Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE toimisto 4 työpaikan pakkohaku. haetteko oikeasti??

Vierailija
06.11.2023 |

Te toimistohan ei tarkista?

Kommentit (178)

Vierailija
101/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun tarvi hakea kuin kahta paikkaa, kun täällä ei juuri mitään ole tarjolla. Olen minä ne hakenut ja mm. viime kuussa useampaakin. Mihinkään en päässyt edes haastatteluun.

Ihme kun jossain päin maata on näin armeliasta että huomioidaan työmarkkinat hakupakossa. Täällä vaikka kuinka kysyy että voiko määrää vähentää kun oman alan töitä ei ole, niin vastaus on että ei voi ja vaan lääkärintodistuksella. Eli 4 paikkaa pitää hakea vaikka olisi jumalattoman vaikeaa löytää niitä.

Valtiolle.fi löytyy läjittain eri paikkoja joissa työskentelypaikkakunta valittavissa eikä kelpoisuusvaatimuksia. Sinne vaan hakemuksia! Valmiilla profiililla helppo hakea. 

Minä olen hakenut niitäkin. Olen 45 vuotias ja työkokemusta monelta alalta.Koulutus jäi lukion jälkeen kesken vaikka on hyvä kielitaito 4 kielessä.Korkeakoulututkinnon puuttuminen ilmeisesti on syy ettei töitä löydy. Olen ollut työtön jo 3 vuotta. Yhdessä haastattelussa kävin missä palkka oli 1700 e kk brutto, en saanut paikkaa.

Vierailija
102/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ylioppilastutkinto, amk-tutkinto ja uusimpana ammatillinen perustutkinto. Olen myös amkissa ja yliopistossa opiskellut lisäopintoja. Töissäkin ollut pitkään, mutta nyt ei vaan irtoa mitään duunia. Ikää 41, joten lienenkö liian vanha. Ja kyllä, haettu on kaikenmaailman siivoojan ja kaupan kassan paikkoja omien alojen duunien lisäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä joutuu hakemaan myös paikkoja joihin ei ole pätevyyttä, vain jotta tulee 4 täyteen. Sama pohja lähes kaikkiin, ei se paljon aikaa vie. 

Vierailija
104/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöhkö.

1.1 -24 tuo työhakupakko poistuu kokonaan. Uudessa systeemissä 3kk työttömänä olleelle pätkähtää yleishyödylliseen työhön osallistumisvelvoite.

Tämä siis vain niille,jotka eivät ole liiton päivärahoilla 

Lue enemmän,luule vähemmän.

Vierailija
105/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta tämä palsta on saanut ymmärtämään, miten paljon on työttömiä, jotka ei edes hae töitä. 

Vierailija
106/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin hakemaan työtä, vaikka olin vain yhden päivän viikossa lomautettuna. Ja kyllä, jouduin liittämään heille kopion hakemuksestani.

Vierailija
107/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tarkistaa, kun ilmoitat sinne ne paikat niin he voivat tarkastaa työnantajalta että oletko todellakin hakenut. Voisitteko nyt vain toimia kuten kuuluu, se olisi muillekin hyväksi.

Voin rekrynä kertoa sinulle 100% faktan. Työkkäri EI soittele ja kysele ja jos soittelis jonkun tyypin perään onko hakenut töitä, niin vastaus on hänelle. EMME LUOVUTA LUOTTAMUKSELLISTA TIETOA yrityksemme ja ulkopuolisten henkilöiden toimesta. Asia ei kuulu kolmansille osapuolille ja siihen perään lakipykälät ja momentit. Työkkäri myös tietää tämän asian itse. Näin se vaan on.

Minulla on käsitys että tiedot on luovutettava vähintään sen suhteen onko ilmoitettua paikkaa hakenut, miten muutenkaan virkailija voisi varmistua siitä että asiakas on rehellinen. Kaikki työnantajat eivät luovuta tietoja siltikään. Monessakaan asiassa Suomessa ei toimita lain mukaan, jatkuvasti myös nämäkin asiat muuttuvat sekä ovat lain kanssa ristiriidassa. Paras toimia rehellisesti vain.

Vierailija
108/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tarkistaa, kun ilmoitat sinne ne paikat niin he voivat tarkastaa työnantajalta että oletko todellakin hakenut. Voisitteko nyt vain toimia kuten kuuluu, se olisi muillekin hyväksi.

Voin rekrynä kertoa sinulle 100% faktan. Työkkäri EI soittele ja kysele ja jos soittelis jonkun tyypin perään onko hakenut töitä, niin vastaus on hänelle. EMME LUOVUTA LUOTTAMUKSELLISTA TIETOA yrityksemme ja ulkopuolisten henkilöiden toimesta. Asia ei kuulu kolmansille osapuolille ja siihen perään lakipykälät ja momentit. Työkkäri myös tietää tämän asian itse. Näin se vaan on.

Minulla on käsitys että tiedot on luovutettava vähintään sen suhteen onko ilmoitettua paikkaa hakenut, miten muutenkaan virkailija voisi varmistua siitä että asiakas on rehellinen. Kaikki työnantajat eivät

Jotkut työnantajat tekevät yhteistyötä työvoiman kanssa eikä kaikki todellakaan noudata lakia, edes työvoimatoimisto.

