Joka kolmas pettää, 70% salaa sen kimppaniltaan
Omasta kokemuksesta sanoisin et lähes jokainen pettää, itse en tunne enkä ole kuullut kenestäkään kuka ei ikinä olis pettänyt, tutkimukseen varmaan valehdeltu. Uskotko itse sinisilmäisesti puolisoosi? Itse uskoin ja liotin nuorena mut kyllä vanhaksi eläminen on paljastanut et lähes jokainen pettää, ja harvan puoliso tietää. Tiedän miehiä jotka pettää viikoittain monta kertaa työmatkoillaan eikä vaimolla ole aavistustakaan ja tätä jatkunut aina.
Kommentit (86)
Vierailija wrote:
Miehet pettää pitkässä liitossa jos sopiva tilaisuus tulee kohdalle, näin se vaan on.
niin paljon tuolla yössä on tullut pyörittyä ja kaikkea nähtyä.
Sitä vartenhan sinne mennään pyörimään.
Vierailija wrote:
Miehet pettää pitkässä liitossa jos sopiva tilaisuus tulee kohdalle, näin se vaan on.
No se on just näin, jos miehellä haluja baariin niin voin sanoa et kiinnostaa muut naiset, miks ihmeessä yöelämään muuten? Tai ainakin jos puoliso ei saa tulla mukaan. Oon kans niin nähnyt miesten käytöksen, en ole mikään nuori mut yhä ihan nätti ja ihan jokainen mies kyylää tai yrittää, ihan perheellisetkin, baarissa ihan jokainen.
Vierailija wrote:
Niin, ne "työmatkat". Kannattaisiko hommata sellainen duuni jossa ei ole "työmatkoja".
Jos on pettääkseen niin onnistuu se muutoinkin kuin työmatkalla.
Vierailija wrote:
Kaksi kolmesta ei petä.
Usko siihen jos haluat… sun miehes tietty kuuluu tähän joka ei petä. Sanoisin et 98-99% miehistä pettää tilaisuuden tullen.
Jos pettäminen tai vaikka söpöjen peittojen varastaminen synnäriltä on lähipiirissä normaalia, "kaikki niin tekee", niin kannattaa miettiä millaisten ihmisten kuplassa elää.
Tavallisissa kyselytutkimuksissa on tästä aiheesta mahdotonta saada oikeaa tietoa. Käytössä pitäisi olla vähintään luotettava valeenpaljastuslaite, jotta oikeansuuntainen tulos saataisi selville. Paras olisi tietysti luonnonmukainen testaus, mutta se vaatisi mahdottoman suuren testaaja ja koehenkilöiden joukon. Oman. pienimuotoisen empiirisen kokemukseni mukaan pettäjien joukko on huomattavasti suurempi kuin mitä virallisten testien tulokset osoittavat.
Vierailija wrote:
Miehistä 44 % on pettänyt viimeisen vuoden aikana, aika rajua https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/uskollisuus-lisaantyy/
"Muita suhteita on luonnollisesti raportoitu enemmän, kun niitä tutkitaan pidemmällä aikavälillä kuin vain viimeisen vuoden aikana. Tutkimuksessa oli kysymys, olivatko vastaajat koskaan solmineet ulkopuolisia tai rinnakkaisia suhteita nykyisen tai jonkin aiemman suhteensa aikana. Tähän vastasi myöntävästi vuonna 2015 39 prosenttia miehistä ja 30 prosenttia naisista. Nämäkin luvut olivat hieman alhaisemmat kuin aiemmissa tutkimuksissa. Koska ne kattavat koko elämän, ne eivät voi kovin paljoa muuttua muutamassa vuodessa."
Tuo siis tutkimuksen tuloksena eli 39% miehistä on pettänyt joskus elämänsä aikana. Viimeisen vuoden aikana pettäneitä on tietenkin paljon vähemmän.
Vierailija wrote:
Jos pettäminen tai vaikka söpöjen peittojen varastaminen synnäriltä on lähipiirissä normaalia, "kaikki niin tekee", niin kannattaa miettiä millaisten ihmisten kuplassa elää.
Laaja ystävä ja tuttavapiiri, 40-50v keskimäärin, ihan tavallisia, hieman keskimääräistä paremmin toimeentulevia suurin osa ja pettämistä on ihan älyttömästi. Yhden parin tiedän joiden en ole kuullut kummankaan pettävän tai siitä ei puhuta. Eniten ton tutkimuksen mukaan pettää 40v miehet ja näinhän se on.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:Kaksi kolmesta ei petä.
Usko siihen jos haluat… sun miehes tietty kuuluu tähän joka ei petä. Sanoisin et 98-99% miehistä pettää tilaisuuden tullen.
Eikä petä.
Ainoastaan pettäjät sanoo tätä samaa mantraa "kaikki pettää" koska he yrittävät normalisoida omaa pettämistään ja lievittää sitä syyllisyyden tunnetta.
Kaikki ei petä, suurin osa miehistä ei petä. Ainoastaan se alhaisinta kastia oleva väestö pettää. Sellaiset kannattaa heittää roskalavalle ja siirtyä niihin kunnollisiin ihmisiin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaksi kolmesta ei petä.
Eikä petä. Ainoastaan pettäjät sanoo tätä samaa mantraa "kaikki pettää" koska he yrittävät normalisoida omaa pettämistään ja lievittää sitä syyllisyyden tunnetta. Kaikki ei petä, suurin osa miehistä ei petä. Ainoastaan se alhaisinta kastia oleva väestö pettää. Sellaiset kannattaa heittää roskalavalle ja siirtyä niihin kunnollisiin ihmisiin.
Olin yhtä sinisilmäinen 15-40v ikäisenä, vasta yli 40v näen mikä totuus on, enkä puhu vain omasta miehestä vaan laajan tuttavapiirin miehistä, sisältäen tutut ja tuttujen tutut ja työkaverit jne. Lisääntynyt on myös parinvaihtojutut, kolmannet, oman sukupuolen testaamiset, ryhmäseksit, kartanokeikat jne vai tuleeko tällaiset ylipäätään mukaan reilu 40v vasta.
Itse olen tällainen petetty. Olen aina hoitanut itseäni hyvin, olen liikunnallinen ja miehet ovat kauniiksi kehuneet, silti mieheni petti minua. Olen itsevarma ja sanon mitä ajattelen, mieheni ei ilmeisesti kestänyt sitä että nainen on itsevarma. Olemme eronneet.
Parisuhde ei minua enää kiinnosta, koska pettäminen ei minusta kuulu parisuhteeseen. Itse en ole pettäjä tyyppiä, olen kieltäytynyt useasti ehdotuksista, siis varatut miehet ehdottelevat sänkypuuhia, olen sanonut, että eroa ensin vaimostasi, katsotaan sitten.
Elän yksin ja nautin siitä, eikä minun tarvitse miettiä pettääkö joku minua vai onko minulle rehellinen. Suurin osa miehistä pettää ja tämä ilmeisesti sopii näille vaimoille, minulle se ei sopinut. Vaimot yleensä roikkuvat miehissään rahan vuoksi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaksi kolmesta ei petä.
Eikä petä. Ainoastaan pettäjät sanoo tätä samaa mantraa "kaikki pettää" koska he yrittävät normalisoida omaa pettämistään ja lievittää sitä syyllisyyden tunnetta. Kaikki ei petä, suurin osa miehistä ei petä. Ainoastaan se alhaisinta kastia oleva väestö pettää. Sellaiset kannattaa heittää roskalavalle ja siirtyä niihin kunnollisiin ihmisiin.
Olin yhtä sinisilmäinen 15-40v ikäisenä, vasta yli 40v näen mikä totuus on, enkä puhu vain omasta miehestä vaan laajan tuttavapiirin miehistä, sisältäen tutut ja tuttujen tutut ja työkaverit jne. Lisääntynyt on myös parinvaihtojutu
Oletko koskaan ajatellut, että ehkä sun tutut on vaan pettäjiä?
Omassa piirissä on vain muutamaa petetty, mutta kukaan ei ole pettänyt, edes miehet. Miehet tuomitsevat sen pettämisen ihan samalla tavalla, kuin naiset. Ja ei, kyse ei ole mistään siitä, että olisin sokea tai että miehet valehtelisivat. Kaikki ei ole kaksinaamaisia ihmisiä. Ehkä sun piireissä niitä on vaan enemmän
Aika monesti ne pettäjät ovat suhteissa, jossa yhteen on menty nuorina ja kumppani on valittu ulkonön suhteen, ei esimerkiksi sen, että oltaisiin persoonien kanssa sopivia.
Ja tämän olen itsekkin nähnyt. Sellaiset pariskunnat joissa puuttuu tosiaan sellainen henkinen yhteys, ymmärrys ja kuuluvuus toista kohtaan, niin sellaisilta yleisemmin tulee niitä pettämistarinoita.
Sellaiset taas, jotka on ihan henkisesti ja psyykkisesti hyvin yhteenkuuluvat, ymmärtävät ja välittävät toisistaan, niin harvoin kuulee että noissa petetään toisiaan. Koska silloin on mukana sellainen aito välittäminen sitä kumppania kohtaan.
Vierailija wrote:
Ei tarvitse edes mennä yöelämään, kun miehet haluaisivat pettää kanssasi. Pahimpia ovat perheelliset miehet. Liian monta kertaa on tullut koettua, että naapuri, valmentaja, opettaja tai esimerkiksi kaverin isä olisi valmis pettämään vaimoaan kanssani. Hyi.
Olin alaikäinen, joten ei nostanut miesten luotettavuutta silmissäni.
Juu, olen miettinyt liittyiskö omaan tuttavapiiriin mut kaikki mitä kuulen ja näen on niin laajalti suurista työyhteisöistä, suuresta joukosta lasten vanhempia jne. Otanta todella suuri ja näitä kilttiä miehiä on ehkä 1%. Nuoret ei ehkä petä samalla tavalla tai asiat selviää vasta myöhemmin mutta näin yli 40v sanoisin et on äärimmäisen harvinaista jos ei suhteessa pettämistä nyt tai ole aiemmin ollut tai ettei tulisi olemaankaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En ole koskan pettänyt. En myöskään usko että vaimoni on pettänyt. 13v yhdessä.
Olet melko nuori?
Mistä päätellen hän on melko nuori?
Minulla ja miehelläni yhdessä oloa liki 20 vuotta ja 6 kymppisiä ollaan. Eikä meilläkään uskottomuutta ole ollu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaksi kolmesta ei petä.
Se parisuhdebloggari Sami Minkkinen toistelee tuota mantraa. Ihmekös tuo kun on ainakin kahdessa avioliitossaan pettänyt puolisoaan.
Jos tolla pukamia tarkoitetaan niin joo on mullakin jotain kröpelöä siellä mut ei häiritse mitenkään. Eiköhän kaikilla paits ihan nuorilla ole ja jokaisella tulee olemaan. Ja jos viel kaikki vastais rehellisesti niin luku olis varmasti suurempi.