Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta...
Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta... Siitä meni 900€ vuokraan, 100€ puhelinlaskuun ja osamaksuun, 100€ ruokakauppaan, eli 150€ jäi loppu kuuksi, on kyllä nämä tuet aivan liian pienet...
Kommentit (242)
Vierailija wrote:
Riittää että tuilla säilyy elossa. Niiden ei ole tarkoitus tarjota luksuselämää niin kuin nyt tuntuu oletus olevan. Moraalisesti kukaan ei ole velvollinen maksamaan sinun elämistäsi ja talvikenkiäsi. Kävele paljain jaloin tai kudo pajunarusta tossut ja heinää sisään jos et saa omaa elantoa hankittua
Oletko myös trolli ap? Vaikka on vapaailta, en jää tänne seuraamaan säälittävän, kateellisen ja katkeran tunaripersun trollausketjuja. Mieluummin siivoan. Trolli itse juo rahansa ja kadehtii köyhiä. Köyhät on muuten parempaa seuraa kuin varakkaat ja katkerat. Köyhät ei ole ilkeitä muille.
Aika moni asuu tai on asunut myös halvemmassa kämpässä mitä voisi maksimissaan maksattaa yhteiskunnalla. Jotkut maksattaa ylihintaisia ja jotkut alihintaisia. Ei sinänsä mikään meriitti maksattaa ylihintaisia, mutta kyllähän yleensä asumisviihtyvyys on huono jos vuokra tukinormien alle. Tarkoittaa yleensä, että asunto aivan pieni perhe kokoon nähden ja muutenkin kamala rötiskö.
Jotkut ei maksata ollenkaan mitään yhteiskunnalla. Joku on kuulunut kaikkiin edellämainittuihin kategorioihin. Joka tapauksessa ei voi sanoa, että jonkun pitäisi olla juuri johonkin kategoriaan kuuluva ja jotkut muut pitäisi olla jotain muuta. Kenellä oikeus asua ylikalliissa tai ylisuuressa, kenellä ei? Tai kenen pakko maksaa itse kenen ei? Ei kai nuo mutu tuntumalla pitäisi mennä. Lakikirjassa määritelty. Ei subjektiivisia näkemyksiä nuo.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minä asun teltassa ja saan perustoimeentulotukea yksinasuvan perusosan, eli 555e kilahti tänään tilille. Siitä parinkympin puhelinlasku pois, muita pakollisia kuluja minulla ei ole. Pitäisi varmaankin ruveta shoppailemaan (vitsi) hullunlailla, sillä viime kuun toimeentulotuestakin jäi lähes 400e. Ehkäpä hommaan uuden makuupussin..
Ihan näin mielenkiinnosta, miksi asut teltassa ja mitä syöt yleensä?
Syön ihan samaa ruokaa mitä silloinkin söin kun asuin rivitaloasunnossa, uuniahan minulla tosin ei ole. Keittoja, erilaisia pastoja, grillattuja juureksia, kalaa, sieniä, munakkaita, marjoja jne. Tähän vuodenaikaan on helppo säilyttää ruokatarvikkeita, kesähelteillä se ruoka on melkein kokattava samantien. Tänään söin esimerkiksi savustettua kuhaa sekä salaattia, lisäksi jälkiruu
Telttaheebolla on hyvä meininki. Sisua ja elämää, ei kitinää kun muut ei passaa ja maksa enemmän.
Vierailija wrote:
Taas tilanne, jossa on aivan itse aiheutettu ongelma:
- Yhdelle ihmiselle 900 €/kk asunto on aivan liian kallis. Ei ole muiden veronmaksajien vastuulla maksaa sinun ylikallista asuntoa. Halvempia löytyy kyllä, jos vaan on valmis etsimään.
- 100 €/kk puhelinlasku?! Itse maksa 10 €/kk...
1250 €/kk ilmaista rahaa on aika paljon. Muut joutuvat tämän eteen tekemään aika paljon töitä. Jos nettona saa vaikka 2500 €/kk käteen, niin 1250 € vastaa kahden viikon palkkaa. Siinä saa herätä 10 kertaa aamulla aikaisin ja lähteä töihin 8 tunniksi. Ja sinä kehtaat valittaa, että saat tämän saman tekemättä mitään.
Ap on persutrolli. Joka kuukauden eka päivä tai alussa tulee vastaavanlaiset aloitukset ja on trollausta. Jokainen tukia saanut köyhä tietää, että ap:n aloitukset ei ole totta ja ne ei edes ole mahdollisia Suomessa. Tietty tunari voi tuhlata rahat miten huvittaa, mutta köyhät ei käytä rahaa kuten tuo ap trolli, koska köyhät tietää, ettei saa rahaa mistään. Vain ne köyhät tuhlaa noin, joilla on jotain elättäjiä, pimeitä tuloja tms. Jos äiti ruokkii, niin sellaiset tuhlaa Kela tukensa miten sattuu.
Vierailija wrote:
Suomessa on surkeat tuet. Tullut sanomista ihan euroopan ytimestä. Silti hallitus kurittaa heikoimpia ja hankaloittaa elämistä entisestään.
Mene töihin niin ei tarvitse länkyttää tuista.
Vierailija wrote:
Aika moni asuu tai on asunut myös halvemmassa kämpässä mitä voisi maksimissaan maksattaa yhteiskunnalla. Jotkut maksattaa ylihintaisia ja jotkut alihintaisia. Ei sinänsä mikään meriitti maksattaa ylihintaisia, mutta kyllähän yleensä asumisviihtyvyys on huono jos vuokra tukinormien alle. Tarkoittaa yleensä, että asunto aivan pieni perhe kokoon nähden ja muutenkin kamala rötiskö.
Jotkut ei maksata ollenkaan mitään yhteiskunnalla. Joku on kuulunut kaikkiin edellämainittuihin kategorioihin. Joka tapauksessa ei voi sanoa, että jonkun pitäisi olla juuri johonkin kategoriaan kuuluva ja jotkut muut pitäisi olla jotain muuta. Kenellä oikeus asua ylikalliissa tai ylisuuressa, kenellä ei? Tai kenen pakko maksaa itse kenen ei? Ei kai nuo mutu tuntumalla pitäisi mennä. Lakikirjassa määritelty. Ei subjektiivisia näkemyksiä nuo.
Kela ei maksa kaikille ylihintaisia. Ei todellakaan. Toimeentulotuessa on ne vuokrarajat ja suurimmassa osassa päätöksistä Kela niitä varmasti noudattaa. Ylihintaisessa asuva joutuu maksamaan sitten lopun osuuden muusta tuesta tai tulosta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Suomessa on surkeat tuet. Tullut sanomista ihan euroopan ytimestä. Silti hallitus kurittaa heikoimpia ja hankaloittaa elämistä entisestään.
Mene töihin niin ei tarvitse länkyttää tuista.
Mene pois keskustelusta niin ei tarvitse hermostua.
Hei ihmiset! Äskettäin Kela julkisti viime vuoden lukuja. Uutisessa kerrottiin, että NELJÄ VIIDESTÄ suomalaisesta saa Kelan tukia. Muistakaa tämä.
1/5 eli persut siis ulisee, kun 4/5 saa Kelasta tukia. Kokoomus ei vastusta Kelan tukia, koska monet heistäkin saa Kelasta tukia. Ainakin minun huippuvarakkaiden sukulaisten omat lapset nostaa Kelasta asumis- ja opintotukia. Ei he vastusta Kelan tukia.
