Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri määräsi Voxraa masennukseen, mutta pelkään sen alottamista koska olen ollut tähän asti lääkevastainen

Vierailija
29.10.2023 |

Lääkkeen sivuvaikutukset hirvittää :( Onko kenelläkään kokemuksia tuosta lääkkeestä? Lääkäri sanoi että sen pitäisi nopeasti energisoida

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa viides viikko aloituksesta. Erinäisiä sivuoireita, mutta olo ei ole kohentunut yhtään... Vieläkö kannattaisi jatkaa... tietysti kaikki on yksilöitä löytämään täsmälääkettä... 

Vierailija
122/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia te periaatteesta lääkevastaiset ihmiset käytte siellä lääkärin vastaanotolla, jos ette kuitenkaan aio noudattaa annettuja ohjeita/lääkityksiä?  En ole koskaan tuota ymmärtänyt. 

Mennään kivun kanssa lääkäriin, lääkäri määrää kipulääkekuurin, mutta ei aloiteta sitä "koska mä en ihan periaatteesta syö lääkkeitä".

Sama juttu masennuksen kanssa. Mennään lääkäriin, lääkäri katsoo, että voisit hyötyä mielialalääkityksestä alkuun. Ei aloiteta sitä, koska ei periaatteesta haluta lääkkeitä syödä.

Lopettakaa se resurssien tuhlaaminen, jos kaikki on niin periaatteellista. 

Masennukseen ja moniin muihin mielen ongelmiin on muitakin parannuskeinoja kuin lääkkeet. Terapia esim. Sinne ei pääse ellei lääkäri kirjoita lähetettä. Samoin nettiterapiaan pääsee vain lääkärin kautta. Muita tyhmiä kysymyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin nousta täältä sängystä ja mennä ottamaan oma Voxrani.

Vierailija
124/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia te periaatteesta lääkevastaiset ihmiset käytte siellä lääkärin vastaanotolla, jos ette kuitenkaan aio noudattaa annettuja ohjeita/lääkityksiä?  En ole koskaan tuota ymmärtänyt. 

Mennään kivun kanssa lääkäriin, lääkäri määrää kipulääkekuurin, mutta ei aloiteta sitä "koska mä en ihan periaatteesta syö lääkkeitä".

Sama juttu masennuksen kanssa. Mennään lääkäriin, lääkäri katsoo, että voisit hyötyä mielialalääkityksestä alkuun. Ei aloiteta sitä, koska ei periaatteesta haluta lääkkeitä syödä.

Lääkevastainen saattaa tarvita sairauslomaa töistä tai lähetettä eteempäin tutkittavaksi ja autettavaksi . Psykologi ja psykoterapiakin saattaa monelle auttaa , sekä monessa asiassa fysioterapia voi olla leikkaustakin parempi vaihtoehto , esimerkkinä turhat olkaleikkaukset kumaran ryhdin vuoksi kun käsi ei liiku olkapäästä vapaasti ja nivel kuluu. 

Vierailija
125/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa viides viikko aloituksesta. Erinäisiä sivuoireita, mutta olo ei ole kohentunut yhtään... Vieläkö kannattaisi jatkaa... tietysti kaikki on yksilöitä löytämään täsmälääkettä... 

Mihin oireisiin Voxra kirjoitettiin ja mitä olet kokeillut sitä ennen?

Vierailija
126/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkevastainen saattaa tarvita sairauslomaa töistä tai lähetettä eteempäin tutkittavaksi ja autettavaksi . Psykologi ja psykoterapiakin saattaa monelle auttaa , sekä monessa asiassa fysioterapia voi olla leikkaustakin parempi vaihtoehto , e

Juu. Olin itse tuollainen. Onneksi en enää. Kyllä edelleen suhtaudun kyseenalaistavasti ja mietin mitä aloittaa tai ei, mutta oikea lääke vaikuttaa ihan oleellisesti siihen toipumiseen.

Vierailija
127/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaa ei taida tänä päivänä juuri saada. Varmasti tiukat kriteerit. Ennen vanhaan niitä käyntejä sai todella suuriakin määriä tiheään ja kela korvasi. Masennus ja muut mt ongelmat voi olla sitkeitä vaivoja. Kaikki keinot kannattaa ottaa käyttöön. Ehdottomasti lääke on tärkeä osa. Ei sekään ihmeitä tee mutta auttaa selkeästi kun sopiva löytyy. Ei sittenkään välttämättä parane helposti. Kannattaa tehokkaasti yrittää hoitaa.

Vierailija
128/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on myös osittain sen masennuksen oire. Ei ole oikein uskoa tulevaan niin ei ole uskoa siihen lääkkeeseenkään. Pelkää sen vain pahentavan tilannetta entisestään, jos se ei auta ja tulee vain haittavaikutukset päälle. 

Jos lääkäri on ihan oikeasti miettinyt sinulle juuri sopivan lääkkeen, kokeile. Jos taas tuntuu, että lääkäri määrää liukuhihnalta samaa kaikille miettimättä asiaa tarkemmin, keskustelkaa lisää. 

Tarvitsin itse lääkettä enkä ilman sitä olisi parantunut. Olin viisi vuotta yrittänyt hoitaa itseäni lääkkeettömästi enkä ollut parantunut, vaikka olin käyttänyt siihen aikaa ja tuhansia euroja. Lääke alkoi auttaa jo viikossa enemmän kuin mikään lääkkeetön hoito koko aikana. Kyllä silti itsekin skippasin ensimmäiseksi ehdotetun lääkkeen, enkä edelleenkään usko, että se olisi minua auttanut. 

Vierailija
129/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus, aloitekyvyttömyys . Ei vaan jaksa mitään. 

Vierailija
130/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus, aloitekyvyttömyys . Ei vaan jaksa mitään. 

Tosi harmi, ettei ole auttanut ainakaan vielä. Oletko jutellut lääkärin kanssa, että siihen otettaisiin jotain muuta lisäksi? Mistä masennus johtuu? Onko sinulla muita lääkityksiä yhtä aikaa? Osa lääkkeistä poistaa Voxran vaikutusta esim. rauhoittavat ja betasalpaajat.  

Vierailija
131/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt läpi pitkän listan erilaisia mielialalääkkeitä, ja voxra on ainoa, josta olen saanut apua. Itsemurha-ajatukset loppuivat ja mieliala koheni selkeästi, tuli taas tunne että mulla saattaa sittenkin olla tulevaisuus. En saanut lisää energiaa enkä aloitekykyä, mutta saatan olla vähän jollain autismin spektrillä. Sivuoireena ekan kuukauden ajan syke ja verenpaine olivat korkealla, mutta ovat nyt normaalit. Ei muita sivu- tai aloitusoireita. Otan 300 mg aamuisin, aloitin 150 mg.

Vierailija
132/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas kelan tilasto psykoterapiakäynneistä...tänä päivänä näitä korvataan todella paljon enemmän kuin koskaan aiemmin. 

Vierailija
133/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi auttaa masennukseen.

Sivuvaikutuksena voi myös aiheuttaa masennusta. Minä sain tuota lääkettä ADD-oireisiin.

Vierailija
134/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terapiassa käyneiden määrä on liki 5x vuodesta 2011" sanoo kelan tilasto.

Vierailija
135/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Terapiassa käyneiden määrä on liki 5x vuodesta 2011" sanoo kelan tilasto.

Tämä siis tietona hälle joka oli sitä mieltä ettei nykyään terapiaa saa mutta ennen sai.

Vierailija
136/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nark omaanit vetää tuota hihaan kun siitä saa samankaltaiset olot kuin amfetamiinista. Siksi sitä ei saa pureskella kun meet siitä sekaisin tai saat huumevaikutuksia.. söin tuota mutta lopetettiin kun iski mania ja touhusi ja touhusin ja laihduin 7 kiloa enkä nukkunut enään. 

Vierailija
137/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nark omaanit vetää tuota hihaan kun siitä saa samankaltaiset olot kuin amfetamiinista. Siksi sitä ei saa pureskella kun meet siitä sekaisin tai saat huumevaikutuksia.. söin tuota mutta lopetettiin kun iski mania ja touhusi ja touhusin ja laihduin 7 kiloa enkä nukkunut enään. 

Juu. Sinulla ei ollut tarvetta ylimääräiselle dopamiinille tai noradrenaliinille vaan kehossasi oli niitä jo riittävästi -> sait liikaa. 

Vierailija
138/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouristuskohtaukset todennäköisemmin jos sen pureskelee

Vierailija
139/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut Voxrasta kouristuskohtauksia?

Vierailija
140/171 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan saanut Voxrasta kouristuskohtauksia?

Joo, 138 vastaus oli oma kokemus... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi