Miten 169cm pitkä nainen voi painaa 75kg ja silti näyttää normaalipainoiselta?
Tinderissä tuli vastaan, vähän kuin joku optinen illuusio. Vai valehteliko painonsa yläkanttiin (en keksi syytä tälle)?
M27
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Lihas painaa enemmän kuin läski.
Se ero on aika pieni.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä siksi koska esim. missien painot kisoissa on aina valehdeltu. Jos 175cm painais 42kg ei siinä olis muuta kuin luu ja nahka. Naiset ovat aina valehdelleet painonsa alemmaksi ja kaikessa mediassa on naisten painot esitetty houkuttelevamman kuuloisina. Ja nykyään kun naiset kertovat sen todellisen painonsa sitä kauhistellaan kun normaalipainoisina eivät olekaan 30-40 kiloa miehiä kevyempiä.
Käyttäkää ymmärrystä, ruumiinrakenne ratkaisee myös paljon sitä miltä näyttää missäkin painossa mutta sitten on tiettyjä aspekteja jotka kertovat selkeästi jotakin ihmisestä sekä hänen ulkonäöstänsä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä todella lihava.
T: N167/57
Vai oletko itse hyvinkin sirorakenteinen?
BMI on n. 26 eli lähellä normaalipainoa, joten voi hyvinkin näyttää normaalipainoiselta, jos paino on sopivasti jakautunut. Jos kaikki ylimääräinen kertyisi vatsaan, niin näyttäisi ihan erilaiselta.
Tiedän yhden
165cm pitkä painaa vähän päälle 70kg
Ei ylimääräistä mahassa, paino jaloissa ja pepussa pääasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Koska hän on normaalipainoinen.
Täh? Noilla mitoilla on lievästi ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Jos hän on 169 cm, ylipainon raja on 71 kg
Vierailija kirjoitti:
Oon 162cm pitkä ja painan 70-72kg ja ihan täysin tyytyväinen mun kroppaan. Ja näytän ehdottomasti normaalipainoiselta.
Only in your dreams.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on BMI:nkin mukaan normaalipaino.
Ei ole. 25 on raja.
Vaikea sanoa. Itse olen 167cm ja nyt 60-kiloisena mielestäni maksimipainossa. Tähän vaikka 10 kiloa lisää niin kyljet tursuais ja reidet hinkkais toisiaan. :D
BMI:n mukaan hän on normaalipainoinen, joten oli hän minkä muotoinen hyvänsä, hän näyttää normaalipainoiselta, sillä siltä normaalipainoinen näyttää.
Epäsuosittu mielipide, mutta ihmisten keskimääräisesti lihotessa jatkuvasti alkaa tuon painoinen näyttää monien silmiin normaalipainoiselta.
Vaikka olisi lihastakin, niin tuolla painolla on kylläkin jo massava, ei ehkä lihavan näköinen muttei kyllä hoikkakaan, ei sitten mitenkään.
Riippuu pitkälti ruumiinrakenteesta. Hyvin kapearakenteinen nainen näyttäisi tuossa painossa lihavalta, mutta lanteikas ja rintava nainen tiimalasivartalolla näyttää hyvältä.
Itse näytän parhaalta normaalipainon ylärajalla. Laihdutin pois kuusi kiloa vähitellen, ei yhtään enempää, etten rupsahda, kun olen jo iäkäs. Olen aika tyytyväinen siihen miltä näytän, jopa hämmästynyt, kun kehoni ei ole juuri muuttunut. Johtunee ihotyypistä ja geeneistä.
Painoahan ei nykyisin katsota lääkärissä, vaan enemmän vyötärön ympärysmittaa, koska se kertoo sisäelinrasvasta. Yksikään lääkäri ei kehottanut laihduttamaan, vaikka olin aiemmin lievästi ylipainoinen. Yksi oli jopa kirjoittanut, että yt hyvä, normaalipainoinen nainen. BMI siis lievän ylipainon puolella oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole BMI:n mukaan ainakaan
Valokuvissa kuvakulma ja poseerausasento vaikuttaa paljon.
Se, mihin kilot kertyvät vaikuttaa myös.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä todella lihava.
T: N167/57
Ilmoitit juuri, että lonkaluusi törröttää rakastelessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Jos hän on 169 cm, ylipainon raja on 71 kg
Mites käy jos rinnaton 169 cm painaa 71 eikä ole ylipainoinen ja sitten on samanlainen 169 cm 75 kg mutta rinnoissa on 4 kg painoa, onko hän silloin ylipainoinen? Onko rinnat silloin ylipainoiset mutta muu kroppa ei? Entä jos molemmissa kankuissa on lisäksi muotoa 1,5 kg, silloin paino on jo 78 kg.
Itselleni 74 kilossa mahtui päälle vaatteet s ja m. 169 cm, tiimalasi.
Tässä kuvia noin 170 cm ja 75 kg naisista.
Sehän on hyvä paino. Ns. "normaalipaino" on huu-haata ja painolla bisnestäjien luoma harhakuva. Vähän kuin normaalisuolaisuus ;)
Helposti. Leveät hartiat ja lihasmassaa niin näyttää tuon kokoisena sopusuhtaiselta. Luultavasti hyvä fyysinen kunto ja ns. terveet elämäntavat.