Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille?

Vierailija
06.11.2023 |

Käsi sydämellä; mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille? Mikä on ehdoton ei ja mikä ominaisuus ihmisellä tulee olla? Vastaatko itse asettamiasi kriteerejä? Missä asioissa voit joustaa?

Kommentit (287)

Vierailija
81/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yksi niistä jotka törmäävät sukupuolten erilaisiin kriteereihin. Toivoisin pitkälti samoja ominaisuuksia joita itsessäni on, mutta ikävä kyllä naiset saavat niistä enemmän pisteitä kuin minä.

Esimerkiksi naisen on parempi olla sporttinen ja hoikka kuin hyvässä ammatissa, miehen tilanne on päinvastainen. Mies katsoo suhteessa enemmän timmiä kroppaa, vaikka kasvot olisivatkin tuikitavalliset. Nainen kiinnittää enemmän huomiota genetiikkaan ja sporttimimmikin voi unohtaa masun jos mies on pitkä, roteva ja komea.

Minä olen:

- älykäs mutta ei työelämässä menestynyt

- sporttinen ja hoikka, mutta lyhyt ja luontaisesti kapeaharteinen

- ei-komeakasvoinen

Minulla ei ole mahdollisuutta älykkääseen, sporttiseen tai hoikkaan naiseen joka ei ole luontainen kaunotar (ei haittaa koska kasvojen suhteen makuni poikkeaa valtavirrasta). Mahdollsuuksia on vain ei kovin älykkäisiin todella reip

No, jokainen tietysti päättää itse, millaisia ominaisuuksia toivoo kumppanilta. Mutta ei kuitenkan ole mitään "sukupuolen kriteereitä", esimerkiksi kaikki naiset eivät valitse kumppania samoin kriteerein (miehistä en mene sanomaan - on vaikuttanut palstan perusteella, että ovat kovin yksiviivaisia näissä asioissa). Miesten kirjoituksissa ina toistuu tuo "sporttisuus", mikä on mielenkiintoista, koska tuntemistani ihmisistä (ml. hoikat ja normaalipainoiset) vain muutama prosentti edes on sporttisia. Valtaosa ei ole. Ja silti kuitenkaan kaikki ei-sporttiset eivät ole ylipainoisia. Joten vähän ihmetyttää kun sinäkin tunnut ajattelevan, että on olemassa suunnilleen kahdenlaisia naisia, sporttisia ja ylipainoisia.

Tunnut ajattelevan, että on vain muutama ominaisuus, jotka ovat ratkaisevia tai joita esim. naiset toivovat. Mutta onko koskaan käynyt mielessä, että ehkäpä kaikille mitkään noista eivät ole niitä vetovoimatekijöitä? Ehkä sinäkin voisit yrittää "kilpailla" joillain muilla ominaisuuksillasi, kun nyt tunnut pelaavan vain sporttisuuskortilla. Se, että joku ei kiinnostu sinusta, ei tarkoita sitä, että hän toivoisi jotain huippuammattia. Kriteerit voivat liittyä vaikka persoonaan tai arvomaailmaan, ja ulkonäölliset kriteeritkään eivät suinkaan aina liiku vain jossain komeuden, pituuden ja sporttisuuden ympärillä. 

Vierailija
82/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä naiset täällä selittää. Naiset valitsee pitkän komean jännä miehen aina joka tehnyt rikoksia joka juo paljon alkoholia. On se monta kertaa nähty. Kaikilla naisilla on sama mies maku.

No sitten teidän kannattaa alkaa tehdä rikoksia ja alkoholisoutua. Pituutta ei tietysti voi kasvaa, mutta eiköhän vähän lyhyempikin krimaanli alkkis sitten kumppanin löydä - ehkä vaikka joku tosi lyhyt nainen kelpuuttaa, tai sitten kun kaikki pitkät on jo viety, aletaan sieltä lyhyemmästä päästä kelpuuttaa joitain. Ehkä voit kompensoida lyhyyttäsi juomalla vielä enemmän ja tekemällä enemmän rikoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikilla tavis ja lihavillakin naisilla on miesmaku joku tom cruise tai jason momoa.

Vierailija
84/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikilla tavis ja lihavillakin naisilla on miesmaku joku tom cruise tai jason momoa.

