Mikä idea sähköpyörissä on?
Työnantaja alkaa tarjota vuodenvaihteessa työsuhdepyörä etua ja aion sen käyttää. Vaihtoehtona on myös sähköpyörä tai sitten tavallinen, mutta mietin mitä hyötyä on sähköpyörästä, vai onko se vain tarkasti pidettävä, jatkuvasti huollettava, muutamien vuosien pyörä, kunnes akku on loppu, moottori loppu. Ajan kesäisin työmatkan tavallisella maastopyörällä 34 km päivä. Pyörälenkit lisäksi. Jos on pari tuntia pyörälenkille aikaa, poljen sen 40-45km, kuinka paljon enemmän joutuu sähköpyörällä käyttämään aikaa jotta esim saavuttaa saman liikunnallisen kulutuksen?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Minä kuljen sähköavusteisella pyörällä töihin kauppakeskukseen. Ei tule hiki. Ei tarvitse etsiä parkkipaikkaa. Eikä tarvitse kesken työpäivän juosta kääntämään parkkikiekkoa. Tavallisella pyörällä voin sitten sotkea vapaapäivänä kuntoillakseni.
Pyörällä kiva kuljettaa 4-5 kauppakassia : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kuljen sähköavusteisella pyörällä töihin kauppakeskukseen. Ei tule hiki. Ei tarvitse etsiä parkkipaikkaa. Eikä tarvitse kesken työpäivän juosta kääntämään parkkikiekkoa. Tavallisella pyörällä voin sitten sotkea vapaapäivänä kuntoillakseni.
Täytyypä kokeilla.
Itsellä on sähkömaasturin mittarissa nyt 6600km ja 4 vuotta samalla pyörällä. Akun teho häviö on 7% tällä hetkellä joka ei käytännössä tunnu missään. Eli tuolla vajaalla 7000 km ajaa melko monta työmatkaa ja vuosissa kesänee reilusti yli 10v normi pyörätyömatkalla jos vain muuten pysyy vehkeet kunnossa. Muuta huoltoa ei vielä ole tehty kun ensihuolto omien toimien lisäksi. Ens kesänä sitten kunnon huolto edessä.
Itse ajelen työmatkoja sähköllä. Ei tuu hiki vaikka kuin tuulisi vastaan, silti saa mukavasti liikuntaa kun käyttää sopivaa vastusta. Joskus kotiapäin tullessa en käytä sähköä ollenkaan vaan vedän kunnon treenin. Melko jäykkä ilman sähköä. Suosittelen.
Itsellä muut lenkit 10km ja 100km välillä.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörästä puuttu se tärkein ominaisuus, että voisi pitää jalkoja maassa talvella kaatumisen estämiseksi, näin käytöstä saisi ympärivuotista, eikä hieman matalahko penkkikään haittaa kun ei tarvitsisi polkea lainkaan.
No ei hyvä ihme. Oletko jotenkin heikkolahjainen, vai mistä tulee tuo "jalat maassa pyöräillessä"-asia. Talviajoon laitetaan alle nastarenkaat ja ajetaan järjellisesti. Ei suinkaan hankita fillaria, jossa on niin matala runko, että normaalista ajamisesta ei tule mitään. Ja sähköpyörää pitää polkea sekä kesällä, että talvella, jos et siis hanki sellaista liikennevakuutettavaa L1-luokan pyörää. Jolloin voisit siirtyä suoraan johonkin sähkösootteriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään järkeä ole. Tarkoitus on harrastaa liikuntaa joten miten se hoituu jos ajaa mopolla?
Mutta jos tarkoitus onkin päästä paikasta A paikkaan B? Eikä henkilö ole mikään pyöräilyn harrastaja.
Voi mennä bussilla tai ratikalla.
Meillä päin se bussi menee kaksi tai kolme kertaa päivässä naapurikuntiin. Miten se auttaa minua esimerkiksi töihin pääsemisessä tämän saman kunnan sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaista tarvitsee, niin on olemassa tavarapyöriä. Ja sellaisella kulkee helposti tuon verran.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään järkeä ole. Tarkoitus on harrastaa liikuntaa joten miten se hoituu jos ajaa mopolla?
Mulle sähköpyörä korvaa työmatkalla auton eli ei ole tarkoitus harrastaa liikuntaa (ei kiinnosta käydä töissä suihkussa, meikata jne). Harrastan triathlonia, joten omistan myös maantiepyörän ja sillä sitten hikoillaan. Aloittajalle sanoisin, että tuolla kuntopohjalla et saa liikuntaa sähköpyörällä. Se on liikuntaa vain jos on aivan rapakuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien tarkoitus ei ole harrastaa liikuntaa. Sähköpyörä menee pienempään säilytyspaikkaan kuin mopo, ei tarvitse mopokorttia, eikä se pidä sellaista s..tanallista meteliä kuin mopo. Eikä kuluta bensaa.
Sähköpotkulauta menee paljon pienempään tilaan ja sen päällä sentään seisotaan, mikä on terveellistä.
Todella terveellistä joo. Tiedätkö miten paljon ihmisille tapahtuu onnettomuuksia sähköpotkulaudoilla? Eikä mitään pikkuvahinkoja vaan vakavia aivotärähdyksiä jne.
Olen tänä kesänä ajanut noin 1000 kilomeriä omalla sähköpotkula
Mä olen yhden potkulautaonnettomuuden tänä vuonna nähnyt ja tapahtui aamulla työmatkalla, joten tuskin oli kännissä. Vähän pimeämpi paikka (huonot katuvalot) ja asfaltissa "huono" kohta. Potkulauta tyssääsi siihen ja kuljettaja lensi kaaressa maahan. Minä ajoin pyörällä perässä ja pyörä vähän tärisi siinä kaikki. Ei onneksi saatunut pahemmin. Noissa ongelmana on ne älyttömän pienet renkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennustan että tämäkin päätyy kohta turhan typeräksi jankkaukseksi. Taidan lähteä lounaalle.
Sähkökulkuvälineet ovat niin typeriä, että niitä on pakko jankuttaa.
Onko sinun pakko olla typerä jankuttaessasi? Tai tyhmä kysymyshän tuo oli, vastaus lienee selvä.
Ap jos olet jo muodostanut asiaan jo hyvin selkeän kannan, niin miksi kyselet asiasta täällä?
Aiheesta riippumatta jankuttaja se typerä on. Heikkolahjainen vähintään.