Mikä on sellainen nykyajan monelle arkipäiväinen asia, josta olet itse pihalla?
Itsellä ei ole mobile payta. Ei kiinnosta edes perehtyä koko asiaan, vaikka välillä tuntuu, että se olisi melkein "pakollinen" olla olemassa. Jos jotain ei voi maksaa perus verkkopankin siirrolla, niin annan asian olla. Joskus on jäänyt jotain juttuja välistä tuon takia, ja joskus joku Torin kauppakin jäänyt tekemättä, koska toinen osapuoli jostain syystä kelpuutti vain mobile payn.
Kommentit (77)
Spotify. Aina puhutaan jostain vetun Spotifysta musiikin yhteydessä. Mitä sillä tekee, kun kaikki biisit löytyy esim Youtubesta. Turha keksiä pyörää uudestaan, kun se on jo keksitty.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Autossani -21 on härpäkettä kaikenlaista. En jaksa opetella esim puhelimen yhdistämistä siihen.
N51
Tämä on minusta vähän tyhmää. Olet kuitenkin niistä ominaisuuksista maksanut ison rahan. Sama kuin ostaisi hinnalla täytetyn sämpylän ja söisi siitä vaan pelkän leivän.
Olen eri kuin lainaamasi, mutta entä jos ei tarvitse tai halua noita kaikenmaailman ominaisuuksia? Jos haluaa uuden tai edes suht uuden auton, niin niissä on noita ominaisuuksia, halusi tai ei. Esim. itse en kaipaa mitään navigaattoria tai puhelimen yhdistämistä, mutta nuo löytyy todella monesta autosta.
Podcastit. En edes tiedä mitä ne on enkä jaksa selvittääkään.
LinkedIn. Ei mitään käyttöä tuolle omalla alalla.
Vierailija wrote:
Sama kuin ap:lla ja sata muuta älyvapaata asiaa, joita ketjussakin mainittu. Ingtagram, influensserit, lipunosto kännykällä, teams???, kuminaamakulttuuri, kardashianit, digidigidigi...
Toivoisin että tämä digin palvonta loppuisi, ennen kuun kaikki kaatuu sen takia. Peruspalvelut pitää säilyttää, ei voi kaikkea laittaa pelkän digitalisaation varaan, se on tyhmyyttä. Moni on jo tippunut kelkasta.
51v
Digiä et voi pysäyttää, oli siitä mitä mieltä vain. Somessa ei tarvitse olla, mutta monia tarpeellisia juttuja ei pian saa muuten hoidettua, esim. lipunoston tyyppiset. Perustaidot on pakko opetella.
Vierailija wrote:
Spotify. Aina puhutaan jostain vetun Spotifysta musiikin yhteydessä. Mitä sillä tekee, kun kaikki biisit löytyy esim Youtubesta. Turha keksiä pyörää uudestaan, kun se on jo keksitty.
Itse henk.koht. tykkään spotifysta, parempi laatu musiikissa mutta ilmaiskäyttäjänä risoo ne mainokset mitä tulee selvästi useammin mitä väitetään.
Tatuoinnit. Kaikenikäiset laitattaa mitä kummallisempia kuvia ihan mihin vaan. Tänään tuli ostoskeskuksessa vastaan ikäiseni varttuneempi nainen, jolla oli joku verkkokuvio kaulassa leuan alla. Kai silläkin sitten oli jokin tarina. Eikö niitä kuvia voisi keräillä vaikka albumiin?
Mulla ei ole facebookia, sovelluksia, somea, tiktakkia, whatsuppia, tindereitä enkä tod. tartte. Pitäkää tunkkinne.
Kaikki korteilla ja puhelimella maksaminen. Käytän vain käteistä rahaa.
Tiktok, instagram, sometus, saliriippuvuus, pyllyn revittely netissä. Verenpaine nousee myös jos jossain ravintolassa pitää tilata jonkun appin kautta eikä normaalisti tarjoilijalta. Tai johonkin kilpailuun osallistuminen niin että pitää jakaa kaikennäköistä roskaa omassa profiilissa. Ei vain voisi vähempää kiinnostaa.
Joskus tuntuu että olen mummon sielu kolmekymppisen ruumiissa.
Hymiöt. En jaksa miettiä mitä ne tarkoittavat enkä käytä niitä. Eniten niihin törmää jos hoitaa chatissa jotain asiakaspalveluasiaa ja siellä niitä tulee nähtyä. Eniten ärsyttää niiden kaksoismerkitykset. Ihmettelen miksi niitä käytetään kaikenlaisissa ilmoituksissa rivitolkulla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sama kuin ap:lla ja sata muuta älyvapaata asiaa, joita ketjussakin mainittu. Ingtagram, influensserit, lipunosto kännykällä, teams???, kuminaamakulttuuri, kardashianit, digidigidigi...
Toivoisin että tämä digin palvonta loppuisi, ennen kuun kaikki kaatuu sen takia. Peruspalvelut pitää säilyttää, ei voi kaikkea laittaa pelkän digitalisaation varaan, se on tyhmyyttä. Moni on jo tippunut kelkasta.
51v
Digiä et voi pysäyttää, oli siitä mitä mieltä vain. Somessa ei tarvitse olla, mutta monia tarpeellisia juttuja ei pian saa muuten hoidettua, esim. lipunoston tyyppiset. Perustaidot on pakko opetella.
Kyllä toi on silkkaa tyhmyyttä, että kaikki munat laitetaan samaan digikoriin, ihmiset näitä päätöksiä tekevät ja tätä hulluutta vievät eteenpäin. Pitäisi vaan saada päättäjiksi muita kuin milleniaaleja, niitä jotka vielä ymmärtävät että tavallisia palveluita tarvitaan jatkossakin, ei voi kaikkea laittaa pelkänndigin varaan. Digimaailma vpi kaatua sekunnin dadasosassa, mitäs sitten tehdään, ellei muuta ole.
Lisäksi tämmöinen maailma vie kaikilta elämänhalun.
51v
Aika moni somekanava. En ole (ainakaan mielestäni) vanha, olen 28v, mutta kasvoin "vanhanaikaisen somen" (foorumit, tumblr, deviantart) parissa. Minulle se että pitäisi olla omalla pärställään ja nimellään jossain on outoa. Kerron oman elämäni asiat niille joille koen niiden kuuluvan, en halua jakaa niitä koko maailmalle.
Vierailija wrote:
Aika moni somekanava. En ole (ainakaan mielestäni) vanha, olen 28v, mutta kasvoin "vanhanaikaisen somen" (foorumit, tumblr, deviantart) parissa. Minulle se että pitäisi olla omalla pärställään ja nimellään jossain on outoa. Kerron oman elämäni asiat niille joille koen niiden kuuluvan, en halua jakaa niitä koko maailmalle.
Täällä toinen 28-vuotias joka vietti nuoruutensa juuri tumblrissa, demi.fi:ssä, ja muilla sekalaisilla foorumeilla. Siksipä roikun vielä tälläkin palstalla... :D
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
51v
Sitä ei nimenomaan saa sallia, että peruspalvelut meinataan viedä. Kyllä esim junalippukin pitää saada jatkossakin ostaa jostain luukulta niin, että saa konkreettisen paperilipun käteensä. Ei kaikki ihmiset hanki älykännyköitä saati opettele näitä digipaskajuttuja, on heilläkin oikeus matkustaa linkalla tai junalla.
Että sapettaa nämä kaikki uudistukset joilla tehdään asiat vain vaikeemmiksi kaikille.
Ihan kuin lapset ois nykyään puikoissa, ei järkeä enää missään. Kuvitellaan vissiin että on hienoa ja modernia, kun kännykkää painelemalla pitäisi lääkärissä käyntikin onnistua, ihmisiä ei tarvita enää mihinkään, digiä ja tekoälyä vaan, näpy näpy näpy. 🤮
Vierailija wrote:
MobilePay on ihan helppo. Puhelinnumeroilla toimiva pikatilisiirto.
Sitten kriminaali soittaa väärään numeroon ja tyhjentää koko tilin. Ei.
En tiedä mikä on nepsy ja miksi niitä on joka perheessä nykyään. Ennen kukaan ei ollut kuullutkaan tuollaisesta sanasta.
Facebookia, instagrammeja ja muita hömpötyksiä välttelen kuin ruttoa.
En tiedä miksi ihmiset käyttävät puhelinta niin hirvittävän paljon. Soitan itse kerran kuussa ja suunnilleen saman verran tulee puheluja.
En tiedä miksi ilo hävitettiin maailmasta?
HSL-lipun ostaminen ja ABCDHLTBG-vyöhykkeet.
Jos asun esim. Hämeenlinnassa tai Tohmajärvellä ja tulen viikonlopuksi Hesaan, ostan normaalisti VR:n lippuautomaatista junalipun. No sitten Helsingissä ollessani, jos minun pitäisi päästä vaikka Malmille tai Tuomarilaan, pitääkin löytää HSL-lipunmyyntiautomaatti ja sitten vielä arvata, mille vyöhykkeelle lippu pitää ostaa.
Mistä minä voin tietää missä joku halvatun Tuomarila on? Juuri siksihän haluan matkustaa sinne junalla enkä omalla autolla!
Miksi HSL:n automaatissa ei voi lukea asemien nimiä niin kuin VR:n automaateissa, että ihminen voisi ostaa matkalipun juuri sinne kyseiseen paikkaan, jonne haluaa päästä?
51v