Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhekahvilan äitityypit

Vierailija
02.09.2008 |

Perhekahvilassa käytiin eilen. Siellä oli hauska seurata toisten toimia ja vähän jutella toisten kanssa. Jännä juttu, miten useaa äitiä pystyi laittamaan paremmin tuntematta ekan kerran jälkeen tiettyyn kategoriaan. Esim sieltä löytyi:

- esikoisen äiti, jonka vauva oli selvästi parempi, kuin kukaan. Syö hyvin, nukkuu hyvin, on isompi kuin muut (kyseli tarkkaan kaikilta painot ja pituudet) ja ennen kaikkea kaikki tehtiin ME. Me syödään, Me nukutaan, Me ollaan niin isoja...

Suorastaan hiukan rasitti...

- kahvittelija äiti, joka halusi kaiken aikaa lisää kahvia kuppiinsa. Omat lapset (3) juoksi samaan aikaan kuka missäkin. Äiti joi kahvia antaumuksella.

- Vauvan äiti ja parivuotias päiväkodissa -äiti. Hän käytti suuren osan ajasta kertomiseen, kuinka lapsella on nyt niin kurjaa, kun täytyy mennä sinne päiväkotiin. Lapsi on hyvin ahdistunut. Liekö siellä päiväkodissa joku tehnyt jotain pahaa? Vauva oli siis vain mukana perhekahvilassa.

- käsityöläinen Äiti neuloi koko ajan, taisi melkein sukka valmistua kerhoilun lomassa.

- tavaraäiti. Hänellä oli lapselleen kaikki mahdolliset tavarat mukana kahvilassa. täydellinen hoitolaukku, Hieno leikkimatto, soivia leluja...

- melkein samaan kuuluin Marimekkoäiti, hänen lapsellaan oli marimekon vaatteet, kuten äidilläkin. Äidin kassi oli marimekon ja yllätys yllätys tuttipullo oli myös marimekkokuvioitu ja tuttiketju myös.

- vetäytyjääiti. Istui koko ajan puhumatta kenellekään. Oli ehkä vähän ujo, mutta tuli mukaan kuitenkin lapsensa kanssa. Lapsi katseli leluja.

Oletko tehnyt havaintoja, kuten minä? Oletko kenties tehnyt samantyyppisiä havaintoja tai jotain muita?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon yleensä niin pöllämystynyt etten huomaa sensuroida puheitani vaan rupattelen vapautuneesti kaikki masennukseni, aviokriisini, huono äiti-hetkeni, vaikeudet lasten kanssa, sekä myös iloni, taloudellisen tilanteeni, remontit, elämänkatsomukseni, toimintani eri järjestöissä, sen miten joudun joskus käymään vessassa lapsi sylissä...

Vierailija
42/51 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä näkyy olevan harvassa ja siksi me varmaan herätetään huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla leimalyöjä äiti, joka analysoi toisia asettuen itse hieman muita ylemmäksi kuvitellen, ettei itse kuulu joukkoon? Pelkäätkö menettäväsi minäsi, jos lopetat analysoimasta muita ja menemällä reilusti ja tasaveroisesti mukaan?

Itse olen ollut monenlainen äiti, esikoisen epävarma äiti, kahdenlapsen hermostunut äiti, joka ei saa tenaviaan kuriin, kolmen lapsen onnellinen tyyni äiti ja neljän lapsen kaiken kokenut välillä pikkuisen en nyt jaksa kovin pienistä yöparkaisuista kiinnostua -äiti ja toisinaan innokkaasti ilmaisia neuvojaan pyytämättä jakeleva äiti. Äiti yhtä kaikki.

Vierailija
44/51 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako sulta saada lainkaan suunvuoroa?

mutta siis kun puhun, niin en yleensä osaa sensuroida pois mitään arkaluontoistakaan, ja tulen kertoneeksi enemmän kuin olin aikonut. en hölötä suuna päänä.

Vierailija
45/51 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako sulta saada lainkaan suunvuoroa?

mutta siis kun puhun, niin en yleensä osaa sensuroida pois mitään arkaluontoistakaan, ja tulen kertoneeksi enemmän kuin olin aikonut. en hölötä suuna päänä.

Tervetuloa meidän kahvittelujengiin mukaan:)

Vierailija
46/51 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta riittääkö niistä nyt kovin pitkäksi aikaa juttua? Kiinnostaako teitä muuten jonkun toisen lapsen/perhen asiat oikeasti vai haluatteko vaan puhua omistanne?

Itse kiusaannun jo, kun puistossa joku tuntematon vanhempi tulee juttelemaan niitä näitä. Mä en ainakaan jaksa miettiä muiden perheiden asioita, kun omissakin on ihan tarpeeksi.

Vierailija
47/51 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulun samaan kastiin... johtuukohan se siitä, että on monta tuntia ilman aikuista seuraa ja sitten kun tapaa jonkun niin tuntuu, että puhe vyöryy yli äyräiden.

Vierailija
48/51 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa jengiä täällä.

Joskus lyhyen keskustelun (siis tuntemattoman kanssa) tulee mieleen, että oliks taas pakko kaikesta noin avoimesti puhua... Erityisesti tulee joku avautumistarve neuvolassa. Kaikkia kun ei niin hirveesti kiinnosta nää meidän hyvinkin tylsät tekemiset... Mut kun ei tota "aikuisten" puuhaa oo, niin höperöityy näemmä.

Vierailija
49/51 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyvät kaksi isää...?

Vierailija
50/51 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeastaan kaksi.

He puhuvat koko ajan siitä, mitä tarjoamuksissa ei saa olla, kun lapsi on niin allerginen. Kahvit + topit ostetaan vuorollaan, mutta auta armias, jos joku ei ole muistanut "Nicon" allergiaa! Muutenkin siitä saa suuren haloon, vaikka olisi muistanutkin. Joka kerran saamme kuulla lapsen sairaskertomuksen.

Vierailija
51/51 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

he kuuluvat tietenkin isä-ryhmään! Näin varmaan kaikissa perhekahviloissa ajatellaan, jos sinne tulee 1-2 isää. Ne on sitten ne isät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi