Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten 169cm pitkä nainen voi painaa 75kg ja silti näyttää normaalipainoiselta?

Vierailija
03.11.2023 |

Tinderissä tuli vastaan, vähän kuin joku optinen illuusio. Vai valehteliko painonsa yläkanttiin (en keksi syytä tälle)?

M27

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella lihava.

T: N167/57

Sanoo nainen, jolla ei ole naisen muotoja.

Rinnat, lantio ja reidet painavat jos ne ovat oikeat. Eikä siinä ole mitään pahaa.

Vierailija
42/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on paljon lihasta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hän on normaalipainoinen.

Ei ole. Jos hän on 169 cm, ylipainon raja on 71 kg

Naisilla lievä ylipaino ei ole huono asia.

https://www.talouselama.fi/uutiset/luotatko-sokeasti-painoindeksiin-tut…

Vierailija
44/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella lihava.

Rinnat, lantio ja reidet painavat jos ne ovat oikeat. Eikä siinä ole mitään pahaa.

Jesusf*ckingchrist näitä "naisen muodoista" selittäjiä -.- 

Onko sitten niin, ettei ole miehen muotoja, jos elin ei ole vähintään kahtakymmentä senttiä ja pituus 186+ senttiä? Luodaanko vielä vähän lisää standardeja, ettei vaan vahingossakaan kukaan voi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kun on? 

(Kyllä mä tietääkseni ihan nainen ole ja kroppaani vieläpä varsin tyytyväinen, vaikkei mitään erityisempiä etupuskureita tai rakkauden jenkkakahvoja näihin 175/55 mittoihin mahdukaan.)

Vierailija
45/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis minä olen 158 cm tiimalasi, ja painan peräti 62-63 kg. Käytän s-koon vaatteita ja mulla on hoikka vyötärö, lihaksikkaat reidet ja peppu ja leveähköt hartiat. Olen kai BMI:n mukaan jo ylipainon puolella, mutta miesystävän mukaan näytän hoikalta, enkä omasta mielestänikään näytä ylipainoiselta.

Vierailija
46/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mittasuhteista ja esim. vyötärön erottumisesta. Saman pituiset naiset voivat näyttää yhtä hoikilta, vaikka toisella olisi 10 kg enemmän painoa.

TAi voi olla  niinkuin minä, edestä ja takaa katsottuna olen hyvin hoikka, mutta sivusta katsottuna on ylimääräistä pumperoa siellä ja täällä.

Vierailija
47/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot syöny sieniä! Olin 183cm urheilullinen mies ja painan 75kg.

Vierailija
48/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä kun lihakset painavat enemmän kuin läski.

Vierailija
49/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella lihava.

Onko sitten niin, ettei ole miehen muotoja, jos elin ei ole vähintään kahtakymmentä senttiä ja pituus 186+ senttiä? Luodaanko vielä vähän lisää standardeja, ettei vaan vahingossakaan kukaan voi olla tyytyväinen itseensä sellaisena kun on? 

(Kyllä mä tietääkseni ihan nainen ole ja kroppaani vieläpä varsin tyytyväinen, vaikkei mitään erityisempiä etupuskureita tai rakkauden jenkkakahvoja näihin 175/55 mittoihin mahdukaan.)

Jos sulla on oikeus täällä haukkua toisia lihavaksi niin mulla on oikeus haukkua sinua suolinkaiseksi.

Vierailija
50/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot syöny sieniä! Olin 183cm urheilullinen mies ja painan 75kg.

Narukäsi.

Vierailija
51/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella lihava.

Jos sulla on oikeus

Missä kohtaa minä olen ketään haukkunut lihavaksi? Tuo alkuperäinen viesti lainauksissa ei ole minun ja päin vastoin viestissäni totesin, että eikö nyt jokaisen voisi antaa olla tyytyväinen omaan kehoonsa sellaisena kuin se on? 

Vierailija
52/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynormaalipainoinen. Ihmisten silmä on alkanut jo tottumaan ylipainoon ja lihavuuteen, niin nykyään oikeasti normaalipainoiset tulkitaan laihoiksi. Itse olen normaalipainoinen mies, mutta minua haukutaan riu'uksi, laiheliiniksi, ruikuksi ja milloin miksikin. Mies en ole ensinkään naisten silmissä.

Vierailija
53/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 162cm pitkä ja painan 70-72kg ja ihan täysin tyytyväinen mun kroppaan. Ja näytän ehdottomasti normaalipainoiselta. 

Nykynormaalipainoiselta.

Vierailija
54/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riippuu aivan rakenteesta. Pieniluisella omenavartalolla niin kuin minä, vyötärönympärys on riskirajoilla (eli yli 90 cm) jo kun paino nousee vähän yli 60 kilon. Joku muu taas painaa 20 kg enemmän 80 cm vyötäröllä. 

Vierailija
55/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tämä BMI-arvo ollaan heittämässä romukoppaan, perustuu vanhaan tietoon, eikä ole enää tänä päivänä se oikea mittari painon arviointiin. Nämä BMI-intoilijat ja naisten ulkonäön/kehonpainon tarkkailijat ovat pääosin miespuolisia tyyppejä, joilla itsellään on huomattava ylipaino, kaljamaha, sekä olematon itsetunto. Suomessa 3/4 miehistä ovat BMI:n mukaan ylipainoisia ja naisista noin hieman yli puolet. Valitettavasti ylipaino tuntuu ilmenevän suurimmilta osin nuoremman alle 30v. henkilöiden kohdalle, monesti ovat jo TULE-sairaita vähäisen liikunnan vuoksi. Syynä tähän lihavuusepidemiaan on vähäinen liikunta, alkoholin liikakäyttö ja roskaruuan ylensyöminen. Kun vertaa 70-90 luvun henkilöiden valokuvia nykypäivään, niin ero on varsin silmiinpistävä. Tämä länsimainen ylisuurten ruokapakkausten ja energiatiheiden ruokien tulo markkinoille 2000-luvulta lähtien on käytännössä aiheuttanut tämän ylipainopandemian. Tuntuu siltä, ettei enää osata tehdä ruokaa käsittelmättömistä juureksista, vihanneksista ja eläinkunnan tuotteista, jotka monesti tulevat halvemmaksi, kuin lisäaineita tursuavat ylisuuretr einesruokapakkauset.

Vierailija
56/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI on äärimmäisen huono mittari ja suunniteltu muutenkin miehille. 

Vierailija
57/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella lihava.

Jos mietit ihan biologiaakin, niin niillä naisen "muodoillahan" on ihan oikea tehtävä ja tarkoituskin ja tärkeä tehtävä onkin, eli ovat olemassa ja tarpeellisia täysin syystä, kuten rasvakudos rinnoissa ja lantion seudulla. Miehellä tällaiselle "ylimääräiselle" rasvakudokselle ei varsinaisesti ole mitään "tehtävää", ellei sitten puhuta vararavinnon kerryttämisestä. Enkä nyt viitannut tuohon mitenkään ikävässä mielessä, minun puolestani jokainen saa olla sen kokoinen kuin haluaa.

Vierailija
58/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiinteä ja lihaksikas. Jos olis höllyvää rasvaa niin näkyis. 

Vierailija
59/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. BMI:stä ollaan luopumassa huonona mittarina ja normaalipainon määritelmää sovitetaan enemmän yksilöön. Maailma, tieto ja ymmärrys muuttuu, joillekin on taas tärkeää että "ennen kaikki oli paremmin ja rahaa ei ruokaan ollut ja normaalipaino oli alipainon puolella"- ajatuksesta pidetään kiinni ja ajatellaan että on jonkinlainen loukkaus sanoa että olet nykyisissä - tämän hetkisen tiedon varjossa ja niistä luotujen määritelmien sisällä - normaalipainoinen :D

Mä olen 170cm/80kg. Lääkärinkirjauksissa lukee normaalipainoinen ja ystävät jaksavat ihmetellä alakropan lihaserottuvuutta- ja lihasmassan kokoa pakaroista sääriin. Leveät hartiat ja rinnakas, raamikas ruumiinrakenne ja todella pitkät jalat, kehonkoostumusmittauksessa lihasmassaa on yli keskiverron joka onkin ehkä syy siihen miksi olen ja olen aina ollut voimakas ja vahva. En käy salilla tai urheile tavoitteellisesti, mutta moni kommentoinut että se näkyy kyllä päällepäin että olen liikkuvainen ihminen. Vyötärönympärystä minun pitää pitää silmällä ruumiinrakenteen takia, mutta se on aina ollut tarkkailtava ihan sama missä painossa olen ollut. Mutta en mä lihaskimppu ole, pehmeyttä ja lihasta sopivassa suhteessa. Lääkäriltä kysynyt että pitäisikö pudottaa painoa. Ei tarvetta, mutta ei haittaakaan, mutta vaakaa ei kannata katsoa vaan hakea hyvinvoinnin tasapainoa omaa kehoa kuunnellen.

Kun painoin 62kg olin ihan surkea hintelä. Ei voimaa missään, juoksukunto oli parempi mutta siinä se. Silloinkin kuului useampi kommentti kun paino nousi takaisin 75-80kg välille että en näytä vain paremmmalta vaan myös terveemmältä. Ja mikä parasta, mulla on terve ja hyvä olo ja niin omasta kuin kumppanin mielestä ihanan seksikäs kroppa. :) 

Ja vitsi miten surullista että täällä on naisia jotka kauhistelevat että _lääkäri_ pitää normaalipainoisena, ovathan he itse omasta mielestään lihavia. :( Kuunnelkaa niitä lääkäreitä. Voitte itse pitää siitä mielipiteestänne kiinni että näyttäisitte omasta mielestänne paremmalta kevyempänä, mutta älkää tuputtako itsellene jotain valheita ylipainosta ja liikalihavuudesta siellä missä sitä ei ole.

Vierailija
60/92 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koko aloitus naurattaa. Voisin lyödä vetoa että aloittajalla ei ole valtavasti naisista kokemuksia. "Normaalipainoinen nainen näyttää normaalipainoiselta, kusetetaanko minua?" :D