Onko asuntonne aina siinä kunnossa, että vieraat voi tulla vaikka kutsumatta tai lyhyellä varoajalla?
Ei tule mitään "hups, en muista milloin vaihdoin vessaan käsipyyhkeet" tms.?
Kommentit (531)
Voi, mutta vaimon pitää varmuuden vuoksi ensin siivota
On aina. Meillä on parivuotias lapsi. Vieraat järjestään ihmettelevät miten on niin siistiä. Olen ihan pakkomielteinen siivousintoilija ja päivittäin skannaan koko kodin läpi. Jatkuvasti puuhaan ja järjestelen tavaroita. Vois opetella olemaan rennommin, mut epäsiisteys ahdistaa, kun taas siistissä kodissa voin hyvin ja mieli lepää.
Loukkaus jos vii8me metreillä ollaan tulossa kylään, täytyy hyvissä ajoin sopia.
Meille änkesi tunnin parin tunnin ilmoituksella kolmella eri kerralla porukat, joista yksi ilmoitti, ettei voi sietää jäätelöä, toinen sama kommentti letuista ja kolmas kanttarelli-kasvispiirakasta. Nämä siis ehdin haalia tarjottavaksi, muutakin oli. Jäätelötapauksessa ei ollut enää kauppa auki ja tuota oli pakastimessa. Lettutapauksessa oli pyhäpäivä ja vieraalla 2 lasta, ei ollut kauppa auki syrjäkylillä. Kolmannessa ehdin tehdä mielestämme erinomaisen herkullista piirasta. Kukaan näistä ei enää saa kutsua eikä oteta vastaan, jos yrittäisi tulla. Viimeksimainittu on kyllä yrittänytkin tulla, mm joulunpyhinä. Eikä olla sukua. Tämä vaan tuli mieleen äkkivieraista. Kai siinä ohessa vähän siivosinkin.
Pano tulee lyhyellä varoajalla. En siivoa. Vaihdan lakanat.
Olisipa, mies ja kolme poikaa sotkee, itse oon ainoa joka siivoaa, tiskaa ja hoitaa pihaa
Aina on siistiä mutta en halua yllätysvieraita.
Ei koskaan :D Onneksi kukaan ei olekaan niin taukki että tulee yllättäen eteistä pidemmälle, siinä voidaan toimittaa asiat. Ystäviä kanssa sovitaan kyläilyt ja sitten siivotaan tarkemmin.
Vieraat saa tulla milloin vaan asunto on siinä kunnossa kun on. Jos joku ei passaa siitä saa mainita ja korjataan asia. En ole himosiivooja ja joskus on pölyä siellä täällä mutta jos se ei minua haittaa se ei voi haitata vieraitakaan. Meilläpäin on sanonta, että talo elää tavallaan ja vieraat käy ajallaan. Asun yksin eikä vieraita ole haitoksi ollut, siis tervetuloa laitan kahvintippumaan. Ukkeli 65 ;-))
Asunto on aina kunnossa, en silti halua vieraita tänne.
kyl voi. ei koskaan oo niin pahassa kunnossa et siisteyden puute hävettäisi
On aina siistiä, eikä mitään kyläilijöitä varten vaan ihan meidän omaksi iloksi.
Ihana koti muutenkin, makee sisustus ja kivoja tavaroita. Mikään ei näyttäisi kivalta jos olisi joku läävä.
Siivooja käy kerran viikossa ja muutenkin eletään siististi, korjataan ja siivotaan jälkemme.
Töiden jälkeen ihana tulla kotiin.
Miksi pitäisi tulla kutsumatta? Miksei kutsuisi omaan kotiinsa? Mielestäni jokainen voi kutsua kotiinsa kenet haluaa kun haluaa tavata, eikä mennä toisen kotiin kutsumatta. Oli siellä siistiä tai ei juuri sillä hetkellä.
ON, tämä on meidän koti ja asumme juuri näin kuin haluamme, en ole sisustusihminen ollenkaan ja samat sohvat yms. vuodesta toiseen, en pese edes ikkunoita kun vaikeita huonekaluja joita pitäisi siirtää ja viihdekeskuksen pitkä tamminen taso on painava. Mutta meillä on aina puhtaat lattiat eikä ole tiskivuoria.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihdan lakanat vasta panon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Siis vaihdat puhtaat lakant jonku panon takia? Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on kun ei ole enää naista syömässä aamupalaa sohvassa ja levittelemässä tavaroitaan ympäri asuntoa. Nykyään menee pyykit kuivurista suoraan kaappiin, eikä jää khh-pöydälle päiväkausiksi.
Meillä sama. Minä olen se nainen ja mun mies on se mies, keillä jää välillä tänne sinne-ja tänne nää vaatteet ja pyykit ja muut.
olishan se yksin oikosempaa meillä kummallakin. Jotenkin kun on enempi porukkaa, niin ei olekaan niin suorasukaisia toiminta.
Lapsetkin on jo isoja ja osaavat jättää levälleen ja joskus (huom. Joskus) sitten siivoavat.
Olis se oikeesti ihanaa, jos olis siistiä. Mutku sitku.
Pääosan ajasta on. Välillä saattaa keittiössä olla leipomisen ja kokkailun vuoksi pieni kaaos tai kodinhoitohuoneessa vaatteita pöydillä, mutta kyllä ne saman päivän aikana korjaantuvat.