Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta...

Vierailija
01.11.2023 |

Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta... Siitä meni 900€ vuokraan, 100€ puhelinlaskuun ja osamaksuun, 100€ ruokakauppaan, eli 150€ jäi loppu kuuksi, on kyllä nämä tuet aivan liian pienet...

Kommentit (242)

Vierailija
141/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muuta Joensuuhun tai jonnekin muuhun Itä-Suomen kuntaan tai kaupunkiin. Niihin kaivataan lisää asukkaita. Joensuussa on vielä makuusi sopivasti aika hintavia vuokra-asuntoja keskustan alueella.

Vierailija
142/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eikö vauvalaiset tunne termiä false flag?

Kansanedustajan pitää olla rehellisesti tunnettu suomen kansalainen. Valehtelu olkoonkin käänteistä psykologiaa ei ole rehellisyyttä. Eduskunnassa puheita ei sovi myöskään pitää juopuneena muista aineista puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään töissä ja asutaan kolmiossa, vuokraan menee noin 800, kaksi aikuista. Puhelinlaskut on kuukaudessa yhdellä vajaa 30 euroa 5G. Puhelimet on maksettu kun on ostettu, toki hintaakin alle 200 euroa kun työssäkäyvä ei niin hienoja tarvitse. Rahaa jää sen verran että saa ruokaa ja lääkkeet, ei säästöön 

Vierailija
144/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi 100€ kännykkään?

Minulla menee kerran kuussa 31,90€

Siihen kuuluu puhelinlasku 40€/kk + 20€ bussi mobiili lppuja + Telian osamaksua loput

ap

Oletko oikeasti tyhmä ? Maksa pankkikortilla ne bussimatkat tai kävele tai mene pyörällä. 

Vierailija
145/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suomessa on surkeat tuet. Tullut sanomista ihan euroopan ytimestä. Silti hallitus kurittaa heikoimpia ja hankaloittaa elämistä entisestään.

Siellä Euroopassa ei ole huomioitu asumistukea.

Vierailija
146/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voithan sä vaikka mennä töihin. 

Vierailija
147/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja saa enemmän tukia, kuin minä palkkaa, vaikka käy 5 päivänä viikossa töissä.

En usko, että töitä kohta enää tehdään (ainakaan suomalaisten toimesta) ellei palkat nouse merkittävästi.

Työt tuovat kuitenkin paljon muitakin haittoja, piruilun kuuntelua, nöyryytystä, työvaatteiden käyttöä, kyttäämistä, määräilyä ja vaikka mitä, joten korvaus pitäisi olla ainakin 2-3 kertainen tukiin verrattuna.

Vierailija
148/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän puhelinliittymän saa jo parilla kympillä.

Vierailija
149/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tukia 1100, vuokra on 347 euroa. Vuokrasta vielä vuokranantaja vähensi 80 euroa koska patterit ei toimi tässä asunnossa. Sähköön menee 25 euroa, nettiin 35 euroa. Loput elämiseen.

Vierailija
150/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä asun teltassa ja saan perustoimeentulotukea yksinasuvan perusosan, eli 555e kilahti tänään tilille. Siitä parinkympin puhelinlasku pois, muita pakollisia kuluja minulla ei ole. Pitäisi varmaankin ruveta shoppailemaan (vitsi) hullunlailla, sillä viime kuun toimeentulotuestakin jäi lähes 400e. Ehkäpä hommaan uuden makuupussin..

Sellainen trollaus. Että ihan syömättä porskutit melkein kuukauden. Miten viitsitkin halveksua ja väheksyä työttömiä 

tuollaisella viestillä. Ei se asunnottomuus niin helppoa ole. Toivottavasti karma hoitaa sinut trolli. 

Missä olen väittänyt olleeni syömättä? Vastasin jo erääseen viestiin syöväni ihan samaa ruokaa kuin neljän seinän sisällä asuessani.

T. Teltta-asukki

Vierailija
151/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ puhelinlaskuun? Minne seksilinjoille oikein olet soitellut? Saat kyllä aivan liikaa tukia, kun kerta töihin et viitsi mennä. Mainitse yksikin syy, miksi sinulle pitäisi maksaa noita tukia? Miten olet muka ansaiinnut ne? Pelkällä olemassaolollasi ja erinomaisuudellasiko?

Vierailija
152/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on nyt pari kk saanut perustoimeentulotuen, ja se on yhtä juhlaa opintotuen, asumistuen ja epäsäännöllisten työtulojen (muutama tunti/kk) jälkeen. Ei ole vielä edes keksinyt, mihin kaikkeen rahaa käyttäisi, kun sai ostettua jo uuden puhelimen (vanha hajosi) ja uuden läppärin (sama juttu, läppäri hajosi jo monta kk sitten). Työttömyyskorvausta ei saa, koska ei ole valmistunut ammattiin (lukio kesken; mutta ei saa opintotukea kun valmistuu ylioppilaaksi jouluna eikä ole kuin yksi tai kaksi kurssia menossa, tämä riittää kuitenkin siihen, että työkkäri katsoo täysipäiväiseksi opiskelijaksi). Asuu soluasunnossa, joten vuokraan ei mene toimeentulotuesta maksettavaksi juuri mitään.

On nyt ostanut ruokakaapit täyteen pastaa, tonnikalaa, tomaattimurskaa ja riisiä. Että on sitten ruokaa, kun rahaa ei enää olekaan. Olen kehottanut ostamaan myös hammastahnat, naamarasvat sun muut nyt, kun rahaa on - toimeentulotukea kun ei voi jättää tilille odottelemaan... Tai voi, sitten ei vaan enää saa sitä täysimääräisenä.

Olen tässä laskeskellut, että olen veroja maksanut sen verran, että oman koulu-urani olen jo kuitannut, sekä neljän lapseni synnytyksen + oman lapsuuteni terveydenhoitomenot.Olen maksanut veroina kaikkien lasteni peruskoulunkäynnin, ja päivähoidon kustannukset. Vielä jää yli mm. infran ylläpitoon (plus että maksan joka vuosi yksityistien hoitomaksun, eli liikkumistani maksan itse), umpisuolenleikkaukseen, hammashoitonikin olen itse kuitannut. Että eiköhän se ole ihan ok, että tyttäreni saa nyt tukea yhteiskunnalta.

Vierailija
153/242 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tuli asumistukipäätös. Yhtiövastike on taloyhtiön remonttien takia noussut yli 300€ ja ja juuri tuon summan saan lähes eurolleen asumistukena.

No et kyllä saa ainakaan tuohon asuntoon. Asumistuki kattaa max 80% asumiskuluista, vaikka olisi miten pienet tulot. Ensi vuodesta alkaen vähemmän.

Mites muuten ensi vuonna sun tuet, kun omistusasuntoon ei enää myönnetä asumistukea?

Olen siis eri kuin aloittaja, joka asuu vuokralla.

Ensi vuoden tuet ja siitä eteenkin päin pysyy samana omistusasuntoon. Leikkaukset ei koske minua.

En usko tätä.

Vierailija
154/242 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Suomessa on surkeat tuet. Tullut sanomista ihan euroopan ytimestä. Silti hallitus kurittaa heikoimpia ja hankaloittaa elämistä entisestään.

Siellä Euroopassa ei ole huomioitu asumistukea.

Se sisältyy suomessa siihen minimituen laskelmaan. Ei ole mitään tukien päälle tulevaa tuloa vaan ne on kaikki laskettu sisään.

Vierailija
155/242 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tuli asumistukipäätös. Yhtiövastike on taloyhtiön remonttien takia noussut yli 300€ ja ja juuri tuon summan saan lähes eurolleen asumistukena.

No et kyllä saa ainakaan tuohon asuntoon. Asumistuki kattaa max 80% asumiskuluista, vaikka olisi miten pienet tulot. Ensi vuodesta alkaen vähemmän.

Mites muuten ensi vuonna sun tuet, kun omistusasuntoon ei enää myönnetä asumistukea?

Olen siis eri kuin aloittaja, joka asuu vuokralla.

Ensi vuoden tuet ja siitä eteenkin päin pysyy samana omistusasuntoon. Leikkaukset ei koske minua.

En usko tätä.

Miksi et?

Vierailija
156/242 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitonraha & as.tuki 880+190= 1080e

-700 asumiskulut

-60 lainanlyhennys (ei myönnetty vapaata osittaisesta työkyvyttömyydestä huolimatta)

-30 netti & puhelin

-50 lemmikit

-30 bussimatkat

- 40 lääke & lääkäri.kulut (onneksi vain tässä kuussa)

= 170e/kk ruoka, hygieniatarvikkeet, vaatteet, harrastukset, (pikavipin lyhennys)

Toimeentulotukea en saa koska tulot ovat liian suuret. Siitä perspektiiviä :)

Vierailija
157/242 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

100 e puhelinlasku 🤔 miksi soittelet maksullisille

Suurin osa visrastoista yms ei mene pakettiin, vaan maksetaan erikseen. Ja jonotus maksaa ja jonottaa saa pitkää . Asiat on myös pakko hoitaa. Usein ei ole sähköpostia tms. vain puhelinnumero.

Vierailija
158/242 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis valita, monella on kurjempi tilanne. Minä voisin kuitenkin muuttaa halvempaan kämppään ja luopua lemmikeistä. Mutta ettei kukaan luule että tässä hyvin syödään toisten rahoilla.

Vierailija
159/242 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Liitonraha & as.tuki 880+190= 1080e

-700 asumiskulut

-60 lainanlyhennys (ei myönnetty vapaata osittaisesta työkyvyttömyydestä huolimatta)

-30 netti & puhelin

-50 lemmikit

-30 bussimatkat

- 40 lääke & lääkäri.kulut (onneksi vain tässä kuussa)

= 170e/kk ruoka, hygieniatarvikkeet, vaatteet, harrastukset, (pikavipin lyhennys)

Toimeentulotukea en saa koska tulot ovat liian suuret. Siitä perspektiiviä :)

Tämä on oma näkemykseni. Aina ihmettelen noita toimeentulotuella juhlijoita. Tai siis tukia valtavasti saavia. Minulla on myös lapsi, mutta ei se auta raha-asiaan. 

Vierailija
160/242 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Käydään töissä ja asutaan kolmiossa, vuokraan menee noin 800, kaksi aikuista. Puhelinlaskut on kuukaudessa yhdellä vajaa 30 euroa 5G. Puhelimet on maksettu kun on ostettu, toki hintaakin alle 200 euroa kun työssäkäyvä ei niin hienoja tarvitse. Rahaa jää sen verran että saa ruokaa ja lääkkeet, ei säästöön 

Ongelma on se, että jos ei ole rajaa luuri hajoaa. Ai osa vaihtoehto on ostaa osamaksulla. Ja niitä on tarjolla vain kalliimpia. Ja tuossakin puhelinlaskun menee bussiliput. Puolet laskusta oli bussilippuja. Silti se on vähemmän kuin kuukausilippu.