Vain pieni osa, jotka niistä ulisee on ilmeisesti niitä harvoja persuja, joilla ei ole oikeutta Kelan tukiin, koska ovat vaurastuneet yrittämällä tms. Nykyään Suomessa pienituloiset yrittäjätkin voi Kelasta saada joitakin tukia ja siksi on mahdollista, että jopa NELJÄ VIIDESTÄ suomalaisesta sai viime vuonna Kelasta tukia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Huh oikeasti noin paljon? Minun palkka on nettona 1480e. Aivan sairasta että täytyy siitä veroja maksaa jotta joku voi tekemättä mitään netota yli 1200e/kk :o Olisi todella syytä leikata tukia
En ole tekemättä mitään, juuri tänään kävin aamu päivällä työkkärissä ja samalla kävelin 5km lenkin + kävin ruokakaupassa
ap
Ei ole työtä hoitaa oman elämän välttämättömyyksiä, ne kaikki tekevät. Kunnon kansalaiset työpäivänsä ja matkansa jälkeen. Hankkisit sinäkin itse omat rahasi etkä eläisi inhana loisena.
Minä en väitä tekeväni töitä, kun hoidan jotain omaan elämääni liittyviä asioita, enkä paljon edes niitäkään tee, mutta hieman enemmän töitä ehkä perheellisenä, kun sinkku työttömällä. Toki työssäkäyvät tekevät ne töiden jälkeen. Ihan tuttua kauraa, olin itsekin töissä n. 20 vuoden ajan kun oli pieniä lapsiakin. Ja nyt teen siis yksin 80% päivittäisistä lapsiin ja kotiin liittyvistä asioista, mikä ihan fine. Onhan sitä aikaa, ei kukaan kiellä. Yleensä sitten työssäkäyvällä vähemmän kuitenkin kotitöitä, kun ne jaetaan jonkun kanssa, joten ei aina mene niin, että ne samat kotityöt on sitten työssäkäyvällä, kun työttömällä perheellisellä.
Loisena en pidä ketään. No, ehkä sellaista, joka ei ikinä elämässään ole tehnyt töitä, ei edes yrittänyt. Eikä sairaseläkeläinen.
Vierailija wrote:
Mene ap opiskelemaan ja töihin äläkä ulise
"Mene töihin, mene opiskelemaan". Ei sinne töihin tai opiskelemaan niin vaan mennä vaikka haluaisikin.
Vierailija wrote:
Siis sinulla menee yli 70%:ia ”tuloistasi” asuntosi vuokraan? Mitä järkeä? Ja miten ihmeessä saat 100 euroa uppoamaan puhelinlaskuun?
Mulla menee tuon verran kuussa, ylikin. Elisa sairaan kallis, tietokoneliittymä sieltä myös, ja Elisa Viihde.
eri
Mä saan aikuiskoulutustukea nettona n.1200€ ja opintolainaa 650€/kk. Ei mitään muita rahoja tule. Näillä sitten maksan mun ja aikuisen lapseni asumisen omakotitalossa. Olemme vuokralla, mutta kyllähän tässä vuokran lisäksi menoja on vaikka mitä. Lisäksi mulla menee rahaa bensaan koulun ja harjoitteluiden vuoksi. Vielä vähän yli vuosi niin sitten valmistun AMK:sta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kelan tukien päälle voi tehdä töitä..
Ellei sitten terveys tms ole syynä, miksi ansiotulo ei ole mahdollinen.
Tukia leikataan jos tekee töitä koska olen toimeentulotuella eikä saa olla mitään lisätuloja
ap
Ansiotuloja saa olla 150e/kk toimeentulotuella ollessa. Jokainen tietää tämän, miksi sinä olisit poikkeus?
T. Se teltassa asuva toimeentulotuella oleva
Olen joskus tienannut 100€ kun muutin kaverin uuteen kämppään ja tämä näkyi tiliotteessa niin se miinustettiin minun toimeentulotuesta...
ap
No niinhän se pitääkin mennä. Ei toimeentulotuki ole sinun palkkasi, vaan sinulle annettu tilapäinen tuki siksi ajanjaksoksi kun et pysty ansaitsemaan omaa elatustasi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Huh oikeasti noin paljon? Minun palkka on nettona 1480e. Aivan sairasta että täytyy siitä veroja maksaa jotta joku voi tekemättä mitään netota yli 1200e/kk :o Olisi todella syytä leikata tukia
En ole tekemättä mitään, juuri tänään kävin aamu päivällä työkkärissä ja samalla kävelin 5km lenkin + kävin ruokakaupassa
ap
Ei ole työtä hoitaa oman elämän välttämättömyyksiä, ne kaikki tekevät. Kunnon kansalaiset työpäivänsä ja matkansa jälkeen. Hankkisit sinäkin itse omat rahasi etkä eläisi inhana loisena.
