Mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille?
Käsi sydämellä; mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille? Mikä on ehdoton ei ja mikä ominaisuus ihmisellä tulee olla? Vastaatko itse asettamiasi kriteerejä? Missä asioissa voit joustaa?
Kommentit (287)
Luotettava, rehellinen, päihteetön, ulkonäöstään huolehtiva mies, ei petä eikä ole pettänyt aiemmissa suhteissaankaan. Eikä ole uittanut vehjettään jokaisessa tarjolla olleessa kolossa. Minä itse täytän nuo em. kriteerit. Eikä minun koloni ole ollut koskaan satunnaisten seikkailijoiden käytössä, ainoastaan parisuhteessa siihen on päässyt.
Ulkonäöllä ja varallisuudella ei ole merkitystä. Silti nuo kriteerini tuntuvat olevan liian tiukat.
"Eli siis joko kriteerilista on tiedostettu, tai sitten se on tiedostamaton johtaen ratkaisuihin fiilispohjalla siellä taustalla."
Edelleen pointti on siinä että se fiilis ei synny siitä onko mies 160 vai 180 senttiä pitkä tai onko hän duunari tai akateeminen. Vaan se tulee siitä miten se ihminen on minun kanssani ja miten hän kummunikoi. Siis menevätkö ajatusmaailmamme yhteen.
Mutta voit toki jankata että siinä on yksi kriteeri. No on, se että meillä on mukavaa. Mutta se on aika eri asia kuin mitä yleensä kriteerilistalla tarkoitetaan.
Ainoa kriteeri on se että haluan olla hänen kanssaan parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tarkoittaa tämä "sporttisuus" mitä miehet odottavat naiselta?
Eiköhän tässä tarkoiteta sitä, että itsestä pidetään huolta, ja se myös näkyy ulospäin kaikin tavoin. Päälleen voi laittaa minkä tahansa vaatteen tai olla laittamatta, koska hyvältä näyttää joka tapauksessa.
Ei sporttisuus tarkoita tuota. Sporttisuus tarkoittaa urheilullisuutta. Jos oikeasti halutaan vain ihmistä, joka näyttää hyvältä kaikissa vaatteissa, silloin kannattaa sanoa suoraan, että haetaan hyväkroppaista ja hyvännäöistä ihmistä. Kaikki hyvännäköiset ja hyväkroppaiset eivät kuitenkaan ole sporttisia, ja kaikki sporttiset eivät ole hyvännäköisiä vaatteessa kuin vaatteessa.
Hauska, olematta kuitenkaan mikään pelle, aidosti huomaavainen eikä itsekäs, kaikin puolin kunnollinen ja elämänhallinta kunnossa kaikilla eri elämän osa-alueilla, suoraselkäinen, tekee sen mitä lupaa eikä päästele valkoisia valheita. Näillä mut hurmattais, mutta eipä ole moista vapaata miestä löytynyt. Pari varattua kyllä, mutta niistä pidän näppini erossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä olen:
- älykäs mutta ei työelämässä menestynyt
- sporttinen ja hoikka, mutta lyhyt ja luontaisesti kapeaharteinen
- ei-komeakasvoinenMinulla ei ole mahdollisuutta älykkääseen, sporttiseen tai hoikkaan naiseen joka ei ole luontainen kaunotar (ei haittaa koska kasvojen suhteen makuni poikkeaa valtavirrasta). Mahdollsuuksia on vain ei kovin älykkäisiin todella reippaasti ylipainoisiin naisiin joille muutaman sadan metrin hidas kävely on vastenmielinen urheilusuoritus."
Hassua että ihan samoilla ominaisuuksilla minä sain fiksun, normaalipainoisen ja mukavan näköisen naisen joka lisäksi ansaitsee nykyään monta tonnia kuussa minua enemmän. Mutta se saattaa johtua siitä että en ole jäänyt surkuttelemaan vaan olen ollut vain oma itseni anteeksi pyytelemättä.
