Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työttömänäkin elänyt kuin kävisin töissä

Vierailija
29.10.2023 |

Herännyt ihmisten aikoihin ja viettänyt säännöllistä elämää.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Joka aamu herätyskello herättää minut kello 7 ja pidän säännöllistä rytmiä yllä. Työttömyys loppuu toivottavasti ensi vuonna viimeistään kohdallani, haen kovasti töitä.

Marttyyrin kruunu, papukaijamerkki ja kunnollisen luterilaisen kunniamerkki Päivi Räsäsen allekirjoituksella tulevat teille postissa.

Vierailija
82/93 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun (työtön) aikataulu. 
Herääminen klo 7-7.30 kun koululaiset lähtee  kouluun.

Joskus päikkärit yleensä vaan pötköttelyä. Jos jäänyt yöunet lyhköisiksi, niin voin jopa nukkua vähän. 
Nukkumaan klo 23-01. 
Päivällinen klo 17. 
Lounasta en aina syö tai sitten leipää 
Sanomista? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä varsinaisesti herää arkiaamuisin klo 7, koska olis joku velvollisuus isoja  koululaisia varten vaan,  koska muutenkin heräisin tuohon aikaan. Ei mitään kruunua tavoiteltu siinä. 
Enemmön kruunua oli siinö että en mennyt nukkumaan  aikaisin, vaikka piti herätä töihin klo 7. 

Vierailija
84/93 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ok, haluatko palkinnon? En ymmärrä miksi työttömänä pitäisi viettää jotain todella tervehenkistä elämää. Kuunnelkaa rokkia yömyöhään (kerrostalossa kuulokkeilla), tilatkaa noutoruokaa jos on rahaa, katsokaa leffoja, jättäkää kävely sadepäivinä välistä, pötkötelkää sängyssä keskipäivään, käykää toisinaan baanalla ja viettäkää seuraava päivä krapulassa. Kunhan haette töitä samalla ettekä kehitä jotain 24/7 päihdeongelmaa, niin so what?

Ei "asiallinen päivärytmi" tai "tasainen elämä" ole mikään työttömän velvollisuus tai tähtitarra, eihän sellainen onnistu kaikilta työssäkäyviltäkään. Ja miksi pitäisikään? Parhaamme mukaan me kaikki täällä räpiköidään. Työttömän homma on se että yrittää saada töitä, ja menee töihin sitten kun saa. That's it, muuta moraalista velvoitetta ei ole.

Huono päivärytmi, pitkään nukkuminen, ruudun ääressä riekkuminen jne on todiste heikommasta elämänhallinnasta. Minulla ei sitä ole vaikka olen työtön.

Mielestäni yöllä on paras tehdä hommia. Yksi tosi iso plussa on, ettei ole tämän palstan kaltaisia häiriötekijöitä ulottuvilla.

Jos herää joka päivä samaan aikaan ja menee nukkumaan samaan aikaan, suorittaa tietyt työtehtävät, kuntoilee ja syö terveellisesti, ei katso tvtä, ei käytä päihteitä, miksi tämä ei ole "säännöllistä elämää", jos ei herää aikaisin? Kiinnostaisi tietää. 

Vierailija
85/93 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ok, haluatko palkinnon? En ymmärrä miksi työttömänä pitäisi viettää jotain todella tervehenkistä elämää. Kuunnelkaa rokkia yömyöhään (kerrostalossa kuulokkeilla), tilatkaa noutoruokaa jos on rahaa, katsokaa leffoja, jättäkää kävely sadepäivinä välistä, pötkötelkää sängyssä keskipäivään, käykää toisinaan baanalla ja viettäkää seuraava päivä krapulassa. Kunhan haette töitä samalla ettekä kehitä jotain 24/7 päihdeongelmaa, niin so what?

Ei "asiallinen päivärytmi" tai "tasainen elämä" ole mikään työttömän velvollisuus tai tähtitarra, eihän sellainen onnistu kaikilta työssäkäyviltäkään. Ja miksi pitäisikään? Parhaamme mukaan me kaikki täällä räpiköidään. Työttömän homma on se että yrittää saada töitä, ja menee töihin sitten kun saa. That's it, muuta moraalista velvoitetta ei ole.

Huono päivärytmi, pitkään nukkuminen, ruudun ääressä riekkuminen jne on todiste heikommasta elämänhallinnasta. Minulla ei sitä ole vaikka olen työtön.

Miksi pitkään nukkuminen pakottaisi riekkumaan ruudun edessä? 

Ja kuka tuollaista harrastaa muutenkaan. Tvn ohjelmatarjonta on lähes pelkkää p:tä nykyään. 

Olen työtön ja katson ainoastaan uutiset ja a-studion. 

Vierailija
86/93 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle työttömyys olisi tosi paha juttu nimenomaan siitä syystä, että työssäkäynti on ainoa joka pitää mut normirutiineissa. Lomallakin mulla alkaa heti mennä rytmit päälaelleen; valvon yöt, nukun päivät, makaan vaan sohvalla ja syön roskaruokaa. En saa mitään aikaiseksi. Onneksi en ole koskaan ollut työtön vaan olen kokenut tuota ameebaelämää vain pitkillä lomilla. Pitää siis olla jokin pieni pakko, joka pitää mut ylipäätänsä liikkeessä ja elämänrytmissä kiinni.

Mulla taas oli niin päin, että työssä ollessa tuli syötyä roskaruokaa ja epäterveellisesti ihan sitä väsymystä kompensoimaan. 

Iltavirkkuna mulle ei sovi aamusyöminen yhtään. Alan heti lihoa. 

Vierailija
87/93 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin!

Nukun päivät ja meen arkiyöksi töihin.

Viikonloppuisin dokaan.

- keikkaduunari yövuoroissa

"Naapuri joka jää nukkumaan"

Sama täällä! Elän niinkuin työtön, mutta käyn töissä:  nukun päivät, yöt oon töissä tai pelaan netissä arkivapaina. Viikonloppuisin otan huikkaa. Palkka on vaan 2500 netto kuussa eikä reilu 500 korvauksina.

- yökkö

Täällä työtön, en pelaa enkä ota huikkaa. Olen käytännössä absolutisti. Joskus voin ottaa puoli desiä kuohuviiniä, jos oikein hienot juhlat on. 

Vierailija
88/93 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jännä, että nyt täällä on monella täl

Ei ole laiskaa p*skaa elää siihen malliin kuin huvittaa, kunhan se työnhaku hoituu, ja ne jotka sellaista väittävät ovat väärässä. Tuo "elän kellontarkan päivärytmin mukaan, vaikka olen työtön!!!" vain lisää ja ruokkii sitä ajatusta, että tuollainen on joku (työttömien) velvollisuus ja sen täyttämättä jättävät ovat jotenkin huonompia ihmisiä.

Työttömät päivärytmillään moraaliposeeraavat ovat todennäköisesti samoja tai samanlaisia ihmisiä, jotka kauhistelisivat laiskuutta ollessaan itse töissä. Ei tuota ketjua voi rikkoa kuin haistattamalla pitkät ja olemalla menemättä mukaan korostamiseen tai päivittelyyn.

Ne on näitä naapurikyttääjiä, joilla luterilaisuus on iskostettu luihin ja ytimiin. 

Vierailija
89/93 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä johtajapositiossa heräsin epäsäännöllisesti siten kuin itse halusin ja miten oli kokouksia. Nyt työttömänä herään aika säännöllisesti klo 7 aikoihin vain kun on mukavaa ja en inhoa elämääni enää. 

Vierailija
90/93 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi typerää työttömänä herätä kello seitsemän joka aamu ja olla kroonisessa univajeessa koko ajan.

Vierailija
91/93 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi typerää työttömänä herätä kello seitsemän joka aamu ja olla kroonisessa univajeessa koko ajan.

Nyt kun käy nukkumaan, ehtii nukkua seitsemään mennessä melkein 9h.

Vierailija
92/93 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkeänä herään klo 7 toisin kuin työuupuneena jolloin nukkuminenkin huonoa ja katkonaista.

Vierailija
93/93 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin ihan säännöllinen rytmi ja tekemiset, mutta ei sitä silti voi työssäkäyntiin verrata. Saan itse päättää mitä teen, milloin herään. Jos ruokatunti tai lenkki venyy, kukaan ei valita. Elämä on huomattavasti vähemmän kuormittavaa eikä kelloa tarvitse katsella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä