Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE toimisto 4 työpaikan pakkohaku. haetteko oikeasti??

Vierailija
06.11.2023 |

Te toimistohan ei tarkista?

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todellakin haettava ja ilmoitettava ne neljä paikkaa siellä omilla sivuilla. Eipä tuo nyt vaikeaa luulisi olevan, vain 4? Voi hakea myös enemmän, kaikkia tuon neljän ylimeneviä ei ole pakko ilmoittaa.

Niin mutta eihän ne niitä tarkista?

Kyllä tarkistavat, tähän sinun tulee luottaa. Eivät välttämättä aina mutta heillä on oikeus tarkistaa kaikki. Älä rupea huijaamaan.

Ei työnantajaa voida velvoittaa satoihin tai jopa tuhansiin nimitiedusteluihin työkkärin suunnalta. Siinähän tarvitsisi yhden työntekijän pitämään yllä työnhakijoiden luetteloa työkkäriä varten. 

Vierailija
22/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun jotkut väittää että tarkistavat, niin eivät tarkista. Mulle nimittäin te toimiston nainen sanoi suoraan, että eivät tarkista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen hakenut, rekryfirmojen kautta, sekä suoraan yrityksiin, haussa olevia paikkoja sekä avoimia hakemuksia. Hakijoita enemmän kuin työpaikkoja.

Tilanne olisi aiheellista huomioida eduskunnassa ennenkuin leikkurit iskee...

Vierailija
24/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät joka ikistä tarkista, mutta kyllä ne niitä tarkistelevat. Etenkin, jos on epäilys, ettei ole oikeasti haettu.

Eivät tarkista. Ajattele nyt vähän, joku soittaa kiireiselle pomolle ja väittää olevansa te-toimistosta ja kysyy on xxxx hakenut xxx paikkaa. Pomoa ei ikimaailmassa saisi kiinni eikä hänellä olisi oikeutta antaa niitä tietoja.

Te-toimiston virkailija saa kysyä oletko laittanut hakemuksen, saa kysyä myös hakemusta koska se liittyy työnhakuun.

Vierailija
25/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät joka ikistä tarkista, mutta kyllä ne niitä tarkistelevat. Etenkin, jos on epäilys, ettei ole oikeasti haettu.

Eivät tarkista. Ajattele nyt vähän, joku soittaa kiireiselle pomolle ja väittää olevansa te-toimistosta ja kysyy on xxxx hakenut xxx paikkaa. Pomoa ei ikimaailmassa saisi kiinni eikä hänellä olisi oikeutta antaa niitä tietoja.

Näin sanoi minulle TE-toimiston virkailija kun häneltä asiaa kysyin. Eli että tarkistavat vaikkeivät läheskään kaikkia.

Vierailija
26/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työpaikkatilanteesta johtuen pakkohaku kahteen paikkaan kuukaudessa. Haen nuo ja lisäksi n. 10 muuta hakemusta, esim noita vuokraklikkauksia ja avoimia hakemuksia. Ei oo tärpänny ja heikolta vaikuttaa työllistyminen. 

Vierailija
27/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi hallitus vähentää työttömyyskorvauksia. Johan rupee töitä löytymään!

Vierailija
28/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun jotkut väittää että tarkistavat, niin eivät tarkista. Mulle nimittäin te toimiston nainen sanoi suoraan, että eivät tarkista

Minulle siellä sanottiin muuta.

Vierailija
29/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska realistisesti saatavissa olevia oman alan töitä ei kohdallani ole tarjolla olen ihan huvin vuoksi hakenut kaikenlaisia valtion virkoja joihin ei ole tarkkoja muodollisia kriteereitä, mutta jotka menevät todellisuudessa aina suhteilla. Nolla haastattelukutsua ikinä, hakemukset nopeasti portaalin kautta lähetettävissä. No, ainakin hr pysyy työllistettynä. 

Vierailija
30/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe! Ai että oikein tarkistavat!

Ajatelkaa asiaa käytännön kannalta. Rekrytoijat joutuisivat vastaanottamaan te-toimiston kyselyjä satoja tai jopa tuhansia. Ja sitten etsimään sen nimen sähköpostien joukosta, sillä muuta rekisteriä ei hakeneista käytännössä pidetä, ja ilmoittamaan sen te-toimistolle. Ja mikä oikeus heillä olisi nimiä ilmoittaa?

Vierailija
31/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne saattaa sanoa koska käytännössä se on niin. Saavat halutessaan tarkistaa mutta ne ei kerro tietenkään sinulle. Testailevat luotettavuuksia ihmisiltä. Tätä tehdään kaikkialla, sinisilmäisyys on huono ominaisuus. Skeptisyyttä suosittelen.

Vierailija
32/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen hakenut, rekryfirmojen kautta, sekä suoraan yrityksiin, haussa olevia paikkoja sekä avoimia hakemuksia. Hakijoita enemmän kuin työpaikkoja.

Tilanne olisi aiheellista huomioida eduskunnassa ennenkuin leikkurit iskee...

Hah, ihan niinkuin hallitusta tällaiset faktat mitenkään hetkauttaisi. 

Vierailija
33/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska realistisesti saatavissa olevia oman alan töitä ei kohdallani ole tarjolla olen ihan huvin vuoksi hakenut kaikenlaisia valtion virkoja joihin ei ole tarkkoja muodollisia kriteereitä, mutta jotka menevät todellisuudessa aina suhteilla. Nolla haastattelukutsua ikinä, hakemukset nopeasti portaalin kautta lähetettävissä. No, ainakin hr pysyy työllistettynä. 

Valtiolle.fi on tehokas hyödyttömien työhakemusten musta aukko 🤣 jos ei muuta keksi velvoitteen täyttämiseksi niin sinne vaan hakemusta! 

Vierailija
34/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suoraan sanoi asiantuntija te-toimistossa että "Me emme tarkista niitä". Sitäpaitsi ajatelkaa mikä jumalaton byrokratia siitä tulisi. Suomessa on se joku 250 000 eli kuukausittain miljoona tarkastusta.

Vierailija
35/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te-toimiston virkailija saa kysyä oletko laittanut hakemuksen, saa kysyä myös hakemusta koska se liittyy työnhakuun.

Työnantajalla ei ole kuitenkaan velvollisuutta muistaa ulkoa kaikkia hakijoita tai päivystää tietokoneella, jos te-toimisto sattuu soittamaan. 

Vierailija
36/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi hallitus vähentää työttömyyskorvauksia. Johan rupee töitä löytymään!

Ai, mistä niitä tarkalleen ottaen rupeaa löytymään? Kiinnostelee. 

Vierailija
37/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tarvi hakea kuin kahta paikkaa, kun täällä ei juuri mitään ole tarjolla. Olen minä ne hakenut ja mm. viime kuussa useampaakin. Mihinkään en päässyt edes haastatteluun.

Vierailija
38/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinkeinoelämän rekrytoinneissa hakijat pidetään salassa. Vain kunta-alalla ovat rekrytointitiedot osittain julkisia.

Vierailija
39/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun tarvi hakea kuin kahta paikkaa, kun täällä ei juuri mitään ole tarjolla. Olen minä ne hakenut ja mm. viime kuussa useampaakin. Mihinkään en päässyt edes haastatteluun.

Helpoimmalla pääsee kun tekee sen mitä on sovittu ja rehellisesti. Toivottavasti löytyisi sinullekin töitä mahdollisimman pian.

Vierailija
40/178 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin! Ei tarvitse sitten rassata te ja kela toimistojen kanssa vaan saa haistattaa heille paskan, kun elää omilla palkkatuloillaan.