinkään ansioluettelon kannalta tai, että mitä tahansa työtä kannattaisi ottaa vastaan. Enemmänkin, että halutessaan pienikin työmäärä tulisi voida ottaa vastaan ilman, että se alkaa heti syömään ansiosidonnaista. Eli kannustaa ihmisiä työllistymään.
Kun olin keksi-ikäinenntyönantaja eli siis vaikeasti työllistyvä pidin itse kirjaa hauistani ja löin te-ihmiselle ison excelin jossa oli omilla sarakkeillaan työpaikka, yhteyshenkilö, puh, sposti, mikä tehtävä, milloin haettu, milloin soitettu... asiasta ei jäänyt epäselvää eivätkä enää vaivanneet. Hain myös mm. Te-toimistoon mutta joku tohtori vei paikan.
Varmaan joku on mielellään työttömänä mutta monilla joko oma halu oppia ja kehittyä tai oma tarve maksaa asuntovelkaa ja ruokkia lapset ajaa hakemaan työtä. Jokaiseen paikkaan tulee jo nyt kolminumeroinen määrä tosissaan hakevien hakemuksia.
En hae, katson hakuvahdeista jotenkin omaa alaa liippavia työpaikkoja tai sellaisia entry level -hommia, joihin kuka tahansa voi päästä, ja merkitsen ne siihen työnhakuvelvollisuus -ilmoituskenttään
Yhtä asiaa en ymmärrä: Jos haen kuukaudessa vaikka kahdeksan paikkaa niin miksi sillä ei voi kuitata kerralla 2kk?
Vierailija kirjoitti:
En usko että tarkistavat, mutta omavirkailija on vaatinut jäljennöksen paikoista mihin olen hakenut. Yleensä pdf käytössä tai sitten kuvakaappaus. Tuo se vie aikaa.
Ei voida vaatia koska töitä voi kysyä suullisestikin.
Jokaista paikkaa joihin olen pätevä ja ne sijaitsevat koti- tai naapurikunnissa, olen hakenut. Viime kuussa kahdeksaan paikkaan.