Vierailija
109/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käsitys että tiedot on luovutettava vähintään sen suhteen onko ilmoitettua paikkaa hakenut, miten muutenkaan virkailija voisi varmistua siitä että asiakas on rehellinen. Kaikki työnantajat eivät

Te-toimiston omissa tiedoissa on se 4 paikkaa kohta ja siihen laittaa ne paikat ja miten on hakenut ja painaa tehty nappia. Se toimii automaattisesti. Ja jos sitä ei tee määräaikaan mennessä mikä siinä on, niin katkee myös rahat automaattisesti ja se ei ole virkailijan vika vaan oma moka. Virkailija soittaa työttömälle 3kk välein ja sanoo, että hommat jatkuu ja täytä 4 hakmeusta kuukaudessa. Olin itse työtön vielä 2kk sitten ja olin tossa kuntakokeilussa. Sain työtä ja vielä sellaseen mihin on koulutus, mutta tolla pakollisella 4 paikkaa kuukaudessa ei ole mitään tekemistä työllisyyteni kanssa. Se vaan stressasi minua, kun hain muutenkin työtä koko aika ja lähettelin hakemuksia. Täysin turha koko kuntakokeilu. Se stressaa firmojakin, kun hakemuksia tulee sen 300kpl kuukaudessa ja oikeat hakija hukkuu sinnne postien sekaan.

Vierailija
110/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin hakemaan työtä, vaikka olin vain yhden päivän viikossa lomautettuna. Ja kyllä, jouduin liittämään heille kopion hakemuksestani.

Paskapuhetta. Siinä on kohta MUU.  siihen kirjoittaa olen soittanut työnantajalle. Se riittää. Ei todellakaan tarvi liittää yhtään mitään. Siinä on muutama eri vaihtoehto miten haet työtä.

Ent työtön ja nykyisin työssä. Olin kuntakokeilun asiakas.

Vierailija
111/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella sä kuvittelet että työnantaja voitaisiin velvoittaa käyttämään kallista työaikaa tällaisiin te-toimiston kyselyihin? Varsinkaan jos kyseessä on yksityinen elinkeinonharjoittaja? Toihan tarkoittaisi myös sitä että jokainen Suomen työnantaja olisi velvoitettu pitämään henkilörekisteriä kaikista heille hakeneista ihmisistä määrittelemättömän ajan. 

Vierailija
112/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät joka ikistä tarkista, mutta kyllä ne niitä tarkistelevat. Etenkin, jos on epäilys, ettei ole oikeasti haettu.

Niin varmaan. Työnhakijoita on julmettu määrä, ja jonkun pitäis alkaa soittelemaan firmoihin ja häiritä niiden jotain esimiehiä/HR-porukkaa typerillä kysymyksillä?

Ai-van. Aiiii-van!

Vierailija
113/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jassoo porvaripuolueet hyökkäävät työttömiä työnhakijoita kohtaan.yleislakko ja kunnollinen kaataa hallituksen !yleislakko päälle!!

Vierailija
114/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöhkö.

1.1 -24 tuo työhakupakko poistuu kokonaan. Uudessa systeemissä 3kk työttömänä olleelle pätkähtää yleishyödylliseen työhön osallistumisvelvoite.

Mitenkäs osa-,aikatyössä olevat? Täytyykö ottaa lopputili ja mennä ilmaistöihin? Kuka sitten tekee osa-aikaiset työt? Nyt menee liiallisuuksiin .yleislakko ja hallitus kaatuu !!

Vierailija
115/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin vaikea laittaa kuun ensimmäisenä päivänä 4 hakemusta. Sitten loppukuu lomaa.

Vierailija
116/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöhkö.

Laitatko linkin mistä lukea?

Ihan ok juttu, palkkaa tulee sitten. Veikkaan, että enemmistölle kelpaa!

Vierailija
117/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rekry ja käräytän kaikki hakijat jotka jättää tahallaan huonon hakemuksen 

Vierailija
118/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöhkö.

Mitenkäs osa-,aikatyössä olevat? Täytyykö ottaa lopputili ja mennä ilmaistöihin? Kuka sitten tekee osa-aikaiset työt? Nyt menee liiallisuuksiin .yleislakko ja hallitus kaatuu !!

Jos haluaa pitää työntekijän töissä niin on tarjottava kokopäivätyötä.

Veronmaksajat ei voi enää tukea tuollaista osa-aika "työllistämistä".

Vierailija
119/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskat. Sehän vedetään ensi vuonna koko systeemi alas. Täytyy vaan ihmetellä, että miksi kuppaavat sitä niin pitkään. Orpo haluaa ihmiset töihin. Voisi kyllä ensin kertoa, että mihin töihin. Luulee että tosta vaan ne työpaikat ja työlliset tulee. Ei tule. Työttömyys tulee vaan nousemaan.

Vierailija
120/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rekry ja käräytän kaikki hakijat jotka jättää tahallaan huonon hakemuksen 

Kyllä varmaan, kellehän käräytät. 

Ota ennemmin töihin :)