Mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille?
Käsi sydämellä; mitkä ovat kriteerisi seurustelukumppanille? Mikä on ehdoton ei ja mikä ominaisuus ihmisellä tulee olla? Vastaatko itse asettamiasi kriteerejä? Missä asioissa voit joustaa?
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Riittävän tasapainoinen
Yhteiset arvot
Lojaali ja rehellinen
Rakastava
Naisella, johon olin syvästi rakastunut, ei ollut ainuttakaan näistä ominaisuuksista. Rakkaus on sokea. Naisella tärkein kriteeri seurustelukumppanille oli "varakas mies, joka haluaa perustaa perheen".
Miellyttävä ulkonäkö. Mukava luonne. Yhteensopiva huumorintaju.
Noilla pääsee jo tosi pitkälle.
No simmooset ettei hää ainakaan halua seurustella mistään tyhjänpävääsistä jutuista, kuten rasismista, ilmastotalkoista, evoluutiosta, horoskoopeista, temppareista, salkkareista, julkkisjuoruista....
Hän on kolmimetrinen persjalkainen hurdigurdi
axen hajuiset reibänit ja converset
vouku ja lakkaa iha simosikana
avaruuskirurgin, muotisuunnittelijan, im-pommittajan, jääkeekoilijan ja tiktokkauksen loppututkinnot rintakarvataskussa
läpsyttelee joka ilta mun kans miedän lempparibaarissa
t: Espoon Aada 20v
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään kriteerilistaa. Sen kumppanin pitää tuntua mukavalta, luotettavalta ja hänen seurassaan pitää ihan aidosti viihtyä.
Käytännössä tuo on minulla karsinut pois kaikki hullut, pelimiehet ja epävakaat persoonat koska en vain tunne sellaisen kanssa oloani hyväksi ja turvalliseksi.
Minulla taas on niin paljon traumoja ja pelkoja sitten niiden takia, että se kriteerilista oli tarpeen.
Kun kohtasin tämän sen juuri sopivan, niin ne tärkeät kriteerit oli kohillaan. Pituus ja paino taisivat olla ainoat, joista piti joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus teininä mietin näitä kriteerejä, silloin mieleen tulleet pätee edelleen.
1. Päihdeongelmaton, itse päihdekodissa kasvaneena en jaksa enää samaa käydä läpi itse valitussa suhteessa.
2. Väkivallaton. Väkivalta on typerää, henkinen ja fyysinen.
3. Ei seurustele muiden kanssa. Olen yksiavioinen, niin miksi ei mieskin olisi.
Tokihan niitä kaikenlaisia muita toiveita yhteensopivasta luonteesta yms. on, mutta ylläolevista en tingi. Ikää yli 40 vuotta ja vain yksi ihminen on täyttänyt kriteerit. Luulin joskus, etten ole kovin vaativa, mutta kuinka väärässä olinkaan :D
Itsepetosta.
Voin sanoa 100% varmuudella että viehätyit juuri niistä päihdeongelmaisista ja väkivaltaisista.100% varmuudella mies ei juo eikä hakkaa.
"Ikää yli 40 vuotta ja vain yksi ihminen on täyttänyt kriteerit. Luulin joskus, etten ole kovin vaativa, mutta kuinka väärässä olinkaan :D"
Tämä antaa ymmärtää että olet ollut useammankin väkivaltaisen/päihdeongelmaisen/pettäjän kanssa ennen kuin nyksä löytyi.
= olet selkeästi iahstunut nimenomaan niihin huonoihin miehiin.
Nykyinen kriteerilista:
- älykäs
- hauska
- mukava
- lojaali
- itsestään huolehtiva sekä taloudellisesti että muutenkin. Tuloilla ei ole merkitystä, kunhan elättää itsensä
- minua pidempi (olen itse 173cm)
- minua miellyttävä kroppa. Eli mieluiten naiseksi roteva, mutta silti naisellisia muotoja omaava amatsoni
- koukkunenä ja mustat hiukset ovat erityisen hot
- tekee minulle aloitteen ja vie seksissä
- pitää retkeilystä luonnossa, vähintäänkin lähiretkeilystä
- yhteensopivat arvot. Ei ole persu, kommunisti tai köyhät kyykkyyn-henkinen kokoomuslainen
- ei lapsia, eikä aikomusta hankkia lapsia
- jos lemmikkieläimiä niin eivät ole palvonnan kohteita, eikä koiraa pueta tämän syntymäpäivänä vaaleanpunaiseen koristeasuun johon on kiinnitetty sydämenmuotoinen helium-ilmapallo
Osasta voin toki joustaakin, ellen satu olemaan nirsolla tuulella.
t. ikisinkkumies
Tupakoimattomuus, kohtuullisuus alkoholin käytössä, ei muita päihteitä. Luotettavuus, ei esim. pettämishistoriaa. Koulutettu, liikunnallinen elämäntapa. Positiivisuus. Työssä/opiskelee tms. Kotityöt sujuu luontevasti. Riittävästi yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Talous kunnossa. Ei merkittävää ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittävän tasapainoinen
Yhteiset arvot
Lojaali ja rehellinen
Rakastava
Naisella, johon olin syvästi rakastunut, ei ollut ainuttakaan näistä ominaisuuksista. Rakkaus on sokea. Naisella tärkein kriteeri seurustelukumppanille oli "varakas mies, joka haluaa perustaa perheen".
Ja sä rakastuit!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on mun lista, josta en halua enää poiketa. Jos yksikin kohta jää täyttämättä, niin ei kannata mun vaivautua.
- hyväksyy ihmiset sellaisena kuin ne on
- ei tupakointia, ei huumeita eikä alkoholia. Satunnainen saunakalja tai onnittelumalja ok, mutta en jaksa humaltuneita ihmisiä.
- ei väkivaltainen. Ei sellainen, joka heittelee tavaroita vihastuksissaan, saati lyö. Ei mitätöintiä, rajoittamista, v*ttuilua
- ei addiktioita. Ei ylenpalttista urheilua, pelaamista tai keräilyä.
- tunne-elämä suurin piirtein balanssissa
- älykäs, kiinnostunut maailman menosta
- käytännöllinen ihminen. En jaksa sellaisia hajamielinen proffa-tyyppisiä tai muita haihattelijoita.
- ei halua lapsia eikä ole pieniä lapsia
- ei isoa penistä. Keskiverto tai mieluummin pienen puoleinen. Olen itse pieni ihminen enkä halua seksin olevan kiv
Miten niin kumoaa? Kyllä mäkin hyväksyn ihmiset sellaisina kuin ne on, mutta ei se silti tarkoita, että mun kumppaniksi kelpaisi vaikkapa väkivaltainen peliaddikti jolla on vauvakuume. Mä en halua yrittää muuttaa ketään tai toivo, että joku muuttuu mun vuoksi, haluan, että ihminen on omana itsenään valmiiksi sellainen, jonka kanssa voisin olla parisuhteessa.
Ohis,miksi nää lainaamiset menee puhelimella aina ihan päin peetä? Jos on useampi lainaus peräkkäin, ei toimi ollenkaan >:(
Mun mielestä aika ironista vaatia kumppanilta luotettavuutta, kun kukaan täällä ei tosiaan sellainen edes itse ole. Vai onkohan toi luotettavuus päässyt vähän kliseytymään? :D
- älykäs
- hauska
- mukava
- lojaali
- pieni pillu eikä mikään löysä
Vierailija kirjoitti:
iso perse iso tissi
Kuvailit siis itsesi. Sinä yksitissinen.
vähän velkaa ja ottaa napakasti suihin
-nätti naamasta eli ei saa olla esim näppylöitä naamassa tai kasvot rumat.
-ei saa olla ylipainoinen vaan normaalipainoinen, mitat voisi olla 165cm ja max 60kg.
-ruumiinrakenne pitää olla hyvä eikä mikää selluliittimöhömaha.
-huoliteltu ulkonäkö ja tietenkin vaatteet pitää olla naiselliset.
-hiukset pitkät ja siistit.
-mt ongelmia ei saa olla eikä päihdeongelmia.
-ei saa kannattaa mitään ääriryhmää kuten esim feminismiä,äärioikeistoa tai äärivasemmistoa.
-luonteeltaan sellanen tavallinen ihminen siis pitää olla.
-lapsia ei saa haluta eikä niitä saa olla.
M30
Olen aseksuaali joten seurustelu aika helvetin vaikeaa. Aseksuaali, mutta en aromantikko. Toisin sanoen, kaipaan läheisyyttä mutta en seksiä. Vaatimukseni näin ollen toinen aseksuaali tai muuten vaan ihminen, jonka seksihalut vähäiset. Jooh, ollut aika vaikeaa. Selkeästi kerron aseksuaalisuudestani ja aina riittää toopeja, jotka uskovat "parantavan" sen.
Mulla olis varmaan aika pitkä lista vaatimuksia. Tai siis haastavinta varmaan olis se combo että pitäs olla sellanen jonka kanssa itellä synkkaa ja sit tulotaso about sama kuin itellä ettei siitä muodostu mitään ongelmaa. Nykynen mies on kyllä melko hyvä, en usko että koskaan keneenkään tutustun joka tuntuis paremmalta.
N35
- Hoikka
t. akateeminen M29v