Tai sitten yksinkertaisesti olit vain onnekas, ja elit aikana ennen
Tietenkin olin onnekas. Pariutuminen on aina osittain myös tuuria. Oikeat ihmiset sattuvat oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Mutta sitä onnea voi myös avittaa sillä että on se paras versio itsestään ja tuo omaa persoonaansa avoimesti esiin. Silloin ne mahdollisuudet pariutua tulevat mahdollisimman todennäköisesti käytettyä.
Minulla ei ole mitään "kriteerejä" naiselle koska, minua ei yksikään nainen huoli tällä maapallolla...raha jäisi minulle ainoaksi vaihtoehdoksi mutta kun en ole miljardööri, niin huonolta näyttää...:(
T. Alfa42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä tarkoiteta sitä, että itsestä pidetään huolta, ja se myös näkyy ulospäin kaikin tavoin. Päälleen voi laittaa minkä tahansa vaatteen tai olla laittamatta, koska hyvältä näyttää joka tapauksessa.
Ei sporttisuus tarkoita tuota. Sporttisuus tarkoittaa urheilullisuutta. Jos oikeasti halutaan vain ihmistä, joka näyttää hyvältä kaikissa vaatteissa, silloin kannattaa sanoa suoraan, että haetaan hyväkroppaista ja hyvännäöistä ihmistä. Kaikki hyvännäköiset ja hyväkroppaiset eivät kuitenkaan ole sporttisia, ja kaikki sporttiset eivät ole hyvännäköisiä vaatteessa kuin vaatteessa.
Eihän naisen kielenkäytössäkään "omillaan toimeen tuleva" tarkoita samaa kuin "omillaan toimeen tuleva" vaan "vaihtelevan varakas mies, joka on valmis käyttämään rahojaan runsaasti naiseen". Kyse on Orwellin mukaisesta kaksoiskielestä, jossa vain odotetaan, että vastaanottaja osaa tulkita, mitä todellisuudessa tarkoitetaan.
Elämä on. Paljon helpommalla pääsee, kun asian vain hyväksyy.
"Tai sitten yksinkertaisesti olit vain onnekas, ja elit aikana ennen nykyisiä sosiaalisia medioita."
Näin viiskymppisenä miehenä voin kertoa että ei se pariutuminen ennen nettiäkään mikään automaatti ollut jossa jokainen halukas sai parin. Kyllä silloinkin piti voittaa ne pelkonsa ja tehdä aloitteita vaikka suurin osa päättyi pakkeihin.
Ja silloinkin oli paljonkin miehiä joille pariutuminen oli vaikeaa ja ihmisillä oli silloinkin kriteerejä sille kumppanille. Ne kauneimmat ja komeimmat dominoivat ja muut sitten katsoivat mitä jäi jäljelle,.
Vierailija kirjoitti:
Luotettava, rehellinen, päihteetön, ulkonäöstään huolehtiva mies, ei petä eikä ole pettänyt aiemmissa suhteissaankaan. Eikä ole uittanut vehjettään jokaisessa tarjolla olleessa kolossa. Minä itse täytän nuo em. kriteerit. Eikä minun koloni ole ollut koskaan satunnaisten seikkailijoiden käytössä, ainoastaan parisuhteessa siihen on päässyt.
Ulkonäöllä ja varallisuudella ei ole merkitystä. Silti nuo kriteerini tuntuvat olevan liian tiukat.
Toi pettämisjuttu voi olla liian tiukka? Tuli nimittäin paras kaverini mieleen. Se oli sellainen hurmaava jännismies ja juurikin uitti vehjettään jokaisessa tarjolla olleessa kolossa. (tarjontaa oli todella paljon) Mutta sitten tulikin se oikea ja miehestä sukeutui esimerkillinen perheenisä. Eli ei sitä voi koskaan tietää etukäteen.
