Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta...
Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta... Siitä meni 900€ vuokraan, 100€ puhelinlaskuun ja osamaksuun, 100€ ruokakauppaan, eli 150€ jäi loppu kuuksi, on kyllä nämä tuet aivan liian pienet...
Kommentit (242)
Mä sain eilen palkan, reilut 3000€. 1500 meni säästöön.
Vierailija wrote:
Saisinpa minäkin tukea.
Hae Kelan sivuilta niin voit jopa saadakkin.
Vierailija wrote:
Miksi asut niin kalliissa kämpässä??
Ei saa halvempaa.
ap
Elä toivo tukia, mää saan 800 ja arvaapas mitä siitä jää kun maksaa yhtiövastikkeen ja laskut.
Tukien tarkoitus on tukea elämääsi, ei maksaa koko elämää
Siis sinulla menee yli 70%:ia ”tuloistasi” asuntosi vuokraan? Mitä järkeä? Ja miten ihmeessä saat 100 euroa uppoamaan puhelinlaskuun?
Suomessa on surkeat tuet. Tullut sanomista ihan euroopan ytimestä. Silti hallitus kurittaa heikoimpia ja hankaloittaa elämistä entisestään.
Vierailija wrote:
Tukien tarkoitus on tukea elämääsi, ei maksaa koko elämää
Tukien päälle ei voi töitäkään tehdä eli silloin niiden pitää kattaa koko elämisen menot.
ap
Tuli asumistukipäätös. Yhtiövastike on taloyhtiön remonttien takia noussut yli 300€ ja ja juuri tuon summan saan lähes eurolleen asumistukena.
100 e puhelinlasku 🤔 miksi soittelet maksullisille
Vierailija wrote:
Siis sinulla menee yli 70%:ia ”tuloistasi” asuntosi vuokraan? Mitä järkeä? Ja miten ihmeessä saat 100 euroa uppoamaan puhelinlaskuun?
Ei mene 100€ pelkästään puhelinlaskuun vaan puhelinlaskuun + osamaksuun yhteensä. Puhelinlasku melkein 40€/kk + noin 20€ edestä ostin HSL matkalippuja koska piti käydä asioilla, loput on Telian osamaksuun.
ap
Miksi 100€ kännykkään?
Minulla menee kerran kuussa 31,90€
Minä asun teltassa ja saan perustoimeentulotukea yksinasuvan perusosan, eli 555e kilahti tänään tilille. Siitä parinkympin puhelinlasku pois, muita pakollisia kuluja minulla ei ole. Pitäisi varmaankin ruveta shoppailemaan (vitsi) hullunlailla, sillä viime kuun toimeentulotuestakin jäi lähes 400e. Ehkäpä hommaan uuden makuupussin..
Vierailija wrote:
Miksi 100€ kännykkään?
Minulla menee kerran kuussa 31,90€
Siihen kuuluu puhelinlasku 40€/kk + 20€ bussi mobiili lppuja + Telian osamaksua loput
ap
Jos laskin oikein, sinulla jää 28%:ia elämiseen. Eli suhteessa menee ihan järkyttävä summa asumiseen! Eikä kannattaisi katsella millä seudulla asuisit järkevillä kustannuksilla? Saisit helposti yli tuplattua elintasosi.
Vierailija wrote:
100 e puhelinlasku 🤔 miksi soittelet maksullisille
Opettele lukemaan siihen kuuluu puhelinlasku + osamaksu siihen sataseen
ap
Vierailija wrote:
Suomessa on surkeat tuet. Tullut sanomista ihan euroopan ytimestä. Silti hallitus kurittaa heikoimpia ja hankaloittaa elämistä entisestään.
Olen aivan varma ettei näissä sanomisissa ole otettu huomioon sitä, mikä on kaikkien tukien suhde palkkatyötä tekevien ansiotasoon. Jos tukia vielä tästä lisättäisiin, tulee työnteosta täysin kannattamatonta ja monin paikoin se on sitä jo nyt.
Kelan tukien päälle voi tehdä töitä..
Ellei sitten terveys tms ole syynä, miksi ansiotulo ei ole mahdollinen.
Miksi asut niin kalliissa kämpässä??