İtsemurha on itsekäs teko
Kommentit (300)
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhan tekevää syyllistävä on kuin narsisti jota harmittaa kun joku otti häneltä jotain kivaa pois. Ei häntä se ihminen itsessään kiinnosta.
Nasuja ne just on. Ne itsarin tehneet. Olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveyden heilahdus yli laidan on siis itsekkyyttä.
Ja varmaan tahallaan, muita häiritäkseen se mielenterveys menetetään?
Sanoisin asioita, mutta ei kirosanavarasto riitä.
Juuh, niin se sitten ilmeisesti on oltava, koska palsta-aalio niin sanoo. Lähden kanssa tästä googlettelemaan rumimpia kirosanoja mitä maailmasta löytyy. Toivon vaan ap:lle että yhden päivän ajan kokisi sitä samaa tuskaa joka saa haluamaan kuålla. Yhden päivän, koska varmaan hädintuskin kestäisi sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
niin siis en halua että kukaan kärsii mun takia
Noin minäkin aikanaan ajattelin. Vaikeaa on lavastaa onnettomuudeksi tms.
En viitsi kertoa miten toimin, kun aika syvällä suossa mentiin.
Ja sitten kuitenkin kun tuli se akuutti paikka, niin käytettiin mitä oli saatavilla.
Joo, olin itsekäs, en edes yritä kieltää sitä. Mutta kun ei ole vaihtoehtoa niin ei ole. Tuskin kukaan voi ymmärtää ken ei ole itse kokenut.
Niin on, ja todella raukkamainen ja heikko teko
Vierailija kirjoitti:
Itsemurha ei ole itsekäs teko. Se on armeliaisuutta itseään kohtaan. Miksi kitua vain muiden mieliksi, jos jokapäiväinen elämä on yhtä tuskaa?
Tai muuten on vain kyllästynyt elämään.
Itsemurha ei ole koskaan ainoa vaihtoehto. Elämä on hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Niin on, ja todella raukkamainen ja heikko teko
Raukkamainen voi olla, mutta heikko ei. Vaatii nimittäin aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurha ei ole koskaan ainoa vaihtoehto. Elämä on hyvä vaihtoehto.
Tuota mieltä voi olla vain, jos ei ole kokenut tilannnetta, jossa ei tosiaan ole vaihtoehtoja.
Olen tavallaan kade. En haluaisi tietää mitä on olla tuollaisessa tilanteessa.
Aikoinaan biologit pitivät itsemurhaa murhan korvikkeena ja käänteisilmiönä.
Myös ihan nuoruuden äkkipikaisuudessa sitten tehty humalassa mihin läheisillä oikein ollut mitään asiaa ja sitten kylän ilkeät puheet ja juorut.
Jos tunteet ovat ihmisen itsensä vastuulla, niin läheisille se on se heidän tunne, joka on hänen vastuullaan.
Itsekkäitä tekoja ovat myös autolla ajaminen, työnteko ja lapsenteko. Kaikilla aiheutetaan jotakin haittaa tai ollaan jonkun toisen tilalla. Kun työpaikan voisi joku muukin haluta, mutta siinä sitä vain itsekäs sitä työtään tekee.
Eipä täällä kukaan ole valinnut itse syntyäkään, niin ei ole itsekästä lähteä pois.
Toimeentulotukiasiakkaiden itsemurhia toivotaan. Siksi tuet poistetaan.
Itseltäni on monta kertaa estetty itsemurha viranomaisten toimesta jälleen olen kinaamassa viranomaisten kanssa siitä että me jotka halutaan kuolla niin mistä nämä tahot muka keksivät sen perusteen että meidän on pakko elää?
Tällä toimilla saavat meidät vielä suurempaan vastarintaan.
Terveisin kyllästynyt 49 vuotias .
ap on sadistinen narsistinen p***ska. lisäksi pelkuri
Toisen ihmisen kiusaaminen ja minuuden tuhoaminen sellaisella tavalla, että toinen epäilee omaa mielenterveyttään on itsekkään ihmisen teko.
Heikkokin voi olla vahva. Kiusaaja ei koskaan
Kaikkien tekojemme motiivit ovat viime kädessä itsekkäitä. Luonnonvalinta ei muunlaista käyttäytymistä suosi. Joten se siitä.
Aina ei itsemurha ole estettävissä esim masennuslääkkeillä. Itse en ole masentunut mutta muuten elämäni on niin hirveää etten jaksa enää.
Voi, voi. Onpa itsekästä, että joku, joka ei ole välittänyt vähääkään, alkaa miettiä
Ei elossa tarvitse pysyä tekopyhien ihmisten takia.
Se on. Tunnen useita ja kaikki tietää niiden itsekkyyden, mutta silti pitää esittää, että hän oli niin hauras/herkkä/elämän kolhima/sisäisesti kaunis ja sitä rataa. Marjat oli.