Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta...
Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta... Siitä meni 900€ vuokraan, 100€ puhelinlaskuun ja osamaksuun, 100€ ruokakauppaan, eli 150€ jäi loppu kuuksi, on kyllä nämä tuet aivan liian pienet...
Kommentit (242)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi 100€ kännykkään?
Minulla menee kerran kuussa 31,90€
Siihen kuuluu puhelinlasku 40€/kk + 20€ bussi mobiili lppuja + Telian osamaksua loput
ap
Oletko oikeasti tyhmä ? Maksa pankkikortilla ne bussimatkat tai kävele tai mene pyörällä.
Halvempi se on maksaa sillä mobiililipulla. Ja ehkä pikkukylässä kävely ja pyöräily on ratkaisu. Kaupungissa saattaa olla aika pitkiä matkoja. Varsinkin kun pyörätiet kiertää. Ja kaikilla ei ole varaa pyörään ja sen ylläpitoon.
En kyllä ymmärrä miksi 40€/kk olis liian suuri määrä bussimatkoihin? Pankkikortilla samat matkat maksaisi 80€
Kannattaa kouluttautua. Kyllä sinä nyt jonnekin kouluun pääset. Mä opiskelen jo kolmatta tutkintoa. Tällä kertaa amk-tutkintoa kuntoutusrahalla, kun meni työkyky täysin edellisiin ammatteihin ja lähes kaikkeen työhön. Kuntoutusraha on vajaa 2000€/kk nettona. Sinä saisit melko varmasti opiskella työkkärin rahoilla jos sulla ei koulutusta ole ja oot jo vähän vanhempi. Kannattaa ajatella hieman pitemmälle näitä asioita. Ota selvää eri koulutusista, niin minäkin tein, ja sulla ei taida olla edes terveydellisiä rajoitteita joten tilanteesi on siinä mielessä hyvä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi 100€ kännykkään?
Minulla menee kerran kuussa 31,90€
Siihen kuuluu puhelinlasku 40€/kk + 20€ bussi mobiili lppuja + Telian osamaksua loput
ap
Oletko oikeasti tyhmä ? Maksa pankkikortilla ne bussimatkat tai kävele tai mene pyörällä.
Halvempi se on maksaa sillä mobiililipulla. Ja ehkä pikkukylässä kävely ja pyöräily on ratkaisu. Kaupungissa saattaa olla aika pitkiä matkoja. Varsinkin kun pyörätiet kiertää. Ja kaikilla ei ole varaa pyörään ja sen ylläpitoon.
En kyllä ymmärrä miksi 40€/kk olis liian suuri määrä bussimatkoihin? Pankkikortilla samat matkat maksaisi 80€
Pyörän ylläpito maksaa paljon vähemmän kuin 40e/kk. Ja matkoja voi tehdä rajattomasti. Torista saa käytettyjä pyöriä muutamalla kympillä ja ihan hyvän kaupunkipyörän saa kaupasta muutamalla satasella. Itse maksoin pyörästäni 300e vuonna 2015. Etukumi on pitänyt vaihtaa kaksi kertaa, ketjut kerran, ja lisäksi olen ostanut pyörään korin, lampun ja hyvän lukon. Yhteensä pyörään on siis mennyt 8 vuoden aikana max 600e. Ketjut pitää öljytä kerran vuodessa (helppo suihkuttaa spraypullosta) ja ilmaa pumpata pari kertaa vuodessa. Ei pitäisi olla kenellekään liian vaikeaa.
Hyvät teillä on tuet . Minä saan osakuntoutustuen 550e/kk en muuta . Miehen tuloilla on lokkeiltava kelan mukaan , toivottavasti hänellä työt jatkuu .
Säästövaraa on suunnilleen kaikissa noissa.
Vierailija wrote:
Suomessa on surkeat tuet. Tullut sanomista ihan euroopan ytimestä. Silti hallitus kurittaa heikoimpia ja hankaloittaa elämistä entisestään.
Siis nykyinen tukitaso on Marinin hallituksen pöydältä
Mulle jäi 517e käyttörahaa. Sillä pitää elää kuukausi ruuat, hygienia ja mitä nyt tulee ostaa.
Kallis puhelinllasku 40€. Mulla on 19,90€ ja siihen sisältyy kaikki netistä alkaen
Mä saan käteen 1100e. TÖISTÄ. Enkä ropoakaan tukia. Kyllä motivoi!
Huhhuh.. Tässä alkaa jo olla tuhlailun makua. Miksi kallis puhelin? Miksi et muuta halvempaan paikkaan? Miksi et hanki pyörää? Ei ainakaan oma pyörä vaadi mitään kalliita ylläpitokustannuksia..
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hyvän puhelinliittymän saa jo parilla kympillä.
Puhelinlaskussa on myös bussiliput ja virastoihin soittamiset ja puhelimen osamaksu. Ja kiitos otan vastaan vinkin mistä liittymän saa 20€ :lla.
Moi mobiili 18€/kk ja puhelut maksimi 4€ kuukaudessa.
Tonnin Iphoneko se puhelin taas on? Sain 99€ 5g puhelimen Elisa-kaupasta.
Vierailija wrote:
Suomessa on surkeat tuet. Tullut sanomista ihan euroopan ytimestä. Silti hallitus kurittaa heikoimpia ja hankaloittaa elämistä entisestään.
Ei tullut sanomista Euroopan ytimestä vaan tuijottivat yhtä tukea kun niitä maksetaan 3-4 päällekkäin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siis sinulla menee yli 70%:ia tuloistasi asuntosi vuokraan? Mitä järkeä? Ja miten ihmeessä saat 100 euroa uppoamaan puhelinlaskuun?
Ei mene 100€ pelkästään puhelinlaskuun vaan puhelinlaskuun + osamaksuun yhteensä. Puhelinlasku melkein 40€/kk + noin 20€ edestä ostin HSL matkalippuja koska piti käydä asioilla, loput on Telian osamaksuun.
ap
Olet siis ostanut Telialta osamaksulla jotain lisäpalvelua tai laitteita. Tuilla ei kuulukaan rahoittaa niitä. Ei siis johdu tukien pienuudesta, ettei rahasi riitä vaan se johtuu siitä, että olet ostanut osamaksulla lisäturhakkeita. Näin.
Uusi puhelin piti ostaa osamaksulla koska vanhasta meni näyttö rikki ja sen korjauttaminen olisi maksanut saman verran kuin uusi puhelin...
ap
Ja alle tonnin puhelimella et tule toimeen,oma syy.
Vierailija wrote:
Tuella pitäisi saada ostettua kolmen vuoden välein uusi kallis mersu, maksettua ison kämpän vuokra Töölössä ja ravintolalaskut, ettei tarvitse itse kokkailla. Sekä tietysti kunnolla shoppailurahaa. Mitäs muutakaan sitä työttömänä tekisi kuin shoppailisi päivät pitkät?
Sanna takaisin ottamaan velkaa, samalla voidaan velalla heittää lisämiljardeja muidenkin EU-maiden tukemiseen. Sehän auttaa meitä, kun heillä menee hyvin.
Veronkiertäjät Italiassa ja Espanjassa taitaa olla rikkaampia kuin suomalaiset.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuella pitäisi saada ostettua kolmen vuoden välein uusi kallis mersu, maksettua ison kämpän vuokra Töölössä ja ravintolalaskut, ettei tarvitse itse kokkailla. Sekä tietysti kunnolla shoppailurahaa. Mitäs muutakaan sitä työttömänä tekisi kuin shoppailisi päivät pitkät?
Sanna takaisin ottamaan velkaa, samalla voidaan velalla heittää lisämiljardeja muidenkin EU-maiden tukemiseen. Sehän auttaa meitä, kun heillä menee hyvin.
Veronkiertäjät Italiassa ja Espanjassa taitaa olla rikkaampia kuin suomalaiset.
Monien sumalaisten elintaso on alhainen verrattuna muuhun Eurooppaan. Tai siis Länsi-Euroopan maihin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siellä Euroopassa ei ole huomioitu asumistukea.
Eikä paria muutakaan.Ne tuijottavat työmarkkinatukea ja valittavat että näinkö vähän työttömille maksetaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siellä Euroopassa ei ole huomioitu asumistukea.
Eikä paria muutakaan.Ne tuijottavat työmarkkinatukea ja valittavat että näinkö vähän työttömille maksetaan.
No mä en saa muuta kuin työmarkkinatuen. Mutta siis joo, näin pienellä se Euroopan neuvosto olettaa joka ikisen suomalaisen työttömän elävän. Ottaa huomioon vain yhden tuen kerrallaan vaikka jotkut saavat montaa samaan aikaan päällekkäin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siis sinulla menee yli 70%:ia tuloistasi asuntosi vuokraan? Mitä järkeä? Ja miten ihmeessä saat 100 euroa uppoamaan puhelinlaskuun?
Ei mene 100€ pelkästään puhelinlaskuun vaan puhelinlaskuun + osamaksuun yhteensä. Puhelinlasku melkein 40€/kk + noin 20€ edestä ostin HSL matkalippuja koska piti käydä asioilla, loput on Telian osamaksuun.
ap
Moilta saat liittymän n.15 eurolla.
Puhelinlaskussa on myös bussiliput ja virastoihin soittamiset ja puhelimen osamaksu. Ja kiitos otan vastaan vinkin mistä liittymän saa 20€ :lla.