Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri määräsi Voxraa masennukseen, mutta pelkään sen alottamista koska olen ollut tähän asti lääkevastainen

Vierailija
29.10.2023 |

Lääkkeen sivuvaikutukset hirvittää :( Onko kenelläkään kokemuksia tuosta lääkkeestä? Lääkäri sanoi että sen pitäisi nopeasti energisoida

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut Voxrasta kouristuskohtauksia?

Joo, 138 vastaus oli oma kokemus... 

Ok. Mutta se tuli pureskelusta. Mitä siinä kouristuksessa tapahtui? Oliko vaarallinen tilanne?

Vierailija
142/171 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut Voxrasta kouristuskohtauksia?

Joo, 138 vastaus oli oma kokemus... 

Ok. Mutta se tuli pureskelusta. Mitä siinä kouristuksessa tapahtui? Oliko vaarallinen tilanne?

En tiiä mitä kaikkea tapahtui ku olin yksin, ainakin kerran löysin itseni lattialta ja hetken päästä olin laskenut alleni joten tulikohan noissakin tajuttomuuskouristuskohtaus? Kun en sitä itse edes tajunnut, soitin kaverin ku ahisti iha älyttömästi ja kun pistin "hetkeksi" silmät kiinni niin seuraavaksi kun avasin ne niin ensihoitajat oli siinä mun edessä.

Mutta joo, ei oo ikinä oikein syömällä tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lääke, turruttaa ja antaa energiaa.

Vierailija
144/171 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei voimaa lyricasta nimerkki. Toisille ei sovellu lainkaan mielialalääkkeet.

Vierailija
145/171 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP ! Saman asian äärellä painin

Vierailija
146/171 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähti voimat ilmeisesti vaikeiden vaihdevuosioireiden vuoksi kolmen vuoden aikana. Mikään ei enää innosta, fyysiset voimat on ihan pois, joka vie mielialan alas. Seksihaluja ei ole.   Olen työssä työterveyshuollossa ja lääkärini on entinen kollegani. Masennusoireet ei oikein täyty kyselyllä. Lopulta halusin kuitenkin kokeilla voxraa, koska sillä pitäisi nousta seksihalukin. Lääkäri ei sitä ehdottanut, mutta kirjoitti teseåtin kun iyse ehdotin. SSRI lääkettä en aloittaisi näillä oireilla. Etovaa oloa kesti viikon. En huomannut piristävää vaikutusta. Ehkä uni vähän huononi. Mutta sain nokkosihottuman decoltee alueelle ja suu kuivui kovasti. Lisäksi tuli palan tunne kurkkuun tai ikäänkuin kurkkukipu. Leviävän ihottuman takia oli pakko lopettaa kahden viikon jälkeen. Lisäksi olin hyvin itkuherkkä. Kaiken muun olidin kestänyt, mutta tuo ihottuma vain paheni kokoajan. 

Vierailija
147/171 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lääke.

Vierailija
148/171 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra veti minut itsemurhan partaalta ylös, joten kohdallani auttoi kyllä. Söin sitä yhteensä neljä vuotta, ja sen ja terapian avulla palasin taas toimintakykyiseksi. Olen entinen urheilija, sain suurimman osan elannostani urheilusta, ja elämäni oli varmaan 20 vuoden ajan täysin aikataulutettua. Pudotus oli kova, mutta tosiaan Voxra(nkin) takia ollaan vielä tässä.

Vierailija
149/171 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle Voxra on tuonut pelkkää hyvää. Jaksan tehdä asioita entiseen tapaan ja mieliala on huomattavasti parempi. Ihan huikea lääke ainakin minulle.

Vierailija
150/171 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään että muutun ihan eri ihmiseksi.

Vierailija
151/171 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nark omaanit vetää tuota hihaan kun siitä saa samankaltaiset olot kuin amfetamiinista. Siksi sitä ei saa pureskella kun meet siitä sekaisin tai saat huumevaikutuksia.. söin tuota mutta lopetettiin kun iski mania ja touhusi ja touhusin ja laihduin 7 kiloa enkä nukkunut enään. 

Mulla aloitettiin 150mg. Olin pari päivää ihan hullu, haastoin riitaa kaikille, välillä itkin, välillä olin aggressiivinen ja hermoissa oli pitelemistä etten koko ajan huuda kaikille.

Vähensi heti puolikkaaseen, vaikka tiedän ettei niin saisi tehdä ja se hillitsi pahimpia oireita. Tiedän, että tästä tulee sanomista mutta tuo oli aivan liian iso annos suoriltaan mulle.

Hermot on hieman paremmat, tosin bentsoa menee enemmän, ruokahalua ei oikein ole ja unilääkkeethän mulla on ollutkin muutenkin reseptillä.

Pitäisi saada pienempi annoskoko markkinoille, on siinä varmaan eroa onko potilaana 50 kiloinen nainen vai 150 kiloinen raavas mies ja kummallekin syötetään samaa annosta.

Syöminen kyllä tökkii pahasti ja ummetusta on. Parina päivänä vaan unohtanut syödä eikä tee mieli sit mitään.

Vierailija
152/171 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt voxraa lähes pari kuukautta ja teho on niin ja näin. Haittavaikutuksista pientä rauhattomuutta iltaisin, annoksen nostamisen myötä hirveä kuristava ahdistus kolme neljä päivää, meinasin jo lopettaa mutta oli vähän mielenkiintoa mihin se johtaa, sitten ahdistus helpotti. Näkö huonontunut. Lupaukset että auttaisi tupakoinnin lopettamisessa ja vähentäisi ruokahalua eivät kohdallani toimi. Suun kuivuminen. 

Hyödyt on pienet odotuksiini verrattuna. Lääkäri määräsi masennukseen sekä keskittymisvaikeuksiin. Huomaan, etten joudu samanlaiseen epätoivoon kuin ennen kun huomaan keittiön olevan kaaos kokkailuistani, lapset haluaa sitä ja tätä, pyykit on koneessa ja lakanat vaihtamatta jne, olen ehkä oppinut voxran avulla näkemään mikä niistä kymmenestä hoidettavasta jutusta on tärkein/helpoin ja nopein hoitaa. Siihen ei auta, että epämiellyttävät hommat kuten puhelimella soittelu virastoihin, olisi vähemmän epämiellyttävää. Kotoa lähteminen helpottunut, aiemmin oli todella vaikeaa. Osaan erotella ajatuksiani, uppoutua yhteen ajatukseen kerrallaan eikä päässä hypi tuhatta asiaa samaan aikaan. 

Masennukseen auttanut vähän. Vihaan itseäni monesta syystä, olen lähempänä sairaalakuntoista kuin työkykyistä, on itsetuhoisia ajatuksia sekä lieviä sellaisia tekojakin.

Olin itse todella lääkevastainen kiitos ssri-paskan, mutta tilanteessa jossa pakko saada lisää vireyttä ja pääkoppa jotenkin selkeämmäksi. Vaikkei lääke ole niin hyvä kuin kuvittelin, on se auttanut noihin. Ennen väsähdin puolen päivän jälkeen, nyt se väsymys tulee illalla enkä uuvu kesken päivän. Ensimmäiset päivät lääkkeen kanssa oli ihania. Olin onnellisempi kuin vuosiin. Ja kaunis ja hyvin oiva, siltä siis tuntui. Asiat oli taas mahdollisia. Pääni oli rauhallinen ja mieli hyvä. Sen jälkeen olo tasaantui ja on nyt siis masentunut, mutta pystyn toimimaan arjessa. 

Vierailija
153/171 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tähän keskusteluun osallistuneista voisi hyötyä myös Concertasta tai Elvansesta.

Vierailija
154/171 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Masennusoireiden hoidossa lääkkeestä on potilaalle keskimäärin niin vähän hyötyä, ettei hyöty ole tunnistettavissa potilaan tullessa uudelleen lääkärin arvioon. Ilmiön huomaa oirekyselyssä, jonka maksimipistemäärä on 52. Masennuslääke vähentää oireita keskimäärin noin kaksi pistettä. Jotta vaikutus olisi havaittavissa, tulisi oireiden vähentyä kuitenkin noin kolminkertaisesti tähän nähden. Lisäksi kun masennusoireet luonnollisesti vaihtelevat eri aikoina, on ammattilaisen mahdotonta arvioida, milloin lääkkeestä lopulta on hyötyä ja milloin ei."

Siis keskimäärin? Varmaan sitten joillekin on paljonkin hyötyä, joillekin ei lainkaan, tai jopa haittaa???+

Hesarin mielipidekirjoituksesta (lääkäri). Ihan ajatuksia herättävää, esim monet taudit  paranevat antibiootilla 9 päivässä ja ilman sitä 10 päivässä.

Tiedän vanhuksien lääkevarastoista, että monesti lääkkeet kyllä ostetaankin, mutta sitten lopulta ei kuitenkan käytetä. Tuntuu vain, että pitää lääkärin mieliksi edes noutaa ne lääkkeet. Ja lääkäri kirjoittaa lääkkeitä, kun sitä odotetaan.

Tämä lainaus siis vain keskustelun pohjaksi. Hesarin kommentoijat tyrmäsivät tuon kirjioituksen. Eli kyllä pitää läälkitä kaikki vastaanotolle tulevat.

En osaa sanoa tuohon muuta, kuin itse olen jättänyt menemättä nyt ruuhkien takia lääkäriin, ja tautini on kyllä parantunut ihan itsestäänkin.

Tietetenkin useimmin on syytä mennä lääkäriin, kuin jättää väliin. Luulisin.

Vierailija
155/171 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin mielipideosastosta tänään. Mielipiteen kirjouttaja on lääkäri:

"Masennusoireiden hoidossa lääkkeestä on potilaalle keskimäärin niin vähän hyötyä, ettei hyöty ole tunnistettavissa potilaan tullessa uudelleen lääkärin arvioon. Ilmiön huomaa oirekyselyssä, jonka maksimipistemäärä on 52. Masennuslääke vähentää oireita keskimäärin noin kaksi pistettä. Jotta vaikutus olisi havaittavissa, tulisi oireiden vähentyä kuitenkin noin kolminkertaisesti tähän nähden. Lisäksi kun masennusoireet luonnollisesti vaihtelevat eri aikoina, on ammattilaisen mahdotonta arvioida, milloin lääkkeestä lopulta on hyötyä ja milloin ei."

Vierailija
156/171 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pelkään että muutun ihan eri ihmiseksi.

Jos alat muuttua, lopetat. Itse palasin itsekseni. Jotain sivuoireita oli pari vkoa, mutta menivät ohi.

Vierailija
157/171 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt voxraa lähes pari kuukautta ja teho on niin ja näin. Haittavaikutuksista pientä rauhattomuutta iltaisin, annoksen nostamisen myötä hirveä kuristava ahdistus kolme neljä päivää, meinasin jo lopettaa mutta oli vähän mielenkiintoa mihin se johtaa, sitten ahdistus helpotti. Näkö huonontunut. Lupaukset että auttaisi tupakoinnin lopettamisessa ja vähentäisi ruokahalua eivät kohdallani toimi. Suun kuivuminen. 

Hyödyt on pienet odotuksiini verrattuna. Lääkäri määräsi masennukseen sekä keskittymisvaikeuksiin. Huomaan, etten joudu samanlaiseen epätoivoon kuin ennen kun huomaan keittiön olevan kaaos kokkailuistani, lapset haluaa sitä ja tätä, pyykit on koneessa ja lakanat vaihtamatta jne, olen ehkä oppinut voxran avulla näkemään mikä niistä kymmenestä hoidettavasta jutusta on tärkein/helpoin ja nopein hoitaa. Siihen ei auta, että epämiellyttävät hommat kuten puhelimella soittelu virastoihin, olisi vähemmän epämiellyttäv

Kokeile tuohon rinnalle Britellixiä?

Vierailija
158/171 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ottaa D-vitamiiniä niin masennus menee pois. Toinen hyvä on aurinkolamppu kun se piristää. 

Vierailija
159/171 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra laihduttaa joten voi se ainakin ylipainoisia auttaa.

Vierailija
160/171 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä kokeilla, onko niistä apua vai ovatko sivuoireet pahempia, kuin itse tauti. Tuttavallani oli unet alkanut olla niin hirveitä jollain lääkkeellä, että oli päättänyt luopua niistä, kun putosi yöllä sängystä. Tästä on jo kauan aikaa, en tiedä mitä lääkettä lie ollut.

Käsittääkseni hänellä edelleen on jonkinlaista sosiaalista ahdistusta, mutta pystyy kuitenkin sen kanssa elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme