TE toimisto 4 työpaikan pakkohaku. haetteko oikeasti??
Kommentit (178)
Parempi laittaa ne "pakolliset" eli työkkärille ilmoitettavat johonki paikkaan johon ei halua ja ne kiinnostavat pitää omana tietonaan. Jos meinaan työkkäriltä soittelevat et onko tää nyt laittanu hakemusta, niin taatusti työnantaja ajattelee et "jaahas, pakkohakija" ja ei taatusti pääse sinne töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mää haen ne pakolliset mutta en ole vielä löytänyt sellasta työtä mitä oikeesti haluaisin tehdä. Pistän ihan paskan hakemuksen ettei tuu haastattelukutsua. Ainoostaan pari urpoo on pyytänyt haastatteluun ja yksi toimari soitti. No, heh, en saannu duunia. Mieluummin oon työttömänä paskakorvauksella kuin teen jotain paskaduunia paskapalkalla. Töitä olen tehnyt 15-vuotiaasta lähtien ja nyt 50-vuotiaana munkin on aika jo himmata.
50-vuotiaana aika himmata? Sullahan on tilastojen mukaan vuosikymmenten verran elämää jäljellä ja eläkkeeseenkin jotain 15 vuotta.
Minkähälaisia taikatemppuja pitäs tehdä että niitä töitä saisikin? Mäki oon kaikki työnhaku, cv ja brändäyskurssit käyny mutku ei ni millään 🤣
Vierailija kirjoitti:
Parempi laittaa ne "pakolliset" eli työkkärille ilmoitettavat johonki paikkaan johon ei halua ja ne kiinnostavat pitää omana tietonaan. Jos meinaan työkkäriltä soittelevat et onko tää nyt laittanu hakemusta, niin taatusti työnantaja ajattelee et "jaahas, pakkohakija" ja ei taatusti pääse sinne töihin.
Totta. Mullakin on nyt se tilanne ettei terveys salli mennä niin en todellakaan hae niihin kiinnostaviin paikkoihin "valmis aloittamaan ehkä keväämmällä.." tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin! Ei tarvitse sitten rassata te ja kela toimistojen kanssa vaan saa haistattaa heille paskan, kun elää omilla palkkatuloillaan.
Mitä töitä sulla ois tarjolla? Voin aloittaa vaikka tänään.
Paskaisissa olosuhteissa paskaisten putkien pesua ulkona säällä kuin säällä. Tuulee, sataa vettä, lunta. jäätä. Mitään kahvitaukoja ei ole. 30min ruokatauko puolessa välissä vuoroa. Päivät 7,5-12 tuntisia. Voi olla yö ja viikonlopputyötä välillä. Palkka reilu 2000 brutto. Vieläkö kiinnostelee?
Tuleeko se 2000e brutto 7,5 tunnin päivillä? Päälle yli- ja viikonlopputöitä korvauksineen?
Asialliset varusteet löytyy kai? Ei ne muutkaan paskaduunit ton häävimpiä ole. t. lehdenjakaja, purkumies yms.
Käytännössähän tuo tarkistaminen ei ole mahdollista. Työnantaja saa satoja hakemuksia, ei työnantajalla ole mahdollisuutta tai velvollisuutta lähteä kahlaamaan sähköposteja läpi, onko just se tietty pekka tai mirkku hakenut paikkaa.
Mutta ei tuo hakemusten listaaminen niihin omiin tietoihin ole iso vaiva. Itse ainakin haluan töitä, eikä se kyllä hakematta onnistu. Tosin kohta alkaa kyllä usko loppumaan.
En. Haen, koska on pakko. Teen keikkatyötä, mutta työkkäri katsoo puitesopimuksen yhtä kuin työttömäksi, 4 mukahakemusta on tehtävä kuukausittain.
Jaaha. Palsta taas täynnä työttömiä ylpeilemässä sillä, etteivät edes hae töitä.
Vierailija kirjoitti:
En. Haen, koska on pakko. Teen keikkatyötä, mutta työkkäri katsoo puitesopimuksen yhtä kuin työttömäksi, 4 mukahakemusta on tehtävä kuukausittain.
Eihän sun ole pakko työkkärin kanssa asioida jos et nosta työttömyyskorvausta. Eli ilmeisesti nostat, eli et työllisty kokoaikaisesti niillä keikkatöillä. Eikö tää nyt ole ihan looginen lopputulema?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää haen ne pakolliset mutta en ole vielä löytänyt sellasta työtä mitä oikeesti haluaisin tehdä. Pistän ihan paskan hakemuksen ettei tuu haastattelukutsua. Ainoostaan pari urpoo on pyytänyt haastatteluun ja yksi toimari soitti. No, heh, en saannu duunia. Mieluummin oon työttömänä paskakorvauksella kuin teen jotain paskaduunia paskapalkalla. Töitä olen tehnyt 15-vuotiaasta lähtien ja nyt 50-vuotiaana munkin on aika jo himmata.
50-vuotiaana aika himmata? Sullahan on tilastojen mukaan vuosikymmenten verran elämää jäljellä ja eläkkeeseenkin jotain 15 vuotta.
No mäkin aloitin nelikymppisenä "himmailun", tein 7-8kk vuodessa duunia, viiskymppisenä jättäydyin kokonaan pois, jotain keikkahommaa tein satunnaisesti entisessä paikassa. Nyt ollut jonkin aikaa myös pois työkkärin listoilta, eläkettä odottelen, 59v.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. Palsta taas täynnä työttömiä ylpeilemässä sillä, etteivät edes hae töitä.
Mitäs sinä täällä teet? Arkipäivä, eikö ole muuta tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sun ole pakko työkkärin kanssa asioida jos et nosta työttömyyskorvausta. Eli ilmeisesti nostat, eli et työllisty kokoaikaisesti niillä keikkatöillä. Eikö tää nyt ole ihan looginen lopputulema?
Juuri näin. 80%lla täydestä työviikosta pääsee työkkäristä eroon. Pieni vaivahan tuo on sovitellusta, mutta varmasti turhauttavaa siellä vastaanottajapäässä.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän noin? Puoliso tekee keikkatyötä ja sillä on määritelty 1 haku/3kk.
Vierailija kirjoitti:
Uusi hallitus vähentää työttömyyskorvauksia. Johan rupee töitä löytymään!
Lupaatko, että firmat jatkossa työllistävät myös 5-kymppiset ja 6-kymppiset? Kunnon sanktiot ikärasismia harrastaville firmoille vai miten ajattelit hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi hallitus vähentää työttömyyskorvauksia. Johan rupee töitä löytymään!
Lupaatko, että firmat jatkossa työllistävät myös 5-kymppiset ja 6-kymppiset? Kunnon sanktiot ikärasismia harrastaville firmoille vai miten ajattelit hoitaa?
Juu töitä löytyy, mites jatkuvasti tulee uutisia yt siellä sun täällä, aika monessa paikassa vaan väkeä vähennetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mäkin aloitin nelikymppisenä "himmailun", tein 7-8kk vuodessa duunia, viiskymppisenä jättäydyin kokonaan pois, jotain keikkahommaa tein satunnaisesti entisessä paikassa. Nyt ollut jonkin aikaa myös pois työkkärin listoilta, eläkettä odott
Sulla on sitten joko varakas ukko/eukko, perittyä omaisuutta reilusti tai oot tienannut niin hyvin että miljoonat oottelee tilillä eläkkeellepääsyä. Oletko ehkä Nokia-miljonääri? Itse olen saman ikäinen suunnilleen, tili vahvasti pakkasella ja eläkekertymä heikko vaikka olen koko aikuisiän ollut töissä, Jään nyt toista kertaa työttömäksi enkä elättele toivoa enää työllistymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän noin? Puoliso tekee keikkatyötä ja sillä on määritelty 1 haku/3kk.
Edellinen virkailija tätä mulle selvitti, mutten enää muista muita työsopimustyyppejä kuin tuon omani. Niitä käsitellään ilmeisesti eri tavoin, ja ehkä myös paikkakunta-/alakohtaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä samaa kuin sinä, eli osallistun keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapaliiseria taitaa harmittaa?
Kiinnostaa! Laitatko numeron niin soittelen!