Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

İtsemurha on itsekäs teko

Vierailija
03.11.2023 |

Siitä aiheutuu turhaan taakka läheisille.

Kommentit (300)

Vierailija
121/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, vaikka tämä ei olekaan suosittu mielipide. Itsemurhan tehnyt jättää oman taakkansa läheisten kannettavaksi, moninkertaisena. En ole voinut antaa itsemurhan tehneelle läheiselleni anteeksi.

Sinä et ole läheisesi etkä ole elänyt hänen elämäänsä. Olet osasyyllinen hänen kuolemaansa. Ota vastuu jos uskallat.

Mitä ihmettä tämä itsemurhan tehneiden omaisten syyllistäminen on? Omaisen kärsimys ja tunteet ovat inhimillisiä siinä missä itsemurhan tehneenkin kärsimys ja tunteet. Vai ymmärretäänkö ihmisen kärsimys vasta sitten, kun hän on tappanut itsensä?

Sympatiaa saisi riittää elävillekin yhtä paljon kuin tässä ketjussa kuolleille. Ja enemmänkin, koska kuolluttahan mikään sympatia eikä arvostelu ei enää kosketa.

Vierailija
122/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itserakkaat paskiaiset eivät välitä läheisistään. Jättävät sukulaiset siivoamaan omat sotkunsa. Yhden tuttavan poju oli ampunut aivonsa seinälle. Hurja homma oli saada vakuutusyhtiöstä korvaukset mökin siivoukseet. Kaikki pinnat piti uusia.

Voi voi kun tuli sotku. Kyllä on rankkaa. Ja maksoi varmaan rahaa. Yhyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, vaikka tämä ei olekaan suosittu mielipide. Itsemurhan tehnyt jättää oman taakkansa läheisten kannettavaksi, moninkertaisena. En ole voinut antaa itsemurhan tehneelle läheiselleni anteeksi.

Sinä et ole läheisesi etkä ole elänyt hänen elämäänsä. Olet osasyyllinen hänen kuolemaansa. Ota vastuu jos uskallat.

Mitä ihmettä tämä itsemurhan tehneiden omaisten syyllistäminen on? Omaisen kärsimys ja tunteet ovat inhimillisiä siinä missä itsemurhan tehneenkin kärsimys ja tunteet. Vai ymmärretäänkö ihmisen kärsimys vasta sitten, kun hän on tappanut itsensä?

Sympatiaa saisi riittää elävillekin yhtä paljon kuin tässä ketjussa kuolleille. Ja enemmänkin, koska kuolluttahan mikään sympatia eikä arvostelu ei enää kosketa.

No minulta ei sympatiaa heru ihmiselle joka itse sanoo ettei sure, kaipaa tai välitä siitä itsemurhan tehneestä, ainoastaan vihaa ja halveksii.

Jos hän noin vihaa sitä läheistään, niin eikö ole vaan hyvä että kuoli pois.

Jos joku suree itsemurhan tehnyttä läheistä, eikä hauku itsekkääksi paskaksi, niin sellainen saa sympatiani totta kai.

Vierailija
124/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi itsemurhan tehnyt läheinen. En vihaa, halveksi tai pidä häntä itsekkäänä.

Hän jaksoi sinnitellä enemmän ja pidempään kuin itse olisin hänen tilanteessan jaksanut.

Hän muiden takia kitui monta vuotta, vaikka elämä oli yhtä piinaa.

Ei minulla käynyt mielessäkään uhriutua ja kuvitella, että hän "kostoksi" ja ilkeyttään noin teki.

Millaiselle ihmiselle edes tulee pieneen mieleen että, se on joku henkilökohtainen kosto juuri heitä kohtaan.

Pitää olla aika kiero ja narsistinen mieli, jos kuvittelee, että kukaan tappaa itsensä että saisi kostaa juuri sinulle.

Voihan se kuitenkin olla helpompi päättää päivänsä, jos tietää että läheinen ei sinua sure, arvosta, kunnioita tai koe mitään sääliä kohtaasi. Silloin kun tietää, että läheinen suree sinua ja rakastaa sinua, niin on vähän vaikeampaa.

Vierailija
125/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä empatiaa riittää sellaisille ihmisille, kenellä on itsellään normaalin ihmisen empatiakyky. Mutta jos osoitat iljettävällä ja rumalla puheellasi, että et oikein täysillä käy, niin on vaikeampi olla myöntätuntoinen.

Vierailija
126/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä kun joku kysyisi kaikilta läheisiltään että onko ok että kuolen? 100% varmasti ohitettaisiin tuo kysymys rasittavan sukulaisen turhana draamailuna. Sitten jälkeenpäin ollaan vihaisia kun teki niin itsekkäästi kun lopetti itsensä.

Vierailija
127/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mt.häiriöiset pitäis tappaa tältä planeetalta. Ne on vaan taakkana yhteiskunnille.

Vierailija
128/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen niin että sekin on sairaus jos ihminen ei jaksa elää. Se on mielen sairaus. 

Läheiseni on riittänyt henkensä ja vaikka teko aiheutti suurta henkistä tuskaa niin minulle kuin muillekin läheisille, tunsin alusta asti valtavaa myötätuntoa häntä kohtaan. Annoin heti anteeksi.

Vierailija
129/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpä kun joku kysyisi kaikilta läheisiltään että onko ok että kuolen? 100% varmasti ohitettaisiin tuo kysymys rasittavan sukulaisen turhana draamailuna. Sitten jälkeenpäin ollaan vihaisia kun teki niin itsekkäästi kun lopetti itsensä.

Meidän suvun buumerit ainakin sähisisivät ja sihisisivät, että hyst tyst shhh älä puhu tuommoisia, älä puhu!

Vierailija
130/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mt.häiriöiset pitäis tappaa tältä planeetalta. Ne on vaan taakkana yhteiskunnille.

Eli sinä lähtisit siinä mukana sitten saman tien. Koska eihän tuo terveen puhetta ole.

Mieletään epäterve voi olla ilman diagnoosia. Ja pahimmat ja haitallisimmat tapauksethan eivät mitään apua hae tai diagnooseja hanki, koska sairastavat toisia ihmisiä rikkoen ja muuten vain epäempaattisesti porskuttaen.

Vierailija
131/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itsekäs vauva.

Vierailija
132/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itsemurhan tehneen omaisena myönnän, että onhan itsemurha itsekäs teko. En silti syytä läheistäni. Minulla ei ole kokemusta siitä valtavasta henkisestä kuormasta ja tuskasta, joka johti hänet itsemurhaan. Yritin olla hänen tukenaan, mutta valitettavasti rakkaus ei aina riitä.

Vierailija
133/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ihmisellä on oikeus kuolla oman käden kautta. Mutta harkittu ja rationaalinen päätös on eri asia kuin päihteiden käytön tai mt-ongelman vuoksi tehdyt ns. estettävissä olevat itsemurhat, joissa ihminen ei ole vakaassa mielentilassa. Näissä jälkimmäisissä tilanteissa ihminen tarvitsisi hoitoa. 

Vierailija
134/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin itsemurhan tehneen omaisena myönnän, että onhan itsemurha itsekäs teko. En silti syytä läheistäni. Minulla ei ole kokemusta siitä valtavasta henkisestä kuormasta ja tuskasta, joka johti hänet itsemurhaan. Yritin olla hänen tukenaan, mutta valitettavasti rakkaus ei aina riitä.

Ai SINÄ myönnät? Toinen teki sen, ja sinä sieltä jostain MYÖNNÄT!

Yritit olla ja yritit olla. Joo v8678ttu tiedetään teikäläiset, kaikkenne antaneet.

Vierailija
135/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin: itsemurha on epäitsekäs teko. Ei ole enää kuormittamassa maapalloa eikä sukulaisia.

Vierailija
136/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaiset toipuu läheisen kuolemasta noin vuodessa. Miksi läheisen pitäisi kärsiä kymmeniä vuosia jotta omaiset eivät tuntisi hetken aikaa suru? Uhrin syyllistämistä taas tämäkin, sehän tässä maassa osataan. Jos ei ihmiselle anneta apua ja hoitoa mielenterveysongelmiin, on kohtuutonta vielä syyllistää jos tämä haluaa päästä tuskistaan eroon. Arvovalintoja annetaanko hoitoa vai jätetäänkö heitteille.

Vierailija
137/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaat ihmiset tekee itsemurhan koska vain tyhmät ja aivottomat ihmiset haluaa elää tälläisessä p*skassa. 

Vierailija
138/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritit olla ja yritit olla. Joo v8678ttu tiedetään teikäläiset, kaikkenne antaneet.

Onhan se itsekästä, että levittää oman tuskansa kaikkien läheistensä harteille. En tule ikinä toipumaan tästä menetyksestä. Ymmärrän silti, miksi hän teki mitä teki.

Sinulla on selvästi jotain käsittelemättömiä asioita omassa elämässäsi, kun koet noin suurta tarvetta hyökätä minua kohtaan. Toivottavasti saat apua ongelmiisi.

Vierailija
139/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se itsekästä, että levittää oman tuskansa kaikkien läheistensä harteille. En tule ikinä toipumaan tästä menetyksestä. Ymmärrän silti, miksi hän teki mitä teki.

Sinulla on selvästi jotain käsittelemättömiä asioita omassa elämässäsi, kun koet noin suurta tarvetta hyökätä minua kohtaan. Toivottavasti saat apua ongelmiisi.

Minua inhottaa tuo sinun alentuva tyylisi  "myöntää" että on itsekäs teko. Kuuntele itseäsi!

Vierailija
140/300 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika narsistiset fibat sinusta tulee. Sinä alentuvasti "myönnät" että toinen on itsekäs pzga.

Normaalit ihmiset käyttävät sanaa "myöntää" kun myöntävät olevansa esim, väärässä, tehneet virheen.

Narskut käyttävät sitä sanaa kun syyttävät toista ihmistä.

Et ole kovinkaan viisas ihminen jos luulet että itsemurhan tehnyt "levittää tuskansa" muiden harteille.

ET SINÄ MITÄÄN TUSKAA TOISEN PUOLESTA TUNNE, kun haluat vain uhriutua ja olla uhrina, kerjäten huomiota ja sympatiaa.

Jokainen voi aavistaa kuinka paljon se sinun läheinen sitä empatiaa sinulta sai.

Olette te vaan niin läpinäkyviä ja sosiaalisesti pellejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan