Mikä idea sähköpyörissä on?
Työnantaja alkaa tarjota vuodenvaihteessa työsuhdepyörä etua ja aion sen käyttää. Vaihtoehtona on myös sähköpyörä tai sitten tavallinen, mutta mietin mitä hyötyä on sähköpyörästä, vai onko se vain tarkasti pidettävä, jatkuvasti huollettava, muutamien vuosien pyörä, kunnes akku on loppu, moottori loppu. Ajan kesäisin työmatkan tavallisella maastopyörällä 34 km päivä. Pyörälenkit lisäksi. Jos on pari tuntia pyörälenkille aikaa, poljen sen 40-45km, kuinka paljon enemmän joutuu sähköpyörällä käyttämään aikaa jotta esim saavuttaa saman liikunnallisen kulutuksen?
Kommentit (71)
No mulle ainakin se idea, etten viitsisi esim. työmatkoja ajaa ilman sähköä ollenkaan, koska en halua hikoilla ja joutua sitten suihkuun työpaikalla. Sähköpyörällä menee kätevästi ilman hikoiluja. Mulle siis pyöräily ei ole ensisijaisesti liikuntaa, vaan vain liikkumistapa, jota käytän hyvällä säällä lumettomana aikana auton sijaan, koska se on ympäristöystävällisempää ja ihan mukavaakin.
Eihän siinä mitään järkeä ole. Tarkoitus on harrastaa liikuntaa joten miten se hoituu jos ajaa mopolla?
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä mitään järkeä ole. Tarkoitus on harrastaa liikuntaa joten miten se hoituu jos ajaa mopolla?
Kaikkien tarkoitus ei ole harrastaa liikuntaa. Sähköpyörä menee pienempään säilytyspaikkaan kuin mopo, ei tarvitse mopokorttia, eikä se pidä sellaista s..tanallista meteliä kuin mopo. Eikä kuluta bensaa.
Vierailija kirjoitti:
No mulle ainakin se idea, etten viitsisi esim. työmatkoja ajaa ilman sähköä ollenkaan, koska en halua hikoilla ja joutua sitten suihkuun työpaikalla. Sähköpyörällä menee kätevästi ilman hikoiluja. Mulle siis pyöräily ei ole ensisijaisesti liikuntaa, vaan vain liikkumistapa, jota käytän hyvällä säällä lumettomana aikana auton sijaan, koska se on ympäristöystävällisempää ja ihan mukavaakin.
Jotkut sanovat että pyöräilyssä tulee hiki, mulle ei tule työmatkalla 17km kun poljen suht rauhallisesti 20km tunnissa. Miten sähköpyörä menettelee esim pitkillä pyöräreissuilla jos ajetaan vaikka suomee päästä päähän, meneekö kikkailuksi latauksen kanssa.
Se on kallis ja huono sijoitus. Akku on vaihtokunnossa vuoden päästä ja jatkuvaa huoltoa liikkeessä tarvitsee muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien tarkoitus ei ole harrastaa liikuntaa. Sähköpyörä menee pienempään säilytyspaikkaan kuin mopo, ei tarvitse mopokorttia, eikä se pidä sellaista s..tanallista meteliä kuin mopo. Eikä kuluta bensaa.
Sähköpotkulauta menee paljon pienempään tilaan ja sen päällä sentään seisotaan, mikä on terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi täti pieni. Mopot on pitkään olleet sähkökäyttöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sähköpyörä ole silti aika äänekäs, tai sellaista vit...tumaista hurinaa? Ei ollenkaan äänetön.
Mulla menee sähköpyörällä nopeammim matka töihin kuin autolla tai mopolla. Voi ajaa läpi puistojen ja pyöräteitä pitkin. Tavallisella pyörällä en viitsisi ajaa lainkaan kun vastatuuli ja mäet vaikuttaa niin paljon. Akun lataan töissä aina.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten tiedä mikä ero on mopolla ja sähköpyörällä. Voin valaista sinua. Se sähköpyörä ei kulje ilman polkemista, mopo kulkee.
Kun katsotaan sähköpyörän ja sen akun valmistukseen käytettävät asiat, on kuulkaa turha puhua ympäristöystävällisyydestä.
Puhukaa trendistä, niin puhutte asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä alapeukuttavat kaikki autolla sinne töihin ajavat laiskurit.
Vierailija kirjoitti:
Se on kallis ja huono sijoitus. Akku on vaihtokunnossa vuoden päästä ja jatkuvaa huoltoa liikkeessä tarvitsee muutenkin.
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpotkulauta menee paljon pienempään tilaan ja sen päällä sentään seisotaan, mikä on terveellistä.
Todella terveellistä joo. Tiedätkö miten paljon ihmisille tapahtuu onnettomuuksia sähköpotkulaudoilla? Eikä mitään pikkuvahinkoja vaan vakavia aivotärähdyksiä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten tiedä mikä ero on mopolla ja sähköpyörällä. Voin valaista sinua. Se sähköpyörä ei kulje ilman polkemista, mopo kulkee.
Se sähköpyörän polkeminen on kevyempää kuin kävely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne saa kulkemaan ilman polkemistakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä alapeukuttavat kaikki autolla sinne töihin ajavat laiskurit.
Et ole ikinä kuullut kävelemisen ja julkisen liikenteen käytöstä?
Täällä taas mouhoavat ihmiset joilla ei ole edes mitään tietoa asiasta.
1. Pääsee tarvittaessa nopeasti ilman että tarvitsee käydä suihkussa
2. voi täysin vapaasti säätää vastuksen. Se pienentää kynnystä lähteä pyörällä aamulla duuniin.
Ennustan että tämäkin päätyy kohta turhan typeräksi jankkaukseksi. Taidan lähteä lounaalle.