Mutta älkää miehet käyttäkö termiä 'sporttinen', jos todellisuudessa tarkoitatte 'hyväkroppainen'. Asiat oikeilla nimillä, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne liian tiukat ole, syy siihen miksi parisuhdetta ei löydy taitaa olla tuo asenne että jos on tykännyt seksistä, ja harrastanut sitä omaksi ilokseen, niin se on "kolon antamista seikkailijoiden käyttöön" tai "vehkeen uittamista joka kolossa". Tuollainen asenne muihin ihmisiin ja elämään ylipäätään karkottaa helposti parisuhdhetta haluavat ihmiset läheltäsi pois. Kuten myös kuvitelma siitä että kysyttäessä kysymys :"oletko pettänyt koskaan ketään" saisi automaattisesti rehellisen vastauksen, varsinkaan jos et tunnut käsittävän että se mikä sinulle on pettämistä, ei välttämättä ole sitä toiselle yhtä fendametalisesti, vaan toinen näkee asian laajemmin.
Vierailija kirjoitti:
"Tai sitten yksinkertaisesti olit vain onnekas, ja elit aikana ennen nykyisiä sosiaalisia medioita."
Näin viiskymppisenä miehenä voin kertoa että ei se pariutuminen ennen nettiäkään mikään automaatti ollut jossa jokainen halukas sai parin. Kyllä silloinkin piti voittaa ne pelkonsa ja tehdä aloitteita vaikka suurin osa päättyi pakkeihin.
Ja silloinkin oli paljonkin miehiä joille pariutuminen oli vaikeaa ja ihmisillä oli silloinkin kriteerejä sille kumppanille. Ne kauneimmat ja komeimmat dominoivat ja muut sitten katsoivat mitä jäi jäljelle,.
Nyt ne "muut" jäävät Tinderiin kuolaamaan niiden komeimpien ja kauneimpien perään. "Ihan ok" ei erotu enää.
Vierailija kirjoitti:
"Eli siis joko kriteerilista on tiedostettu, tai sitten se on tiedostamaton johtaen ratkaisuihin fiilispohjalla siellä taustalla."
Edelleen pointti on siinä että se fiilis ei synny siitä onko mies 160 vai 180 senttiä pitkä tai onko hän duunari tai akateeminen. Vaan se tulee siitä miten se ihminen on minun kanssani ja miten hän kummunikoi. Siis menevätkö ajatusmaailmamme yhteen.
Mutta voit toki jankata että siinä on yksi kriteeri. No on, se että meillä on mukavaa. Mutta se on aika eri asia kuin mitä yleensä kriteerilistalla tarkoitetaan.
Ja tästä päästään siihen, mitä tuolla aiemmin jo sanottiin: usein ei pääse edes keskusteluyhteyteen, jotta sitä fiilistä voisi herättää muulla kuin ulkonäöllään.
Eiväthän naiset vaadi sitäkään, että mies tarjoaa treffeillä. Mutta sitten sanotaan perään, että kutsuja maksaa. Ja koska nainen itse ei koskaan kutsu... Tämä on se, mikä miehiä riepoo: sanotaan yhtä, mutta todellisuudessa kyse onkin jostain muusta. Ja kun asiasta tiukataan, on antaa se uusi selitys, ettei tarvitse tunnustaa omia aitoja vaikuttimia.
Olen jo kauan sitten menettänyt uskoni siihen, että naiset voisivat olla rehellisiä. Ainoa keino on oppia Orwellin mallin mukainen kaksoiskieli, eli pitää vain osata tulkita se sanoma oikein, vaikka suusta jotain muuta ulos tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä paitsi moni näännyttää itseään syömällä liian vähän ja liikkumalla liikaa ravintoon nähden. Tuo ei todellakaan ole itsestään "huolta pitämistä". Eli jos haluaa että vötärö on max. ? cm, ja paino maks ?kg, niin on ihan hyvä ilmittaa se jo heti alkuun. Moni ei halua sellaista kumppania joka jättää kun vyötärö 73-vuotiaana levenee sentillä aiemmasta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän naisen kielenkäytössäkään "omillaan toimeen tuleva" tarkoita samaa kuin "omillaan toimeen tuleva" vaan "vaihtelevan varakas mies, joka on valmis käyttämään rahojaan runsaasti naiseen". Kyse on Orwellin mukaisesta kaksoiskielestä, jossa vain odotetaan, että vastaanottaja osaa tulkita, mitä todellisuudessa tarkoitetaan.
Elämä on. Paljon helpommalla pääsee, kun asian vain hyväksyy.
Tuntuu kuitenkin, että tuo sporttisuus aiheuttaa miehille enemmän ongelmia kuin naisten "omillaan toimeen tuleva". Kun mies hakee sporttista naista, hän saa todella vähän vastauksia, koska valtaosa hyvännäköisistä naisista ei tajua sporttisuuden tarkoittavan miesten kielellä hyvännäköistä. Näin ollen hyvännäköiset naiset ohittavat sporttista toivovan, koska eivät itse ole sporttisia, vaan korkeintaan ehkä harrastavat liikuntaa (tämähän on täysin eri asia, kysy vaikka urheilijoilta!). Mies siis ei löydä etsimäänsä, koska hakee ulos karsivalla hakusanalla. Miehetkin toki voivat käsittää väärin tuon mainitsemasi "omillaan toimeen tulevan", mutta se ei johda yhteydenottojen vähenemiseen, vaan päinvastaa se lisää yhteydenottojen määrää.
Lopputuloksena nainen saa paljon vastauksia, ja hänellä on halutessaan mahdollisuus tarkistaa kriteeriään tuolta osin, että mikä onkaan se toivottu omillaan tulemisen taso, mutta miehen vaihtoehdot kapenevat minimiin.
Sama se toki minulle on. Tässä on vain yritetty auttaa ja antaa neuvoja, mutta neuvojen vastaanottajahan sen arvioi, onko ehdotettu toimintapa itselle sopiva ja haluaako toimia neuvojen mukaan. Saatte toki edelleen käyttää sanaa sporttinen, vaikka tarkoittaisitte sillä jotain ihan muuta. Eihän se meidän muiden elää sotke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän naisen kielenkäytössäkään "omillaan toimee
Ei, vaan tuo tarkoittaa sitä että mies pärjää taloudellisesti itsenäisesti, eikä tarvitse siihen rahaa naiselta. Olet vain nyt käsittänyt väärin, mutta hyvä kun oikaisin sinulle tämän.
M 37
Sanoisin, että miehen pitäisi olla luonnikas. Hänen kanssaan olisi luonnikasta olla. Meillä ei olisi turhia vänkäyksiä mistään, mutta osaa olla tarvittaessa päättäväinen. Ei ennakoimattomia mielialan vaihteluja tai puhumattomuutta. Tulee toimeen itsensä kanssa ja myös muiden kanssa, tarpeeksi sosiaalinen, muttei yltiö. Osaa olla itsekseen ja antaa minunkin välillä olla, mutta kuitenkin pääosin olisimme yhdessä.
Sanoisin tällä iällä, että taitaa olla utopiaa tuollainen mies. Mutta en hae hakemalla, löytyy jos löytyy, yksinkin viihdyn hyvin. Toisaalta jos on kaksi yhdessä viihtymässä niin mikäs siinä. Epäviihtymiseen en vain enää ala.
Päihteettömyys, empaattisuus, luotettavuus.
Yksisarvista ollaan näköjään hakemassa, vai mitä?
Parempi olla yksin kun huonon kanssa.. Onnekseni viihdyn yksin.
Kyllä, käytännössä näin. Ja onhan tuo parempikin kuin se, että kuka tahansa kelpaa eikä ole mitään väliä millään. Ystäväksikin valikoituu juuri tietynlaiset ihmiset, joten miksipä olisikaan edes toivottavaa, että kumppani voi olla ihan kuka tahansa.
t. Se, kenelle vastasit