Noora Fagerström ja hallitus haluaa että raskaana olevan voi irtisanoa - IL haastattelu
Kuinka moni nainen äänesti häntä?
Noora Fagerström hyväntekijänä - haluaa että raskaana olevan voi irtisanoa ilman perustetta jotta nainen voi hakea parempaan työpaikkaan! IL haastattelusta;
Noora; Tiedän paljon yrityksiä ja yrittäjiä, jotka eivät uskalla palkata 30-vuotiasta naista, joka on just mennyt naimisiin, koska ne ajattelevat, että se tulee kohta raskaaksi ja mitä me sitten tehdään. Haluan olla muuttamassa sitä ja tekemässä paremmaksi naisten mahdollisuutta työllistyä parempiin paikkoihin.
Se, että onko niin, ettei pääse eroon työntekijöistä... Tiedän valtavasti tapauksia, joissa joudutaan oikeasti maksamaan aika paljon, pahimmassa tapauksessa 6-12 kuukauden palkka
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ce91616c-0fa6-41f0-8c33-b6241014d986
Kela;
"Kun työnantaja maksaa palkkaa työntekijänsä äitiys-, isyys- tai vanhempainvapaan ajalta, Kela voi maksaa vanhempainpäivärahan työnantajalle. Vanhempainpäivärahalla tarkoitetaan äitiys-, erityisäitiys-, isyys- ja vanhempainrahaa."
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein. Olen täysin kypsynyt akkojen mammalomiin jonka takia KAIKKIA vähänkään nuoria naisia syrjitään. Miten oikeasti kuvittelette työyhteisöjen jatkuvuuden toimivan, kun jopa ministerit jättää työnsä kesken? Ja nimetkin vaihtuu samalla. Ja sitten eron tullessa vaihtuu taas nimi.
Naiset on ihan järkyttävä taakka töissä. Koko ajan mammaloma, nimenvaihto, kakaroiden hakua ja kipeänä oloa. Minä en aio kantaa heteroakkojen oikkujen taakkaa, hienoa että teidät saa vastaisuudessa heittää pellolle.
Nimenvaihto etenkin osoittaa järkyttävää välinpitämättömyyttä muita kohtaan, en voi tietää että Anna Järvinen ja Anna Galandandoglu ovat sama henkilö.
Hienoa, että heteronaisten määräysvalta murretaan. Jos valitsee perheen, ei ole asiaa töihin.
Miten luulet työyhtisöjen käyvän, kun suurin osa naisista jäisi kotiin sen takia, kun heillä on lapsia? Taitaisi yksi jos toinenkin työpaikka mennä nurin.
Kaupat sulkisi ovensa, tk:t kiinni, koska ei työntekijöitä ja kaikki muukin. Sairaalan olisi turha pyrkiä.
Mistä näitä älykääpöitä oikein siunaantuu?
Niitä kutsutaan trolleiksi. Ja niitä siunaantuu, kun tuollaiset ihmiset kuten sinä, ruokkivat niitä.
Tämä on saanut lottovoiton ja luulee että kaikki ovat saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota asiaa ei saa ääneen sanoa. Kyllä moni pienyrittäjä astuu nappoon. Esim. Pieneen vaatekauppaan yrittäjä palkkaa ensimmäiseksi työntekijäki naisen joka sitten raskautuu ja jää äitiyslomalle. Hänen tilalleen palkataan uusi työntekijä. Yrittäjä maksaa kulut kahdesta työntekijästä mutta saa vain toisen työpanoksen.
Tämä keskustelu osoittaa ettei naiset välitä miten paljon vaivaa aiheuttavat oikuillaan työnantajalle. Pelkästään minä minä minä
Mitä paskaa nyt taas :D lapsi on tämän kommentoijan mielestä "naisen oikkuja"
Voi saatana. Sinut olisi kyllä pitänyt abortoida niin ei äitisi olisi ollut oikkuineen pilaamassa työnantajansa elämää.
Ymmärrätkö, että sinäkin hyödyt koko ajan näistä "naisten oikuista"? Kun menet lääkäriin on se lääkärin jonkun "naisen oikku" ja kun menet kauppaan on jonkun naisen oikku laittanut sinulle tavarat sinne hyllyyn ja joku toinen Oikku on ajanut ne ruuat yn m sinne kauppaan. Tämä maailama ei nyt yksinkertaisesti toimi ilman noita jonkun naisen tekemiä " oikkuja"
Vierailija kirjoitti:
Vanhan pojan vero on tultava takaisin. On kohtuutonta syyttää alhaisesta syntyvyydestä naisia, kun miehet eivät vastavuoroisesti tee yhtään mitään voidakseen edistää lasten syntyvyyttä. Vanhan pojan vero voisi olla 10% joka lisätään suoraan työttömän äidin sosiaaliturvaan
Tai vaihtoehtoisesti isyystestien täytyy olla pakollisia jotta mies voidaan pakottaa maksamaan lastensa elatusmaksuja
Olisipa todella ihanaa vielä saada tuollainen vero niskaan vaikka lapsettomuuteni ja parisuhteettomuuteni johtuu siitä ettei yksikään nainen ole koskaan halunnut olla minun kanssa. Olisipahan taas yksi hyvä syy vihata vähän vielä enemmän.
Onko Noora sukua Mike Monroelle? Sama sukunimi, mutta Mike ei oo nolo.
Meidänkin firmassa kolmekymppiset naiset maha pystyssä heti kun on vakinaistettu.... onhan se väärin ja työnantajan ja järjestelmän hyväksikäyttöä. Tekisivät lapsensa omalla kustannuksellaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on monta kommenttia, että saahan työnantaja Kelalta korvauksena suurimman osan maksamastaan palkasta, joten ei työnantaja siinä juuri mitään menetä. Tätä logiikkaa mukaillen, jos työnantaja irtisanoo raskaana olevan työntekijän, niin saahan se raskaanaoleva melkein saman määrä rajaa Kelalta kuin jos olisi pitänyt työpaikkansa. Eli ei se raskaana oleva/tuleva äiti siinä juuri mitään menetä. Eikö?
Joten mikä ongelma siinä raskaana olevan irtisanomisessa muka on? Kun tässähän just todettiin, että ei ole ongelmaa! Ei ainakaan mitään rahallista ongelmaa.
Ja toisaalta, miksi työnantajan pitäisi pitää listoillaan henkilöä, joka ei edes ole paikalla eikä tee mitään töitä. Hullua.
Oletko tosiaan noin tyhmä.
Mikään työnantaja ei maksa koko äitiysloman ajalta palkkaa. Osa maksaa 3 kk, jolloin he saavat Kelalta sen päivärahos
Paitsi kertyvät vuosilomapäivät. Ne työnantaja maksaa myös sen kolmen kk:n palkan lisäksi. Vaikka henkilö siis on vanhempainvapaalla. Ja lomarahat myös. TES:stä riippuen saattaa kertyä aika mojova summa. Ja en siis todellakaan ole sitä mieltä että raskaana olevan pitäisi saada erottaa vain sen raskauden takia, vaan sitä mieltä että kuluja tulisi tasata kaikkien alojen kesken. Myös miesvaltaisten alojen tulisi osallistua kustannuksiin. Useiden miesvaltaisten alojen TES:ssa ei edes mainita vanhempainvapaista sanallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota asiaa ei saa ääneen sanoa. Kyllä moni pienyrittäjä astuu nappoon. Esim. Pieneen vaatekauppaan yrittäjä palkkaa ensimmäiseksi työntekijäki naisen joka sitten raskautuu ja jää äitiyslomalle. Hänen tilalleen palkataan uusi työntekijä. Yrittäjä maksaa kulut kahdesta työntekijästä mutta saa vain toisen työpanoksen.
Tämä keskustelu osoittaa ettei naiset välitä miten paljon vaivaa aiheuttavat oikuillaan työnantajalle. Pelkästään minä minä minä
Voi saatana. Sinut olisi kyllä pitänyt abortoida niin ei äitisi olisi ollut oikkuineen pilaamassa työnantajansa elämää.
Ymmärrätkö, että sinäkin hyödyt koko ajan näistä "naisten oikuista"? Kun menet lääkäriin on se
Äiti oli maatilallinen ja kun hän odotti minua niin isä hoiti navettahommat ja joskus naapuritilan väki auttoi. Yhteiskunta ei joutunut maksamaan eikä työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhan pojan vero on tultava takaisin. On kohtuutonta syyttää alhaisesta syntyvyydestä naisia, kun miehet eivät vastavuoroisesti tee yhtään mitään voidakseen edistää lasten syntyvyyttä. Vanhan pojan vero voisi olla 10% joka lisätään suoraan työttömän äidin sosiaaliturvaan
Tai vaihtoehtoisesti isyystestien täytyy olla pakollisia jotta mies voidaan pakottaa maksamaan lastensa elatusmaksuja
Olisipa todella ihanaa vielä saada tuollainen vero niskaan vaikka lapsettomuuteni ja parisuhteettomuuteni johtuu siitä ettei yksikään nainen ole koskaan halunnut olla minun kanssa. Olisipahan taas yksi hyvä syy vihata vähän vielä enemmän.
Ilmainen vinkki. Lopeta se incelöinti ja ala käyttäytyä kuin normaalit ihmiset niin ehkä sitten naisetkin uskaltaisivat lähestyä sinua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä oikeudenmukaisuuden vuoksi syytä olla nuo isyystestit heti syntymän yhteydessä pakolliset. Sillä saataisi laskut menemään niille kenelle ne kuuluisikin ja yleistä katkeruutta vähennettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että sinäkin hyödyt koko ajan näistä "naisten oikuista"? Kun menet lääkäriin on se
Eiköhän "oikku" tarkoita tässä sitä että pyritään saamaan vakituinen työpaikka ja heti perään ollaan ottamassa siementä sisään?
Eräs suuri Suomessa toimiva pankki niin heillä eräs työntekijä meni tyhmänä koeajalla paljastamaan että odottavat lasta. Lähtö tuli heti ja syynä "luottamuspula". Esimiehet puhuivat vielä keskenään "jos se jätti sen kertomatta niin mistä muusta se valehteli".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein. Olen täysin kypsynyt akkojen mammalomiin jonka takia KAIKKIA vähänkään nuoria naisia syrjitään. Miten oikeasti kuvittelette työyhteisöjen jatkuvuuden toimivan, kun jopa ministerit jättää työnsä kesken? Ja nimetkin vaihtuu samalla. Ja sitten eron tullessa vaihtuu taas nimi.
Naiset on ihan järkyttävä taakka töissä. Koko ajan mammaloma, nimenvaihto, kakaroiden hakua ja kipeänä oloa. Minä en aio kantaa heteroakkojen oikkujen taakkaa, hienoa että teidät saa vastaisuudessa heittää pellolle.
Nimenvaihto etenkin osoittaa järkyttävää välinpitämättömyyttä muita kohtaan, en voi tietää että Anna Järvinen ja Anna Galandandoglu ovat sama henkilö.
Hienoa, että heteronaisten määräysvalta murretaan. Jos valitsee perheen, ei ole asiaa töihin.
Eli haluat, että palaamme aikaan, jolloin nainen naimisiin mennessään jättää ty
Kyllä. Itsehän te avioituneet kanat priorisoitte sen avioroolinne. Jokainen perhevelvollisuus on akalle, ja te itse vielä oikein taistelette voidaksenne syrjiä itseänne lisää nimenvaihdoilla, huiveilla ja akkalomilla jotka heikentää KAIKKIEN naisten asemaa.
Miksi edes suostutte pyllistämään miehille, kun he eivät tee mitään perheessä ja vihaavat teitä? Tyttöjä ei haluta perheisiin koska ette jatka nimeä, ja silti te pässit jatkatte tätä kaikkia naisia syrjivää tapaa.
Pakko tunnustaa mutta ilmeisesti elän kuplassa kun en ole itse törmännyt näihin ongelmiin eikä liioin kukaan ystävistäni. Meidän työpaikalla ihmiset jäävät kyllä mammalomalle ja palaavat takaisin. En kuvitellut että tämä olisi nykyaikana mikään iso ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin firmassa kolmekymppiset naiset maha pystyssä heti kun on vakinaistettu.... onhan se väärin ja työnantajan ja järjestelmän hyväksikäyttöä. Tekisivät lapsensa omalla kustannuksellaan...
Ja kaikki ne neitseellisen sikiämisen tulosta vai?
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Naisvaltaisilla aloilla on aivan jäätävää työskennellä kun koko ajan saa olla päivittämässä avioituneiden ja eronneiden akkojen nimiä. Ne ei ole koskaan miehiä jotka lomailee lasten takia ja joiden takia printtaillaan uudet nimet dokumentteihin päivän varoitusajalla.
Naiset ihan itse valitsee priorisoida perheen ja olla omaisuutta. Irtisanominen vahvistaa mm. minun asemaani. Minä en tule koskaan olemaan raskaana enkä vaihtamaan nimeä, oikeudet työskennellä kuuluu meille. Ei pyllisteleville heteroakoille.
Palkatonta työkokeilua AMK tutkinnolla ja sen sellaista.
En tule hoitamaan eläkeläisiä.
Toivottavasti seuraavien viiden vuoden aikana yksikään suomalainen nainen ei tee yhtään lasta. Kiva nähdä, millaiset seurauket siitä yhteiskunnalle on.
Mä en saanut vakituista työpaikkaa. Lapsi muuttaa kohta kotoa pois. Koskaan mulla ei ollut palkallista lomaa enkä saanut viedä lasta ulkomaille.
Päätin, että en tule ikinä hoitamaan eläkeläisiä. Meiltä tulee 4 isovanhempaa valtion hoidettavaksi.
Onnea sote, hoitakaa tai jättäkää hoitamatta, ei kiinnosta.
Näin tulee enenevässä määrin käymään jos Nooran tahto toteutuu. Toinen vaihtoehto on sitten se että kaduilla alkaa olla naisia pienten lasten kanssa kerjäämässä.