Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta...

Vierailija
01.11.2023 |

Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta... Siitä meni 900€ vuokraan, 100€ puhelinlaskuun ja osamaksuun, 100€ ruokakauppaan, eli 150€ jäi loppu kuuksi, on kyllä nämä tuet aivan liian pienet...

Kommentit (242)

Vierailija
121/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Taas tilanne, jossa on aivan itse aiheutettu ongelma:

- Yhdelle ihmiselle 900 €/kk asunto on aivan liian kallis. Ei ole muiden veronmaksajien vastuulla maksaa sinun ylikallista asuntoa. Halvempia löytyy kyllä, jos vaan on valmis etsimään.

- 100 €/kk puhelinlasku?! Itse maksa 10 €/kk...

1250 €/kk ilmaista rahaa on aika paljon. Muut joutuvat tämän eteen tekemään aika paljon töitä. Jos nettona saa vaikka 2500 €/kk käteen, niin 1250 € vastaa kahden viikon palkkaa. Siinä saa herätä 10 kertaa aamulla aikaisin ja lähteä töihin 8 tunniksi. Ja sinä kehtaat valittaa, että saat tämän saman tekemättä mitään. 

Ei saa halvempaa asuntoa niinkuin olen sanonut jos yhtään olet ketjua lukenut. 100€ ei edellenkään ole pelkkä puhelinlasku joka sinullekin olisi selvää jos lukisit aikasempia vastauksinani.

ap

Vierailija
122/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kelan tukien päälle voi tehdä töitä..

Ellei sitten terveys tms ole syynä, miksi ansiotulo ei ole mahdollinen. 

Tukia leikataan jos tekee töitä koska olen toimeentulotuella eikä saa olla mitään lisätuloja

ap

Ansiotuloja saa olla 150e/kk toimeentulotuella ollessa. Jokainen tietää tämän, miksi sinä olisit poikkeus?

T. Se teltassa asuva toimeentulotuella oleva

Olen joskus tienannut 100€ kun muutin kaverin uuteen kämppään ja tämä näkyi tiliotteessa niin se miinustettiin minun toimeentulotuesta...

ap

No niinhän se pitääkin mennä. Ei toimeentulotuki ole sinun palkkasi, vaan sinull

Juuri näin, tuki ei ole palkka vaan elämän kannalta välttämättömään tarkoitettu apu silloin kun ei pysty huolehtimaan itsestään. Tarkoitus että se on väliaikainen ja jokainen elättää itsensä edes osittain jos mahdollista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Huh oikeasti noin paljon? Minun palkka on nettona 1480e. Aivan sairasta että täytyy siitä veroja maksaa jotta joku voi tekemättä mitään netota yli 1200e/kk :o Olisi todella syytä leikata tukia

En ole tekemättä mitään, juuri tänään kävin aamu päivällä työkkärissä ja samalla kävelin 5km lenkin + kävin ruokakaupassa

ap

Ei ole työtä hoitaa oman elämän välttämättömyyksiä, ne kaikki tekevät. Kunnon kansalaiset työpäivänsä ja matkansa jälkeen. Hankkisit sinäkin itse omat rahasi etkä eläisi inhana loisena.

Minä en väitä tekeväni töitä, kun hoidan jotain omaan elämääni liittyviä asioita,  enkä paljon edes niitäkään tee,  mutta

Töitä (niillä jolla tulee toimeen) tarjotaan pääasiassa vain parisuhteessa eläville heteroille? Ei-heteroille ja tai sinkuille tarjotaan vaan matalapalkkaista pskaduunia siis siivousta tai jotain aspaa, josta lentää aina koeajalla ulos ilman omaa syytä, koska ei ole hetero tai vähennetään työvuorot nollaan, koska h’mous.

Vierailija
124/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aika moni asuu tai on asunut myös halvemmassa kämpässä mitä voisi maksimissaan maksattaa yhteiskunnalla.  Jotkut maksattaa ylihintaisia ja jotkut alihintaisia.  Ei sinänsä mikään meriitti maksattaa ylihintaisia,  mutta kyllähän yleensä asumisviihtyvyys on huono jos vuokra tukinormien alle.  Tarkoittaa yleensä, että asunto aivan pieni perhe kokoon nähden ja muutenkin kamala rötiskö. 

Jotkut ei maksata ollenkaan mitään yhteiskunnalla.  Joku on kuulunut kaikkiin edellämainittuihin kategorioihin.  Joka tapauksessa ei voi sanoa, että jonkun pitäisi olla juuri johonkin kategoriaan kuuluva ja jotkut muut pitäisi olla jotain muuta.  Kenellä oikeus asua ylikalliissa tai ylisuuressa,  kenellä ei? Tai kenen pakko maksaa itse kenen ei?  Ei kai nuo mutu tuntumalla pitäisi mennä. Lakikirjassa määritelty.  Ei subjektiivisia näkemyksiä nuo.  

Minulla on vuokra 280e/kk, vesi 22e/kk ja kiinteä sähkölasku 38.5e/kk siirtoineen. Rempattu rivarikaksio yksityiseltä. Tunnin matka pääkaupunkiseudulle jos sinne päin olisi joskus asiaa. On niitä edullisiakin asuntoja..

Vierailija
125/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tukien tarkoitus on tukea elämääsi, ei maksaa koko elämää

Tukien päälle ei voi töitäkään tehdä eli silloin niiden pitää kattaa koko elämisen menot.

ap

Entäpä jos tekisit pelkästään niitä töitä ja kustantaisit ihan itse oman elämäsi.

Vierailija
126/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tukien päälle ei voi töitäkään tehdä eli silloin niiden pitää kattaa koko elämisen menot.

ap

Miten niin ei voi tehdä töitä??

Vierailija
127/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eläköön! Juuri siksihän me muut käymme duunissa ja maksamme veroja, että tuilla roikkujat saavat valittaa tukien pienuutta. 

Kuten taloustieteilijä Thomas Sowell sanoi, jokaisen pitäisi kysyä itseltään, kuinka suuri osa jonkun toisen ihmisen omalla työllään tienaamasta palkasta kuuluu minulle.

Kristillisessä perheessä kasvatettiin raamatun oppien mukaan, ei taloustieteilijän. Minun isäni mietti, paljonko voi antaa omastaan muille ja sellainen hän on ollut koko elämänsä. Kristillisessä perheessä opetettiin, että voi antaa vaatimatta vastinetta ja ottaa vastaan ilman, että jää velkaa. 

Vierailija
128/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tukia leikataan jos tekee töitä koska olen toimeentulotuella eikä saa olla mitään lisätuloja

ap

Ansiotuloja saa olla 150e/kk toimeentulotuella ollessa. Jokainen tietää tämän, miksi sinä olisit poikkeus?

Olen joskus tienannut 100€ kun muutin kaverin uuteen kämppään ja tämä näkyi tiliotteessa niin se miinustettiin minun toimeentulotuesta...

ap

No niinhän se pitääkin mennä. Ei

10v tuilla, jo on aikakin hallituksen tehdä jotakin näille loismadoille. Mene töihin, niitä kyllä riittää kun ei nirsoile ja on ahkera

Vierailija
129/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tämä on varmaan taas Konalan jauheliha mies jolla sama valitus jatkuu kuukaudesta toiseen.

Sama tyherrahan tämä taas ihan selvästi. Viime kuussa laittoi 190e takkiin ja valitti sitten ettei jäänyt riittävästi ruokarahaa kun mittautetun kalorikulutuksen verran on saatana pakko saada joka päivä ruokaa vaikka väkisin. Ihan pelle koko tyyppi.

En edes ole mikään pelle vaan työtön työnhakija

ap

Vierailija
130/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ap

Entäpä jos tekisit pelkästään niitä töitä ja kustantaisit ihan itse oman elämäsi.

Kerro mistä saan töitä, olen tässäkin keskutelussa monta kertaa kysynyt mutta vielä kukaan ei ole vastannut??

ap

Vierailija
131/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eläköön! Juuri siksihän me muut käymme duunissa ja maksamme veroja, että tuilla roikkujat saavat valittaa tukien pienuutta. 

Kuten taloustieteilijä Thomas Sowell sanoi, jokaisen pitäisi kysyä itseltään, kuinka suuri osa jonkun toisen ihmisen omalla työllään tienaamasta palkasta kuuluu minulle.

Kristillisessä perheessä kasvatettiin raamatun oppien mukaan, ei taloustieteilijän. Minun isäni mietti, paljonko voi antaa omastaan muille ja sellainen hän on ollut koko elämänsä. Kristillisessä perheessä opetettiin, että voi antaa vaatimatta vastinetta ja ottaa vastaan ilman, että jää velkaa. 

Eikös enemmän suuressa äänessä ole ne rikkaat, jotka haukkuvat tavan kansalaista julkisuudessa mistä milloinkin? 

Vierailija
132/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuella pitäisi saada ostettua kolmen vuoden välein uusi kallis mersu, maksettua ison kämpän vuokra Töölössä ja ravintolalaskut, ettei tarvitse itse kokkailla. Sekä tietysti kunnolla shoppailurahaa. Mitäs muutakaan sitä työttömänä tekisi kuin shoppailisi päivät pitkät?