Minä en väitä tekeväni töitä, kun hoidan jotain omaan elämääni liittyviä asioita, enkä paljon edes niitäkään tee, mutta hieman enemmän töitä ehkä perheellisenä, k
Häh? Millä logiikalla ajattelet että työssäkäyvillä ei ole niin paljon kotitöitä kun työttömällä koska jakavat ne jonkun kanssa? Minä ainakin asun yksin ja työpäivän jälkeen teen yksin kotityöt
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hienoo. Just tuli palkka, ja maksoin saman summan veroja. Jos saisin palkan ilman veroja, voisin käyttää rahaa enemmän, ja sitten olisi varaa jollain firmalla palkata työntekijä.
Mitä jos sultakin kiellettäisiin työnteko ja savustettaisiin aina ulos töistä ja sitten alkaa ininä että mitäs et oo töissä menisitl laiska luuseri töihin? Miten muuten voi mennä töihin kun ei saa töitäkään tehdä?
Joo en tiiä, mutta et ehkä lukenut kirjoitusta?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
ap
Minä en väitä tekeväni töitä, kun hoidan jotain omaan elämääni liittyviä asioita, enkä paljon edes niitäkään tee, mutta
Ap o iha sekasi, menis kiikkummaan
Vierailija wrote:
Minä asun teltassa ja saan perustoimeentulotukea yksinasuvan perusosan, eli 555e kilahti tänään tilille. Siitä parinkympin puhelinlasku pois, muita pakollisia kuluja minulla ei ole. Pitäisi varmaankin ruveta shoppailemaan (vitsi) hullunlailla, sillä viime kuun toimeentulotuestakin jäi lähes 400e. Ehkäpä hommaan uuden makuupussin..
Sellainen trollaus. Että ihan syömättä porskutit melkein kuukauden. Miten viitsitkin halveksua ja väheksyä työttömiä
tuollaisella viestillä. Ei se asunnottomuus niin helppoa ole. Toivottavasti karma hoitaa sinut trolli.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kelan tukien päälle voi tehdä töitä..
Ellei sitten terveys tms ole syynä, miksi ansiotulo ei ole mahdollinen.
Tukia leikataan jos tekee töitä koska olen toimeentulotuella eikä saa olla mitään lisätuloja
ap
Ansiotuloja saa olla 150e/kk toimeentulotuella ollessa. Jokainen tietää tämän, miksi sinä olisit poikkeus?
T. Se teltassa asuva toimeentulotuella oleva
Olen joskus tienannut 100€ kun muutin kaverin uuteen kämppään ja tämä näkyi tiliotteessa niin se miinustettiin minun toimeentulotuesta...
ap
No niinhän se pitääkin mennä. Ei toimeentulotuki ole sinun palkkasi, vaan sinull
Olen ollut toimeentulotuella jo yli 10 vuotta
ap
Taas tilanne, jossa on aivan itse aiheutettu ongelma:
- Yhdelle ihmiselle 900 €/kk asunto on aivan liian kallis. Ei ole muiden veronmaksajien vastuulla maksaa sinun ylikallista asuntoa. Halvempia löytyy kyllä, jos vaan on valmis etsimään.
- 100 €/kk puhelinlasku?! Itse maksa 10 €/kk...
1250 €/kk ilmaista rahaa on aika paljon. Muut joutuvat tämän eteen tekemään aika paljon töitä. Jos nettona saa vaikka 2500 €/kk käteen, niin 1250 € vastaa kahden viikon palkkaa. Siinä saa herätä 10 kertaa aamulla aikaisin ja lähteä töihin 8 tunniksi. Ja sinä kehtaat valittaa, että saat tämän saman tekemättä mitään.