En keksi siihen kuin kaksi mahdollista selitystä. Joko niitä tom cruiseja ja jasoneita on niin paljon, että jokaiselle riittää sellainen. Tai sitten niiden taviksien ja lihavien naisten taso on vain niin pirun kova, että juuri se saavat tom cruisen tai jason momoan. Ai, mutta keksin kolmannenkin vaihtoehtoisen selityksen: jospa tom cruisen ja jason momoan taso onkin alhainen?

No, oli miten vain, niin miehistä ja heidän valinnoistaanhan tuo johtunee. Miksi te kiinnostutte lihavista?

Vierailija
85/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteetön, savuton, väkivallaton ja tunne-elämältään tasapainoinen nämä nyt tärkeimpinä. Muuna kriteerinä, että edes jotenkin mielenkiinnon kohteet osuisi yhteen, olen itse nörtti. 

Vierailija
86/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysisesti Pituus noin 170cm ois optimaalinen , siniset tai vihreät silmät olis iso bonus, mutta tärkeintä on hyvä bärsse..siitä en tingi yhtään.

Hirvee känkkäränkkä ei kovin mielellään, koska sellaisessa on kauhea kouluttaminen, joten mieluummin vähän positiivisempi tapaus jolla nätti hymy ja käyttää sitä usein.

Ai niin... Ps. Rillipäät älkööt vaivautuko.

*wirn*

Ja sitten kun tulee keski-ikäisenä ikänäköä, niin sitten varmaan vaihdat nuorempaan, millä ei vielä ole sitä vaivaa? :-D

Vierailija
87/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, joka on aidosti minusta kiinnostunut. Ei niin, että yritetään pöksyyn ensin ja mietitään sen jälkeen onko kiinnostusta.

Samanhenkinen kuin itse olen. Hoitaa perusasiat säntillisesti ja vapaalla ottaa rennosti. On älykäs, muttei kaipaa parisuhteessa jatkuvaa keskustelua yhteiskunnallisista asioista ja tutkimuksista, vaan on parisuhteessa kiinnostunut arkisemmista asioista.

tällainen keski-ikäinen setä mies vastaa, ettei yritä kenenkään pöksyihin ilman kiinnostusta! Itse en ainakaan edes ymmärrä tuota "pannaan kaikkea" ajattelutapaa!

Vierailija
88/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustekumppanin pitää olla ihminen.

Vierailija
89/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle ei saa olla ongelma, että todennäköisesti tienaan häntä enemmän ja etten ehdi hääräämään kotona pikkurouvana, vaan palkkaisin mieluiten kodinhoitajan.

Miehelle ei saa olla ongelma, että tykkään remontoida ja korjata asioita, jos ehdin. Mieluiten mieskin osaisi käytännön hommat tarvittaessa. Miehen ego ei saa olla riippuvainen siitä, miten maskuliiniseksi itsensä tuntee naisen vieressä. Heikkoegoiset miehet ovat ehdoton nou-nou. 

Jos mies haluaa että lapset kasvatetaan kotona, hän voi aivan vapaasti jäädä koti-isäksi. 

Täytyy olla minua pidempi.

Täytyy olla erätaitoja ja hyvä kunto, jotta yhteiset harrastukset olisivat mahdollisia. Luonnosta vieraantunut mies ei kiinnosta.

Miehen on hyväksyttävä, että tulen parhaiten juttuun miespuolisten ystävien kanssa. Naisten kanssa on vaikeaa löytää yhteistä säveltä. Toisin sanoen miehen pitää ymmärtää että muuten olisin aika yksinäinen, eikä sellaista voi keneltäkään vaatia. Minkäänlaista mustasukkaisuutta en hyväksy. Vastaavasti ei ole minun asia, minkälaisia ystäviä miehellä on. 

Onneksi ei tarvitse etsiä kumppania. Naimisissa jo 10+ vuotta ja pari muksua on. 

Vierailija
90/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole mitään kriteerilistaa. Sen kumppanin pitää tuntua mukavalta, luotettavalta ja hänen seurassaan pitää ihan aidosti viihtyä.

Käytännössä tuo on minulla karsinut pois kaikki hullut, pelimiehet ja epävakaat persoonat koska en vain tunne sellaisen kanssa oloani hyväksi ja turvalliseksi.

Ei ole kriteerilistaa, ja perään tulee kriteerilista? Vaatimuksia saa ja pitääkin olla, mutta ollaan nyt edes rehellisiä eikä teeskennellä jotain muuta.

Vierailija
91/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole mitään kriteerilistaa. Sen kumppanin pitää tuntua mukavalta, luotettavalta ja hänen seurassaan pitää ihan aidosti viihtyä.

Käytännössä tuo on minulla karsinut pois kaikki hullut, pelimiehet ja epävakaat persoonat koska en vain tunne sellaisen kanssa oloani hyväksi ja turvalliseksi.

Ei ole kriteerilistaa, ja perään tulee kriteerilista? Vaatimuksia saa ja pitääkin olla, mutta ollaan nyt edes rehellisiä eikä teeskennellä jotain muuta.

Olen eri, mutta ehkäpä hän tarkoitti sitä, että ei ole mitään listaa, jota katsomalla hän päättäisi, onko toinen kiinnostava vai ei. Aidossa kanssakäymisessä ja kohtaamisessa sen tietää ihan luonnostaan, ilman listoja. Että ei voi käydä esim. niin, että ihastuisi toiseen, ja sitten listasta tarkistettuaan huomaisi, että "ihana mies, mutta listan kohta se-ja-se ei täyty, joten täytyy nyt jättää väliin, vaikka ehdinkin jo ihastua".

Vierailija
92/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom Cruise ja Momoa --> ei voisi vähempää kiinnostaa. Suomalaiset normaalit miehet paljon, paljon parempia ja seksikkäämpiä.

Mutta tuo tasoteoriajankkaus!! Mikä teille suomalaisille miehille on tullut?!

Ja mitä tarkoittaa tämä "sporttisuus" mitä miehet odottavat naiselta? Onko se huipputason yleisurheilijanaisen kroppa? Heillä on todella pienet rinnat, kuukautisia ei välttämättä tule, ruoat punnitaan ja koko kroppa on miehekkään kova, verisuonet näkyvät kädivarsissa. Tämäkö on se ihanne sitten? Vai muokattu "fitnessnainen" muokattuine kuvineen?

Vierailija
93/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ehkäpä hän tarkoitti sitä, että ei ole mitään listaa, jota katsomalla hän päättäisi, onko toinen kiinnostava vai ei. Aidossa kanssakäymisessä ja kohtaamisessa sen tietää ihan luonnostaan, ilman listoja. Että ei voi käydä esim. niin, että ihastuisi toiseen, ja sitten listasta tarkistettuaan huomaisi, että "ihana mies, mutta

Eli siis joko kriteerilista on tiedostettu, tai sitten se on tiedostamaton johtaen ratkaisuihin fiilispohjalla siellä taustalla. Niin tai näin, on kriteerilista olemassa, joten ollaan nyt edes rehellisiä eikä teeskennellä jotain muuta.

Vierailija
94/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tarkoittaa tämä "sporttisuus" mitä miehet odottavat naiselta? 

Eiköhän tässä tarkoiteta sitä, että itsestä pidetään huolta, ja se myös näkyy ulospäin kaikin tavoin. Päälleen voi laittaa minkä tahansa vaatteen tai olla laittamatta, koska hyvältä näyttää joka tapauksessa.

Vierailija
95/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteetön, savuton, väkivallaton ja tunne-elämältään tasapainoinen nämä nyt tärkeimpinä. Muuna kriteerinä, että edes jotenkin mielenkiinnon kohteet osuisi yhteen, olen itse nörtti. 

Tuossa on vaan yksi pieni ongelma, jonka olen havainnut: ne pakit tulee ennen, kuin on ehtinyt edes päivää sanoa. Ulkonäkö kun ei riitä (oli se sitten ylipaino, kaljuuntuminen, pituus tai vaikka vääränlainen vaatetus), on aivan sama, millainen ihminen oikeasti on. Monet väittävät, että se ulkonäkö ei ratkaise. Eihän se mitään ratkaisekaan. Tai siis ratkaisee se sen, että pääseekö edes keskusteluyhteyteen. Eli siihen pisteeseen, jossa ei-niin-hirveän-komea mies voisi edes yrittää tuoda itseään millään lailla esille.

Nainen varmaankin opetetaan jo kotona nirsoksi. Tai äiti kertoo, kuinka yhteenkään mieheen ei voi luottaa. Sitten ei edes uskalleta suuta avata, jos joku lähestyy. Oletetaan automaattisesti, että kyseessä on joku ahdistelija.

Vierailija
96/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan naisessa aitoutta: ei meikkausta, ei tatuointeja, ei feikkausta. Ikää 24-36v, ei ole tehnyt lapsia eikä halua lapsia. Luonnollisen tavallinen nainen joka ei ole hörähtänyt someen tai instailuun liiaksi. Ulkomuodoltaan pyöreä/chubby tai normaalipainoinen (jos siis kelpuuttaa ylipainoisen miehen). Pitää jostain luovuudesta/taiteellisuudesta. Haluaa käydä ulkona ulkoilemassa sekä olla myös yhdessä sisällä sohvalla löhöten. Luonteeltaan mieluiten introvertimpi.

Sporttisuus ja urheiluhulluus on miinus, koska en itsekään sellainen ole. Yhteensopiva musiikkimaku olisi kiva, mutta tätä en vaadi. Tupakoimattomuus ja vähäinen alkoholin käyttö myös tärkeitä sekä toivottavia asioita. Osaa ja jaksaa kulkea julkisilla, koska en itse omista enkä aio omistaa autoa (käytännön syistä). Pituudeltaan minua lyhyempi.

Vierailija
97/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä olen:

- ei-komeakasvoinen

Minulla ei ole mahdollisuutta älykkääseen, sporttiseen tai hoikkaan naiseen joka ei ole luontainen kaunotar (ei haittaa koska kasvojen suhteen makuni poikkeaa valtavirrasta). Mahdollsuuksia on vain ei kovin älykkäisiin todella reippaasti ylipainoisiin naisiin joille muutaman sadan metrin hidas kävely on vastenmielinen urheilusuoritus."

Hassua että ihan samoilla ominaisuuksilla minä sain fiksun, normaalipainoisen ja mukavan näköisen naisen joka lisäksi ansaitsee nykyään monta tonnia kuussa minua enemmän. Mutta se saattaa johtua siitä että en ole jäänyt surkuttelemaan vaan olen ollut vain oma itseni anteeksi pyytelemättä.

Vierailija
98/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--- ne pakit tulee ennen, kuin on ehtinyt edes päivää sanoa. Ulkonäkö kun ei riitä (oli se sitten ylipaino, kaljuuntuminen, pituus tai vaikka vääränlainen vaatetus), on aivan sama, millainen ihminen oikeasti on. Monet väittävät, että se ulkonäkö ei ratkaise. Eihän se mitään ratkaisekaan. Tai siis ratkaisee se sen, että pääseekö edes keskusteluyhteyteen.

Noin käytännössä siis miehiä pitäisi opettaa markkinoimaan itseään paremmin. Ja juuri tämän vuoksi niissä kuvissa sitten ollaan eksoottisissa paikoissa, poseerataan Ferrarin vieressä, pidetään kainalossa huippumallia ja ollaan pukeutuneena mittatilauspukuun, jonka rintamuksessa on parin tonnin solmioneula.

Eri asia sitten, miten todellisia kuvat ovat, mutta ideana onkin vain erottua joukosta. Mutta onko se vaivansa arvoista? Se on jo toinen asia.

Vierailija
99/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä nimenomaan ollut mitään perinteistä kriteerilistaa (eli luetellaan mitä kaikkea ominaisuuksia sillä kumppanilla pitää olla) vaan että tärkeintä on se tunne minkä se toinen saa aikaan. Ja sen voi saada aikaan hyvin monenlaiset ihmiset.

Vierailija
100/287 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä olen:

- ei-komeakasvoinen

Minulla ei ole mahdollisuutta älykkääseen, sporttiseen tai hoikkaan naiseen joka ei ole luontainen kaunotar (ei haittaa koska kasvojen suhteen makuni poikkeaa valtavirrasta). Mahdollsuuksia on vain ei kovin älykkäisiin todella reippaasti ylipainoisiin naisiin joille muutaman sadan metrin hidas kävely on vastenmielinen urheilusuoritus."

Hassua että ihan samoilla ominaisuuksilla minä sain fiksun, normaalipainoisen ja mukavan näköisen naisen joka lisäksi ansaitsee nykyään monta tonnia kuussa minua enemmän. Mutta se saattaa johtua siitä että en ole jäänyt surkuttelemaan vaan olen ollut vain oma itseni anteeksi pyytelemättä.

Tai sitten yksinkertaisesti olit vain onnekas, ja elit aikana ennen nykyisiä sosiaalisia medioita. Lausu siis ylistys Muhammedille, Jeesukselle tai Buddhalle, ja ole onnellinen. Mutta ole sitä hiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän