Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AL : Tamperelainen ravintola antaa sakon, jos ei asiakas syö lautasta tyhjäksi

Vierailija
30.10.2023 |

On pakko syödä loppuun tai maksat 15-30 euron sakon.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4ddd2b62-7f4d-44b0-a69b-f48ac249cd00

Kommentit (621)

Vierailija
521/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin voi tästä valittaa? Onko laillista?

Hyvä asia mutta kyllä väärin toteutettu.

Vierailija
522/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minusta on ihan oikein että yrityksen valitsevat asiakkaansa, ihan hyvä jos joku juntti ei nyt tule.Myös  bisness ajatelu johon ei kuulu asiakas lähtöisyys, on meillä hyvällä.mallilla

Uskon sen. Tuolla artikkelin ravintolalla asiat on toisin, ja siksi se onkin jatkuvasti aivan tupaten täynnä asiakkaita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihmiset lastaavat ruokaa lautaselle vaikka kuinka paljon.

Olen aina ihmetellyt kun laihat pääsevät pitopöytään niin he syövät aivan hirmuisia määriä. Mihin se ruoka niille mahtuu.

Varmasti kärsivät nälkää lopun ajan että pysyisivät laihoina.

Nyt joku tulee huufamaan taidat itse olla lihava.

Hehheh olen normaalipainoinen enkä syö pöydästä mahdottomia. Perunaa lihaa kastiketta salaatttia ja vettä.

Kulutan kaiken päivän aikana. Lenkkeilen koirien kanssa n 30 km pv joskus enempikin. Ei tarvita kuntosaleja ja muita juttuja.

Laihat ihmiset pystyvät kerralla syömään isompia määriä kuin lihavat. Lihavilla läskikudokset puristaa vatsaa kasaan sisältäpäin. Kaikki menestyneet kilpasyöjät ovat laihoja.

Ja ei, ei ollut läskivihaviesti. Oma painoindeksini on 30 ja en pysty paljoa kerralla syömään. Olen läskistynyt napostelusta ja sokerijuomista.

Vierailija
524/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

"Monelle suomalaiselle on yllättävän vaikeaa.

Tunnen monta ihmistä, jotka mieluummin maksaisivat sakkoa kuin valittaisivat mistään.

Suomessahan vielä asiakas on lähtökohtaisesti aina väärässä, joten täällä on erityisen noloa valittaa."

Meillä on pitkät perinteet siinä, että kyylätään pitkään ennen kuin huolitaan asiakkaaksi.

Juurikin näin. Valitat ruoan mausta, kokki sanoo, että se on ok, siinä ei ole mitään vikaa. Kuis sitten? 

No sitä sitten että minua ei kiinnosta kokin mielipide koska hän ei annostani maksanut eikä hän sitä myöskään ole syömässä. 

Vierailija
525/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En mene tuohon ravintolaan ikinä. Olen Stockmann ihminen enkä Tokmanni ihminen. Jätän syömättä jos laatu on huonoa tai salaatti vanhaa Salaatin kuuluu olla tuoretta ja raikasta. En myöskään pidä tuollaisista lapuista mitkä piilotetaan johonkin niin ettei asiakkaat edes näe sitä. 

Kiva että tulit tänne asti kertomaan että et käy jossain keksimässäsi mielikuvitusravintolassa. 

Vierailija
526/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minusta on ihan oikein että yrityksen valitsevat asiakkaansa, ihan hyvä jos joku juntti ei nyt tule.

Yritys voi tietysti valita asiakkaansa, mutta minusta saa olla kyllä aika juntti, jos hattu kourassa käy ravintolassa jossa ylijäänyt ruoka punnitaan lopuksi.

Ja sanon tämän ihmisenä, joka yrittää olla ikinä haaskaamatta grammaakaan ruokaa.

Mutta Suomessahan asiakkaat nöyrtyvät vaikka minkälaiseen kohteluun.

Oletko pudonnut pienenä pää edellä asfalttiin vai mistäköhän tuollaiset mielipiteet juontaa juurensa?

Vierailija
527/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tunnen monta ihmistä, jotka mieluummin maksaisivat sakkoa kuin valittaisivat mistään.

Suomessahan vielä asiakas on lähtökohtaisesti aina väärässä, joten täällä on erityisen noloa valittaa."

Meillä on pitkät perinteet siinä, että kyylätään pitkään ennen kuin huolitaan asiakkaaksi.

Juurikin näin. Valitat ruoan mausta, kokki sanoo, että se on ok, siinä ei ole mitään vikaa. Kuis sitten? 

En ole koskaan vielä ollut tilanteessa jossa valitustani ruoasta ei olisi hyväksytty. En katsos valita turhasta. 

Mutta mitä jos joku päättää, että valitat turhasta?

Mitä jos ei päätä?

Vierailija
528/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kokeilla tuota ravintolaa. Tilaan samalla tuon 200 g tilauksen jossa saa jättää ruokaa syömättä. 

Vierailija
529/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jätin Abc ravintolassa salaatin syömättä. Ei ollut tuoretta. Onneksi sai jättää eikä tarvinnut valittaa asiasta. Puffet oli kyseessä ja ei mennä enää ikinä sinne. Toisessa Abc ravintolassa ei ollut samaa ongelmaa.

Miksi A) otit huonoksi mennyttä salaattia, koska salaatin tuoreuden silmämääräinen toteaminen ei todellakaan vaadi mitään ydinfysiikkaa, ja B) et kertonut asiasta henkilökunnalle että he olisivat voineet tuoda tuoretta tilalle?

Vierailija
530/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minusta on ihan oikein että yrityksen valitsevat asiakkaansa, ihan hyvä jos joku juntti ei nyt tule.

Yritys voi tietysti valita asiakkaansa, mutta minusta saa olla kyllä aika juntti, jos hattu kourassa käy ravintolassa jossa ylijäänyt ruoka punnitaan lopuksi.

Ja sanon tämän ihmisenä, joka yrittää olla ikinä haaskaamatta grammaakaan ruokaa.

Mutta Suomessahan asiakkaat nöyrtyvät vaikka minkälaiseen kohteluun.

Hattu kourassa? Tarkoitat siis normaalia buffet-käyttäytymistä: ottaa vain sen mitä syön? Olen joo ihan mielelläni niin nöyrä ja ylpeä siitä.

Se että yrittää aina ottaa vain sen verran mitä syö on normaalia käytöstä.

Se että menee nöyränä ravintolaan, jossa punnitaan jälkeenpäin oletko ollut tuhma

No ei, mutta sinä olet kyllä ihan täys riemuidiootti. 

Vierailija
531/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En mene tuohon ravintolaan ikinä. Olen Stockmann ihminen enkä Tokmanni ihminen. Jätän syömättä jos laatu on huonoa tai salaatti vanhaa Salaatin kuuluu olla tuoretta ja raikasta. En myöskään pidä tuollaisista lapuista mitkä piilotetaan johonkin niin ettei asiakkaat edes näe sitä. 

Kiva että tulit tänne asti kertomaan että et käy jossain keksimässäsi mielikuvitusravintolassa. 

Kannattaa lukea kyseisen ravintolan arvostelut. 

Vierailija
532/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitähän selität? Ensinnäkin jos buffetissa otat vanhaa salaattia, se on oma vikasi. En itse edes aloita ellen olen tarkistanut kaikkien ruokien laatua silmämääräisesti.

Toisekseen ei ole mitään piilotettuja lappuja, säännöt on joka pöydässä, kassalla ja ruokien vieressä näkyvillä.

Ei todellakaan ole minun vika Silmämääräisesti näytti hyvältä mutta ei ollut päiväntuoretta salaattia. 

Painu kuule hornaan!

Et osaa edes kirjoittaa, joten miksi kukaan uskoisi sinun olevan kykenevä arvioimaan ruoan laatua?

Vierailija
533/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

häviät lounaasi hinnan, ei muuta.

Plus 15-30 euroa ekstraa, jos jätät sen pahan ruuan syömättä :)

No et tietenkään. Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?

Vierailija
534/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

459: eli ruokaa ei siis punnitakaan tuossa ravintolassa? Mistä ihmeestä he sitten tietävät, onko ruokaa jäänyt yli 200 grammaa? Miten se sakko siis määräytyy?

"Se että menee nöyränä ravintolaan, jossa punnitaan jälkeenpäin oletko ollut tuhma ja jättänyt jotain lautaselle" - tätä kommentoin, ei siellä ole mitään "tuhmuus-tsekkausta". Siellä katsotaan käyttäytyykö asiakas normaalisti ja sopimuksen mukaan. Eikä siellä tarvi mitään nöyristellä kun ottaa sen mitä syö, kuten normaalia on.

To-may-to, to-mah-to.

"Tuhmuus-tsekkaushan" tuo on. Ylipäätään siis se, että ylijäämäruoka punnitaan, on nöyryyttävää. Käsittämätöntä että joidenkin mielestä tuo on ihan normaalia asiakaspalvelua.

Ja edelleenkin, itse en tietoisesti haaskaa ruokaa grammaakaan.

Ei siinä ole mitään käsittämätöntä että maksat ruoastasi listahinnan mukaan. 

Vierailija
535/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä tuosta tappelette. Tuollaisiin ravintoloihin ei ole pakko mennä, mutta saa mennä, jos haluaa.

Jos kyseisen ravintolan idea on hyvä ja asiakkaita riittää, niin keneltä se on pois. Joka ei tykkää ideasta, menee jonnekin muualle.

Myös asiakas saa valita ravintolansa. Tyhjää jankkausta taas sivutolkulla

Totta kai jokainen saa valita missä käy. Iso osa keskustelusta on kuitenkin koskenut sitä, onko tuollainen ehto ylipäätään lainvoimainen, kun ottaa huomioon Suomen aika tiukan kuluttajansuojan.

Iso osa keskustelijoista on siinä tapauksessa melkoisia ääliöitä jos eivät tajua että ruoasta laskuttaminen ravintolassa on laillista. 

Vierailija
536/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eikö tuo olisi järkevämpää niin päin, että jokainen annos punnitaan, ja asiakas maksaa sen verran mitä on ottanut?

Sen sijaan että aletaan vahtia, paljonko asiakas syö.

Voit vapaasti perustaa sellaisen ravintolan. Onhan niitä jo monia olemassakin. 

Vierailija
537/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tämä tuntuu käyvän tunteisiin 🤣 Mä en todellakaan usko, että yksikään ravintolan linjausta puolustava ei muka itse ikinä olisi jättänyt buffetissa tai muussa ravintolassa ruokaa syömättä, koska ei ole jaksanut kaikkea tai ei tykkää. En minä, mutta muut 😃

Vierailija
538/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Entä jos tulee pahoinvointi kesken ruokailun? En menisi tuollaiseen ravintolaan, jossa saisi pelätä sakkoja jos ruoka jää syömättä, olipa syy mikä tahansa. Oletan, että ravintola ei tekisi poikkeusta tällaisissa tapauksissa, koska sitten kuka vain voi vedota pahoinvointiin, jos ruokaa jää lautaselle.

Miksi pitää mättää niin paljon, että oksentaa? Jos tietää tulevansa pahoinvoivaksi, osaa varmasti säädellä syömismääriään ja aloittaa pienillä määrillä. Jos taas sairastuu, oksentaa noron takia, kuolee tai saa sydänkohtauksen, niin tuskinpa nuo alkaa lähettää laskua sairaalaan tai perikunnalle. 

Ei siihen tarvita mitään ylensyömistä, että alkaa voida pahoin. Tunnen esimerkiksi yhden syömishäiriöisen, joka aina arvioi väärin, mitä pystyy syömään. Eikä siis ota mitään yl

Buffet ei ehkä ole oikea paikka syömishäiriöiselle, vai mitäs lottoat?

Vierailija
539/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä "oletko pudonnut lapsena päällesi" -jankuttaja oikein on? Viimeiset kolme sivua samaa jankutusta.

Vierailija
540/621 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

473: en ota stressiä, en haaskaa ruokaa, enkä edes käy ravintoloissa.

Ihan vain neutraalina sivustakatsojana tässä pyörittelen silmiäni sille, millaiseen kohteluun suomalaiset asiakkaat ilomielin tyytyvät.

Kokeilisivat samaa Ranskassa tai Italiassa! Eikun eihän siellä mitään buffet-mössöjä olekaan.

Eli millaiseen kohteluun? Siihen että pyydetään olemaan tuhlaamatta ruokaa - mikä siis on jo kaikkien järkevien ihmisten käytäntö joka tapauksessa? Tuo sääntö on siellä vain niiden sikailijoiden vuoksi, heitä siis mielestäsi nyt sorretaan jotenkin? Tuo sääntö ei kosketa normaalia ruokailijaa mitenkään.

Eikö normaalinkin ruokailijan lautanen punnita?

Ei tietenkään, koska se palautetaan tyhjänä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan