Onko asuntonne aina siinä kunnossa, että vieraat voi tulla vaikka kutsumatta tai lyhyellä varoajalla?
Ei tule mitään "hups, en muista milloin vaihdoin vessaan käsipyyhkeet" tms.?
Kommentit (531)
Aina on siinä kunnossa että voi tulla. Tosin rima ei ole kovin korkealla, mitään tip-top-järjestystä meillä ei aina ole. Mutta meillä käykin sellaisia mukavia vieraita, joita ei haittaa, jos on tavaroita vähän levällään. Oikeastaan ainahan meillä on kaikenlaisia projekteja menossa. Mutta vessat on kyllä yleensä aina puhtaat, pyyhkeet vaihdetaan säännöllisesti, samoin pölyt pyyhitään, imuroidaan, pestään ikkunat jne. Puhtaus on minulle tärkeää, ajoittain meillä on käynyt siivooja, juuri nyt puoliso on kotona työttömänä ja siivoaa (tai enemmän ehkä sotkee, miten vain, vaihtelee), niin meillä ei ole sopimusta minkään siivousyrittäjän kanssa.
Nykyään yleensä on siinä kunnossa. Minulla on siivousrutiini. Vielä pari vuotta sitten ei ollut, ja silloin piti aina siivota kunnolla ennen sovittuja vieraita ja taloyhtiön huoltokäyntejä.
Aloin siivota säännöllisesti, kun oli vihdoin mennyt jakeluun, että olen onnellisempi siistissä kodissa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olin aikanaan lastenhoitajana perheessä, jossa tunsin olevani lähinnä siivooja. Äiti oli mielestään taitava sisustaja ja elämäntehtävä tuntui olevan huushollin järjestely jatkuvasti uudella tavalla uusin sisustuselementein. Isä rahoitti äidin harrastuksen ja minun palkkani omalla työllään. Lapset eivät saaneet kodissaan näkyä tai kuulua, eikä yksikään lelu jäädä vahingossakaan mihinkään esille. Ei edes lasten omissa huoneissa, jotka myös olivat äipän sisustamat.
Usein kun joku kävi, kuului kovasti kehuja miten hienossa kunnossa asunto aina on. Olisin varmaan mennyt kehumaan itsekin, ellen olisi ollut siellä lähes päivittäin ja nähnyt, miten järkyttävää kulissielämää siellä elettiin. Oma asuntoni ei siis ole aina tiptop, ja siitä olen todella iloinen.
On tämä suurin piirtein. Joskus saattaa joku lautanen lojua tiskipöydällä kun en ole tyhjentänyt vielä konetta ja laittanut sitä sinne.
Vierailija kirjoitti:
No semmonen että tunnissa saa ihmisen asuttaman näköiseksi.
Pahimmassa tapauksessa tarvitaan ainakin kolme kuukautta, jotta asunnon saa ihmisen asuttaman näköiseksi.
Lähipiirissä on sattunut parikin tapausta, joissa vierailu on johtanut palotarkastukseen ja huomautukseen. Toisessa käymässä oli pelastuslaitoksen työtekijä sattumalta ja toisessa ilmeisesti kiinteistöhuollon huoltomies. Asunnoissa on ollut näet aivan liian paljon palokuormaa. Toisessa tapauksessa pari huonetta oli kattoa myöten täynnä kaikenlaista tavaraa sekä muuallakin paljon roinaa. Toisessa lievemmässä tapauksessa lapsiperheessä oli parissa huoneessa ainakin yksi seinä piilossa tavaran takana. Sitten esimerkiksi sohvat ja tuolit olivat kauttaaltaan mustassa möhnässä.
Ei ole. Jos vieraita on tulossa, niin kutsun nudesiivoojan ja nautin sohvalla konjakkilasi toisessa kädessä, pelkkä aamutakki päällä näkymistä.
Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan. Emme ole vieraskoreita.
On siistiä. Asumme kaksistaan miehen kanssa. On useampi kissa joten imuroin lähes joka päivä, kerran viikossa tarkemmin+pyyhin pölyt, kaappien ovet, kylppärin pesu ym. Kissanhiekat vaihdan päivittäin. Pidän siisteydestä. Ja kissat myös. Ovat siistejä eläimiä.
Jotenkin tuntuu, että vieraita piipahtaa aina silloin kuin talo on kuin pommituksen jäljiltä. Kukaan ei tule vahingossakaan silloin, kun on siivottu ja puleerattu. Toisaalta tiedän, ettei sotku haittaa ketään, minua ei ainakaan haittaa kenenkään sotkut, päinvastoin, sehän on vain kodikasta. Arvostan sitä, kun ihmiset eivät ala heti pyytelemään anteeksi, jos kämppä on vähän sekaisin.
Olen kiinnostunut ihmisistä mutta en halua ketään ulkopuolista kotiini. Aikani pidin avoimia ovia, siitä seurasi pelkkää ikävyyttä. On minulla eräänlainen huvimaja johon kutsun ystäviä toisinaan.
Siistiä on. Eikä paikat ole koskaan epäjärjestyksessä, kun laittaa käsistään tavarat sinne minne ne kuuluvat.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiäkös sen vessan pyyhkeen vaihdan. Ja vaihdan uuteen aina vieraiden jälkeenkin. No nyt on kantautunu syksyn lehtiä eteiseen, en vielä jaksa imuroida. Ei mulla pahempia pinttymiä talossa ole, siivooja kun ammatiltani, niin ei talo ikinä pahaan kuntoon pääse. Kun on aikoinaan itse päässyt valitsemaan materiaaleja, juurikin sen helpon siivouksen kannalta. Vessat pesin toissapäivänä. Kaikki keittiön kaapit tyhjennetty ja siivottu viime kuussa. Häthätään löytyy rikkaharja ja rikkaimuri,jos ei keskuspölynimurin letkua jaksa ottaa esille.
Mitä materiaaleja olet valinnut?Mitkä on helppo puhdistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pano tulee lyhyellä varoajalla. En siivoa. Vaihdan lakanat.
Siis vaihdat puhtaat lakant jonku panon takia? Miksi ihmeessä?
olen kohtelias naisille.
Pääsääntöisesti on kunnossa. Koiran karvaa on joskus liikaa.
Mutta siitä huolimatta toivon, että vieraat varmistaisivat ennakolta tulonsa
Hm- mielellään varoitus edellisenä päivänä viimeistään, yleisilme on siisti, mutta imurointi ja tuuletusaikaa haluan ennen vieraiden tuloa, etenkin, jos heillä on lapsia. Aikaa myös siihen, että ehdin pelastaa jotakin itselleni rakkaita koriste-esineitä, joita myös lapset tuntuvat haluavan ottaa mukaansa. Ovat minulle rakkaita muistoja. Nykyvanhemmat eivät tunne sanaa EI, etenkään, jos sen tarkoitus on rajoittaa jälkikasvun toimintaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pano tulee lyhyellä varoajalla. En siivoa. Vaihdan lakanat.
Siis vaihdat puhtaat lakant jonku panon takia? Miksi ihmeessä?
olen kohtelias naisille.
Minä en ole kohtelias miehille. En kyllä uusia lakanoita sotke jonku panon takia.
Kyllä on, mutta silti toivon että ihmiset malttavat odottaa kutsua.
Haluan itse päättää, koska vastaanotan vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiäkös sen vessan pyyhkeen vaihdan. Ja vaihdan uuteen aina vieraiden jälkeenkin. No nyt on kantautunu syksyn lehtiä eteiseen, en vielä jaksa imuroida. Ei mulla pahempia pinttymiä talossa ole, siivooja kun ammatiltaMini, niin ei talo ikinä pahaan kuntoon pääse. Kun on aikoinaan itse päässyt valitsemaan materiaaleja, juurikin sen helpon siivouksen kannalta. Vessat pesin toissapäivänä. Kaikki keittiön kaapit tyhjennetty ja siivottu viime kuussa. Häthätään löytyy rikkaharja ja rikkaimuri,jos ei keskuspölynimurin letkua jaksa ottaa esille.
________
Millä siivoojaa pyyhkäisee wc:n altaan, jossa aina jotain hiuksia tms. Aamulla töihin lähdettäessä en ehdi kaivamaan "oikeita" välineitä.
Kyllä on tervetuloa