24-vuotias Saara ei halua lapsia, koska ilman lapsia saa nukkua pitempään
Ilman lapsia saa myös tehdä asioita vapaasti ja spontaanisti.
Kommentit (854)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Yli miljoona lapsetonta ei kyllä ole mikään vähemmistö eikä syrjäyttävä tekijä yhteiskunnasta.
Ja tottakai lapsiperheille tulee myöntää enemmän tukia, koska ne on niitä lapsia varten. Niitä, jotka kuitenkin on meidän yhteiskunnan tulevaisuus.
Noin muuten, ei ketään enää nykyään ole liiemmin kiinnostunut kenenkään lapsettomuudesta. Yhtä paljon saa selitellä sitäkin että miksi hankkii lapsia, etenkin useampia.
Mummelit ja papat nyt viljelee kaikissa muissakin asioissa ummehtuneita käsityksiään ja todennäköisesti teemme niin myös itse vanhaksi tullessamme. Se on normaalia että eri sukupolvet omaa erilaisia arvoja ja käsityksiä.
Tämä on ilmiö joka jää piiloon ellei itse ole lapseton. Se meinaan kiinnostaa todella monia ihmisiä sukulaisista ystäviin,
Ilmiö joka jää piiloon? Kyllä tuota kysellään ihan kaikilta, etenkin naisilta, onko sulla lapsia vai ei ja aiotko hankkia ja hankitko lisää? Ei se ole mikään hyökkäys lapsettomia kohtaan. Tokikaan työhaastattelussa sitä ei saisi kysyä ja minultakin kysytty. Vastasin että olen raskaana ja en saanut työpaikkaa sen takia. Kyllä, haastattelija kertoi sen minulle ihan suoraan etteivät halua palkata raskaana olevaa koska hakevat tekijää joka pystyy sitoutumaan. Että siinäpä sulle ilmiötä ja syrjintää.
Maapallon kannalta ei ole pahempi juttu, jos yhä harvemmat lisääntyvät.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Yli miljoona lapsetonta ei kyllä ole mikään vähemmistö eikä syrjäyttävä tekijä yhteiskunnasta.
Ja tottakai lapsiperheille tulee myöntää enemmän tukia, koska ne on niitä lapsia varten. Niitä, jotka kuitenkin on meidän yhteiskunnan tulevaisuus.
Noin muuten, ei ketään enää nykyään ole liiemmin kiinnostunut kenenkään lapsettomuudesta. Yhtä paljon saa selitellä sitäkin että miksi hankkii lapsia, etenkin useampia.
Mummelit ja papat nyt viljelee kaikissa muissakin asioissa ummehtuneita käsityksiään ja todennäköisesti teemme niin myös itse vanhaksi tullessamme. Se on normaalia että eri sukupolvet omaa erilaisia arvoja ja käsityksiä.
Tämä on ilmiö joka jää piiloon ellei itse ole lapseton. Se meinaan kiinnosta
En puhunut mitään syrjinnästä. Vastasin kommenttiin jossa kerrottiin ettei ketään kiinnosta ihmisten lapsettomuus. Se kiinnostaa todella suurta osaa ihmisistä.
Onko sinulta muuten kysytty miksi sinulla on lapsia tai ajatteletko katuvasi lisääntymistä myöhemmin?
Valvottujen vuosien jälkeen (meidän nelivuotias) ei vieläkään nuku yöllä 2h pidempää pätkää. Eli joo, on hyvä perustelu. Itsekin sattaisin valita toisin jos tietäisin mitä on luvassa
Ihmetellään, miksi suhtaudutaan erikoisesti. Kyseessä on kuitenkin geneettinen itsemurha. Tuo geenikompinaatio on selviytynyt läpi nälänhätien, lukemattomien sotien ja sairauksien vain kohdatakseen loppunsa hyvinvointiyhteiskunnan tuottamassa saamattomuudessa. Sanoisin, että uhrauksia tehneet esivanhemmat eivät päät selittelisi.
Vierailija wrote:
Ookoo. Toivottavasti on samaa mieltä 15 vuoden päästä. Sittenhän kaikki on hyvin.
Miksi oletetaan että mielipide lapsista muuttuu iän myötä. Olen 42v eikä mielipiteeni ole muuttunut vieläkään.
En minäkään aio enää ottaa toista koiraa juurikin sen takia että saa nukkua pidempään. En myöskään hanki lapsia mutta siihen nyt on sata syytä miksi en. N35
Se on hyvä että huonot geenit ei jatku.
Usein perhe perustetaan huomattavasti vanhempana kuin 24-vuotiaana.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tämä on ilmiö joka jää piilo
Aloituksessa puhutaan syrjinnästä. Ja vastasin että ihmisiä ei kiinnosta niinkään lapsettomuus vaan lastenhankinta yleisesti. Ja voi, on kysytty useasti miksi hankin lapsia ja myös sitäkin olenko katunut heidän saamista.
Vierailija wrote:
Tuo pitäisi saada kirjallisena lupauksena niin, että sitten jos mieli muuttuisikin, niin esimerkiksi lapsettomuushoitoja ei annettaisi ollenkaan.
Ja jos lapsukaisia syntyy, niin valitusta siitä "kuinka tankkaa elämä on" on kiellett täysin.
Vierailija wrote:
Ihmetellään, miksi suhtaudutaan erikoisesti. Kyseessä on kuitenkin geneettinen itsemurha. Tuo geenikompinaatio on selviytynyt läpi nälänhätien, lukemattomien sotien ja sairauksien vain kohdatakseen loppunsa hyvinvointiyhteiskunnan tuottamassa saamattomuudessa. Sanoisin, että uhrauksia tehneet esivanhemmat eivät päät selittelisi.
Ehkä kaikki isovanhemmat eivät ole itseriittoisia mul kk uja, vaan toivovat että tulevat sukupolvet elävät elämänsä mahdollisimman onnellisina.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ookoo. Toivottavasti on samaa mieltä 15 vuoden päästä. Sittenhän kaikki on hyvin.
Miksi oletetaan että mielipide lapsista muuttuu iän myötä. Olen 42v eikä mielipiteeni ole muuttunut vieläkään.
Koska yleisesti ihmisen mielipiteet monista asioista tuppaa muuttumaan iän myötä. Ajatukset lapsista ei ole mikään poikkeus.
Miksi tästä aiheesta yhä keskustellaan vuonna 2023? Nykyisin ihmiset saa vapaasti valita tekeekö lapsia vai ja sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä tekeekö niitä vai ei.
Itse olen mies ja lapsia en halua joten niitä en tee, en minä koiraakaan ota lemmikiksi koska en halua.
M33
Nykyisin harvempi alle 30v vielä haluaakaan lapsia, synnyttäjien keski-ikä nousee koko ajan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tämä on ilmiö joka jää piiloon ellei itse ole lapseton. Se meinaan kiinnostaa todella monia ihmisiä sukulaisista ystäviin,
Kaikki ovat olleet jossain vaiheessa lapsettomia.
Miksi jotku ihmiset on niin katkeria siitä, että jotku ei halu alapsia =D Tääläki alkaa heti nilitys siitä, että ihminen katuis päätöstään joskus. Hei, ylläri. Kaikki ei tosiaan halua lapsia.
Ja mulla on itsellä lapsia, mutta ymmärrän myös sen, että toiset ei niitä halua. Osaan kattoo kuplan ulkopuolelle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuo pitäisi saada kirjallisena lupauksena niin, että sitten jos mieli muuttuisikin, niin esimerkiksi lapsettomuushoitoja ei annettaisi ollenkaan.
Syystä että?
Mitäs on luvannut. Paha saa palkkansa.
"Nukkua pidempään" on yksinkertaistaen sanottu. Mutta tunnistan itseni. Olen introvertti, aamutorkku, tarvitsen rauhaa ja omaa aikaa omassa kodissa.
Ihan oikeasti. Mulla on kissa. Hoidan sen kyllä, mutta jopa KISSAN sosiaalisuus ja huomionhaku on mulle melkein liikaa.
Älkää "pakottako" mitään vauvoja meille. Kyllä moni meistä oikeasti tuntee itsensä ja rajansa.
Maailmassa ehkä, Suomessa taas ei. Kyllä se talouskasvu tarvitsee myös populaation kasvua. Kaiken pitää olla kasvua, kasvua, kasvua. Mikään ei ole ikinä riittävästi.