TE toimisto 4 työpaikan pakkohaku. haetteko oikeasti??
Kommentit (178)
Emme tietenkään tarkista. Olen te-toimiston työntekijä ja meillä on ihan tarpeeksi töitä tuon neljännesmiljoonan ihmisen haastatteluissa ja yhteydenotoissa.
Pistotarkistuksia tehdään, ja jos huijausta ilmenee, häkki heilahtaa. Se on 2-5 vuotta kakkua viranomaiselle valehtelemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin! Ei tarvitse sitten rassata te ja kela toimistojen kanssa vaan saa haistattaa heille paskan, kun elää omilla palkkatuloillaan.
Ei töihin mennä. Itse haen oman alan töitä 10 paikkaa kuukaudessa mutta en ole saanut kutsua haastatteluun.
Mulla se on 2. Tietysti haen mutta on vaikea löytää sopivia paikkoja sairauden takia.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin! Ei tarvitse sitten rassata te ja kela toimistojen kanssa vaan saa haistattaa heille paskan, kun elää omilla palkkatuloillaan.
Sitähän tässä yritetään 🤣
Vierailija kirjoitti:
Täysin totta, ei ole stressitöntä työttömänkään arki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää pakkohaku tulee poistumaan uuden hallituksen myötä. (Jotain hyvääkin saavat aikaan). Juuri sen vuoksi, ettei ole kenenkään etu, että työpaikkoihin tulvii turhia hakemuksia.
Tarkalleen ottaen ei lupaa poistaa vaan muuttaa:
SATOSEN mukaan työnhaun velvoittavuudesta ei aiota luopua.
Mutta haluamme luottaa nykyistä enemmän työvoimavirkailijan harkintaan siinä, millainen on sopiva velvoite kullekin työttömälle.
Velvoitteita hakea töitä asetetaan siis vastaisuudessakin, mutta ei yhtä mekaanisesti kuin nykymallissa.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009873881.html
Pääsee joku yksittäinen konttorirotta leikkimään Jumalaa ja arpomaan fiilis- ja naamapohjalta, mitä velvollisuuksia kenellekin sälytetään.
Ihana yhteiskunta meillä: jokaisen on oltava palkkaorja.
Vierailija kirjoitti:
Ihana yhteiskunta meillä: jokaisen on oltava palkkaorja.
Mitä tämä tarkoittaa, siis käydä töissäkö? Se ei ole orjan elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä töitä sulla ois tarjolla? Voin aloittaa vaikka tänään.
Vierailija kirjoitti:
Emme tietenkään tarkista. Olen te-toimiston työntekijä ja meillä on ihan tarpeeksi töitä tuon neljännesmiljoonan ihmisen haastatteluissa ja yhteydenotoissa.
Mitä, oikeastiko te olette yhteydessä joihinkin? En ole puolen vuoden aikana saanut työkkäristä yhtäkään yhteydenottoa vaikka olisin sellaista toivonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää pakkohaku tulee poistumaan uuden hallituksen myötä. (Jotain hyvääkin saavat aikaan). Juuri sen vuoksi, ettei ole kenenkään etu, että työpaikkoihin tulvii turhia hakemuksia.
Mutta haluamme luottaa nykyistä enemmän työvoimavirkailijan harkintaan siinä, millainen on sopiva velvoite kullekin työttömälle.
Velvoitteita hakea töitä asetetaan siis vastaisuudessakin, mutta ei yhtä mekaanisesti kuin nykymallissa.
Pääsee joku yksittäinen konttorirotta leikkimään Jumalaa ja arpomaan fiilis- ja naamapohjalta, mitä velvollisuuksia kenellekin sälytetään.
Ajattelen juuri samaa. Olen 60 vuotias ja minun on määrä hake 4 paikkaa kuukaudessa. Se on aivan helppo homma. Paikkakunnallani on juurikin sellaisia "pirkkoja" kuntapuolen kolmannella sektorilla, että pahoin pelkään mitä tapahtuu, kun heidät päästetään irti.
Tämä nykyinen systeemi olisi sopinut minulle, kukaanhan ei minua enää palkkaa. Eläke siintää jo, mutta saas nähdä mihin myllyyn vielä työntävät.
Eikä niitä yrittäjiä kyrsi jos jatkuvasti TE-toimisto soittelee ja kyselee, että onko oikeasti henkilö x hakenut teiltä töitä?
Christiiina kirjoitti:
Eikä niitä yrittäjiä kyrsi jos jatkuvasti TE-toimisto soittelee ja kyselee, että onko oikeasti henkilö x hakenut teiltä töitä?
Niin, ja tosiaan voidaanko yksityisiä työnantajia edes lailla velvoittaa vastaamaan tällaisiin tiedusteluihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskaisissa olosuhteissa paskaisten putkien pesua ulkona säällä kuin säällä. Tuulee, sataa vettä, lunta. jäätä. Mitään kahvitaukoja ei ole. 30min ruokatauko puolessa välissä vuoroa. Päivät 7,5-12 tuntisia. Voi olla yö ja viikonlopputyötä välillä. Palkka reilu 2000 brutto. Vieläkö kiinnostelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskaisissa olosuhteissa paskaisten putkien pesua ulkona säällä kuin säällä. Tuulee, sataa vettä, lunta. jäätä. Mitään kahvitaukoja ei ole. 30min ruokatauko puolessa välissä vuoroa. Päivät 7,5-12 tuntisia. Voi olla yö ja viikonlopputyötä välillä. Palkka reilu 2000 brutto. Vieläkö kiinnostelee?
Ilmeisesti ei edellytä koulutusta? Mihin voi ilmoittautua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ei edellytä koulutusta? Mihin voi ilmoittautua?
Minkähän takia tähän ei nyt enää irtoa vastausta? 🤔
Mää haen ne pakolliset mutta en ole vielä löytänyt sellasta työtä mitä oikeesti haluaisin tehdä. Pistän ihan paskan hakemuksen ettei tuu haastattelukutsua. Ainoostaan pari urpoo on pyytänyt haastatteluun ja yksi toimari soitti. No, heh, en saannu duunia. Mieluummin oon työttömänä paskakorvauksella kuin teen jotain paskaduunia paskapalkalla. Töitä olen tehnyt 15-vuotiaasta lähtien ja nyt 50-vuotiaana munkin on aika jo himmata.