Olen työttömänäkin elänyt kuin kävisin töissä
Herännyt ihmisten aikoihin ja viettänyt säännöllistä elämää.
Kommentit (68)
Vierailija wrote:
Luuleeko ihmiset todellakin, että aivan kaikissa ammateissa ollaan töissä vain ma-pe klo 8-16? Miten voi olla niin tietämättömiä ihmisiä?
Ei luule. Tosi tyhmää, jos joku niin kuvittelee. Mutta iso osa palveluista on saatavilla vain virastoaikana. Ei meillä tehtaallakaan johtajat ole yöllä töissä, vaikka tehdas pyörii 24/7.
Jos työtä on yhtä paljon työttömänä kuin töissäkäyvänäkin oli, olet todennäköisesti mies parisuhteessa naisen kanssa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Luuleeko ihmiset todellakin, että aivan kaikissa ammateissa ollaan töissä vain ma-pe klo 8-16? Miten voi olla niin tietämättömiä ihmisiä?
Ei luule. Tosi tyhmää, jos joku niin kuvittelee. Mutta iso osa palveluista on saatavilla vain virastoaikana. Ei meillä tehtaallakaan johtajat ole yöllä töissä, vaikka tehdas pyörii 24/7.
Kyllä tehtaan johtajallakin voi olla jokin 24/7 hälytysvalmius eli jos tehtaalla yöllä sattuu jotain niin johtajan pitää olla tavoitettavissa ja mieluiten paikan päällä, yölläkin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ok, haluatko palkinnon? En ymmärrä miksi työttömänä pitäisi viettää jotain todella tervehenkistä elämää. Kuunnelkaa rokkia yömyöhään (kerrostalossa kuulokkeilla), tilatkaa noutoruokaa jos on rahaa, katsokaa leffoja, jättäkää kävely sadepäivinä välistä, pötkötelkää sängyssä keskipäivään, käykää toisinaan baanalla ja viettäkää seuraava päivä krapulassa. Kunhan haette töitä samalla ettekä kehitä jotain 24/7 päihdeongelmaa, niin so what?
Ei "asiallinen päivärytmi" tai "tasainen elämä" ole mikään työttömän velvollisuus tai tähtitarra, eihän sellainen onnistu kaikilta työssäkäyviltäkään. Ja miksi pitäisikään? Parhaamme mukaan me kaikki täällä räpiköidään. Työttömän homma on se että yrittää saada töitä, ja menee töihin sitten kun saa. That's it, muuta moraalista velvoitetta ei ole.
Huono päivärytmi, pitkään nukkuminen, ruudun ääressä riekkuminen jne on todiste heikommasta elämänhallinnasta. Minulla ei sitä ole vaikka olen työtön.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kiljusaavit tulille. Rohkeasti vain. Se on elämästä nauttimista sitten viikko tolkulla eteenpäin.
Ei enää voi, kun on perhe. Nuorena olisi voinut.ap
Voihan sitä kiljua tehdä siitä huolimatta. Muistat vain kirkastaa sen hyvin. Hyvin tehty peruskilju maistuu hyvin paljon samalta kuin valkoviini.
Minä elän boheemielämää, vaikka käyn päivätöissä.
Herään kyllä aina ennen kasia aamulla näin syksyllä. Keväällä herään jo viideltä ja sama kesällä koska käyn kalassa aikaisin aamuisin. Vien verkkoja veteen ja aamuisin käyn aikaisin nostamassa ne ja sitten heittelen jigiä monta tuntia. Paitsi talvella en käy kalassa. Talvella voin nukkua yhdeksään aamuisin
Totta, hekään eivät aina herää aikaisin ja valvovat usein yöt, mutta halusin korostaa tuota kun monet puhuvat säännöllisestä ateriarytmistä ja rutiineista yms.
Mutta voisi kyllä korostaa, etteivät kirjojen lukeminen, kävelylenkit tai uuden oppiminen liity päivärytmiin yhtään mitenkään.