Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista...

Vierailija
02.09.2008 |

Eilen illalla mietin ruokaa laittaessani, että miten tämä voi olla mahdollista. Minä teen 6 tunnin työpäivää, olen kotona lapsen kanssa n. 15.40. Katson pikaisesti postit läpi, alan tekemään ruokaa. Sillä aikaa lapsi yleensä katsoo jotain filmiä. Joskus jopa luen sitä postia ruuan valmistuessa tai luen lapselle kirjaa. Mun loppuilta kuluu sitten syödessä, pöydän korjaamisessa (mies osallistuu joskus osittain, ei pyyhi koskaan), lieden ja tiskipöydän putsauksessa ruuanlaiton jäljiltä, pyykkejä, tavaroiden ja vaatteiden keräämistä, roskien ja koirankarvojen imurointi joko isolla imurilla tai pikalakaisimella. Lenkillä pyrin käymään 4-6 krt/vk, kaupassa n. 2 krt/vk. Mies huolehtii tiskeistä ja joskus meinaakin puhtaat astiat loppua, kun tiskivuori kasvaa. 1-2 iltana vien lapsen harrastukseen (joskus mies) ja yleensä käyn sillä aikaa lenkillä, joskus miehen kanssa yhdessä. Joinakin iltoina ulkoilen hetken lapsen kanssa.

Mä rakastan lukemista. Ehdin lukea illalla vuoteessa yleensä aikaisintaan klo 23 lähtien. Itsestä kiinni kuinka myöhään luen. Tv:tä ehdin katsoa korkeintaan kerran viikossa ja korkeintaan tunnin kerrallaan, yleensä jos poljen crosstrainerilla lenkille menon sijasta. Lapsen ollessa jo nukkumassa. Viikonloppuisin lukemisaikaa ei ole yhtään enempää. Lapsella (6v) on taipumus tulla mankumaan jotain jos näkee että luen rauhassa, yleensä pyytää sitten lukemaan hänelle jotain.

Siis miten on mahdollista, että vaikka mies tulee töistä n. klo 17 niin ehtii illan aikana syömisen lisäksi kattoo tv:tä pitkään, ottaa tirsat joskus, käydä 2 koiran kanssa lenkillä (mikä on hänelle velvollisuus - ei huvia), lukea lehden rauhassa...

Mättääkö joku? Osaako mies nauttia elämästä ja kotona olosta, minä en?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähde sinä enkille niiden koirien kanssa joka ilta, kun ukko on kotiutunut. ja ilmoita, että tiskit on tiskaamatta ja pyykit pesemättä: hoida.

Jos ei hoida, kulkee paskaisissa kamoissa ja syö pahvilautasilta niin kauan kunnes alkaa homma hoitua. Jakakaa siivousvuorot, esim. sinä parilliset viikot, ukko parittomat tms. Tulee kuule siivooja kämppään alta aikayksikön, niin ainakin on käynyt kaikissa meidän kaveriperheissä:) Ja tiskikone on aika hyvä kapistus, tiskaa teidänkin astiat sillä aikaa kun sä luet tai uko kattoo telkkua.

Vierailija
2/3 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne tiskit mies tosiaan hoitaa koneeseen ja pois, mutta usein viiveellä. Lenkillä joudutaan käymään erikseen, koska toisen täytyy olla lapsen kanssa. Neiti ei vielä osaa pyöräillä ilman appareita, joten koko perheen lenkitkään ei vielä oikein onnistu, kun meidän sorateillä appareilla pyöräily on tuskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen hommia kuin kone aamusta iltaan eikä koskaan tule valmista. Mies tulee töitä ja hengaa lasten kanssa ja loikoilee.

Itse kerkeän huilahtaa vain muutaman minuutin illalla netissä ja sitten pitääkin käydä jo nukkumaan.

Nyt kun lapset päikkäreillä niin olen oppinut varastamaan itselleni pienen hetken. Nautin kuumaa kahvia ja luen lehtiä netissä.