Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta...
Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta... Siitä meni 900€ vuokraan, 100€ puhelinlaskuun ja osamaksuun, 100€ ruokakauppaan, eli 150€ jäi loppu kuuksi, on kyllä nämä tuet aivan liian pienet...
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kouluttautua. Kyllä sinä nyt jonnekin kouluun pääset. Mä opiskelen jo kolmatta tutkintoa. Tällä kertaa amk-tutkintoa kuntoutusrahalla, kun meni työkyky täysin edellisiin ammatteihin ja lähes kaikkeen työhön. Kuntoutusraha on vajaa 2000€/kk nettona. Sinä saisit melko varmasti opiskella työkkärin rahoilla jos sulla ei koulutusta ole ja oot jo vähän vanhempi. Kannattaa ajatella hieman pitemmälle näitä asioita. Ota selvää eri koulutusista, niin minäkin tein, ja sulla ei taida olla edes terveydellisiä rajoitteita joten tilanteesi on siinä mielessä hyvä.
En ole edes ammattikouluun päässyt
ap
Miten tämä on oikeasti edes mahdollista että millekään amislinjalle ei pääse? Täytyy olla kyllä melkoinen major loser. Mene vaikka iltalukioon että saat koulua käytyä eteenpäin.&nb
Ei kiinnosta lukio, se ei edes työlllistä
ap
Ai jum.......ta, että mua nyppii nämä itkijät, jotka eivät voi tehdä töitä eivätkä mitenkään oma-aloitteisesti edes yrittää parantaa omaa tilannettaan.
Itse teen töitä 40 - 60 tuntia viikossa ja verottaja vie tuloista ison osan, suunnilleen sen verran mitä kahden tuollaisen luuserin elättämiseen tarvitaan.
Ehkä sitä vaan kannattaisi vähentää työntekoa reippaasti ja huolehtia vain itsestään... Ihan en ymmärrä miksi meidän muiden pitää huolehtia luusereiden elättämisestä, eläkeläiset, sairasta, vammaiset ja opiskelijat ovat ihan eri asia. Ttt pitäisi laittaa määräaikaiseksi, vuosi aikaa saada homma kasaan ja jos ei onnistu niin tervemenoa sillan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Jos laskin oikein, sinulla jää 28%:ia elämiseen. Eli suhteessa menee ihan järkyttävä summa asumiseen! Eikä kannattaisi katsella millä seudulla asuisit järkevillä kustannuksilla? Saisit helposti yli tuplattua elintasosi.
Ei saa halvempaa asuntoa kun ei ole luottotietoja, olen monta sataa asunto hakemusta laittanut puolen vuoden aikana
ap
Sittenhän voit todistaa Kelalle, että olet riittävästi hakenut halvempaa asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain eilen palkan, reilut 3000€. 1500 meni säästöön.
Asut arvatenkin pääkaupunkiseudulla yksin kaikki laskusi maksaen?