Sanna takaisin ottamaan velkaa, samalla voidaan velalla heittää lisämiljardeja muidenkin EU-maiden tukemiseen. Sehän auttaa meitä, kun heillä menee hyvin.

Vierailija
133/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ap

Jos haluat mieluummin elää tuella, kuin palkalla niin turha valittaa.

Vierailija
134/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.......#####!!!!! 

Mä saan palkkaa käteen 1150e! Kolme lasta, mies sairaskassan rahoilla, omistusasunto, johon ei tukia saa. 

Onneksi ensi kuun alusta pääsen vähän paremmin palkattuihin hommiin...jää sitten kelarotillekin enemmän taas verojen muodossa....

Vierailija
135/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hei ihmiset! Äskettäin Kela julkisti viime vuoden lukuja. Uutisessa kerrottiin, että NELJÄ VIIDESTÄ suomalaisesta saa Kelan tukia. Muistakaa tämä. 

1/5 eli persut siis ulisee, kun 4/5 saa Kelasta tukia. Kokoomus ei vastusta Kelan tukia, koska monet heistäkin saa Kelasta tukia. Ainakin minun huippuvarakkaiden sukulaisten omat lapset nostaa Kelasta asumis- ja opintotukia. Ei he vastusta Kelan tukia. 

Vain pieni osa, jotka niistä ulisee on ilmeisesti niitä harvoja persuja, joilla ei ole oikeutta Kelan tukiin, koska ovat vaurastuneet yrittämällä tms. Nykyään Suomessa pienituloiset yrittäjätkin voi Kelasta saada joitakin tukia ja siksi on mahdollista, että jopa NELJÄ VIIDESTÄ suomalaisesta sai viime vuonna Kelasta tukia. 

Kai ymmärrät että saat kelakorvausta, siis kelan tukea, vaikka buranapaketista? Ja moni käy myös yksityisellä lääkärissä, niin siihenkin saa sen kelakorvauksen.

Ja oletko kuullut sairaspäivärahasta?

Vierailija
136/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ap

ap

No niinhän se pitääkin mennä. Ei

No, sitten kaikille kansalaisille potäisi olla yhtäläinen oikeus tismalleem samanlaiseen työpaikkaan tismalleen samalla palkalla kaikille ja kaikille kansalaisille samanhintainen halpa asunto samalta paikkakunnalta.

Vierailija
137/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus, kepu, persut vastustavat Kelan tukia vaikka itsekin saavat tukia. Taannoin Tsyskovitsi kehotti kansalaisia menemään kaupan kassalle töihin (osa-aikainen muuten), mutta itse ei olisi valmis menemään kaupan kassalle töihin, koska migreeni. Persuilla ansioluetteeloissa monta vuotta pelkkää tyhjää ja itse vastustavat tukia, vaikka itse ovat saaneet vuosia tukia. 

Vierailija
138/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vauvalaiset tunne termiä false flag?

Vierailija
139/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hienoo. Just tuli palkka, ja maksoin saman summan veroja. Jos saisin palkan ilman veroja, voisin käyttää rahaa enemmän, ja sitten olisi varaa jollain firmalla palkata työntekijä. 

Mitä jos sultakin kiellettäisiin työnteko ja savustettaisiin aina ulos töistä ja sitten alkaa ininä että mitäs et oo töissä menisitl laiska luuseri töihin? Miten muuten voi mennä töihin kun ei saa töitäkään tehdä?

Kukaan ei kiellä tekemästä töitä? Kuka savustaa hyviä työntekijöitä pois? Sitäpaitsi aina ei tarvitse odottaa mitään työnantajaa joka tulee ovelta kolkuttaen tarjoamaan sulle hommia. Pieniä lisäansioita saa osaamisesta riippuen. Esimerkiksi myymällä kädentöitä tai vähäriskisiä elintarvikkeita oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Ja jos ei tosiaan mitään osaamista niin sitten vaikka voi kysellä tarvitseeko joku apuja lumen luomisen/ ruohonleikkuun kanssa ynnä muuta vastaavaa.

Vierailija
140/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuella pitäisi saada ostettua kolmen vuoden välein uusi kallis mersu, maksettua ison kämpän vuokra Töölössä ja ravintolalaskut, ettei tarvitse itse kokkailla. Sekä tietysti kunnolla shoppailurahaa. Mitäs muutakaan sitä työttömänä tekisi kuin shoppailisi päivät pitkät?

Sanna takaisin ottamaan velkaa, samalla voidaan velalla heittää lisämiljardeja muidenkin EU-maiden tukemiseen. Sehän auttaa meitä, kun heillä menee hyvin.

Kallein takkini, 33 euroa. Kengät 10 euroa.