Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta...

Vierailija
01.11.2023 |

Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta... Siitä meni 900€ vuokraan, 100€ puhelinlaskuun ja osamaksuun, 100€ ruokakauppaan, eli 150€ jäi loppu kuuksi, on kyllä nämä tuet aivan liian pienet...

Kommentit (242)

Vierailija
81/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Suomessa on surkeat tuet. Tullut sanomista ihan euroopan ytimestä. Silti hallitus kurittaa heikoimpia ja hankaloittaa elämistä entisestään.

Olen aivan varma ettei näissä sanomisissa ole otettu huomioon sitä, mikä on kaikkien tukien suhde palkkatyötä tekevien ansiotasoon. Jos tukia vielä tästä lisättäisiin, tulee työnteosta täysin kannattamatonta ja monin paikoin se on sitä jo nyt.

Jos tukien päälle ei saa tehdä yhtään minkäänlaista työtä niin silloin tukien pitää kattaa koko elämä. Ei ole oikein, että ruokaan jää alle satasesen kuussa eikä saa tienata tukien päälle mitään. Miten sillä rahalla hankkii edes talvikengät kun ruokaankasn ei jää rahaa? Jos ei tukien päälle saa tienata yhtään mitään niin sitten kaikille pitäisi hommata 600 euron kämppä tasa-arvoosesti ja 500-700 euroa elämisee

Huomaa että tämän on kirjoittanut joku selkärangaton toisten varoilla eläjä. Isolla osalla työssäkäyvistäkään (pienipalkkaisia riittää) ei todellakaan jää 500-700e/kk asumismenojen jälkeen elämiseen.

Mistäs ajattelit tuollaiset rahat kaikille taikoa? Ja kuka pyörittää palveluita, tuottaa ruokaa ym. sen jälkeen? Koska jos vielä tukia nostetaan ei työstä jää mitään käteen

Vierailija
82/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uusi puhelin piti ostaa osamaksulla koska vanhasta meni näyttö rikki ja sen korjauttaminen olisi maksanut saman verran kuin uusi puhelin...

ap "

Minulla ei ole ikinä ollut älypuhelinta. Nykyinen puhelin on ollut käytössä yli kaksi vuotta ja ostin sen Prismasta alle 25 eurolla. Käytössä on kyllä tietokone, mutta sekin aivan älyttömän vanha. En todellakaan kuulu älypuhelinten kohderyhmään, mutta vähävaraisena mulla ei ole haluakaan laittaa johonkin puhelimeen niin paljon rahaa. Mieluummin syön ne rahat. 

Minua muuten on kadehdittu enemmän tai vähemmän elämän aikana, kun tulen vähällä toimeen. Kadehtijat ovat olleet paremmin tienaavaa keskiluokkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Trolololololloooo!

Ensinnäkin kuka saa tukia noin paljon? 1250e? Ja jos saa, niin MIKÄ JÄRKI ASUA NOIN KALLIISTI? Tuohan on aivan älytöntä. Helsingistäkin voi tässä markkinatilanteessa löytää asunnon jopa 600-700e/kk.

700€/kk maksetaan Helsingissä vuokraa + toimeentulotuen perusosa 555€/kk

ap

Olet trolli ja teit aloitukset tiedoilla, joita olet selvittänyt netistä. Laitoit tarinaan tahallasi liian suuria kuluja, jotta 

vaikuttaisi siltä, että Kela maksaa kaikenlaista hölmöilyä, mikä ei edes pidä paikkaansa. 

En ole edes trolli, tässä kuvassa on tuet mitä saan kuussa

https://imgur.com/a/5eUhnTh

ap

Vierailija
84/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kelan tukien päälle voi tehdä töitä..

Ellei sitten terveys tms ole syynä, miksi ansiotulo ei ole mahdollinen. 

Tukia leikataan jos tekee töitä koska olen toimeentulotuella eikä saa olla mitään lisätuloja

ap

Ansiotuloja saa olla 150e/kk toimeentulotuella ollessa. Jokainen tietää tämän, miksi sinä olisit poikkeus?

T. Se teltassa asuva toimeentulotuella oleva

Miksi asut teltassa? Miten se on mahdollista suomen ilmastossa?

Viihdyn luonnossa ja Suomen ilmastossa pärjää hyvin kun on oikeat varusteet. Hyvä eristys maasta sekä tarpeeksi lämmin makuupussi + kestävä teltta ovat av

Miten tehdään hyvä eristys maasta? 

Vierailija
85/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ihmisiä pitäisi tasa-arvoisesti savustaa joka ikisestä työpaikasta ulos

Vierailija
86/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kukas sinulle maksaa sähkön, veden ja kotivakuutuksen?

Kela ei maksa niitä kuluja ikinä kokonaisuudessaan. Kela ei maksa kaikkea vedenkulutusta kellekään. Saa vain

tietyn suuruisen avustuksen samalla periaatteella kuin on esim. asumistuki, joka ei kata koko vuokraa. Kela ei siis 

maksa niitä kokonaisuudessaan, ei ainakaan kaikille. Muuten tuolla ap:lla on ihmeellisiä kuluja kyllä. Mulla

puhelinlasku on sopimuksen mukaisesti noin 22 euroa kuukausi ja kahdenkuukauden laskut oli alle 60 euroa. 

Maksaako ap koko perheen puhelinlaskua? Mullakin on ns. pakettisopimus niin ei puhelinlasku voi ikinä nousta 

tuollaiseen summaan. Onko trolli vai hölömö?

Vaikka Kela maksaisikin ap:lle osan, jonkun on maksettava loput. Kuka maksaa lopun, onko se siis ap itse vai joku muu taho? Jos ap maksaa sen itse, miksi hän ei mainitse niitäkin menoina antamassaan laskelmassa? Sen minä haluan tietää.

Vierailija
87/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tukia leikataan jos tekee töitä koska olen toimeentulotuella eikä saa olla mitään lisätuloja

ap

Ansiotuloja saa olla 150e/kk toimeentulotuella ollessa. Jokainen tietää tämän, miksi sinä olisit poikkeus?

T. Se teltassa asuva toimeentulotuella oleva

Miksi asut teltassa? Miten se on mahdollista suomen ilmastossa?

Viihdyn luonnossa ja Suomen ilmastossa pärjää hyvin kun on oikeat varusteet. Hyvä eristys maasta sekä tarpeek

Jokainen on fakkiutunut omaan alaansa nii pahasti, että katselee maailmaa pienen reiän läpi eikä näe mitään muuta kuin oman alansa. Sääli.

Vierailija
88/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Huh oikeasti noin paljon? Minun palkka on nettona 1480e. Aivan sairasta että täytyy siitä veroja maksaa jotta joku voi tekemättä mitään netota yli 1200e/kk :o Olisi todella syytä leikata tukia

En ole tekemättä mitään, juuri tänään kävin aamu päivällä työkkärissä ja samalla kävelin 5km lenkin + kävin ruokakaupassa

ap

Ei ole työtä hoitaa oman elämän välttämättömyyksiä, ne kaikki tekevät. Kunnon kansalaiset työpäivänsä ja matkansa jälkeen. Hankkisit sinäkin itse omat rahasi etkä eläisi inhana loisena.

En ole edes mikään loinen, ei ole minun vika jos ei suomessa saa töitä

ap

Vierailija
89/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää että tuilla säilyy elossa. Niiden ei ole tarkoitus tarjota luksuselämää niin kuin nyt tuntuu oletus olevan. Moraalisesti kukaan ei ole velvollinen maksamaan sinun elämistäsi ja talvikenkiäsi. Kävele paljain jaloin tai kudo pajunarusta tossut ja heinää sisään jos et saa omaa elantoa hankittua

Vierailija
90/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoo. Just tuli palkka, ja maksoin saman summan veroja. Jos saisin palkan ilman veroja, voisin käyttää rahaa enemmän, ja sitten olisi varaa jollain firmalla palkata työntekijä. 

Vierailija
91/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kukas sinulle maksaa sähkön, veden ja kotivakuutuksen?

Kela ei maksa niitä kuluja ikinä kokonaisuudessaan. Kela ei maksa kaikkea vedenkulutusta kellekään. Saa vain

tietyn suuruisen avustuksen samalla periaatteella kuin on esim. asumistuki, joka ei kata koko vuokraa. Kela ei siis 

maksa niitä kokonaisuudessaan, ei ainakaan kaikille. Muuten tuolla ap:lla on ihmeellisiä kuluja kyllä. Mulla

puhelinlasku on sopimuksen mukaisesti noin 22 euroa kuukausi ja kahdenkuukauden laskut oli alle 60 euroa. 

Maksaako ap koko perheen puhelinlaskua? Mullakin on ns. pakettisopimus niin ei puhelinlasku voi ikinä nousta 

tuollaiseen

Miten ap.voi itse maksaa kun ei anneta tehdä töitåkään? Joten valtion on pakko maksaa kun valtio itse ei anna tehdä ap:n töitäkään. Vai miten valtio kuvittelee ap:n maksavan jos ei saa töitäkään tehdä eikä valtiokaan halua maksaa?

Vierailija
92/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan taas Konalan jauheliha mies jolla sama valitus jatkuu kuukaudesta toiseen.

Vierailija
93/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä asun teltassa ja saan perustoimeentulotukea yksinasuvan perusosan, eli 555e kilahti tänään tilille. Siitä parinkympin puhelinlasku pois, muita pakollisia kuluja minulla ei ole. Pitäisi varmaankin ruveta shoppailemaan (vitsi) hullunlailla, sillä viime kuun toimeentulotuestakin jäi lähes 400e. Ehkäpä hommaan uuden makuupussin..

Ihan näin mielenkiinnosta, miksi asut teltassa ja mitä syöt yleensä?

Syön ihan samaa ruokaa mitä silloinkin söin kun asuin rivitaloasunnossa, uuniahan minulla tosin ei ole. Keittoja, erilaisia pastoja, grillattuja juureksia, kalaa, sieniä, munakkaita, marjoja jne. Tähän vuodenaikaan on helppo säilyttää ruokatarvikkeita, kesähelteillä se ruoka on melkein kokattava samantien. Tänään söin esimerkiksi savustettua kuhaa sekä salaattia, lisäksi jälkiruuaksi oli turkkilaista jugurttia marjojen kera. Me suomalaiset olemme metsäkansaa, miksi täällä ei pysyisi hengissä?

Vierailija
94/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Huh oikeasti noin paljon? Minun palkka on nettona 1480e. Aivan sairasta että täytyy siitä veroja maksaa jotta joku voi tekemättä mitään netota yli 1200e/kk :o Olisi todella syytä leikata tukia

En ole tekemättä mitään, juuri tänään kävin aamu päivällä työkkärissä ja samalla kävelin 5km lenkin + kävin ruokakaupassa

ap

Ei ole työtä hoitaa oman elämän välttämättömyyksiä, ne kaikki tekevät. Kunnon kansalaiset työpäivänsä ja matkansa jälkeen. Hankkisit sinäkin itse omat rahasi etkä eläisi inhana loisena.

ap

Ja v*tut. Pelkkä parasiitti pahimmasta päästä.

Vierailija
95/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hienoo. Just tuli palkka, ja maksoin saman summan veroja. Jos saisin palkan ilman veroja, voisin käyttää rahaa enemmän, ja sitten olisi varaa jollain firmalla palkata työntekijä. 

Mitä jos sultakin kiellettäisiin työnteko ja savustettaisiin aina ulos töistä ja sitten alkaa ininä että mitäs et oo töissä menisitl laiska luuseri töihin? Miten muuten voi mennä töihin kun ei saa töitäkään tehdä?

Vierailija
96/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tukien tarkoitus on tukea elämääsi, ei maksaa koko elämää

Tukien päälle ei voi töitäkään tehdä eli silloin niiden pitää kattaa koko elämisen menot.

ap

Siis onko työnteko kielletty? Tämäpäs on uutinen. Luulin, että työt vähentävät tukia, mutta ei niitä sentään aiemmin ole kielletty. ;)

Vierailija
97/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on jauhelihamies Konalasta. Asuu kaksiossa, työtön ollut joku 15v, ei tutkintoja. Ei halua muuttaa, syö pelkkää jauhelihaa. Jatketaan.

Vierailija
98/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ap

Etköhän kuitenkin saavuttaisi paremman elintason tekemällä töitä? Jos terveydentila tms ei ole estämässä.

Ei saavuta koska jokainen euro minkä tienaan on tuista pois, eli sama raha jää käteen.

ap

Eli jos tienaat esimerkiksi kuussa palkkaa 2500€ niin tämä on sinulta pois enemmän kuin 1250 sosiaalituki?

Ap on sen verran yksinkertainen, että ei hän tuollaista palkkaa koskaan saisi. Eihän tuota huolita edes töihin.

Vierailija
99/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ap

ap

Ja v*tut. Pelkkä parasiitti pah

Naiiveja ja nuoria. Ei ole vielä elämänkokemusta eikä ole kokemusta korruptiosta eikä muustakaan elämästä.

Vierailija
100/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämä on varmaan taas Konalan jauheliha mies jolla sama valitus jatkuu kuukaudesta toiseen.

Sama tyherrahan tämä taas ihan selvästi. Viime kuussa laittoi 190e takkiin ja valitti sitten ettei jäänyt riittävästi ruokarahaa kun mittautetun kalorikulutuksen verran on saatana pakko saada joka päivä ruokaa vaikka väkisin. Ihan pelle koko tyyppi.