Mikä on sellainen nykyajan monelle arkipäiväinen asia, josta olet itse pihalla?
Itsellä ei ole mobile payta. Ei kiinnosta edes perehtyä koko asiaan, vaikka välillä tuntuu, että se olisi melkein "pakollinen" olla olemassa. Jos jotain ei voi maksaa perus verkkopankin siirrolla, niin annan asian olla. Joskus on jäänyt jotain juttuja välistä tuon takia, ja joskus joku Torin kauppakin jäänyt tekemättä, koska toinen osapuoli jostain syystä kelpuutti vain mobile payn.
Kommentit (77)
Nykyhelsingin tiet sinne keskustaan ja ulos.
Vierailija wrote:
Itse henk.koht. tykkään spotifysta, parempi laatu musiikissa mutta ilmaiskäyttäjänä risoo ne mainokset mitä tulee selvästi useammin mitä väitetään.
Maksullisena kummassakin palvelussa hyvät ominaisyudet. Spotifykin toistaa paremmalla laadulla jos maksaa kuten myös tube. Eikä mainokset haittaa. Tosin jos löytyy vinyyli tai cd levynä kipaleet aina parempi laatu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Spotify. Aina puhutaan jostain vetun Spotifysta musiikin yhteydessä. Mitä sillä tekee, kun kaikki biisit löytyy esim Youtubesta. Turha keksiä pyörää uudestaan, kun se on jo keksitty.
Itse henk.koht. tykkään spotifysta, parempi laatu musiikissa mutta ilmaiskäyttäjänä risoo ne mainokset mitä tulee selvästi useammin mitä väitetään.
Itse laitan aina kuulokkeet pois kun mainokset tulee. Takas päälle kun musiikki alkaa. Kas niin ei tule kuunneltua.
Ihmisillä on nykyään vesipullot joka paikassa mukana ja niistä litkitään yhtenään.
Vierailija wrote:
erilaisten sosiaalisen median hymiöiden ja emojien merkitys. Toisinaan tulee musta sydän ja kysymysmerkki deittisaiteilla, mitä milloinkin ja olen kaikista ihan pihalla enkä jaksa lähteä googlailemaan niiden merkityksiä. Kuvilla vastaajille en yleensä sitten vastaa ollenkaan, kun en halua jotutua vaikka jonkun vaippa tai pissafetisistin kanssa treffeille yllättyksenä ja sitten kuulla, että "kerroinhan mä siitä, kato tästä" ja tyyppi näyttää vastauksen, jossa oli joku hymiö, josta piti muka osata olettaa jotain,.
Minä olen ainut tuttavapiirissäni, joka ei käytä minkäänlaisia emojeita, ikinä.
Vierailija wrote:
yhtä mittaa naama luurissa kiinni
metrossa kaikki vaan istuvat ja tuijottavat hypnoosissa luuria, mä en kerta kaikkiaan jaksaisi, ei kiinnosta, silmät menisi kieroon
kadulla kävelevät silmät luurissa, eivät katso lainkaan eteensä, koska kaikilla muilla on tietenkin väistämisvelvollisuus
Mutta eikö olekin aika hauskaa, kun voi tarkkailla ihmisiä kenenkään huomaamatta, koska kaikilla on katse alaspäin? ☺️
Vierailija wrote:
MobilePay on ihan helppo. Puhelinnumeroilla toimiva pikatilisiirto.
Ja kätevä.
Wolt, Foodora ymv. En ole ikinä käyttänyt, vaikka paikkakunnallani jompikumpi nykyään toimiikin. En edes tiedä kumpi.
MobilePay myös itselle aivan outo, eikä edes kiinnosta sitä ottaa ja opetella.
Influensserit, tubettajat, ei kiinnosta yhtään niin kuin ei myöskään julkkisten yksityiselämä.
Kaikkien laitteiden jatkuva päivittäminen uusimpaan malliin. En tajua. Itse käytän laitteita niin kauan kuin ne toimivat, koska uuden valitseminen ja hankkiminen on niin hlvtin rasittavaa. Juuri jouduin katsomaan uuden tietokoneen ja niin paloi käpy siinä hommassa, että tekisi mieli perua koko tilaus.
Minullakin menee hermo noihin HSL:n vyöhykkeisiin. Kotikaupungissani bussilippu ostetaan paikasta A paikkaan B ja se sitten maksaa X euroa. Ei mitään vyöhykesekoiluja. Kun sitten käyn Helsingissä niin yhtäkkiä pitäisi tietää, millä vyöhykkeellä on ja minne vyöhykkeelle on matkalla. Kai tämä on Helsingissä asuville ihan simppeliä peruskauraa, mutta muualta tuleville todella vaikeaselkoista.
Jaa-a kuule, ei vois vähempää kiinnostaa.
Sitä en ainakaan ymmärrä, millä ne saa ittensä hirveiksi ähkyläskeiksi jo alle parikymppisenä?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
yhtä mittaa naama luurissa kiinni
metrossa kaikki vaan istuvat ja tuijottavat hypnoosissa luuria, mä en kerta kaikkiaan jaksaisi, ei kiinnosta, silmät menisi kieroon
kadulla kävelevät silmät luurissa, eivät katso lainkaan eteensä, koska kaikilla muilla on tietenkin väistämisvelvollisuus
Mutta eikö olekin aika hauskaa, kun voi tarkkailla ihmisiä kenenkään huomaamatta, koska kaikilla on katse alaspäin? ☺️
sen kyllä huomaa. ihmisillä on ns. sivusilmä, ei kaikki sitä osaa käyttää, mutta moni osaa. Minäkin näen ja huomioin koko ajan ympäristöäni, vaikka näyttäisikin siltä, että tuijotan kännykkää.
Vierailija wrote:
HSL-lipun ostaminen ja ABCDHLTBG-vyöhykkeet.
Jos asun esim. Hämeenlinnassa tai Tohmajärvellä ja tulen viikonlopuksi Hesaan, ostan normaalisti VR:n lippuautomaatista junalipun. No sitten Helsingissä ollessani, jos minun pitäisi päästä vaikka Malmille tai Tuomarilaan, pitääkin löytää HSL-lipunmyyntiautomaatti ja sitten vielä arvata, mille vyöhykkeelle lippu pitää ostaa.
Mistä minä voin tietää missä joku halvatun Tuomarila on? Juuri siksihän haluan matkustaa sinne junalla enkä omalla autolla!
Miksi HSL:n automaatissa ei voi lukea asemien nimiä niin kuin VR:n automaateissa, että ihminen voisi ostaa matkalipun juuri sinne kyseiseen paikkaan, jonne haluaa päästä?
Lataa hsl app, siellä on kartta mihin kirjotat tuomarila ja siihen tulee nappi että osta tästä oikea lippu näille vyöhykkeille.
olen hämmästynyt kun välillä muutama vuosi sitten tuli vastaan ihan paikallisia jotka kyseli miten pääsee minnekin, ihmettelin eikö ne käytä vaan reittiopasta? Se on netissäkin. Olen asunut täällä 6v ja heti latasin appin. Jopa google maps näyttää reitit
En ole jaksanut perehtyä Snäppiin tai TikTokkiin. En ymmärrä perusheterona seksuaalisuusjutuista mitään, mitä mikäkin suuntaus tarkoittaa. En ymmärrä myöskään sukupuoliasioista mitään muuta kuin miehen ja naisen. En ymmärrä, mitä ovat nepsylapset. Prideen en ole perehtynyt, paitsi lipun tunnistan. Miten tämä maailma on mennyt jo nelikymppisenä näin monimutkaiseksi? En tule pärjäämään vanhempana.
Sähköpotkulaudat ja muut sähköllä kulkevat ja appia/rekisteröintiä vaativat vehkeet, TikTok, Snapchat ja monet sanat mitä jengi nykyään viljelee..
T: 34v
Somevaikuttajat ja TV-sarjat (ja näiden näyttelijät)
Vierailija wrote:
Spotify. Aina puhutaan jostain vetun Spotifysta musiikin yhteydessä. Mitä sillä tekee, kun kaikki biisit löytyy esim Youtubesta. Turha keksiä pyörää uudestaan, kun se on jo keksitty.
No tämä. Sopivalla lisäosalla voi ladata kaiken mitä haluaa mp3:na vaikka älypuhelimeen ja soitella sieltä, eikä tarvitse maksaa josta id1oottien striimauspalvelusta.
"Minä nyt vaan sanon kaiken suoraan"-ihmiset. Ennen ne oli kylähulluja jotka karjuivat raitilla, nyt ne huutaa somessa koko maapallolle.