Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta että jotkut etätyöläiset oikeasti esimerkiksi pesevät pyykkejä

Vierailija
29.10.2023 |

Onko totta että jotkut etätyöläiset oikeasti esimerkiksi pesevät pyykkejä käyvät koiran kanssa ulkona sun muuta joka ei liity töihin? Nimittäin tuo on laitonta, koska työaikana tehdään töitä T. 20 henkilön esimies

Kommentit (197)

Vierailija
1/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla vietetään usein pitkiä kahvitaukoja. Etätöissä saatan kahvitauon sijaan tehdä jotain pientä, kuten viedä roskat tai juurikin täyttää pesukoneen ja laittaa pyörimään. Tästä pienestä puuhastelusta huolimatta saan etänä paljon enemmän ja tehokkaammin työtehtäviä tehtyä kuin työpaikalla, missä työkaverit tulevat pitkin työpäivää höpöttämään ja näin keskeyttävät työntekoni

Vierailija
2/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, siis pesukonehan ne pyykit pesee, en minä käsin niitä pese 😁 aamulla ennen työnteon aloitusta kone päälle ja lounaalla pyykit kuivumaan. Ei kulu työaikaa ollenkaan tähän. 

Työnanatajalle ei kuulu mitään se, mitä teen aamulla ennen töiden aloitusta, eikö työnantajalle kuulu sekään, mitä teen palkattomam lounaan aikana.

Jos on paljon pyykkiä, voin lounaalla laittaa toisen koneellisen pyörimään, ja kahvitauolla sitten ripustan taas pyykit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti, jos työ antaa myöten ettei hetkellistä poissaoloa koneen äärestä edes huomaa. Ja pahimmillaan  löhötään sohvalla ja katsotaan jotain netflixiä samaan aikaan kun toisella kädellä vatkaa hiirtä että teams pysyy vihreällä.

Vierailija
4/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin viime viikolla Lontoossa lomalla etätöissä ollessani.

Vierailija
5/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän sitten vahdit. Taidat olla sama esimies, joka kirjaili niitä kahden minuutin myöhästymisiä vihkoon.

Virkamiesviikko
6/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että käytetään astian- ja pyykinpesukoneita, imuroidaan ja mitä näitä kotitöitä on. Toimistolla käydessä valitetaan, ettei kotona ehdi tehdä mitään. 

Vierailija
7/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin laitan pyykit pyörimään ja tauolla vaatteet kuivumaan. T. 20 henkilön esihenkilö

Vierailija
8/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on katsos sellainen ylellisyys kuin pyykkikone. Laitan sen päälle ennenkuin aloitan työt ja lounasaikaan laitan pyykit kuivumaan. Ei vaikuta työntekooni mitenkään.

Vierailija
9/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkikonehan sen pyykin pesee? Vai pesetkö jossain lavuaarisa tai saavissa vanhanaikaiseen tyyliin? Samahan se on laittaa aamusta pyykit koneeseen ja antaa sen surrata sen pari tuntia.

Vierailija
10/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on pelkästään hyvä jos työntekijä käyttää parikymmentä minuuttia aivojensa tuulettamiseen työpäivän keskellä ja palaa taas virkistyneempänä tekemään töitä entistä kovemmalla teholla. T:Toinen esimies

Vierailija
11/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työhön käytetty aika vaan laatu jonka tekee ajasta välittämättä. Se, että joku tekee tasan 7,5h päivässä ei takaa yhtään mitään. Jos sulla on 20 alaista niin luulisi sen jo sun ymmärtäneen....

Vierailija
12/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin pesen pyykkiä ja käyn lenkillä enkä näe siinä mitään ongelmaa. Siitä on jopa hyötyä kun silloin on hyvä hetki miettiä asioita.

Vierailija
13/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se työnantajalle on ihan sama vietänkö mä kahvitaukoni ja ruokikseni koiran kanssa ulkona vai olkkarissa av:ta selaten. Tai ihan suoraan sanottuna mun työnantaja ihan kannustaa siihen ulkona käymiseen välillä.

Saati sitten joku pyykkikoneen käyntiin laitto. Vähemmän aikaa työpäivästä menee pyykkihuoltoon kuin toimistolla kaikkeen turhanpäiväiseen löpinään työkavereiden kanssa.

Itse huomaan kyllä olevani etänä huomattavasti tehokkaampi kuin toimistolla. Toimistossa ihan liikaa häiriötekijöitä, vessaan ja syömään on paljon pitempi matka kuin kotona. Tauoilla ei toimistolla pysty rentoutumaan ja lataamaan akkuja ollenkaan yhtä hyvin kuin kotona, joten työtehokin hiipuu päivän mittaan huomattavan paljon enemmän. Toimistolta on myös aina kiire kotiin, etänä töitä jaksaa tehdä kunnolla ihan loppuun saakka.

Vierailija
14/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin pesen pyykkejä ja astioita etätyöpäivinä. Juurikin se kahvitaukoihin menevä aika menee noiden hoitamiseen. Eipä tuo haittaa, hyödyllisempää tuo on mitä toimistolla ylipitkillä kahvitauoilla istuminen. 

Vierailija
15/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä työpaikallakaan kukaan joka hetki tee töitä. Joku selaa nettiä, toinen ramppaa tupakalla.

Vierailija
16/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että kun on lähes neljä vuotta siitä kun etätyöt yleistyivät että tämä etätöiden mollaaminen riittäisi jo. Hani, etätyöt on tulleet jäädäkseen vaikka yrittäisit niitä dissata.

Vierailija
17/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palkaton lounastunti ja koneet pyykin- ja astianpesuun. Sen lisäksi ehdin kyllä kahvitauollakin vaatteet ripustaa. Toimistolla lusmuilen enemmän ja juttelen työkavereiden kanssa pitkillä kahvitauoilla.

Vierailija
18/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkien pistäminen pyörimään kestää ehkä kaksi minuuttia. Siinä ajassa ehtii toimistolla ehkä just kävellä kahviautomaatille.

Vierailija
19/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ai, siis pesukonehan ne pyykit pesee, en minä käsin niitä pese 😁 aamulla ennen työnteon aloitusta kone päälle ja lounaalla pyykit kuivumaan. Ei kulu työaikaa ollenkaan tähän. 

Työnanatajalle ei kuulu mitään se, mitä teen aamulla ennen töiden aloitusta, eikö työnantajalle kuulu sekään, mitä teen palkattomam lounaan aikana.

Jos on paljon pyykkiä, voin lounaalla laittaa toisen koneellisen pyörimään, ja kahvitauolla sitten ripustan taas pyykit.

Mitä sä sitten vastaat, jos teet ne kotityöt omalla ajalla. 

Vierailija
20/197 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on, kun mies etätöissä, mulla vapaapäivä ja lapset koulussa. Ruokkis menee ihan muussa kuin syödessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme